Alın herhangi bir Jeep modelini, gücün keyfini yaşayın. Cj haricinde hiçbir Jeep modeli hızlanma ve sürat konusunda sıkıntı yaşamamıştır Off-road'a hazırlanmış olanlarda dahil. Hangi V8 veya sıralı 6 silindir Jeep modeli sıkıntı yaşamış söylesin ? Hız konusunda veya güçten düşme konusundaki sıkıntı hep LandRover'lardan gelir.(Kızmayın dostlar )
Alın herhangi bir Jeep modelini, gücün keyfini yaşayın. Cj haricinde hiçbir Jeep modeli hızlanma ve sürat konusunda sıkıntı yaşamamıştır Off-road'a hazırlanmış olanlarda dahil. Hangi V8 veya sıralı 6 silindir Jeep modeli sıkıntı yaşamış söylesin ? Hız konusunda veya güçten düşme konusundaki sıkıntı hep LandRover'lardan gelir.(Kızmayın dostlar )
Uğur Bey, arabanızda 4 silindir motor olsaydı, böyle rahat konuşabileceğinizi pek sanmam. Bahsi geçen MPI motor, filo yöneticileri için yapılmış bir versiyon (vergi ve yakıt tüketimi nedeniyle). O tarihlerde hangi Amerikan vatandaşına 4 silindirli bir arazi aracı satabilirlerdi ki? Amerikalılar da ekonomi yapmayı yeni yeni keşfediyorlar. 90'lı yıllarda ABD tabanlı arazi araçlarının 90%'ı V8 motorla piyasaya sunulurken, bugün neredeyse oran tam ters yönde CRDI motorla çıkıyor...
V8 Jeep ile V8 Land Rover'ı karşılaştırsanız, kabul edeceğim. LR yine yavaş kalabilir.. Ama bunun da sebebi var. CJ, XJ, kodlandırmalarınızı tam bilmiyorum, Sport kasa bir Cherokee'ye 1.70'lik ben bile sığamıyorsam, ne yapayım o arabayı? Bir Discovery'nin ya da Defender'in hacmini hangi araçta bulabiliyoruz? TLC bile o kadar büyük değil. Büyük hacim, yavaşlığı da beraberinde getiriyor...
Bu konuyu hep konuşmuşuzdur, arazi aracı kullananın hız merakı olmamalı. Arazi donanımlı bir araçla 200 basmak, camide kendi randevunu almak gibi birşey. Ama illaki bu veriler, bu işe yeni başlayanlar için bir kıstas. O nedenle, hız veya güç kaybı sorunlarını insanlara belirtmek durumundayız. Tercih kendilerinin.
Tabiiki arazi araçlarında hız unsurları o kadar dikkate alınmamalı. Bu konuda zaten hemfikiriz. otoyolhızından bahseden ve önemsiyen arkadaşlar için söyledim bunu. Benim için ise önemi hiç yok Zaten hız merakı olanlar otomobil tercih etmeli Sonuçta yerden yüksek bir araçla ne kadar sağlıklı sürat yapılabilir ki?
Ugur yukarıdaki ankete baktınmı LR ve jeep oranları ne? ;D
CT Eğitim Filmide şöyle der " As slow as possible , As fast as needed".
LR bir rally cross aracı değil , ama gerektiğinde bir jeep kadar hızlı gidebilir fakat amaç hızlı gidebilmek değil GİDEBİLMEK tir hem de mümkün olduğunca uzağa , bunun manasını kavrayabilmek için bir LR alman şart bunun başka yolu yok (LR dediysem RR sport TD v6 falan değil ;D), köşe başında su birikintisine girmek, kum tepeciğine tırmanmak LR için off-roaddan sayılmaz. ;D
Sence biz şu ana kadar köşe başında su birikintisine mi girdik Tüm hard off-road gezilerimize bak hep jeep. 1 adet evet sadece 1 adetLand bul bakalım bul
Bu arada hard off-roadu artık sevmediğimi açıkça söylüyorum .. 500 mt lik etabı 3-4 saatte alınan yere artık kimse gelmiyor. Hele Landler hiç oralı olmuyor.
Bende artık doğa gezilerine ağırlık vericem Tıpkı sizler gibi
2004 Senesinde LR II 1 sene bilgisayarımda wallpaper olarak kalmıştı. Tam alacaktım LR III çıktı ..Aklım karıştı.... Jaguar dizel motorlu 190bg lik bu makina biraz ağır geldi.
Sonra WJ Cherokee'ye yöneldim ve akabinde G.Cherokee WK kasa çıktı.
Olsun sonunda doğru yolu buldum şükürler olsun ;D
2004 Senesinde LR II 1 sene bilgisayarımda wallpaper olarak kalmıştı. Tam alacaktım LR III çıktı ..Aklım karıştı.... Jaguar dizel motorlu 190bg lik bu makina biraz ağır geldi.
Sonra WJ Cherokee'ye yöneldim ve akabinde G.Cherokee WK kasa çıktı.
Olsun sonunda doğru yolu buldum şükürler olsun ;D
Yazılanları ilgiyle izledim bence bazı kriterler oluşturup ona göre değerlendirilmesi gereken geniş paylaşıma yer veren ilginç bir konu.Örneğin:
1-Yakıt
2-konfor,
3-Yedekparça fiyatı,
4-2.el fiyatı,
5-gürültü,
6-hız,
7-hem gündelik kullanım hem de offroad'a uyumluluk
8-arıza sıklığı,
9-Park kolaylığı (kapalı parklara girebilme yukseklik vs)
10-dönüş açısı vs
vs vs uzar gider
eklemelerle daha da zenginleştirilebilir
bunlardan bazıları polemiğe yada daha yumuşak ifade ile sohbete ve tartışmaya açık göreceli konular bazıları da sayısal tartışmaya açık olmayan konular böylece okuyana daha aydınlatıcı olabilir diye düşünüyorum.Hatta tablo bile oluşturulabilir:
marka model>> LR def LR dis JP chk JP cj5 JP cj7 T lcr SZ vit vs vs TOPLAM puan
1-yakıt
2-konfor
3-yd fiyat
4-2. el f
5-gürültü
6-hız
7-uyum
8-arıza
9-park
10-d açı
gibi 10 üzerinden değerlendirme yapılabilir her oy veren kişi ilede o noktanın ortalaması alınır,
fazla teknik oldu galiba ama keyifle kullanılan bir değerlendirme yapılır
selamlar
Bu arada LRIII'ün TDV6'sı Jaguar değil, Peugeot
Hayatının en doğru kararınını vererek WJ aldın Uğur abi, yoksa offroadcu olamazdın
Peugeot motorlu LR3'mü, Mercedes motorlu WJ'mi diye karşılaştırmayada gerek yok heralde ;D
Alıntı sahibi: Jeep34, Tarihi: 26 Haziran 2008, 20:00:22
2004 Senesinde LR II 1 sene bilgisayarımda wallpaper olarak kalmıştı. Tam alacaktım LR III çıktı ..Aklım karıştı.... Jaguar dizel motorlu 190bg lik bu makina biraz ağır geldi.
Sonra WJ Cherokee'ye yöneldim ve akabinde G.Cherokee WK kasa çıktı.
Olsun sonunda doğru yolu buldum şükürler olsun
bu forumda hummer i pek seven yok hata hiç seven yok girdiğimden beri buna dikkat ediyorum hep bir dışlama hep bir karşılaştırma
ben h1 den başka modelini tanımam yaptıgım bütün yorumlar onun içindir
Bne de hep merak etmişimdir Türkiye'de neden H1 kullanan off road meraklısı neden yok diye?Gel gör ki ikinci el fiyatını duyunca merakımı gidermiş oldum.