Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 111,940

jeep

Zirve
Mesajlar
5,250
Tepkime Puanı
36
Yaş
49
Yer
Gaziantep
Web
www.gandoff.org
Arkadaşlar araçlarımızın ruhsatları ne işe yarar? Aracın sahibinin kim olduğunu, nerede kayıtlı olduğunu, muayene zamanını, ilave techizat kullanabilirliğini ve araçla ilgili bir kaç teknik bilgiyi içeriyor. İlk bakışta dikkatimi çeken özellikler bunlar. Ama bu bilgileri doğru anlayabiliyormuyuz? Mesela benim ruhsatta (J)Araç sınıfı M1G diye bir ibare var. Bu ne demek. Araştırdım arazi aracı olduğunu filan yazıyor ama araç sınıflarının harf sembollerini bulamadım. Birde (Z.2)Diğer Bilgiler diye bir bölüm var. Burada yazılan çeki makarası ve çeki demiri ibarelerinin kapsamı nedir. Yani benim araçla römork takarak başka bir araç taşıyabilirmiyim. Yoksa 750 kg sınırı mı var? Bunlar işlenirken bana proje verilmedi. Neler bu kapsama giriyor? Konuyu biraz açalım derim.

Ruhsat
 

Etiketler
Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

Trafik kanununun 39. maddesi b fıkrası

b) Römork takarak taşıt kullanma:

B, C ve E sınıfı sürücü belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 Kg.'a kadar olan (750 Kg. dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.

Yüklü ağırlığı 750 Kg.'ı geçen römorkları taşıtlarına takarak kullanmak isterlerse ayrı bir sınavdan geçirilirler ve römorklu taşıt kullanabilecekleri belgelerine işlenir.

Motorlu araç römorkları:

Madde 102 – Bir römorkun veya yarı römorkun veya çekilen bir aracın sebep olduğu zarardan dolayı, çekicinin işleteni, motorlu aracı işletenin sorumluluğuna ilişkin hükümlere göre sorumlu tutulur. Çekilen araçla ilgili olarak sorumluluk genel hükümlere tabidir.

Çekicinin sorumluluk sigortası, çekiciyi işletenin, römorkun sebep olduğu zarardan dolayı sorumluluğunu da kapsar.

İnsan taşımada kullanılan römorklar, römork için ek bir sorumluluk sigortası yaptırılarak tüm katarın en az zorunlu mali sorumluluk sigortası tutarlarının kapsamına girmesi sağlanmadıkça, trafiğe çıkarılamaz.
 

Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

jeep' Alıntı:
Trafik kanununun 39. maddesi b fıkrası

b) Römork takarak taşıt kullanma:

B, C ve E sınıfı sürücü belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 Kg.'a kadar olan (750 Kg. dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.

Yüklü ağırlığı 750 Kg.'ı geçen römorkları taşıtlarına takarak kullanmak isterlerse ayrı bir sınavdan geçirilirler ve römorklu taşıt kullanabilecekleri belgelerine işlenir.

Motorlu araç römorkları:

Madde 102 – Bir römorkun veya yarı römorkun veya çekilen bir aracın sebep olduğu zarardan dolayı, çekicinin işleteni, motorlu aracı işletenin sorumluluğuna ilişkin hükümlere göre sorumlu tutulur. Çekilen araçla ilgili olarak sorumluluk genel hükümlere tabidir.

Çekicinin sorumluluk sigortası, çekiciyi işletenin, römorkun sebep olduğu zarardan dolayı sorumluluğunu da kapsar.

İnsan taşımada kullanılan römorklar, römork için ek bir sorumluluk sigortası yaptırılarak tüm katarın en az zorunlu mali sorumluluk sigortası tutarlarının kapsamına girmesi sağlanmadıkça, trafiğe çıkarılamaz.

Göktuğ abi CJ lerdeki standart nato demiri ile ruhsatta römork çeker ibaresi olmadan 750 kg kadar herhangi birşey çekebiliyormuyuz... ???
 

Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

göktuğ bey eski aracımda çeki demirini projelendirmiştim..ruhsat eski tipti ve ruhsatımda detaylar vardı şu kadar kiloya kadar şu kadar dingilli römorkları çekebilir diye..

makaralı dediği vincinizden bahsediyor.

benim anladığım şu anda sizde olduğu gibi çeki demiri vardır ibaresi varsa 750 kg.ye kadar römork çekebilir.

benim ruhsatıma da ön çeki halatlı arka çeki demirli yazdırmışdım takipciye anlaşılır olsun diye o şekilde ruhsata işlenmişti.

binek aracımdada çeki demiri var ve aynı sizdeki gibi yeni,tip ruhsatta çeki demiri mevcuttur diyor ama şu kadar kg.bu kadar dingil römork çeker diye bir ibare yok.

birde şöyle bişey buldum:




ARAÇ SINIF VE TİPLERİNİN TANIMI

A. Araç sınıfları, aşağıdaki uluslararası sınıflandırmaya göre tanımlanır:
(Aşağıdaki tanımlarda kullanılan “azami kütle” ifadesi ile Ek I Madde 2.8’de açıklanan “teknik açıdan izin verilen azami yüklü kütle” belirtilmektedir.)
1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar
M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.
M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.
M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.
2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.
N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N2 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.
Bir yarı römorku veya merkezi dingilli römorku çekmek için tasarlanmış bir çekici araçta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak kütle; işler durumdaki çekicinin kütlesine, yarı römork veya merkezi dingilli römork tarafından çekici araca uygulanan azami statik dikey yüke tekabül eden kütle, ve (uygulanabilirliği varsa) çekici araca yüklenebilecek azami kütlenin eklenmesiyle hesaplanır.
3.O Sınıfı: Römorklar (yarı römorklar dahil).
O1 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşmayan römorklar.
O2 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşan, 3,5 ton'u aşmayan römorklar.
O3 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 10 ton'u aşmayan römorklar.
O4 Sınıfı: Azami kütlesi 10 ton'u aşan römorklar.
Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili (/dingilleri) tarafından yere uygulanan statik dikey yüke tekabül eder.
4. Arazi tipi araçlar (G sembollü)
4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşmayanlar ve M1 sınıfındaki motorlu araçlar, aşağıdaki koşullara uygun iseler, arazi tipi araç olarak kabul edilir.
- En az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil.
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması varsa ve tek araç için hesaplanan % 30'luk bir eğimi tırmanabiliyorsa.
Ek olarak, aşağıdaki 6 koşuldan en az beşini de yerine getirmesi gerekir:
- Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
- Uzaklaşma açısı en az 20 derece olmalıdır.
- Rampa açısı en az 20 derece olmalıdır
- Ön dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
- Arka dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
- Dingiller arasında, alt açıklık en az 200 mm olmalıdır.
4.2. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşanlar ile N2, M2 veya M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşmayanların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya bütün tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki 3 koşulu yerine getirmesi gerekir:
- Bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil en az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
4.3. M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşanlar ile N3 sınıfı araçların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki koşulları yerine getirmesi gerekir:
- Tekerleklerin en az yarısı tahrikli olan,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
- Aşağıdaki altı koşuldan en az dördünü yerine getiren:
-Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Uzaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Rampa açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Ön dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
-Dingiller arasında, alt açıklık en az 300 mm olmalıdır.
-Arka dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.

4.4.Yük ve kontrol koşulları.
4.4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşmayanlar ve M1 sınıfı araçlar, soğutma sıvısı, yağlar, yakıt, stepne, avadanlıklar ve sürücü (Bkz. Ek I dipnot (o) ) dahil olmak üzere çalışabilir durumda olmalıdır.
4.4.2. Ek.II Madde 4.4.1'in kapsamı dışındaki motorlu araçların, imalatçısı tarafından belirtilen teknik açıdan izin verilen azami kütleye göre yüklenmesi gerekir.
4.4.3. İstenen eğimi (% 25 ve % 30) tırmanabilme yeteneği, basit hesaplamayla doğrulanır. Ancak istisnai hallerde, teknik hizmetler kuruluşları, sözkonusu tipteki araca fiili bir deney uygulanmasını talep edebilir.
4.4.4. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı ve rampa açısı hesaplanırken, çarpmaya karşı koruma tertibatları gözönüne alınmaz.
4.5. Alt açıklığın tanım ve çizimleri. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı, rampa açısı tanımları için Ek I (na), (nb) ve (nc) dipnotlarına bakınız.)
4.5.1. “Dingiller arasındaki alt açıklık”, durma düzlemiyle aracın en alçak sabit noktası arasındaki en kısa mesafedir.
4.5.2. “Bir dingil altındaki alt açıklık”, aracın bir dingilinin tekerlek (çift olan tekerleklerde içte kalan tekerleklerin) izlerinin merkezinden geçen ve aracın tekerlekler arasında kalan en alçak sabit noktasına temas eden dairesel yayın yerden (durma düzleminden) azami yüksekliğidir.
Aracın hiçbir sabit bölümü, aşağıdaki şemada gösterilen taranmış bölümün içine taşmamalıdır. Uygunsa, dingillerin her birinin yerden yüksekliği konumlarına göre belirtilir; örneğin 280/250/250.

4.6. Birleşik isimlendirme
“G” sembolü, “M” sembolü veya “N” sembolü ile birleşik kullanılmalıdır. Örneğin arazi tipi kullanıma uygun N1 sınıfı bir araç N1G olarak belirtilir.

5. Özel amaçlı araç: M, N ve O sınıflarından, yolcu veya yük nakletme ve özel bir işlevi yerine getirmek için özel gövde düzenlemeleri ve/veya techizatlar gerektiren araçlardır.

5.1 Motorlu karavan: “Motorlu karavan” yaşama bölümünde en azından aşağıdaki techizatı içerecek şekilde yapılmış M1 sınıfı özel amaçlı araçtır:
- koltuklar ve masa
- koltuklardan da dönüştürülebilecek, yatacak yer
- yemek pişirme olanakları ve
- dolap gibi bagaj ve diğer maddeleri saklama olanakları .
Bu techizatlar yaşama bölmesinde katı bir şekilde sabitlenmiş olacaktır; fakat masa kolayca kaldırılabilecek şekilde tasarlanmış olabilir
5.2. Zırhlı araçlar: Taşınan yolcu ve/veya yükün korunması için amaçlanmış zırhlaması kurşun-geçirmezlik gereklerine uyan araçlardır.

5.3.Cankurtaranlar:Hasta ve yaralıların taşınması için amaçlanmış ve bu maksat için özel techizatları olan M sınıfı motorlu araçtır.

5.4 Cenaze araçları: Vefat etmiş kişileri taşımak için amaçlanmış ve bu maksatla özel techizatları olan motorlu taşıtlardır.
 

Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

Benim anladığım ise 750 kg a kadar römork çekmek için herhangi bir işleme gerek yok direk çekebiliyoruz.

750 kg dan sonra ise çeken aracın çeki demirinin işli olması. Çekilen römorkun ruhsatının olması. Ayrıca E sınıfı çekici kullanabilir ehliyetimizin olması mı gerekiyor. Çekme karavanlar 750 kg dan hafif midir? Benimde kafam karıştı.
 



Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

benim şahsi fikrimde (emin olmamakla birlikte)

çeki demiri mevcuttur diyip diğer kısımlar doldurulmamışsa (şu ağırlıkta römork,şu kadar dingil vs.gibi) 750 kg.ye kadar çekebilirsiniz. ama mutlaka yine ruhsatınızda çeki demiri mevcuttur yazması lazım.
çeki demiri ruhsatuınıza işli değilse hiçbirşekilde römrok çekemezsiniz, size arkadan çarpan olursada siz suçlu olursunuz..(römorklu veya römorksuz)
 


Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

Çeki demiri-kancası herhalükarda orjinal-işli olmalı... sonrasında 750 kg toplam ağırlık sınırına kadar resmi bir işlem gerekmiyor...
Çekme karavanların 750 kg'mın altında da üstünde modelleri var...
 

Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

selamlar
benim aracımda çeki demiri mevcut ama ruhsatta bunu açıklayan bir yer yok. eski ruhsatlarda römork takar takamaz diye bir yer vardı ama yeni ruhsatlarda yok ben aracı üzerime alırken römork için 3. bir plaka aldım şimdi ben römork takabilirmiyim ve trafiğe çıkabilirmiyim .. ?
 

Ynt: Ruhsatlarımız Bize Ne Anlatıyor ?

Arkadaşlar iyi günler.
Birkaç ay önce satın aldığım aracımın (1994 Feroza) Eski ruhsatında (aracın ilk ruhsatı) Römork çekebilir kutucuğunun içinde x işareti vardı.Satıcı karavan bağlanabileceğini belirtmişti.Satış sonrası yeni ruhsatta böyle bir bölüm yok.Bu durumda karavan çekebilmek için ne yapmalıyım ? Ekli fotoda Aracın arkasında bulunan bağlantı demiri çeki demiri olabilirmi,ya da hangi amaçla kullanılır? Teşekkürler.

[attachment=1]

DSC04712
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,461
Mesajlar
1,518,221
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst