Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 180,789
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

on numara hele snorkel olayına bıttım
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

reis28' Alıntı:

Calışmalarınızda kolay gelsin gülazeri gecen sene mackadan inerken yolda geciş esnasında görmüştüm bakalım yeni hali dehşet güzel olacak makasların üzerine koydugunuz denge kolları cok akıllıca olmuş kolay gelsin

Teşekkürler Dursun Ustam.


yavuz-çelikel' Alıntı:

Uğurcum kolaylıklar diliyorum, çift arazi kutusu sığma problemi yoksa süper olur.

Yavuz abi kutuyu sığdırmada problem yok, np205 ile np203 ün sadece ön dişli gurubunu kullanacam, yani bir tam kutu ile birde yarım kutu olacak normal şanzımandan 20 cm kadar geri kayacak yani tam ölçü araya yapılacak flanşa göre değişebilir, flanşın autocad çizimlerini vs. çıkardım ancak daha o aşamaya gelmedik.Kutu bir şekilde sığarda açıkcası arka şaftı napacam bilmiyorum :smiley:) hem kısa hemde yükseltmeden dolayı çok açılı kalacak.


darktreys' Alıntı:

snorkel ucundaki ızgaralar çok yaratıcı olmuş karadenizli yaparsa böyle olur tebrik ediyorum emeğinize deymiş.. ;D :D

Teşekkür ederim :smiley: Snorkel için o kadar uğraştım gerçi ayrı bir zevkti ama daha sonra XJ snorkeli alarak ufak tadilatlarda benimkine uydurduk.Ön direk açıları aynıydı çok da güzel oldu, kendi yaptığımı söktüm :smiley:


mserdemir' Alıntı:

on numara hele snorkel olayına bıttım

Teşekkür ederim.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur madem kutu olayına giriyorsun, tek kutuyu modifiye et, redüksiyonu değiştir ortalama bir şeyle. Ancak kişisel fikrim 4,56 dif. 2 arazi oranı ve 38 lastikle sorun yaşamazsın. Ha arazi kutusunu np208 ile değişirsen 2,6 oran var. blazer ve suburbanda çıka, hiç maceraya girmene gerek kalmaz.
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
Uğur madem kutu olayına giriyorsun, tek kutuyu modifiye et, redüksiyonu değiştir ortalama bir şeyle. Ancak kişisel fikrim 4,56 dif. 2 arazi oranı ve 38 lastikle sorun yaşamazsın. Ha arazi kutusunu np208 ile değişirsen 2,6 oran var. blazer ve suburbanda çıka, hiç maceraya girmene gerek kalmaz.


S10 larda çıkan arazi NP231, bende iki tane var.İkisinin de zincirlerinde bollanma var ses yapıyor.Birinin ön şaft mili kesildi.


Np231'in Low çıkışı 2,72 idi, ancak araştırmalarıma göre çok da dayanıklı bir şanzıman olmadığı sonucuna vardım.Ön mili kesmesi yaygınmış ve zinciri bollaması da bu sebeple Amerikanların "Bullet Proof" dedikleri demirdöküm, zincirsiz NP205 kullanmaya karar kıldım.Hem dana 44 ün kovanı da sağda kaldığı için uyumlu olması açısından şanzımanda değişiklik gerekiyordu.Sonuç olarak Np205'i aldım ancak NP205 in Low çıkışı 1,96 (eskisine göre daha süratli) olunca tedirgin oldum.


Redüksüyonu düşürmeyi düşündüm, çok araştırdım ancak np205 de dişliler tam kasaya sıfır gelecek şekilde yapılmış, dişlilerle oynamak gibi bir şans yok, Amerikada Np 205 in redüksüyonunu düşürmek için kitler var ancak kasa vs. komple değişiyor 1.000 dolar gibi bir rakamdı :smiley: eski şanzımandan geriye birşey kalmıyor.


Bu sebeple redüksüyonu düşürebilmek için doubler yapmaya karar verdim.Np203'ü de aldım, bu ikisinin bağlantısını yapan farklı kitler var amerikada fiyatları 700 ile 800 dolar arasında değişiyor.Bağlantıyı kendim yapmaya karar verdim.Autocad çizimlerini vs. çıkardım, araya flanş yapılacak birde içteki milin kısaltılıp freze açılması lazım tekrardan yapılmayacak gibi durmuyor.


İşin bir diğer boyutu da artık fantazi aşaması.Türkiyede daha önce yapılmamış birşeyleri yapmak, yenilik getirmek.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Kolay geslin...Gönlünüze göre yaparsınız inşallah Gülazeri...
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Haklısın, yap ama arka şafta dikkat et, arabada çalışmazsa sistem işe yaramaz.Kolaylıklar dilerim.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ByBeRKuTKu' Alıntı:
Kolay geslin...Gönlünüze göre yaparsınız inşallah Gülazeri...


Teşekkür ederim.



yavuz-çelikel' Alıntı:
Haklısın, yap ama arka şafta dikkat et, arabada çalışmazsa sistem işe yaramaz.Kolaylıklar dilerim.


Kutuyu yapabileceğimizden hiç şüphem yok, beni tek düşündüren kısım şaft onu da yapınca görecez artık.Malzemeler hazır artık geri dönüş yok :smiley: Ha olmadı en kötü ihtimalle np205 i tek başına kullanırım.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur bende aynı düşüncedeyim seninle, Trabzonda kesin yaparsında, arabayı sündürmen gerekmez inşallah.:smiley::smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada bugün öğleyin sanayiye uğradım.Ön diferansiyelin 11/50, 4.56 ayna mahruti dişlisi 13/46 nın istavroz kutusuna uymamış, çok boşluk kalmış.Elimizden 11/45'in de istavroz kutusu vardı onunla denedik ve sorun ortadan kalktı.Sorun çıkmayacak gibi gözüküyor.Tahminim Ön diferansiyelimiz yarına bitmiş olur.


Jantlarımızda bugün bitmiş boyaya girmiş, onlarda tahminim Cumartesi günü elimizde olurlar.

IMG_1011.jpg
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
Uğur bende aynı düşüncedeyim seninle, Trabzonda kesin yaparsında, arabayı sündürmen gerekmez inşallah. :smiley: :smiley:


Hahaha abi yöremizin özelliği olsa gerek çok zihni sinir projeler çıkıyor :smiley:)) Yapacak ustalarımız da var zehir gibi ancak boş yakalayacaksın.Öyle uydur kaydır işlere zaman ayırmak istemiyorlar haklı olarak.Yoksa değiş yağı, filtreyi al 40 lira yolla en kolayı :smiley:)
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur tavsiyem şu yönde, np 203'ü sök, zincir yada dişli düzeneğini iptal et.Ter çevir ve np 205 ile akuple et.Bunu yaparken kendi kutusunu kullanma.Çelik borudan vs. bir custom kutu yap.diğer np205 i ise düz normal şekliyle kullan.Öndeki kutuyu vitese taktığında normal sürüş modunda olacaksın 205 kutuyu 4h , 2h istediğin pozisyona alırsın.Vitesten çıkardığında (ters bağladığımız için) redüksiyon başlayacak.Yetmezse ikinciyle bir daha low yapacaksın. Ancak bu redüksiyonla çekemeyeceğin bir şey yok, lastiğin yere basarsa.:smiley::smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

istersen ara konuşalım, numaran diğer telefonda. ;)
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada Beadlock konusunda çok kararsız kaldım.Bilmeyen arkadaşlar için öncelikle Beadlock sistemini açıklamak istiyorum.


Beadlock lastik yanağını jant üzerinde iki halka arasına sıkıştırarak, 8 psi gibi düşük havalara kadar lastik basıncını düşürerek kaya tırmanışı gibi extreme tırmanışlarda lastiği janttan çıkmadan kullanabilmek.


Bu beadlock sisteminin işlevsel yönü ancak, benim bayıldığım bir diğer yönü var ki o da görünüşü :smiley:


Hazır beadlock sistemli jantlar olduğu gibi weld on olarak geçen yapma beadlock sistemleri de var.
Bu sistem 2 tane halka kestirip, birini janta kaynatıp lastiğin tırnağını bu halka üzerine oturtarak diğer halkayı da üzerine toplam 32 civata ile sıkarak gerçekleştiriliyor.Benim niyetim bunu yapmak.Aşağıda yapılmış örnek fotoğrafları var.

diy1.jpg


diy3.jpg


diy5.jpg


diy8.jpg


diy9.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Herşey iyi güzel, sistem basit, autocad çizimleri de hazır sadece plazmada gidip kestirilmesi kalıyor ancak 2 tane endişem var.


Bunlarda ilki lastiğe yüklenecek olan gereksiz ağırlık.Bu halkaların her biri 6mm kalınlığında olması gerekiyor.Lastik başı 2 şer halkadan toplam 12mm ve 32 krom civata.Toplam kaç kilo olacağını bilmiyorum ama 5kilodan az olmayacağı kesin belki daha da fazla.


Bir diğer çekincem ise iki demir halka arasında kalacak lastik tırnağının zarar görüp kesilip kesilmeyeceği.Gerçi adamlar Amerikada bu sistemi yaygın olarak yapıp kullanıyorlar, sorun yaratıp yaratmadığını bilmiyorum ancak içime kurt düşürmedi değil.


Derken bugünde madem ben 8 psi gibi düşük basınçları kullanmayacağım beadlockun benim için işlevselliği değil görünüşü önemli.Sahte bir beadlock sistemi yapabilirim diye düşündüm.Lastiği yine normal şekilde janta monte ederek 2 veya 3mm lik saçtan 2 halka kestirip birini janta kaynatıp diğerini yine civatayla boş olarak monte etmek.Hem ağırlığı yarı yada daha az miktara indirebilirim hem de lastiğe zarar verme ihtimalini ortadan kaldırabilirim.


Şu anki düşüncem bu yönde.

diy11.jpg


diy14.jpg


diy15.jpg


diy18.jpg
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yavuz-çelikel' Alıntı:
Uğur tavsiyem şu yönde, np 203'ü sök, zincir yada dişli düzeneğini iptal et.Ter çevir ve np 205 ile akuple et.Bunu yaparken kendi kutusunu kullanma.Çelik borudan vs. bir custom kutu yap.diğer np205 i ise düz normal şekliyle kullan.Öndeki kutuyu vitese taktığında normal sürüş modunda olacaksın 205 kutuyu 4h , 2h istediğin pozisyona alırsın.Vitesten çıkardığında (ters bağladığımız için) redüksiyon başlayacak.Yetmezse ikinciyle bir daha low yapacaksın. Ancak bu redüksiyonla çekemeyeceğin bir şey yok, lastiğin yere basarsa. :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:


Yavuz abi aslında benim yapacağım işlem senin tarif ettiğinden çok daha basit.aşağıdaki linkte hazır kit var.


http://www.northwestfab.com/203-205adaptor.html


Bu kitte gözüken 3 parça flanşın autocad çizimleri elimde hazır.Kitte ekstra kısa mil var.O da Np 203 ün içinden çıkan milin aynısının kısası, np203 den çıkanı kesip tekrar freze açacaz.


Uygulanması da aşağıdaki gibi;


http://www.northwestfab.com/203-205adaptorinstall.html
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,033
Mesajlar
1,527,551
Kayıtlı Üye Sayımız
166,777
Kaydolan Son Üyemiz
utkuberks

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst