Otomatik Şanzman Ayarlanması!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alfonse Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,446

Etiketler
Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Alem adamsın Alfonse....! ;D ;D ;D
Ne milletin kafasına sokarsın " otomatik şansuman ayarlaması " ????Karıştırma Cherokee'nin orasını burasını, millete dert etme.....!
" Eskiden Şanzuman ayarımı vardı??) ;D ;D ;D
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

İşte o yüzden millet şanzman karıştı diye ustalara ağladı, yok otomatikçiler varmış felan, adamlar burunlarını indirip iki yazı okuslar, iki laf dinleseler.... Türkiyenin genel sıkıntısı bu zaten.
Ben çok hikaye duydum, kick-down yapmıyomuş ( roketli şanzman diyor birileri deliriyorum ) karışmış felan makine, otomatikçi usta, burnu kaf dağında tabiiii, dağılması revize edilmesi lazım diyor. Hakkaten dağıtıyor, topluyor güzelce aleti, oluyor. Millette zannediyoki usta yaptı, Toplanırken kendiiğinden düzeliyo her şey... Önemli bunlar, önemli....
Bak kaç kişi konuya yazdı. Ama vergi ucuz olur mu konusuna bisrü ilgi var..... Ben şaşırıyorum. Birimiz bi usta bulsa, bilgi verse, sorularımı cevaplasa o usta, ne olur yapılmazsa felan diye.... Ne güzel olur...... Bilgileniriz..... Ama yok, nerdeeee. Belki şşimdi, ben dedim yaa.....

Bi hikaye anlatcam; benim bi tanıdığım var, ismilazımdiil şehrinde hid.sil. fabrikasının bilgi işleminde, bazen patronun oğluyla felan geziyor veya arabasına biniyor felan... Bu patron yavrusunda 2005 mi ne 530d Bmw var. Bu patron güzelim bmw' de kick-down, yani roket varmış ve araba özel olduğu için sistem şöyle çalışıyormuş. Önce gazdan çekiyormuşsun, sonra basıyormuşsun. Allaamm yaaaaaa.... Bide bu adam hidrlik silindir üreten fabrikanın başında, işin başında yaniii..... Usta öyle söylemiş ve ustada sistemi öyle çalışıyor biliyomuş, yani benim gc ye binse, gazdan çekmeden pedal to metal yapsam, kick down yapsa makine, BEnDe SaLaK OlsAm, adam bu bozuk ayarlanması lazım dicek ve dağıtcak... Bende onu....... Neler var ya.... Arkadaşlar bilinçsiz bir toplumda bilinçlenmek beni yorar, kimisini kasar....
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Resim tırt olmuş, düzelmece......
Alfonse' Alıntı:
[attachment=1][attachment=2]
[attachment=1]​

tara0003.jpg
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Peki tamam...! hepsini anladımda benim sorunum başka....! :(
Şimdi benim Grand Cherokee Limited 5.2 V8 95 model, sedefli bej grisi, 230 beygirlik American malı Yuf...! cipimin roketinin kanadı kırık herhalde....? ::smiley:
Bide şanzımanın sağına soluna baktım rampayı bulamadım. Nasıl roketlicek bu meret. Siz tecrübeli abilerimden Bi yardım lütfen...... ;D ;D ;D
Ben şimdi roketimin ayarını nasıl yapıceeeeemmm? ::smiley:
 







Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Halim Usta,
Sen dalgacılara uyma. Benim aracımda da hiç bi sorun yok. Canavar gibi maşallah. Sadece hobi bu. Mekanik felan. Deli oluyorum. Ayrıca fazla alkolden, eğlenceden adam ölür ama fazla bilgiden asla....

Ustam, bi bilgi ver bu konuda lütfen....
 



Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Kendi soruma, kendim cevap vericem, anlaşıldı.

Ciddi bilgi paylaşımınız için sağolun!!!!

Benim hiç bi sorunum yoktu, sadece makineyi hala yeni tanıyorum ve meraklıyım.
Araştırdım. Bakımda ana şanzman yağı değişiminde bantları ayarlattırdım. Ayarın ne ölçüde olduğunu bilemiyorsunuz ama ilgili mekanizmanın sıkılığından anlıyor usta. Bu bantlar düz şanzmanlardaki senkromeçler gibi vites değişimlerinde diğer dişlileri frenlermiş. Ve ayarı tam olduğunda kick-down ile geri vitese geçmeyi daha sağlıklı, daha çabuk yaparmış. Yani Otomatik vitesim geriye geçerken cartlıyor veya geçmiyor dediğinzde komple şanzman revizyonu yaptırmaya veya yeni almaya kalkışmayın. Gerek olmayabilir. Kazıklanmayın.
Benim Zj' nin bi şikayeti olmamasına rağmen Akgün&Aydın' da Nuri Usta ayarları titizlikle yaptı sağolsun. Hiç zor bişey değilmiş. İşi bilmek ve istekli olmak, müşteriye velinimetten başka gözle bakmamak yetiyormuş demek ki. Şimdi geriye eskisinden daha çabuk ve hiç sarsıntısız geçiyor. Kick-Down' da çabuklaştı....
Bilginize...
İlginize sağolun!!!!
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

alfonse teşekkürler hiç otomatik bir arabaya sahip olma şansım olmadı günün birinde bana veya bir başkasına
gerekli olacagını düşünerek verdigin bilgileri büyük bir merakla okuyorum
benimde gönlümde 5,9 GC yatıyor ama önce defender ve caravellayı satmam lazım yoksa yakında evden atacaklar!!!!!!
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Alfonse; senden artık bayaa şüphelenmeye başladım..... ::smiley:
Gizli bir kimliğin var gibi; piyasanın tanınmış ustalarından birimisin yoksa?? takılyorsun, yokluyorsun milleti.....! ;)
Bu nasıl bir araştırma hırsı ve dayanağı olan bilgi cevheri....!? :eek: :eek: :eek:
Bazen ağzım açık okuyorum yazdıklarını... :eek:
Bir çoğundanda çoğumuz gibi bir .....'ta anlamıyorum..... ;D ;D ;D
Resimlerine bakıyoruz işte...... ;) ;) ;D
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

beatrix' Alıntı:
Alfonse; senden artık bayaa şüphelenmeye başladım..... ::smiley:
Gizli bir kimliğin var gibi; piyasanın tanınmış ustalarından birimisin yoksa?? takılyorsun, yokluyorsun milleti.....! ;)
Bu nasıl bir araştırma hırsı ve dayanağı olan bilgi cevheri....!? :eek: :eek: :eek:
Bazen ağzım açık okuyorum yazdıklarını... :eek:
Bir çoğundanda çoğumuz gibi bir .....'ta anlamıyorum..... ;D ;D ;D
Resimlerine bakıyoruz işte...... ;) ;) ;D
Bazen bende kendimden şüphe ediyorum. Sahaflardan 1960 basımı teknik kitaplar felan bulup, resimlerine felan büyüteçle bakmaya çalışırdım lisede. İlk Oto haber yayın hayatına başladığında sırf bi yazarıyla tanışmak için İstanbula gitmiştim tek başıma lise 2 miydi 3 mü ne. Mesale elimde bi kitap var 1963 askeriye basımı. Üzerinde aynen "MOTÖRLÜ (Ü) ARAÇLARDA ELEKTRİK DONANIMI" yazıyor. 1990' larda (lisedeyim) 0 araçların katologlarındaki bg değerlerinin SAE Normumu, DIN normumu olduğunu öğrenmek için ithalatçıyı/üreticiyi arardım, santraldeki kız kime soracağını şaşırırdı. (Bilgi: Amerikalı' lar Sae normunda yazar Hp' yi. Avrupalı ve diğerlei Din normunda. Sae; motorun tezgahtaki beygir gücüdür, Din ise; dinanometre üzerinde ölçülen gerçek tekerlek gücü.) Yıllarca üreticiler ve ithalatçılar o kadar çok kandırdı ki tüketiciyi inanamazsın, ama zaten o tüketicin ilk yaptığı kılf taktırmaktı koltuklara kilim desenli veya aylarca koltuk naylonlarını (laylon!) sökmemekti. Akrabalara yaşlılara felan karlı havada lastik indirmeyi değil, şişirmek gerektiğini anlatana kadar canım çıkardı. İlk arabamla (lise sonda 66 ww) öyle testler yapmıştımki, artık iki lastik arasındaki 3ps farkı hissediyordum kullanırken. Fuzili işlerin adamıyım ben. Galiba şizofren felanım :smiley: Ortaokulda, tatile giderken Babamın kullandığı (babamda benim gibi çok meraklıydı mekaniğe, 73 mü 75 mi hitit rallisi 1.miş, std. reno12, kot, kask mask yok) arabanın motor kompartmanına record yapan teyp bantlar sonra walkmenle onu dinlerdim gece yatakta. Millet test çözerdi lisede, ben oto-show okurdum. Ama altını çize çize, resimlerine bakmazdım. İlk eğitimimi gene sahafta bulduğum 1979' mu ne, Hasan Yücel' in murat 131 tamir ve bakım kitabından. 5 6 cm. var kalınlığı. 4 zamanı, debriyajı, karbüratörü ondan öğrendim. ( Bide 124 için olanı var bende) İçinde arıza kartları felan var. Ama galiba arızalı olan benim :smiley: Benim tesisim yok, bide oynamaya yerim :smiley: Kızkardeşim Kanada' da. Erkek arkadaşıyla birlikte bana aldıkları yeni yıl hediyesi bi kitap, "The Ultimate Encylopedia of the Corvette". Kocaman, kalın bişey. C3 kasa Corvette' yi (79 civarı) okumadan uyumam. Böyle işte, napıyım, insanoğlu cisim cisim.....
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

CEM50' Alıntı:
alfonse teşekkürler hiç otomatik bir arabaya sahip olma şansım olmadı günün birinde bana veya bir başkasına
gerekli olacagını düşünerek verdigin bilgileri büyük bir merakla okuyorum
benimde gönlümde 5,9 GC yatıyor ama önce defender ve caravellayı satmam lazım yoksa yakında evden atacaklar!!!!!!
5.9 bende beğeniyorum ama genel kanı gereksiz bi araç olduğu yönünde. Az olmasına rağmen sık sık arızaya geliyormuş servislerede. Bilgin olsun... Aklını çelmeyim. Amaaaaa... Olsa bende isterim, ne diyim.
 



Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

yaşasın tek arıza ben degilmişim alfonse kardeşde benim kafadan
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,985
Mesajlar
1,526,781
Kayıtlı Üye Sayımız
166,733
Kaydolan Son Üyemiz
kayin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst