Silindir kapağı conta sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,206

Buggy

DemirBeygir
Mesajlar
775
Tepkime Puanı
7
Yer
İzmir - Aliağa - Çaltıdere
Web
www.vosvos.net
Motor ısındığında radyatör genleşme kabına gaz gelişi var. Sık aralıklarla değil, akvaryum hava pompası sistemi gibi.

İlk aklıma gelen conta yanığı oldu ama;

Hararet yükselmesi yok, ibre en fazla %30'lara kadar çıkıyor.
Yağda bozulma, yağ kapağında beyaz köpüklenme yok.

Ustam bu aralar çalışmadığı için telefonla ulaşıp bilgi aldım. Öncelikle kapak cıvatalarında gevşeme olabileceğini, uygun torkta sıkılarak sorunun çözülebileceğini, çözülmezse ancak o zaman contanın değiştirilmesi gerektiğini söyledi.

Conta değiştirme işini becerebileceğimi sanmıyorum ama en azından cıvataların gevşekliğini kontrol edebilirim. Tek sorunum valf kapağını açtıktan sonra özel anahtar gerektirecek somunlarla karşılaşma ihtimali. Kapak somunlarının ne türden olduğunu gören, bilen varsa lütfen bu konuda bilgi versin ki açtığıma değsin. Daha önce kapak contası değiştirtmiş arkadaşlar varsa bu işi sanayide yaptırdıklarını bilmem de yeterli olur. Normal ustalarda bulunabilecek lokma, alyan, torx takımlarım var ama bu işi ancak servis yapar derseniz boşuna uğraşmamış olacağım.

Vitara 95 model JLX, Motor kodu G16B.

Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

bir tamircide sökülmesi hayırlı olur..onunda calıştığı rektefiye ayelyeside cok önemli burada at jokey uyumu gibi.. ;)

kapagın taşlanması şart.kapakta catlak veya egrilik olup olmadıgını test edebilecek kapasitede rektefiyeci gerekli.. ;)

aynı şekil blokdada.. catlak veya egrilik olup olmadıgını test edilmesi gerekli.. ;)

sökmüşken sibob lastiği degişimi iyi olur her zaman acılan yer degildir.. ;)

siboblar,kayıdlar ,sibob yuvaları kontrölü gerenler varsa degişimi..

gömleklerde oval aşınma ,gripaj kontrolu komprodör saatle..

orjinal yada cok kaliteli sibob lastiği ve conta kullanın..

sonrası sibob ayarı cok önemli çekiş + yakışı acışından..

karteride alttan söküp bir ana bir d kol yatak durumunu kontrol ettirirseniz iyi olur derim..aracın yaşı var..km si nedir yüksekse yag pompaı ve devirdaim degişimide hayırlı olur..

blogun üstünden sadece kapagı söküp rektefeyiçiyi atelyeye aletlerinle cagıracaksınız.egerki motorda inerse baskı balayayıda gözden gecirin derim..

triger kayışı 5 sene yada 100bin km hanğisi önce biterse o ara degişir.. ;) o ne zaman degişmişti..?

blok inmesi gerekirse özel 3 ayaklı bir lifti var .. ;) +öncesi şanzıman aşagıya inmeli..onun içinde normal arac lifti + şanzıman kirikosu gerekli..atelyenize bir konuda raslamıştım..oldukca hoştu..bu iş için suziyi bilen bir yere gidin derim.. :smiley:
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

oguz1134' Alıntı:
bir tamircide sökülmesi hayırlı olur..onunda calıştığı rektefiye ayelyeside cok önemli burada at jokey uyumu gibi.. ;)

Oğuz Bey, bilgiler için çok teşekkür ederim.

Ustam başka bir işe geçiş yaptığı için yaklaşık bir yıldır ustasızım. Bu sürede haynes ve chilton gibi ustaların tavsiyeleri ve atelyemdeki araç gereç desteği ile araçlarımın ufak tefek sorunlarını kendim halletmiştim ama yazdığınız serbest nazım türündeki şiirle gözüm korktu.

Niyetim fazla derine inmeden sadece yağ kapağını söküp, silindir kapağının 10 somununun normal değerinde olup olmadığını kontrol etmek, değilse tork değeri kadar sıkıp kaçağı yeniden gözlemekti.

Tavsiyeleriniz ikinci aşama için, yani silindir kapağı da sökülüp conta değişimi için yanılmıyorsam. O işleri yapmak için gerekli malzemem olmadığı gibi cesaretim de yok.

Ustamla yaptığım telefon trafiğinde anlattıklarıma karşılık aldığım bilgi conta yanığı olmadığı, kapak cıvatalarında bir gevşeme de olabileceği şeklindeydi. Conta yanığının kesin belirtilerini, kısa sürede hararetin yükselmesi, yağa su karışması, ilk çalıştırmada egsozdan su atması ve radyatöre aşırı egzos gazı gelmesi şeklinde verdi. Oysa suzy, 100 km yol yaptıktan sonra motoru durdurmadan yaptığım kontrolda ;

Genleşme kabına rölantideyken saniyede bir gaz kabarcığı gönderiyor, gaza yüklendiğimde kabarcık sayısı biraz artıyor ama fokurdama şeklinde değil.

Motor durup soğumaya geçtiğinde genleşme kabındaki suyu radyatöre çekiyor ama 150 - 200 cc kadar eksilmiş oluyor.

Yani kesinlikle conta yanığı olduğundan emin değilim. Araç aldığımızdan beri susuz kalmadı, zorlanmadı ve hiç hararet yapmadı. Ya cıvatalarda gevşeme var, ya da contada ufak bir çatlak oluştu sanıyorum.

Aracı alalı 2,5 yıl oldu. 220bin km'de aldık, şimdi 236binde. Bilgi ve belgelere göre 200binde tüm servis bakımları yapılmış. Conta değişimi gündeme gelirse ki sonunda öyle olacak gibi, tüm saydığınız parçalar elden geçecek. Ustamdan "herşeyi yapar, iyi ustadır" diye bir usta tavsiyesi aldım. Tek sıkıntımız, sanayinin oturduğum dağbaşından 30 km, alışveriş vs. için en yakın yerleşim yerinin 10 km uzakta oluşu ve eşimin benim CJ7'yi kullanamaması. Bu durumda en az bir hafta benim şöförlük yapmam gerekecek.

Conta takımını daha önce suzuki parçaları aldığım bir siteden aldım. Ben çin malı satmam demişti, kore malı çıktı ama ambalajı ve kauçuk malzemeler kaliteli görünüyor. Daha önce aldığım ön-arka fren balataları da kore malı gelmişti ama hiç sorun çıkarmadılar. Başka malzeme de gerekirse yine oradan alırım çünkü servis fiyatından %40 daha ucuza satıyorlar.

Yazdıklarınızdan sonra kararım değişti. Tavsiye edilen ustayı eve çağıracağım. Hem tanışmış olacağım, hem fikrini alacağım. Kapak sıkma işini birlikte yapmamızı teklif edeceğim. Sorun yine de çözülmezse ve ustayı da gözüm tutarsa aracı operasyon için götürmesini isteyeceğim.

Tekrar teşekkürlerimle.
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

Kapak sıkma prosedürünü de hazırlamıştım. Genellikle fazla detaylı işlerde hep parça arttırmışımdır. burada pek fazla sökme takma işi yok, benim becerebileceğim türden bir iş.

Kapak sıkma.jpg
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

Emin Abi merhaba,
Bu başlığı görünce elimdeki eski dokümanları karıştırmaya başlamıştım. Haynes'ın samurai ve sidekick için hazırlanmış service manueli var elimde.
273 sayfa 65 mb. Anlaşılan sende de aynısı veya benzeri var. (Yoksa göndermenin veya web'e yüklemenin bir yolunu bulurum)
Sıkılama için bence anahtar veya lokma için endişen yersiz. Hatırladığım kadarıyla garajında uygun takım illa ki çıkar. Olmadı diğer araçlardan birine atlayıp uygun takım bulup gelirsin.
Bu vesileyle Çaltıdere'ye selam eder şimdiden iyi seneler dilerim.
Sevgilerimle.

zukboyshaynes.jpg
 



Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

schweps' Alıntı:
Emin Abi merhaba,
Bu başlığı görünce elimdeki eski dokümanları karıştırmaya başlamıştım. Haynes'ın samurai ve sidekick için hazırlanmış service manueli var elimde.
273 sayfa 65 mb. Anlaşılan sende de aynısı veya benzeri var. (Yoksa göndermenin veya web'e yüklemenin bir yolunu bulurum)
Sıkılama için bence anahtar veya lokma için endişen yersiz. Hatırladığım kadarıyla garajında uygun takım illa ki çıkar. Olmadı diğer araçlardan birine atlayıp uygun takım bulup gelirsin.
Bu vesileyle Çaltıdere'ye selam eder şimdiden iyi seneler dilerim.
Sevgilerimle.

Merhaba Şenol,

Uzun zaman oldu görüşmeyeli. Sesini buradan da olsa duymak güzel.

Haynes ve Suzuki Servis manual pdf olarak elimde var, teşekkür ederim. Chilton Suzuki 86/98 Repair Manual'ı da Amazon'dan satın aldım. Teknik destek olmadan kendimi iyi hissetmediğimi biliyorsun :smiley:

Anahtar konusunu chilton'dan buldum. Üst kapak için metrik 10, silindir kapağı için metrik 14 lokma kullanacağım. Yeni ustamla biraz önce telefonla tanıştım, konuştum. Perşembe günü gelecek, işi birlikte yapacağız. Buji yuvalarından teker teker her silindire hava vererek radyatöre hava gelişini gözlemek gibi çok mantıklı bir test yönteminden de bahsetti. Conta kaçağı çıkarsa aracı götürecek.

Elimde fazla araç kalmadı. Kızımın pinin karşıyakada, 62 vosvos denizlide Ergün'de, 74 vosvos kızakta. Faal olarak benim demir beygir var sadece. Onu da arada sırada tarlalara girip batıp batmayacağını denemek için kullanıyorum.

Biz de Gülay ve sana iyi yıllar dileklerimizle sevgiler yolluyoruz çaltıdereden.
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

Kapak cıvatalarını sıkmaya gerek kalmadı. 4 no'lu buji yuvasından havayı basınca radyatör fokurdamaya başladı. Kapak contası o bölgede yanık. Haftaya çarşamba bakıma girecek, gereken herşey değişecek. Konu havada kalmasın diye noktalamak istedim. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

emin bey öncelikle geçmiş olsun diyorum ve elinizde varsa suzuki v6 pdf olarak yollama imkanınız varmı.saygılarımla
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

Buggy' Alıntı:
Kapak cıvatalarını sıkmaya gerek kalmadı. 4 no'lu buji yuvasından havayı basınca radyatör fokurdamaya başladı. Kapak contası o bölgede yanık. Haftaya çarşamba bakıma girecek, gereken herşey değişecek. Konu havada kalmasın diye noktalamak istedim. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.
Kolay gelsin, bakım aşamalarını fotoğraflarsanız, ya da en azından kullanılan parçaları, markaları, fiyatları yazarsanız hepimizin işine yarayacaktır.
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

yasakşehir07' Alıntı:
emin bey öncelikle geçmiş olsun diyorum ve elinizde varsa suzuki v6 pdf olarak yollama imkanınız varmı.saygılarımla

Oturduğum yerde adsl imkanım yok, kotalı vınn kullandığım için büyük dosya gönderemem. Aşağıdaki linkleri açın. Vitara G16B'den başka J20 ve H25 motorla ilgili her detay var. J20 sıralı 4, H25 V6 galiba. İlgilenmediğim için bakma fırsatım olmadı.

http://www.suzuki4x4.net/manual/vitara/content1of2.pdf
http://www.suzuki4x4.net/manual/vitara/content2of2.pdf

Kolay gelsin.
 




Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

veteriner' Alıntı:
Kolay gelsin, bakım aşamalarını fotoğraflarsanız, ya da en azından kullanılan parçaları, markaları, fiyatları yazarsanız hepimizin işine yarayacaktır.

Abdullah Bey, fotoğraf dışında değişen parça, marka ve fiyat detaylarını iş bitiminde verebilirim. Şimdilik planlanan bakım ;
Kapak ve blok yüzeyi rektifiyesi,
Conta değişimi,
Trigger seti değişimi,
Kaçağın olduğu 4 nolu silindirde yüzey ve piston segmanlarının kontrolu (1,2,3 bujileri çok temiz çıktı)

Eğer gerekirse devridaim pompası da değişecek.

Usta çarşamba sabahı aracı götürecek, büyük bir sorun çıkmazsa cumartesi teslim edecek. Ben başında olmayacağım için fotoğraflama şansım yok ama parçaları ben yönlendireceğim için detayları verebilirim sanıyorum.

Yedek parçaları uzun süredir buradan alıyorum. Hiç sorun çıkmadı.

http://www.otomobilyedekparcalari.com/SUZUKI,LA_153-2.html#labels=294-2
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu(THE END)

Kapak contası değişimi ile başlayan bakım macerası üç günde bitti.

Silindir kapak contası değişti (sorunun kaynağı, kapak yanması değil conta takılırken bir noktada deformasyon olduğu için kapak yüzeyi ve blok yüzeyi sorunsuz çıktı)
Süpab kılavuzları ve o-ringler değişti
Egzos ve emiş manifold contaları değişti
Yağ kapak contası ve buji yuvası o-ringleri değişti
Bujiler değişti
Trigger kayışı ve gergi sistemi değişti
V kayış ve klima kayışı değişti
Yumuşamış, çatlamış hortumlar değişti
Yağ değişimi yapıldı ve su+antifriz konuldu
Kompresyon testi yapılarak segmanların durumu test edildi
Süpab ayarları yapıldı, 500 km sonra kontrol edilecek

Alternatör ön arka rulmanları değişti
Marş motoru kömürleri değişti

Fren balataları kontrolu yapıldı(%70 iyi durumda olduğu için değiştirilmedi), temizlendi, lastik değişimi sırasında diş sıyırmış olan beş bijon saplaması değişti.

Yapılan Toplam Masraf = 1133 TL

Conta takımı = 100 TL
Trigger seti = 105 TL
Kayışlar = 40 TL
Buji Bosch FR7DC+ = 28 TL
5 adet bijon + saplama = 30 TL
5 lt 10-40 Magnatec yağ + 3 lt antifriz + saf su + tiner + sıvı conta + bally yapıştırıcı + kelepçe = 150 TL

Motor işçilik = 500 TL

Alternatör rulmanları+marş motoru kömürleri+işçilik = 130 TL

Araç kapıdan alınıp kapıya teslim olduğu için kalfanın yan cebine = 50 TL
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu(THE END)

Buggy' Alıntı:
Kapak contası değişimi ile başlayan bakım macerası üç günde bitti.

Silindir kapak contası değişti (sorunun kaynağı, kapak yanması değil conta takılırken bir noktada deformasyon olduğu için kapak yüzeyi ve blok yüzeyi sorunsuz çıktı)
Süpab kılavuzları ve o-ringler değişti
Egzos ve emiş manifold contaları değişti
Yağ kapak contası ve buji yuvası o-ringleri değişti
Bujiler değişti
Trigger kayışı ve gergi sistemi değişti
V kayış ve klima kayışı değişti
Yumuşamış, çatlamış hortumlar değişti
Yağ değişimi yapıldı ve su+antifriz konuldu
Kompresyon testi yapılarak segmanların durumu test edildi
Süpab ayarları yapıldı, 500 km sonra kontrol edilecek

Alternatör ön arka rulmanları değişti
Marş motoru kömürleri değişti

Fren balataları kontrolu yapıldı(%70 iyi durumda olduğu için değiştirilmedi), temizlendi, lastik değişimi sırasında diş sıyırmış olan beş bijon saplaması değişti.

Yapılan Toplam Masraf = 1133 TL

Conta takımı = 100 TL
Trigger seti = 105 TL
Kayışlar = 40 TL
Buji Bosch FR7DC+ = 28 TL
5 adet bijon + saplama = 30 TL
5 lt 10-40 Magnatec yağ + 3 lt antifriz + saf su + tiner + sıvı conta + bally yapıştırıcı + kelepçe = 150 TL

Motor işçilik = 500 TL

Alternatör rulmanları+marş motoru kömürleri+işçilik = 130 TL

Araç kapıdan alınıp kapıya teslim olduğu için kalfanın yan cebine = 50 TL
Geçmiş olsun, İnşallah artık sorunsuz binersiniz.
Ben de conta değişim işlemi yaptırdım.
İkinci sübap ayarı 1500 km sonra yapıldı.
 

Ynt: Silindir kapağı conta sorunu(THE END)

veteriner' Alıntı:
Geçmiş olsun, İnşallah artık sorunsuz binersiniz.
Ben de conta değişim işlemi yaptırdım.
İkinci sübap ayarı 1500 km sonra yapıldı.

Teşekkür ederim.

Aslında 500 km öylesine bir rakam. İkinci süpab ayarı arka fren kampanalarının değişimiyle beraber yapılır diye konuştuk. Fren pedalında eşimin hissetmediği, benim de usta söyledikten sonra farkettiğim hafif darbeler var. Kampanalar kötü tornalanmış ve ovalleşme var, değiştireceğiz. Ancak 5 - 6 yeri aramama rağmen yeni kampana bulamadım. Bulduklarım hep çıkma ve torna görmüşler. Arayışım devam ediyor. Sonunda sıfırını bulamazsam görmediğim, ne durumda olduğunu bilmediğim iki kampanaya 400 TL vereceğime üzerindekileri iyi bir tornacıda düzelttiririm herhalde. Bu arayış süresinde sanırım ikinci süpab ayarı için yeterli km'yi yapmış olur.
 



Ynt: Silindir kapağı conta sorunu

Bu arada iki tırnaklı, üç tırnaklı buji kullanan arkadaşları da uyarmak isterim. Spark sırasında verdikleri aşırı ısı nedeniyle aluminyum alaşımlı kapakları kısa sürede bozuyorlar. G16B için suzuki tarafından verilen orijinal buji tavsiyeleri hep tek tırnak buji için.

Daha önce vosvosumda iki tırnaklı buji nedeniyle yuvaları eritmiş ve kapak değiştirmek zorunda kalmıştım. Vitaraya takılan bujilerin üç tırnaklı olduğunu bilmiyordum. Neyseki uzun süre kullanılmadığı için kapağı fazla ısıramamış, yuvaların çevresinde minik noktacıklar oluşturmuş.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,839
Mesajlar
1,531,413
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst