Porya Kilitleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ophtha Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,242
Ynt: Porya Kilitleri

varlikefe' Alıntı:
arkadaşlar bu avm nin ürünlerini türkiyede kim satıyor?bileniniz varmı?Benim patrolün otomatik kilitleri bozuldu acil çözüm arıyorum.avm nin listesinde bana uygun olan var ama nereden bulacağımı bilmiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.....

ben avm manuel kullanıyorum, tar oto'dan aldım. Nette aratırsanız bulabilirsiniz...
 

Etiketler
Ynt: Porya Kilitleri

yerbezi' Alıntı:
Ama parçaların boş yere dönmesini engellemek için, yapılacak şey; teker yaklaşık 1 tam tur atacak kadar geri gitmektir. Tık diye boşalma sesini duyarsınız zaten. ama bulunduğunuz yer geri gitmeye müsait değildir, arkanızda araç vardır ...vb. Farketmez, ilk müsait yerde yapabilirsiniz.

Arkadaşlar dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım. Hatam olduysa affola..
Saygılar...

Dilinize sağlık çok güzel özetlemişsiniz,
ben de manuel olandan kullanıyorum ve öğrendiğimden beri her sefer en az 1m.
geri gidiyorum, ancak bazı yerlerde gerek yok gibi şeyler duydum ama aldırmadım
zira "tık" sesini duyamasam da ben yine geri gidiyorum. :D
Bir de hafifte olsa direksiyonu biraz rahatlatıyor gibime geliyor...

Selamlar
 

Ynt: Porya Kilitleri

Şimdi geri gitme olalyı manuel elle kumanda edilende yok araç içinden yada otomatıkler için geçerli yanlışsam düzeltin manuel aracımda (elle kilitlenenler )böyle bir geri gitme olayı ben hiç yapmadım kilitleri çevirip yola devam ettim doğru yapmışım heralde ama 4x4 den çıkınca zaten aracın altından tonk diye bir ses geliyor siz ayrıldığını anlıyorsunuz ilk önce hubları çeviriyoruz 4x4 den çıkmak için sonra şanzımanı ve arazi şanjimanını boşa alıp hafif gaz verip boşta olduğuna emin olup arazi şanzımanından çıkarıyorum ozaman da bahsettiğim sesde duyuluyor kendimce tamam diyorum bazen arazıde çok zorlarsanız aracı hemen değil biraz uğraştırıyor artık çamurdan mı yoksa zorlanmadanmı bilemiyorum
 

Ynt: Porya Kilitleri

merhaba
otomatik porya kilitlerinin tamiratını yapan varmı patrol 90 model
bendeki hem otomatik hem manuel
 

Ynt: Porya Kilitleri

sertan anlatım gayet net ve açık teşekkürlr.
poryalardan bahsetmiştim bende. benim poryalarda auto ve lock olarak 2 konum var off yok onu demek istemiştim.
 



Entegre Porya Kilidi Ne Demektir?

arazi vitesinden farklı bir güç aktarımımı yoksa arazi vitesi demek mi?
 


Ynt: Porya Kilitleri

merhaba broker 650.aracında GR kasa Patrol,mevcut olan porya kilitleri 2 kademelidir.piyasada genelde 2 tip kilit vardır.biri manuel(el ile ön tekerlekleri kilitlersin)birde otomatik(arazai vitesine takıp aracnı yürüttüğünde kilit sayesinde ön tekerleklerin kilitlenir.senin aracındakinde ise çift kademe vardır.otomatik:diğer otomatik porya kilitleri ile aynı sistemde çalışır.lock konumundada aracını şanzumandan 4x4 konumuna getirdiğindeön tekerleklerde devrede olacaktır.ama lock konumunda olduğunda aracın 4x4 te olmasa bile hareket ederken ön şaftın dönecektir.bu da yakıtını biraz arttırabilir..............
 


Ynt: Porya Kilitleri

olcayborman' Alıntı:
arızalı porya kilitlerini nereye tamir yaptırabiliriz

arkadaşlar ben zamanında hırs yaptım, otomatik hub'ı tamir edeceğim diye, çünkü mekanizmanın çalışması gayet basit ama nedense olmuyor. Aslında oldu da çok az bir süre idare etti, hiç birşey orjinalinin yerini tutmuyor. tamir edecem diye harcayacağınız paranın üstüne bi o kadar daha koyarsanız manuel hub'ın yanında promosyon olarak huzur da alırsınız ;D. Çünkü tamir ettirdiğiniz hub arazide bozulursa çok zor durumlarda kalabilirsiniz yada ne zaman bozulacak diye aklınızın bi kısmı ön tekerlerde kalacaktır. Tavsiyem 200 dolar civarında olan manuel hublardan almanız ve uzuun süre sorunsuzca kullanmanız yönünde olacaktır.

Sorunuzun yanıtı ise porya kilidinden anlayan usta yada tornacı bulmanız çok çok zor. öbür hub'ın sağlam olan kısmı ile bozuk olanın arasındaki farkları bulup, tamir yönüne gitmeniz dışında aklıma fikir gelmiyor. (benimkilerin içi sırf metal aksamdı, tornacıyla işim oldu hep, bazı porya kilitleri plastik aksam da içeriyor, eğer öyleyse işiniz bence daha zor)
 



Ynt: Porya Kilitleri


tamiri ile ilgili arkadaşlar varsa içindeki sprial yay yerine pul şeklinde olan yaylar çok güzel iş görüyor.. çapları aynı. kalınlığı yuvaya oturmasına engelse biraz traşlanıp incelince oturuyor.

eğer kilitteki o yuvarlak içindeki dişler aşınmaktan gevşemiş ve tam kavramıyor ise (tam ismini bilmiyorum) tornacıda sıkılması ile kavraması sağlanabilir.

denenmiştir. :smiley:

nereye kadar gider bilmiyorum ama hiç sorunsuz ve sessizce devreye girip çıkıyor. geri almadan da deniyorum.bir sorun olmadı. gene de emin olmak için geri gitmelimiyim? yoksa bu tam emin olmak için yapılan bir hareketmidir?

önler tamamen boşa çıkıyor ama 4x2 ye geçtiği halde ön diferansiyel dönmeye devam ederse sıradışı bir aşınma olur mu? hep kontrol ediyorum sorun yok ama emin olmak için bakmak ya da geri gitme manevrası yapmak zorundamıyız?
 

Ynt: Porya Kilitleri

yerbezi' Alıntı:
arkadaşlar ben zamanında hırs yaptım, otomatik hub'ı tamir edeceğim diye, çünkü mekanizmanın çalışması gayet basit ama nedense olmuyor. Aslında oldu da çok az bir süre idare etti, hiç birşey orjinalinin yerini tutmuyor. tamir edecem diye harcayacağınız paranın üstüne bi o kadar daha koyarsanız manuel hub'ın yanında promosyon olarak huzur da alırsınız ;D. Çünkü tamir ettirdiğiniz hub arazide bozulursa çok zor durumlarda kalabilirsiniz yada ne zaman bozulacak diye aklınızın bi kısmı ön tekerlerde kalacaktır. Tavsiyem 200 dolar civarında olan manuel hublardan almanız ve uzuun süre sorunsuzca kullanmanız yönünde olacaktır.

Sorunuzun yanıtı ise porya kilidinden anlayan usta yada tornacı bulmanız çok çok zor. öbür hub'ın sağlam olan kısmı ile bozuk olanın arasındaki farkları bulup, tamir yönüne gitmeniz dışında aklıma fikir gelmiyor. (benimkilerin içi sırf metal aksamdı, tornacıyla işim oldu hep, bazı porya kilitleri plastik aksam da içeriyor, eğer öyleyse işiniz bence daha zor)

aslında benimkinde tamir sonrası hiç sorunsuz hale geldi. bu kadar mı olur dedirtecek kadar sessiz ve sorunsuz halde önler devreye girip çıkıyor. ama dediğiniz gibi karda ya da arazide kalmak baya kötü bir durum ne itebiliyor ne de normal araçlarla çekebiliyorsunuz . tamir edilen şeye benim de kafam takılıyor.epeydir sorun çıkarmamasına karşın fiyatı çok değilse ben de alayım bir çift bulunsun diye düşünüyorum. bizim modele uygun olan marka ve fiyat bilen varmı ?
 

Ynt: Porya Kilitleri

sayın yerbezi kusura bakma isim bilmediğimden nikini kullandım bende opel frontera 97 var tar otomotivi aradım kilitlerin çiftine 420 tl dedi uygun mu? birde elle kilitledikten sonra arazi vitesini 4h ye almak gerekiyor mu saygılar
 

Ynt: Porya Kilitleri

Merhaba arkadaslar,poyra kilitleri hakkinda arkadaslar bilgilerini paylasmis ,ve genelde dogru seyler var..
Ben kendi tecrube ve kullanimimdan kaynaklanan bilgileri paylasmak isterim,,,,,
Ben de 2000 model toyota hilux var ve ben bu araci aldigim zaman uzerinde aisin marka manuel kilitler vardi,,,
genel olarak ben araci arazi kosullarinda kullandigim icin bu kilitler bayagi kafami kurcalamisti,,
Sonunda aracin geldigi ingilteredeki saticisina ulastim , ve ona bu kilitlerin neden araci durdurup devreye konulmasi gerektigini sordum,vedevamli 4x4 e ihtiyacim oldugunu her defasinda inip bunlar kilitleyip acmak zorundami oldugumu sordum...
Adamin bana anlattiklari aynen soyle:

toyota otamatik kilidi sinirli arac modellerinde kullaniyormus ve genelde otamatik olan kilitler sorun yaratiyormus..bu yuzden toyota aisin manuel kilit kullanmaya baslamis,,ha birde bunun dogrudan kilitli secenekleride mevcut..

soyleki eger siz bu araci duz yolda kullanacaksaniz ve sadece arada bir 4x4 ihtiyaciniz varsa on difransiyeli ve axslari bosuna hareket halinde tutuyorsunuz ,,,bunun size eksileri ise bir depoda 10 15 km kadar az yol yapmaniz ve on akslarin donmesinden kaynaklanan titresim veya seslerdir (bu benim aracimda 120 130 kmdan sonra cok az hissediliyor)

Ben kendi kullanimimda bazan bu kilitleri acmayi unutup araba niye batiyor diye sinir oluyordum,ve sonunda dogrudan kilitli konumda tutan fabrika cikisli axs baslarini bulup taktim..
Gayet iyi gidiyor ve herhangi bir sorun yok ,,

Soyelmek istedigim (TOYOTA HILUX ICIN) manuel kilitleri herzanman acik konumda tutup sursenizde farketmez cunku zaten 4x4 HIGHT yada LOW konumuna icerden kucuk vites le geciyorsunuz ve 2 HIGTH konumunda normal iki ceker konumdasiniz ,size dez avantaji bir depoda 10 km kadar az yol yapmak ,eger akslariniz yipranmissa biraz ses veya titresim hissetmeniz olacaktir...
Umarim yardimci olabilmisimdir,,,

Bu arada elimde aractan soktugum AISIN marka poyra kilitleri var ve satiliktirlar durumlari gayet iyidir,,,
ilgilenen arkadaslar asagidaki numaralardan ulasabilirler...Postayla veya kargoyla yollayabilirim...
bu konuda daha detayli bilgide verebilirim... ;D

0533 8510052 veya 0542 8510052
 




Ynt: Porya Kilitleri

Çok güzel bir konu olmuş. Emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.

Bende Rugged Ridge manuel kilit var. Çevirme mandalı plastik ve park ettiğim bir gün birisi tarafından çevirme mandalı söküldü. Yenisini alsam yeni aynı sorunla karşı karşıya kalacağım. Şu an kullanılıyor ama çevirmesi zor oluyor.

Önceki hali



Hubmandal
 

Ekli dosyalar

  • hub2.jpg
    hub2.jpg
    26.9 KB · Görüntüleme: 389

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,035
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst