Niva sibirya için güzel bir araç olabilir ya da erzurumun kışı için. Ağustos sıcağında Türkiyede kullanacaksanız birdaha düşünün derim. Motor hararet yapar dağın başında kalırsınız in cin top oynayan bir yerde.
Yeni nivalarda hararet sorunuda çözüldü 89 model nivam vardı 3 günde bir su koyar öğle sıcağındada biryere gideceksem yanıma 10 litre su alırdım yolda hararet ettimi radyatörü ıslatırdım. 2 kere conta yaktım. sonunda 2005 niva aldım en son 6 ay önce su koymuştum galiba tam hatırlamıyorum. su eksiltme vs yok. Aracın römorkuna yaklaşık 1000 kg yük koyup yazın öğlen sıcağında 20 km köy yollarında gittiğim oldu. hiç bir sorun yaşamadım.
Ama sıfır almadığıma pişmanım altıktan sonra 1000 liraya yakın masraf yaptım araca. dahada yapacağım
Ben 1997 modeline 4 ay binebildim, satana kadar göbegim çatladı. Bir gün sanayide usta konuşmalarına kulak misafiri olmuştum, o zaman nivamı almamıştım. Usta araba arıyormuş diger usta bende niva var sana satayım dedi. Diğer usta yok almayayım abi anam bacım olsun dedi. Ben bu sözü neden söyledigini nivayı alıp kullanınca anladım. Başka bir arkadaşım sıfır aldıgı nivayla elektrik sorunu yüzünden dag başında kalmıştı.
Bence o fiyatlara toyota jeep alın, eski model olsa bile sizi utandırmaz.
1987 model nivamda hararet problemiyle ben de karşılaştım.Özellikle yaz aylarında ve rampa çıkışlarında sıkıntı oluyordu.Aracın orjinalinde bulunan sac radyatörü yerine sığabilecek en büyük boyutta bakır radyatörle değiştirtip bu sorundan tamamen kurtulmuştum.Hatta değişim sonrası radyatör sıcaklığının hiç yükselmemesinde şikayet eder hale gelmiştim.
Şu anda kullandığım 2006 model nivada hararet problemi yaşamadım.Yalnız sık sık fan açılıyor ve soğutma yapıyor.Fan müşirinin arızalanma durumuna karşı uyanık olunmalı bence.Yaz aylarında araç zorlu arazilerde kullanılırken hararet göstergesini sürekli takip etmekte fayda var.
Ok-144 gibi bir lastıkle bınecekseniz kabin gürültüsü ve seyahatin uzaması gibi sebeplerle uzun yolları tavsiye etmem.
Ama biraz gürültü ve 90 km hıza razı iseniz neden olmasın.
Orijinal lastikleriyle şehirler arasında ve frenleme durumlarında daha iyi.
Ama ne kadar olsa da niva uzun yolda çok yorar.
Yakın zamanda 8-9 güne sığdırılmış bir şekilde 2600'ü asfalt olmak üzere toplamda 3600 km yol teptim (İstanbul-Sinop-Rize-Artvin-İstanbul).
İkinci Nivam, 2008 trafik tescilli. Yerden 3 cm daha yüksek, 205/80/16 MT lastik, şnorkel, Monroe Adventure Trophy amortisörler, ön ve arka diferansiyeldeki Torsen tork dağıtıcılar standart halinden farkları. Bu Niva, bu yolları tıka basa dolu ve yüklü tepti. 3100 metre civarında gezindi, aşırı sıcak gördü. Bir kere bile hararet coşmadı, çıkmam demedi, oksijen az demedi, zıplaya zıplaya yürüdü. Arazide ağır araç dezavantajdır, umursamadı.
Gidişte ve dönüşte bazen günde 600 km civarı yol yapmam gerekti, mümkün olabilen zeminde 110-130 km/s arasında yürüdü. Gittiği gibi döndü bu cevval.
Her zaman söylerim, Niva ya da başka bir araç farketmiyor, ayarları tam olsun, bakımları sorunsuz olsun, her yere gönül rahatlığıyla götürür sizi..
Yakın zamanda.............
................................................ Her zaman söylerim, Niva ya da başka bir araç farketmiyor, ayarları tam olsun, bakımları sorunsuz olsun, her yere gönül rahatlığıyla götürür sizi..
kasa sı değişmiş lada nın resimlerini görünce klasik kasa ladaya sahip olabilmek için son sanslarımız olduğunu fark ettim bu aracın son neslinin sahibi olmak buyuk bir ayrıcalık veya sans olabilir belkide