Benim lastikler 265x75x16 bf/at idi.
önelere 4.5 cm get koydum 7.5 cm yükseldi
spacerde 5.5cm yaptım,
başka herhangi bir yükseltme ve kesme yapmadan sürtme yapmadan kullandım.
Orçunum kupayı yükseltmeden önce Edize bir danış istersen.Kupa yükselten aramızda o var ve bazı şeylerin yükseltme sonrası yerine oturmadığından bahsetmişti.
Ssang Actyon Sports ile 3.5 seneyi doldurdum ve çok şükür ki bir sıkıntımız yok,
Yalnız aracımın arka kabininin alta ve yanlarına hem oturmaya müsait duruma gelmesi için hem de daha temiz bir vaziyet alması için,halıfleks tarzı bir şey kaplatmak istiyorum,
Bu konuda bilgisi,fikri düşüncesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum,
Nerede yaptırabilirim ya da yaptıran var mıdır...??
slm..
şahsi fikrim el becerin varsa kendin yap..yoksa tüm oto döşemeciler yapar..kendin yaparsan plastiği sökersin..önce ziftli keçe atarsın -hem ses hem ısı yalıtımı yapar..üstünede --yanlarda ince mdf üstüne halıfleks kaplar vidalarsın altada sunta üstüne halıfleks kaplar koyarsın...dışarda da yaptırırsan bence keçeyi mutlaka koydur....mevcut plastiiğide kaplayabilirler .ama taban düz olsun istersen mecbur alta sunta benzeri birşey koyarlar...
ama temizleme kolaylığı açısından alta kaucuk tarzı kaplamalarla kaplayıp üstüne halıfleks paspas at derim..
döşemeciler genelde yan döşemelerde ince sünger üzerine kumaş ile döşeme yapıyorlar...
Arkadaşlar 2010 yılında 0 km actyong jip satın aldım o günden beri de binmekteyim yani 4 senelik bu aracın kullanıcısıyım araçtan hiç bir şikayetim yok benim için ideal bir araç gerek konforu gerek yol tutuşu her yönü le dört dörtlük bir araç satmayı hiç düşünmedim ve halen de düşünmüyorum. servis konusunda hiç bir sıkıntı yaşamadım
SORUNA GELİNCE :
2013 yılında aracı kasko yaptırdım kasko bedeli olarak 46.000 tl üzerinden kaskolandı
2014 için kasko yenilemeye gittiğimde ise araca sigortacılarca biçilen değer 32.000 tl kısaca 1 yılda bu aracın değeri 14.000 tl düşmüş aynı kategorideki aynı yıla ait araçlarda ise hemen hemen hiç oynama olmamış görüştüğüm sigortacılar bana ssangyong markasının ikinci eli hiç tutulmadığını bu nedenle bu araçların her yıl yüksek miktarlarda değer kaybettiklerin söylediler.
Ayrıca Kasko bedelini internette bulunan sayfa üzerinden aldıkları için bu sayfayı da oluştururken galericilerdeki fiyatlara göre belirledikleri söylenmektedir.
Kısaca 2010 yılında 57500 tl ye alınan araç 2014 yılında 32.00 bedel biçilmekte yaklaşık 25.000 tl %45 civarında erimektedir
bu markayı ülkemize getirerek satış yapan şirket olarak ssangyong marka araçlara yapılan haksız uygulamanın (gerek sigortacılar gerekse bu kasko bedellerini belirleyen her kimse)yapacağı itirazlar ile durdurmasını web sayfası üzerinden mail atarak bildirdim Piyasada bu özelliğe sahip olmayan araçlarda değer kaybı az olmasına rağmen bu kadar kaliteli konforlu araçlara bu kadar değerini düşürmek bana göre bu şirketlerin art niyetli olduğunu düşündürtüyor.
Ayrıca ben zaten aracımı satmayı düşünmediğim için kasko bedelini 10.000 tl de yapsalar önemsemem çünki benim ihtiyaçlarımı fazlası ile karşılıyor,
Ama bardağın bir de boş tarafından bakarsam:
Şöyleki aracın her hangi bir kaza anın da pert olması veya araçta her hangi bir yangın çıkması sonucunda pert olduğu durumda kaskodan alacağım 2013 de 46.000 bedel biçilen araç 2014 de 32. 00 tl siz benim yerimde olsanız böyle bir durumda 2.kez aynı marka araç alırmısınız. 1 yılda 14.000 tl fiyat erimiş.
arkadaşım 31527 tl 2014 kasko değeri görünüyor bunun hesaplaması nasıl oluyor %5 fazlası eksiği diye bir hesaplama varmış bunu net nasıl öğrenebilirim hemen gideyim vergi dairesine bundan faydalanayım