Savarona Müze Olsun

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutkaptan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,785

umutkaptan

Dönen tekerler zaferi müjdeler.
Mesajlar
1,840
Tepkime Puanı
22
Yer
Kocaeli
Web
www.gonulluitfaiyeci.org
Telsiz Çağrı Kodu
TA2AUP
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Atatürk’ün Dolmabahçe günleri döneminde 6 hafta kadar yoğun olarak kullandığı ve içinde çalıştığı Savarona Yatı’nı satın alıp, Turizm Bakanlığı’na devretmek için iş dünyası örgütlerine çağrıda bulundu. Ulusoy, "Atamızın eşyaları olduğu gibi duruyor. Hatta damlamış kanı bile var. Alalım bakanlığa verelim, Dolmabahçe’nin önünde müze olsun" dedi.

TÜRKİYE Cumhuriyeti’nin kurucusu büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatının son döneminde, Dolmabahçe günlerinde yaklaşık 6 hafta kadar kullandığı, içinde çalıştığı ve kaldığı tarihi Savarona Yatı için iş dünyası örgütlerine anlamlı bir çağrı geldi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, TOBB, İTO, İSO ve TÜSİAD başta olmak üzere ekonomik gücü olan iş dünyası örgütlerine çağrıda bulunarak, "Atamızın eşyaları olduğu gibi duruyor. Hatta damlamış kanı bile var. Alalım Bakanlığa verelim, Dolmabahçe’nin önünde müze olsun" dedi.

Çok soran oluyor

Ulusoy, birçok yerde kendisine "Atamızın gözbebeği gibi baktığı ve çok sevdiği bu tarihi yatı, turizmciler olarak neden alıp müze yaptırmıyorsunuz" diye sorduklarını belirterek, şöyle konuştu: "Şu anda Kuruçeşme’de öylece duruyor. Sahibi Kahraman Sadıkoğlu iyi ki zamanında kurtarmış onu. Yoksa hurdaya gidiyormuş. Ben diyorum ki ’TOBB, İTO, TÜSİAD, İSO, sendikalar, turizm sektörü hep birlikte alalım, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na teslim delim, müze yapsınlar. Eğer bu örgütlerden ses çıkmazsa milletçe yapmak için kampanya başlatacağız."

Dünya liderlerini ağırlarız

Bakanlığın Savarona’yı ’müze yat’ yapması halinde Cumhurbaşkanı ve Başbakan başta olmak üzere devlet erkanının dünya liderlerini Boğaz’da bu yatta ağırlayabileceğini de söyleyen TÜRSAB Başkanı, "Ben Sayın Sadıkoğlu’nun bu projenin hayata geçmesi için anlayış göstereceğini tahmin ediyorum. Atatürk’ün günlerini geçirmiş olduğu bir yatı kurtarmak da çok kutsal bir görev. Şu anda Atatürk’ün hatırası limanda ağlıyor" dedi.

Sadıkoğlu: Neden olmasın

Savarona’yı Turgut Özal’ın Başbakanlığı döneminde 49 yıllığına yap-işlet modeliyle kiralayan ve hurdaya verilmekten kurtaran işadamı Kahraman Sadıkoğlu da bu projeye ’hayır’ demeyeceğini söyledi. Sadıkoğlu, şöyle devam etti: "Sayın Kültür ve Turizm Bakanımız bir gelsin görsün. Bu tekne sadece ve sadece Dolmabahçe’nin önüne yakışır. Eğer bana böyle bir teklif gelirse tabii ki sıcak bakarım. Ben bugüne kadar yaklaşık 45 milyon dolar harcadım. Daha 30 yıl kullanma hakkım var."

Ata’nın eşyaları var

Kahraman Sadıkoğlu, Savarona’nın Dolmabahçe Sarayı’nın önünde müze olması halinde saraydan daha fazla turist çekeceğini iddia ederek, şunları söyledi: "Atamızın yatağı, yatak örtüleri, bavulu, dolapları, iki tane mendili ki birinde Arapça birinde Türkçe yazılar var, hatta kanı bile duruyor. Bir kan alma sırasında damlamış kanı duruyor. Sigarası, rakısı, kadehi, tıraş iskemlesi hepsi orijinal. Pasaportu, kravatı, yatak ürtüsü var. Ben aldığımda Atamızın yatak odası yerine ’Kelebek Mobilya’ koymuşlardı. Atamızın yatak odası bir paşamızdaymış ondan aldım, geri koydum."

Dünyanın büyük yatları arasında

Savarona, toplam uzunluğu 136, direği 16, iskeleti 61 metre ve en yüksek hızı 18 deniz mili.

Mühendis John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu.

1931’de Hamburg’da Blohm&Voss tersanelerinde 4 milyon dolara yaptırıldı.

Cadwallader yüksek vergisi nedeniyle tekneyi satmaya karar verdi.

Kahveci ve Özal devreye girdi 4.5 ton fare çıktı

SAVARONA’yı 1989’da hurdaya çıkarılırken devreye girerek ’yap-işlet’ modeliyle 49 yıllığına satın alan Kahraman Sadıkoğlu, yatı hurdadan kurtarma operasyonunu da şöyle anlattı: "Deniz Kuvvetleri 6 bin dolara MKE’ye hurda olarak devrediyordu. Duyunca ’utanç verici’ dedim ve almak istedim. Bana, ’özel sektöre veremeyiz’ dediler. Dönemin Maliye Bakanı Adnan Kahveci’yi aradım. Pendikli olduğu için tersanemden dolayı tanışırdık. Kahveci, ’Güneş Taner ya da Turgut Özal çözer’ dedi. Sayın Taner’i aradım, ’bu konuda yetkim yok ama Turgut Bey çözer’ dedi. Turgut Bey Başbakandı ve kendisini aradım. Turgut Bey süreci durdurdu ve 49 yıllığına yap-işlet modeliyle ihaleye çıkarılmasını sağladı. İhaleye Alman firması Blohm&Voss, Net Turizm ve ben girdik. Almanlar ’gemiyi alırız, Türk Bayrağı ve Atatürk olmaz’ dediler. Ben ’alırım, 40 milyon dolar masraf eder, tekrar yüzdürürüm, Türk Bayrağı da Atatürk de kalır’ dedim. Tekne bana teslim edildiğinde içinden 4.5 ton fare temizledik. Kendi tersanemde 2.5 yılda 600 kişilik ekibimle yeniledim."

VII’nci Edward’ın elbisesi leke oldu, Atatürk yeni yat emri verdi

1938’de İngiliz Kralı VII Edward İstanbul’u ziyaret etti ve devlet yatı Ertuğrul’da Atatürk’ün konuğu oldu. Ancak bacadan dökülen kurum kralın beyaz pazenlerini öyle kirletti ki Atatürk hemen yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması için emir verdi. Türk Bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya çekildi. 31 Mayıs 1938’de Atatürk’ün sabırsızlıkla beklediği Savarona Dolmabahçe önünde demirledi. 1 Haziran 1938’de Atatürk, Savarona’ya geçti. Hastaydı ama özenle giyinmişti ve teknede her yeri gezdi. Deniz havasının kendisine iyi geleceğini hissediyor ve orda şifa bulacağını da düşünüyordu. Orada çalışmaya başladı. Atatürk’ün Savarona’da geçirdiği altı hafta da kabine toplantıları düzenlendi. Romanya Kralı Carol da dahil önemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı.


[attachment=1]

Foto bülent dizdar

savarona.jpg
 

Etiketler

Ynt: Savarona Müze Olsun

Bana biraz işletmecisi aldı Avrupa'da merak edenlere kiraladı ve artık ilgi görmediğinden maliyetini kurtarmıyor, elden çıkarıp parayı almak istiyor gibi geliyordu ancak MKE'ye devir hikayesi gerçekten dramatikmiş :-(
Savarona gibi bir tekneyi Ata'mızdan yadigar olmasa bile terkederek 5.000 USD'a jilet yapacak kadar zengin bir ülke miyiz?
 

Ynt: Savarona Müze Olsun

Takıldığım bir nokta var. Elin gavuru çok basit bir nesneyi sırf tarihi anısı, hikayesi var diye acayip çalışmalarla segiliyor baş köşesinde. Bizde her yerden tarih fışkırıyor, her yanımız deniz ama ne denizcilik kültürümüz kalmış eskiden ne de tarihi değerlere sahip çıkmak. Osmanlı tarihi şeyleri senelerce muhafaza etmiş, biz Osmanlı'dan kalan surlara, eserlere pimapen pencere yapıp, yığma tuğla ile onarım yapmışız.
Denizcilikte de böyle gelmiş...Savaşlarda destan yazan gemilerimizi nedense bir türlü koruyamamışız. Yüzyılın lideri olan Atamızın ölümünden önce son günlerini geçirdiği yata sahip çıkmamız şart. En azından bunu da kaybetmeyelim...
 

Ynt: Savarona Müze Olsun

Anlaşılan o ki Savarona, Donanma komutanlığının envanterindeymiş!

Atatürk ün son zamanlarını geçirdiği ve bir dolu şahsi eşyası ile hatırasının bulunduğu Savanora yatını jilet olmak üzere 6000 usd a satmaya çalışan kurum Deniz kuvvetleri! Yani Ata mızın maddi ve manevi mirasına en çok sahip çıkması gereken kurum...

''Denizciliği Türk'ün milli ülküsü olarak düşünmeli ve onu en kısa zamanda başarmalıyız.''

M.K. Atatürk

Tuz da kokmuş demekki... :(
 



Ynt: Savarona Müze Olsun

Yenilendikten sonraki halini görmeyenler için "SAVARONA"...

[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5]

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
 








Ynt: Savarona Müze Olsun

Savarona’nın satışı TBMM gündeminde

CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'a, işadamı Kahraman Sadıkoğlu'na 49 yıllığına kiralanan ''Savarona'' yatıyla ilgili bir çalışmalarının olup olmadığını sordu.

Köktürk, TBMM Başkanlığı'na sunduğu yazılı soru önergesinde, ''Savarona'' ile ilgili basındaki haberlere değindi.

Büyük önder Atatürk ve Türkiye'nin tarihsel mirasının, basında bu şekilde haberlere yansımasından, Kültür Bakanı olarak üzüntü ve sorumluluk duyup duymadığını öğrenmek isteyen Köktürk, önergesinde şöyle dedi:


“BAKANLIK OLARAK DÜŞÜNCENİZ NEDİR?”

''Mustafa Kemal Atatürk'ün hatıratının özel şahıslara satılması ve bu hatırat ile ilgili olanların konuyu bir maliyet perspektifi açısından değerlendirmeleri karşısında Bakanlık olarak düşünceleriniz nelerdir?

Savarona yatının yeniden edinilmek suretiyle müzeye dönüştürülmesi veya tarihsel konumuna uygun değerlendirilmesi yönünde Kültür Bakanlığı olarak bir çalışmanız olacak mıdır?''


SAVARONA’YA TOBB TALİP OLMUŞTU

İşadamı Kahraman Sadıkoğlu’nun 49 yıllığına kiraladığı ancak yüksek maliyeti nedeniyle devretmek istediği Savarona yatının alımı, geçen haftaki TOBB Yönetim Kurulu gündeminin ilk sırasında görüşülmüştü.

Basına da yansıyan bu görüşmede TOBB Yönetim Kurulu, “ilke olarak” alım kararını onaylamıştı.

İddialara göre Turizm Bakanlığı, TOBB’dan Savarona’yı satın almaları konusunda ısrarcı olmuştu.


Kaynak: TurkSail
 

Ynt: Savarona Müze Olsun

TOBB, Savarona’yı 22 milyon dolara alıyor

Masraflarını karşılayamadığı gerekçesi ile 49 yıllığına kiraladığı Savarona'yı devretmek isteyen Kahraman Sadıkoğlu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile 22 milyon dolara anlaştı.

Sadıkoğlu, Suudi Arabistan ve Rusya’dan yata talip olanların 30 milyon dolar önerdiğini, ancak Savarona’nın “yabancılara” gitmesine içinin elvermediğini söyledi.


Armatör Kahraman Sadıkoğlu, Atatürk'ün yatı Savarona'nın devri için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile prensipte anlaştı.

1989 yılında hurdaya çıkarıldığı sırada Savarona'yı 49 yıllığına kiralayan Sadıkoğlu, TOBB ile 22 milyon dolar üzerinde sözlü anlaşma yaptıklarını belirtti.


ANLAŞMA TOBB YÖNETİM KURULU’NDA

Geçtiğimiz hafta TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve heyeti ile Savarona yatında bir araya gelerek görüştüklerini belirten Sadıkoğlu, "Prensipte anlaştık. Şimdi kararın yönetim kurulundan geçmesini bekliyoruz" dedi.

Edinilen bilgiye göre karar TOBB Yönetim Kurulu'nda geldi ancak son nokta konulmadı.

Sadıkoğlu, "Suudi Arabistanlı ünlü bir aile ve Rus başka talipler de vardı. Onlar 30 milyon dolar civarında bir teklif verdiler. TOBB, 22 milyon dolar teklif etti. TOBB daha az vermesine rağmen ben bu yatın Türkiye'nin bir değeri olması ve Türkiye'de kalması gerektiğine inandığım için TOBB ile masaya oturduk" diye konuştu.


ANKARA BASTIRDI, ULUSOY ARACI OLDU

“Satışa çıkarılan” Savarona’nın alınması için Kültür Bakanlığı’ndan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TURSAB) Başkanı Başaran Ulusoy'a “istek yapıldığı” biliniyordu.

Ulusoy da bu öneriyi başta TOBB olmak üzere İTO, İSO ve TÜSİAD’a götürmüştü.

Savarona yatını 1989 yılında 49 yıllığına kiralayan Sadıkoğlu, 22 milyon dolarlık anlaşmanın geri kalan 29 yılı kapsadığını kaydetti.


Kaynak: NetGazete
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,069
Mesajlar
1,528,248
Kayıtlı Üye Sayımız
166,817
Kaydolan Son Üyemiz
ferhanaksoy

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst