Satılık 1987 Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hfb44 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,425

hfb44

Kamp III
Mesajlar
630
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Tamamen yenilenmiştir.
Ailecek tatile gittik, Bodrum Yalıkavak çevresinde gezdik, tozduk, çıktık, indik, 2000 km tık demedi.

7500 km’de
2500 düz dizel (Motorun bloğu hariç herşeyi yenilendi)
LT77 şanzıman
Hidrolik direksiyon
Sıfır elektrik tesisatı
Kenwood müzik sistemi, ipod ve usb bağlantılı, 2 ön, 2 arka hoparlör
10 adet lastik ve jantı ile birlikte (Lastikler çok yenidir)
T-Max vinç
Offroad takımları (halat, makara, mapa vs)
Jelikan
Highjack
Port bagaj vardır.
Ekstra arka koltukların altında bagajı bulunmaktadır.
Ön koltuklar aracın zeminine sıfırlanmıştır. Dolayısı ile ergonomiktir.
Direksiyonu için aynı şeyi söyleyemesemde 1.5 cm sağa alınmıştır.
(insa turbo special trac lastikler saç jant üzerindedir. Şu anda boost jantların üzerinde Pirelli Scorpion ATR'ler vardır.)

Aracım Beşiktaş Balmumcuda görebilirsiniz. GMT otomotivde satılmaktadır.
Aşağıdaki linkten aracın satışı için Ali bey ile görüşebilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-defender-1987-model-defender-110-2-5-masrafsiz/detay

39000 TL
Benim harcadığım bu rakamın çok üstündedir. Ciddi alıcılara listeyi fiyatlarıyla beraber gösterebilirim.
Pazarlık payım vardır.

Bütün bu aksesuarlar, bilhassa insa turbo lastikler ve boost jantlar, vinç, port bagaj vs... Beni "makul" zararla satmam şartıyla verilecektir.

Harcama listesini yazıyorum
Torna pres
Siyah şasi boyası
Zımpara, Tiner, Benzin vs malzemeler
Motor rektifiye
Hidrolik direksiyon kutusu
Arka kapı döşemesi
Far bakaliti
G4 Boya 7 kg
Alt parçaların kumlaması
Akü kutusu
Pompa
Kablo soket
Somun pul
Direksiyon Pompası
Direksiyon Pompa kasnağı
Direksiyon Hortumları
Elektrik malzemesi
Sıvı conta
Konsol düğmeler
Röleler
İzalasyon malzemesi
Yağ radyatör boruları
Arka fren çelik boruları
Soket
Rekor
Direksiyon boru kaynağı
Klips
Kalorifer peteği
Kasnak
Tornacı
Kontak anahtarı (çitf)
Ön fren boruları
Debriyaj borusu
Diferansiyel havalandırma rekorları
Diferansiyel havalandırma hortumları
Kalorifer hava hortumu
Fiskiye hortumu
Fiskiye check valf
Kasa perçini
Jantlar için boya malzemesi
Kaporta boya
Pütür
Koltuk bağlantı sacları
Rot kolları
Alt takım komple yeni parçalar: (amortisörler, rotlar, burçlar, takozlar, egzos sitemi, vs vs...)
Orta tünel sacları
Arka koltuk sacları
Boru
Koltuk kilidi
Sac
Menteşe
Kayış
Boya
Hortum
Bagaj kiliti
Esme taşı
Emniyet kemerleri
Motor yağı 7 ltr
Şanzuman yağı
Arazi yağı
Fren hidroliği
Arka bagaj kapısı
Çelik ön fren hortumları
Renkli Camlar - siyah
Kilit mekanizmaları
Kapı kolları plastik parçalar
Cam fitilleri hepsi
Fren ana merkez
Büyük westinghouse
Araç bedeli
İşçilik
Mastik
Sac vidası pul paslanmaz
Fitil
Farlar komple (ampuller H4)
Sinyaller
Parklar
Stop
Geri vites lambası
Panjur
Radyatör
Fiskiye bidon kapağı
Silecek kolu
Silecek süpürgesi
Kaput teli
Sol çamurluk Havalandırna
Radyatör kapagı
Far sinyal kolu
Fıskiye memesi
Dikiz aynası
Elfren körüğü
Stıcer yazı
Sigorta Kapak Civataları
Far koruma
Klips
Stop koruma
Tescil, tuv, plaka, ruhsat, devir...
Yiğit akü 105 amper
Döşemeci
Kilitçi
Şase temizliği için sarf malzemesi
Şase boya tiner antipas
Polibushings
Koltuk
Yeni Civatalar
Koltuk kumaşı
Tekerlek bilyesi
Tekerlek kontra pulu
Tekerlek keçe arka
Aks yağ kapağı
Arka denge rotili
Direksiyon amortisörü
Rotbaşı
Debriyaj alt merkez
Ön fren kaliper tamir takımı
Arka fren silindiri
Depo şamandırası
Ön iç porya iç keçe
Motor şanzuman kulağı
Arazi şanzuman contası
Şanzuman conta
Vites kol burcu fiberi
Ön iç porya masura rulmanı
Teker keçesi arka - ön iç
Direksiyon mafsalı
Porya emniyet somunu
Tas pimi fiberi
Tas pimi burcu
Tas iç keçe
Tas keçe büyük
Tas alt pimi
Tas alt pim bilyası
Sağ ön aks
Sol ön aks
Torna pres işçiliği
Sprey boya
Boya
Somun civata
Temizlik için benzin
Tiner
Ön kapı içi döşemeler
Far bakaliti
Fiber tavan kalıp
Fiber tavan ürün
Motor civataları kadmiyum kaplama
Pistonlar
Segmanlar
Anayataklar
Krank
Eksantrik mili
Eksantrik yatağı
Piston kol burcu
Trans ayı
Sibop lastik takımı
Enjektör yanma odası
Kol yatak
Devirdaim
Mazot pompa dişli
Arka sağ sol fren hortumu
Üst takım conta
Alt takım conta
Triger kayışı
Triger bilyesi
Mazot otomatiği
Termostad
Fincan sarısı
Fincan bilyası
Yağ filitresi
Arazi giriş dişlisi
Kamalı mil
Senkromenç sarısı
1-2 Vites senkromenç sarısı
Tünel izolasyon süngeri
Arazi vites körüğü
Prizdirek bilyası
Prizdirek arka bilyası
Geri vites bilyası
Prizdirek dişlisi
1-2 Vites maşonu
Motor civataları kadmiyum kaplama
Ön-Arka balatalar
Eksozt conta
Difrensiyel flanş keçesi
İstinat takozu
Krang keçesi
Sağ sol fren hortumu
Torna pres işçiliği
Sprey boya
Akü kutusu
Makaron
Somun pul
Direksiyon Hortumu
Sıvı conta
İzolasyon malzemesi
Motor yuvası izolasyonu
5 Adet boost jant
3 cm Spacer
Bijonlar
Jant göbek kapaklar
Külbütör kapak contası
Kilometre teli
Kalorifer karışım kontrol teli
Göğüs havalandırma lastği
Göğüs izolasyonu
Tünel izolasyon
Gösterge kafesi
Kalorifer kumandası komple
Silecek fıskiyesi
Fıskiye motoru
Silecek kol frezesi
Deve boynu tamir takımı
Pedal lastikleri
Fren müşiri
Silecek kolu
Debriyaj üst merkez
Kafa pim fiberi
Gösterge sticer
Direksiyon mafsal mili
Direksiyon simidi
Kalorifer kumanda
Ön torpido arka döşeme
Ön torpido sol köşe kapama
Kaput içi döşemesi
Ön kaput “Land Rover” yazısı
Vinç t-max 9000
Ön tampon ve “A” bar
Ön kaput yanı çetalar
Sıfır marş
Sıfır alternatör - Range Rover 120 amper
Mantec snorkel + hortum
T-max kriko 48”
Ön diferansiyel koruması
Ön spot 2 adet - Britpart
Vinc kılıfı
Yakıt deposu
5 Adet Insa Turbo Special TRAC
5 Adet Pirelli Scorpion ATR
Sıfır üst kapak
Yanma odaları ve diğer parçalar
Sıfır ön diferansiyel
Diferansiyel ayarı
Motor işçilik kapak takma diferansiyel vs...
5 Adet saç jant
20 litrelik Jelikan
7 m halat, 10 tonluk, mapalarıyla
4.5 m halat, 10 tonluk, mapalarıyla
Ağaca sarmak için 8 tonluk Strap,
Tmax makara ve takımı (2 adet mapa, bir adet strap)
Port bagaj
Kampana tornası
Takviyeli ön rot kolu
Orta torpido saçlarıyla vs
Orta konsol Land Lover logo
2 adet çalışma lambası (ön ve arkaya)
Arka viraj demiri seti komple
Elektrik kesici şalter
2 kg’lık yangın tüpü
Trafik seti
Arka bagaj germe strapları
10 adet bagaj sabitleme pimi
Arka koltuk altına gizli bagaj
Konforlu oturuş ergonomisi için koltuklar alt zemine sıfırdır
Koltukların 4 adeti’de Citroen C2 Sport koltuğudur.
5. koltuk özel yapıldı kapanabilir ve dirsek dayamalık olarak kullanılabilir.
Co-pilot koltuğunda harita okumak için ekstra boru lamba mevcuttur.
5 adet emniyet kemeri bulunmaktadır.
Direksiyon mili 1.5 cm sağa kaydırılmıştır.
Ekstra marş düğmesi de mevcuttur.
Çift fıskiye motoru
300 TDi genleşme kabı
Pervane davlumbazı
yazabildiklerim bunlar...

[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5]

DSCF3664.jpg


IMG_0523.jpg


IMG_0528.jpg


IMG_2862.jpg


IMG_0520.jpg
 

Etiketler






Ynt: Satılık 1987 Defender

Yapım serüvenini soluksuz okuduğum çok güzel bir araç, alana da satana da hayırlı olsun.
 



Ynt: Satılık 1987 Defender

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
aksesuarları olabildiğince azaltarak fiyatı aşağıya çekmeniz belki daha uygun olur.
hayırlı satışlar dilerim.

Teşekkür ederim. Ona da hazırım.
Ev aldığım için satmak zorundayım. Zararım büyük (45+) harcadım çünkü...
insalar, boost jantlar, spacerler, vinç ve port bagajı çıkartırsam. 4000 bin TL düşebilirim. (saç jantlar, 2000 km kullandığım pirelli scorpion ATR'lerle ve offroad malzemeleriyle verebilirim.)
37000 - 4000 = 33000 TL olur.
 





Ynt: Satılık 1987 Defender

offroad için o kadar özellik yazmışınız ama kilitli diferansiyel göremedim, yükseltme kiti yok, büyük lastik yok, oynanmış ayna mahruti yok, ekstra güçlendirilmiş rot kolları vs hiç bir özelliği yok, yanılıyor muyum? Aracınızı kötülemek amacıyla yazmadım aman yanlış anlaşılmasın.ama dikkatli incelediğimde bu sonuçlara vardım. Kendimce düşündüm ve eğer ciddi bir offroad alt yapısı ile aracı hazırlamış olsaydınız fiyat 100-150 binleri aşacaktı. Sizin aracın çok benzerini burada topladık ve maliyet 15 bini aşmadı. Araç dahil. Bence bir yerde bir hata var. Bu soruyu kendinize sordunuz mu acaba?
 

Ynt: Satılık 1987 Defender

jeep' Alıntı:
offroad için o kadar özellik yazmışınız ama kilitli diferansiyel göremedim, yükseltme kiti yok, büyük lastik yok, oynanmış ayna mahruti yok, ekstra güçlendirilmiş rot kolları vs hiç bir özelliği yok, yanılıyor muyum? Aracınızı kötülemek amacıyla yazmadım aman yanlış anlaşılmasın.ama dikkatli incelediğimde bu sonuçlara vardım. Kendimce düşündüm ve eğer ciddi bir offroad alt yapısı ile aracı hazırlamış olsaydınız fiyat 100-150 binleri aşacaktı. Sizin aracın çok benzerini burada topladık ve maliyet 15 bini aşmadı. Araç dahil. Bence bir yerde bir hata var. Bu soruyu kendinize sordunuz mu acaba?

Yanlış anlamıyorum bazen ben bile inanamıyorum bu paralara. Yuvarlak hesap olarak aklıma gelenleri yazayım, töhmet altında kalmayalım :smiley:
Fakat piyasada 100 bin L harcayıpta benim aracım kadar diri gözükmeyen Land Rover'larda mevcut. Canlı görmek lazım.

Kilitli diferansiyel yok, 1500-2000 TL civarı (limited slip yeterli bence)
Yükseltme kiti yok, 800 TL civarı
Büyük lastik yok, fiyatı ölçüye göre değişir, arkadaşım yeni getirtti 255/85/16 BF, tanesi 400 TL civarıymış, 2000 TL civarı daha eklemek lazım.
Ayna mahruti zaten en kısası benim bildiğim.
Güçlendirilmiş rot kolları var
Aracın arazi kabiliyetini arttıran polibush kit var


Benim verdiğim Hepsi 5'er adet olmak üzere, insa turbo special trac lastik, pirelli scorpion atr, 3 cm spacerler, bijonlar, kapakları, saç jantlar, boost alaşım jantlar hepsinin maliyeti 5500 TL civarı. (10 adet lastik, 10 adet jant ve aksesuvarlar)
Aksesuvarlar 2 adet halat, mapalar, makara, straplar, high jack, jelikan, port bagaj, vinç... bunları toplasanız 2000-2500 TL civarı

Zaten yukarıda belirttiğiniz rakamlardan oldukça fazlasını ben başka yere harcamışım. Tercihim bu yönde olmuş yani.

Doğru tercih herkese göre değişir, ben tek araç olarak land kullandığım için bu kadar ağır offroad yapmadım.

içine çok para harcadım, özel koltuklar aldım, tavanları sıfır yaptım hepsini tekrar kaplattım, camları kilitleri ne kadar mekanizma varsa hepsini sıfırladım. özel koltuk yeri yaptırttım.
Kimde vardır bilmiyorum ama arka koltukların altına gizli bagaj yaptırttım, 6000 TL civarı

ben aracı 5-6 bin TL civarına aldım, tescil gitti geldiler 5. koltuğu bağlanmaması yüzünden tekrar gitmesi filan yani hesapta olmayan işler 2000 TL civarı tuttu (bazı şansızlıklar oluyor tabii)
işçilikler toplasanız (unuttuğumuz yada bilinç altımızda unutmaya çalıştığımız için bence öyle oluyor.) ben yazdığım için biliyorum maalesef 8-10 bin TL civarı

boya, kaporta ??? siz tahmin edin artık
motor (en büyük hatam kabul) en az motor kaputunun altına 5-6 bin tl gitti.
şasi taşlandı, forjit denilecek şekilde tesviye edildi öyle astar ve 2 kat boya atıldı. (Çamuru tam temizlenmemiş şasiye pütür atanlar bile oluyor bu hayatta dikkat etmek lazım) parçalar kumlandı Diferansiyel kovanı gibi parçalar diğerleri yeni alındı. Diferansiyel içleri, akslar, şanzıman dişlilerinin bazıları,
amortisörler, kollar, depo, hortumlar, rotiller, egzost sistemi vs vs
elektrik tesisatı tamamen yeni takıldı, spotlar takıldı
müzik sistemi yapıldı 4 hoparlörlü
küçük detay diyebileceğimiz herşeyi sıfır aldım... kullanmak istiyordum ta ki ev alana ve borca girene kadar.
Üstelik aldığımız ev ile işin arasında yaklaşık 70 km varsa land ile gitmek pek akıllı işi değil (yukardakilerde tabii :smiley:)

benim aracıma 300 tdi motor koysaydım yazacağım fiyat 55 bin TL civarı olurdu
bu motoruda alanyada bir abimiz 8000 TL'ye takıyor, işletiyor size teslim ediyor. (Şimdi fiyatı değişsin değişsin 10 bin olsun)
Ben bunu aracı yaparken 12-13 bin olarak biliyordum (o zaman motoru fabrika çıkışı haline getirmezdim)

Aracı aza maletmeyi düşünseydim pek çok detayı atlardım. Ama o defender'e binmezdim. Burnumun büyüklüğünden değil çok özenerek yapma isteğimdendir.
Belki hatalarım olmuştur biraz fazla ödediğim şeyler olmuştur ama böyle düşünürsem ustalarıma çok ayıp ederim adamlar benim için paralandılar. Daha ne yapsınlar.

Bir arkadaş benim landa bakıp kendi landını gösterip övüne övüne 100 bin TL harcadığını söyledi. (Bence pek övünülecek bir şey değil ama)
Sonra dayanamadı benim aracın içine oturdu. Bu daha rahat diye ustasına çıkıştı :smiley:

Aslında ne kadar harcadığın değil nereye harcadığın önemli galiba.

Bunu sadece arkadaşı eleştirmek için değil kendimi de eleştirmek adına söylüyorum (300 tdi motor taksaydım diye)

Sözün özü sizin bahsettiğiniz araç çok güzeldir eminim
fakat benimkisi değil
 

Ynt: Satılık 1987 Defender

Konuyu cok güzel özetlemisiniz .. sonuç olarak beklentiler ve yapılanlar.. bu ufak belkıi ama çok önemli bir ayrıntı..
 

Ynt: Satılık 1987 Defender

Umarım emeğinizin ve paranızın karşılığını alırsınız .. ama ne yazıkki satarken ; yaptığınız extraları tam değerinde tekrar paraya çevirmek mümkün olamayabiliyor..
tekrar hayırlı olmasını dilerim.
 



Ynt: Satılık 1987 Defender

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
Umarım emeğinizin ve paranızın karşılığını alırsınız .. ama ne yazıkki satarken ; yaptığınız extraları tam değerinde tekrar paraya çevirmek mümkün olamayabiliyor..
tekrar hayırlı olmasını dilerim.

Haklısınız bu işin sonunda epeyce zarar edeceğim.
Artık göze aldım borçları halledelim tekrar doğruluruz inşallah.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,678
Kayıtlı Üye Sayımız
166,945
Kaydolan Son Üyemiz
mehmetmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst