KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Sovyetler Birliği yıkılıp Rusya Avrupa pazarına açılana kadar özel oto servisi gibi bir şey yokmuş, herkes kendi aracının bakımını modifikasyonunu kendi evinini önünde yapıyormuş halen de ulaşımın zor olduğu bölgelerde ( Kuzey Sibirya, Çukotka gibi ) aynı sistemin devam ettiğine şahit oldum.
Avrupa araçlar ilk piyasaya girdiğinde de servis olmaması ve araçlar ile verilen kullanım klavuzlarının yetersizliği büyük problem yaratmış. Eğer Rus yapımı bir aracın kullanım klavuzu elinize geçerse aracın bütün parçalarını gösteren ve tek başınıza parçalayıp toplamanıza yetecek kadar detaylı anlatıma sahip olduğunu görürsünüz.
Ek olarak Rusya'da Rus üretimi arazi araçları dışında Toyota Land Cruiser ve Surf'ler çok yaygın olarak kullanılmakta.
Rus mantığında konfordan daha fazla işe yararlık ön planda olduğu için ürettikleri araçların dış görünümünde fazla bir değişikliğe gitmiyorlar. Sadece ufak değişiklikler ile 80 model bir aracı 90 sonrasına çevirmek mümkün olmakta.
Engin bey, burada benzinin litresi 75 cent civarında olduğu için bu araçları yürütmek çok büyük bir problem olmuyor. İşin asıl garip tarafı benzinin çok ucuz olduğu bu yerde dizel yakıt 1 doların biraz üzerinde satılıyor.
Benim bildiğim kadarı ile motor değişikliğine gitmiyorlar bu tarz modifikasyonları yaparken. Ayrıca Lada'ların motorlarını bilmiyorum ama Uaz'larda 2 lt den küçük motor ben henüz görmedim. Hunter'larda ise en küçük motor 2,4 lt dizel.