Seri3'lerde "manuel hub lock" var. Porya Kilidi deniyor.
Bu kilit ön tekerkler ile ön aksları birbirine bağlar.
Bu kilit açıkken siz aracı 4x4 e alsanız bile aks ile teker kilitli olmadığı için araç 4x4 olmaz
Kilidi "Lock" pozisyonuna getirip 4x4 e alırsanız araç 4 çeker olur
Kilidin asıl görevi 4x2 modunda giderken tekerleğin dönüşünden aksın ve dolayısıyla şaftın ağırlını almaktır.
4x2 deyken bu kilit açık gidersiniz ve tekerlekler aksı ve ön şaftı çevirmez böylelikle yük azalır ve daha az yakıt tüketilir
Bu lock işlemini yapmadan sadece aracı ağır devire almak mantıklı olabilir. O da bir şey çekebilmek için olur.
Arkalarda tekerlekler zaten sürekli olarak akslarla kilitlidir. Onları çözme imkanı verir.
Yolda hızla giderken araç kaymaya başladığında devreye girecek sistem ESP dir.
Seri 3lerde ben daha hiç görmedim