Arkadaşlar dün akşam eve dönerken arabam saçma sapan çalışmaya başladı. oysaki sabah hiçbir problem yoktu. otomatik vitesli araç. durmaya yakın arabanın rölantisi acaip düşüyordu. önce acaba otomaitk vites problemimi dedim. eve kadar gelip evin önünde denemeler yaparken araba istop etmeye başladı. boşta bile düzgün çalışmıyordu. marşa almakta sıkıntı yok tek seferde marş alıyor. aracın durduğu yer leş gibi egzos kokuyordu ve gaza basınca siyah duman atıyordu. sabah iş yerime geldim. oksijen sensörünü söküp baktık parçalanmıştı! uç kısımda muhafazası yoktu ve içi kırıktı. arabada katalitik konvertör yok demekki dökülüp gitti. her neyse Bosch marka oksijen sensörü aldık taktık. atölyede alet edevat var. elimizden geliyor. istop etme problemi ortadan kalktı ama rölantide 20 30 saniyede bir bir düzensizlik oluyor. hava girişine gelmeyecek şekilde balata spreyi sıkıp acaba çatlaktan hava filanmı alıyor diye baktım herhangi bir ses yada devir değişimi olmadı. sizce sorun ne olabilir? MAF sensörü diyenler? sensörün muhafazasının içi temiz ve görsel bir bozukluk yok.
bujileri 2000 km önce aldım dün akşama kadar performans ve tüketim açısından problem yoktu... rölantide gayet düzgündü.
bundan 10 gün önce benzin doldurma borusu delinmiş ve dolum esnasında benzin yere akıyordu. hemne ertesi gün depoyu söktürmeden o boruyu tamir ettirdim. yeni kaynak yapıldı ve izole edildi. sizce yakıt sistemine pislik kaçmış olma olasılığı varmı? varsa nasıl anlarım?
bujileri 2000 km önce aldım dün akşama kadar performans ve tüketim açısından problem yoktu... rölantide gayet düzgündü.
bundan 10 gün önce benzin doldurma borusu delinmiş ve dolum esnasında benzin yere akıyordu. hemne ertesi gün depoyu söktürmeden o boruyu tamir ettirdim. yeni kaynak yapıldı ve izole edildi. sizce yakıt sistemine pislik kaçmış olma olasılığı varmı? varsa nasıl anlarım?