Orijinalliği bozmak nedir

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,706
Simdi size basimdan gecen bir olayi anlatayim, gecenlerde gozlerime inanadim goztepe sanayi sitesinde bir tane 1928 model ford gordum Model A. Sanatkar bir ustamiz bunun restorasyonunu yapiyordu, cok hosuma gitti seyretmek.

Fakat iceri gidince sunu gordum, arac super akslari dingilleri vs duruyordu sanirim yuruyen aksami buyuk olcude yerinde idi. Ama ustamiz butun bu parcalari ustuste yigmis kenara ayirmis ( herhalde hurdaya gidecek) komple ford taunus yuruyen aksami almis aacin altina monte etmisti. Hatta aracin boyunu uzatmak zorunda kalmis elindeki parcalara uymayinca.

Ustalik onun, dogrudur, ve bir araci curumekten de kurtariyor. Ama komple replika bir arac yapsaydi daha iyi olmaz miydi gercegini yoketmek yerine? Bu Tarih kokan arac acaba baskasinin elinde daha buyuk bir butce ile muzelik olmaz miydi?

Ustamizin dedigi forumdaki arkadaslardan farkli degil, satmak icin degil hobi olsun diye ve binmek icin yapiyormus. Bu eski teknoloji fren bile yok ben yaptim boyle daha guzel oldu diyordu.

Kendince belki hakli ama yine de icim ciz etti.
 

Etiketler
Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

sinannasirli' Alıntı:
Simdi size basimdan gecen bir olayi anlatayim, gecenlerde gozlerime inanadim goztepe sanayi sitesinde bir tane 1928 model ford gordum Model A. Sanatkar bir ustamiz bunun restorasyonunu yapiyordu, cok hosuma gitti seyretmek.

Fakat iceri gidince sunu gordum, arac super akslari dingilleri vs duruyordu sanirim yuruyen aksami buyuk olcude yerinde idi. Ama ustamiz butun bu parcalari ustuste yigmis kenara ayirmis ( herhalde hurdaya gidecek) komple ford taunus yuruyen aksami almis aacin altina monte etmisti. Hatta aracin boyunu uzatmak zorunda kalmis elindeki parcalara uymayinca.

Ustalik onun, dogrudur, ve bir araci curumekten de kurtariyor. Ama komple replika bir arac yapsaydi daha iyi olmaz miydi gercegini yoketmek yerine? Bu Tarih kokan arac acaba baskasinin elinde daha buyuk bir butce ile muzelik olmaz miydi?

Ustamizin dedigi forumdaki arkadaslardan farkli degil, satmak icin degil hobi olsun diye ve binmek icin yapiyormus. Bu eski teknoloji fren bile yok ben yaptim boyle daha guzel oldu diyordu.

Kendince belki hakli ama yine de icim ciz etti.
çok kötü olmuş
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

Resimlerde gördüğümüz tek tük araçlarda böyle katledilişini görmek çok üzücü keşke restarasyonu yapılırken orijinaline sadık kalmaya özen gösterseymiş ustamız.1928 model bir araç kaç taneki ülkemizde ben olsam bu gibi nadir aracı müzelik olarak toplamayı tercih ederdimki bizden sonraki nesillerde böyle bir aracı görsünler elleriyle dokunabilsinler.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

20 sene sonra bizim CJ3 ler de ayni sekilde olacak, hatta oldu bile... Biraz da demeye calistigim buydu acikcasi.



Bazilari diyor ki eski model willysler ile oynanir modifiye edelim sagini solunu bozalim, zaten eski teknoloji bozulmus araclar.
Ama yeni model 1975-180 cj-5 ler orjinal kalsin.
Bence tam tersi, CJ3 denizini cogunlukla bitirdik birkac bardak kaldi. Cj-5 henuz lebi derya onun da neslinin tukenmesine vardir bir 10 sene bu gidisle :smiley:
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

sinannasirli' Alıntı:
20 sene sonra bizim CJ3 ler de ayni sekilde olacak, hatta oldu bile... Biraz da demeye calistigim buydu acikcasi.



Bazilari diyor ki eski model willysler ile oynanir modifiye edelim sagini solunu bozalim, zaten eski teknoloji bozulmus araclar.
Ama yeni model 1975-180 cj-5 ler orjinal kalsin.
Bence tam tersi, CJ3 denizini cogunlukla bitirdik birkac bardak kaldi. Cj-5 henuz lebi derya onun da neslinin tukenmesine vardir bir 10 sene bu gidisle :smiley:

Keşke senin kadar iyimser olabilsem, keşke 10 sene olsa. Herşey 4-5 bin liralık bir ötv indirimine bağlı.
 




Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

sinannasirli' Alıntı:
Sahibindene bakarsaniz en koyusu en az 10-15 bin istiyor :D.

4-5 bine hurdaya vermezler herhalde.

Aslında benim tahminim de o yönde. Eski ötv indiriminde ruhsat ve plaka tescil bürosuna teslim edilip araç sahibinde kalabiliyordu. Onlarca hacı murat, toros Anadoluda köy yollarında plakasız, ruhsatsız dolaşmaya başlayınca yeni uygulamada (kanun çıkarsa) aracın DMO'ne teslim zorunluluğu getirildi. Eski araç sahipleri istedikleri fiyata satamazlarsa ötv'ye vermek yerine parçalayıp çıkmacılara satabilirler.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

üretim tarihinden itibaren 30-40 sene geçmiş, ve 20-25 senedir üretilmeyen bir aracın neye göre orjinal olduğunu tartışmak ilginç ve gerçekten gerekli bence. muhtemelen araç satışı ilanlarındaki veya forumdaki iddialı orjinal vurgusundan dolayı bu konu birçoğumuzun aklına geldi ama yanıtını bulamadık.

bence kullanım amacı, bütçe ve kişinin bakış açısıyla beklentileri belirliyor araçtaki değişiklikleri. araç sahibi tabiki kendi kişisel beklentileri ve kullanım amacına göre aracını şekillendirecektir ama sadece kupasının ana hatları cj olan, motoru, şanzımanı, difransiyelleri, fren ve direksiyon sistemi, göstergeleri, başka marka ve model araçların parçalarıyla değiştirilmiş araçlarda cj nin ruhunu bozuyor. bu tarz değişikliklerde diğer aracın kupasını söküp cj kupası takılması daha kolay gibi geliyor bana. görüntü cj ye benziyor ama araç başka araç.

bunun dışında yükseltme kiti, hidrolik direksiyon, disk fren, dif. kilidi, ayna- mahruti oranı değişikliği vinç, kanca,sis farı ve benzeri değişiklikler bence aracın orjinalliğini bozmuyor, sadece amaca hizmet ediyor. cj serilerinde benim hoşlanmadığım şey araca eski model tofaş, reno, ford parçalarını monte edip aracın genel karakteristik özelliklerini sürüş ve çekiş avantajını ve güvenliğini mahvetmek.

tabi ki arac sahibi aracına bir değişiklik yapacaksa yapsın, herşeyini değiştirsin ama pazarlamak için aracının orjinal olduğunu iddia etmesin.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

Konudaki tüm yorumları okudum.bir cj de bende var.ama ben günümüzdeki yaş gurubu olarak baya genç yaşta aldım aracı.bilmiyorum belki size ne dersiniz ama 17 yaşındaydım.şimdi 20.okuyorum öğrenciyim.benim cjmin çok eksiği var yavaş yavaş toplamaya gayret ediyorum.inanın harçlıkları sağda solda çarçur etmektense biriktirip cumartesi sanayiye gidip ne eksiği varsa onu yaptırıyorum yada depoya biraz benzin biraz gaz. Lpgde bile 45-50 kuruş yakıyor olsun ona bir tofaş motoru takıpta 20 kuruşa gezmeyi aklımın ucundan bile geçirmem yaksın bu çok daha iyi.stopları kırıldı aynı görünümlü olmasına rağmen iki katı amerikan.sinyal merkezi mi bozuldu amerikan.. elimden geldiğince aynı parça ama tabiî ki yedek parça orijinal olmaz.kaportası hiç iyi sayılmaz ama ben onu yaptırırken hergün başında olmak isterim inş ekonomiyi sağlarsam hemen koyulucam ama her parça şu an kinin aynısı olacak.benim frenlerim kampana biraz zor olsada tutuyor disk çok güzel bir şey ama yinede eskisi sağlamsa neden ona bakım yaptırıp yürümeyeyim.direksiyon hidrolik değil.bir kaç ay önce elden geçti ve cjler için çok iyi durumda.göstergeleri alırsam orjinalini alıcam.benim cjninde modifiye yerleri var 33 inç lastik.burda öğrediğim orijinalinde olmayan bestop tente var ve ve ufak tefek..vinç alıcam inş en kısa zamanda

Siz ustalar mekaniği ve tarihi ve ruhu çok iyi biliyosunuz Bence bu araçlar diğer jeep marka land Roverlar ve szuki lada gibi araçlarda çok farklı tabiî ki insanlar kendi istediklerini yaparlar ama bu araçların bir ruhu var .kontağı çevirdiğinizde 4.2 motoru v8e değişmem ben.3 vitesi 7 ye bile değişmem.benim aşkım o sokakta pak ettiğimde gözüm görmezse içim rahat etmiyor.ankara bahçelide park problemi var belki bilirsiniz arkadaşlarla oraya gittiğimizde görebiliceğim bir yerde değilse oturamıyorum.kenara çekip araçta oturmayı tercih ediyorum.çok pahalı araçlar değil belki ama çok değerli.

O’na yapılan doğasını bozucu her hareket bence suç!! tarih suçu.çok narin davranmak lazım..offroad da değil tabi tamirhanede..!!!

Ben arabama YILKI ATI diyorum.çünkü bu araçlar aynı yılkı atları gibi kullanıldılar ve şimdi dağlara salındılar ve yüzlerine bakanlar işte siz değerli ağabeylerim.

Bunları okuyan ve araç almak isteyen herkes aldığınında lütfen dikkat edin.ben azcık set konuşacağım bunun ruhunu bilmeyen ALMASIN.bozacaksanız ALMAYIM..offfroad yapın en keyifli araç ..ama LÜTFEN çok değerlidir cjler

Son olarak şu var içimde ALLAH İNŞALLAH YILKI’YI SATMAYI NASİP ETMESİN BANA!!!!
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir


Aklın yaşta değil başta olduğuna dağir güzel bir yazı sizi canı gönülden tebrik ederim kardeşim......İki ay önce dede oldum benim CJ 7 i damadım la kızıma hediye etmiştim ama elim hep üstünde idi bu gün yine periyodik bakımı için kullanırken torunum için bu CJ yi nasıl 17-18 sene hangi koşullarda saklayabilir veya koruyabilirim araştırmasına başlamayı kafama taktım , kendime başarılar diliyor ve yılkının son sahibi olmanı diliyorum o bunu hak ediyor seninde o nu hak ettiğin gibi sevgiler....
 



Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

teşekkür ederim ..umarım cjler yıllar sonrada sokaklarda göz kamaştırmaya..dağlarda aslan olmaya devam eder.. siz başlattınız bu rüyayı bizler yaşatabiliceğiz inş :smiley:
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

bencede aracınızı antika anlamında düşünmüyorsanız üzerinde her türlü oynamayı yapabilirsiniz.burada yanıltıcı ve üzücü olan aracın üzerindeki değişikliğin, kullanılan parçanın hangi araca ait olduğunun zamanla unutulmuş olduğudur.bu araçlar çok sık el değiştiyor ve üzerinde yapılan değişikliğin çetelesi tutulmadığından aracı yeni alan arkadaşımız şehir dışında bir arıza ile karşılaştığında parçacıdan parçayı temin edememektedir.bu notlarımız muntazam olduğunda bu aksaklık da giderilmiş olacaktır.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,262
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst