@erek.65 arkadaşımızın mussoda da mercedes şanzıman var fakat bazılarında sorun yaşanıyor , mercedes şanzıman demek sıfır sorun değil , ben de korando da mercedes şanzıman parçaladım arkadaş bu açıdan sormuş , ben genel olarak şanzıman sorunu duymadım kyronda ama siz kullanıcısınız tespitleriniz daha doğru ve yol gösterici olacaktır.
Tabiki Mercedes şanzımanı sıfır sorun anlamına gelmıyor.Ama bence dayanıklılığı bıraz daha ıyı gıbı sankı.Vıtes geçişleri sarsıntısız ve geçtğini hıssetmıyorsunuz.Direksıyondan da geçişler gayet guzel.
Ama burada hep atladıgımız nokta;
Araç ne kadar iyi olursa olsun bakımları,bakımlarında kullanılan malzemeler,aracın kullanış stılı parçaların dayanıklılığı ve sorunsuzluğu açısından çok onemlı.Yoksa piyasa bakarsak bı suru Mercedes,Bmw gıbı marklardan da şikayetçi olan çok kullanıcı var.Bence kılıt nokta Bakımlar
Ama burada hep atladıgımız nokta;
Araç ne kadar iyi olursa olsun bakımları,bakımlarında kullanılan malzemeler,aracın kullanış stılı parçaların dayanıklılığı ve sorunsuzluğu açısından çok onemlı.Yoksa piyasa bakarsak bı suru Mercedes,Bmw gıbı marklardan da şikayetçi olan çok kullanıcı var.Bence kılıt nokta Bakımlar
Ama burada hep atladıgımız nokta;
Araç ne kadar iyi olursa olsun bakımları,bakımlarında kullanılan malzemeler,aracın kullanış stılı parçaların dayanıklılığı ve sorunsuzluğu açısından çok onemlı.Yoksa piyasa bakarsak bı suru Mercedes,Bmw gıbı marklardan da şikayetçi olan çok kullanıcı var.Bence kılıt nokta Bakımlar
Tamamen katılıyorum , nedense insanlar motor yagini bakim zamani geldiginde degistiriyor fakat nedense otm şanzıman , diff yağı degistirmek aklina gelmiyor , birde otm vites araclarda sadece D ve P konumlari kullaniliyor
Ama burada hep atladıgımız nokta;
Araç ne kadar iyi olursa olsun bakımları,bakımlarında kullanılan malzemeler,aracın kullanış stılı parçaların dayanıklılığı ve sorunsuzluğu açısından çok onemlı.Yoksa piyasa bakarsak bı suru Mercedes,Bmw gıbı marklardan da şikayetçi olan çok kullanıcı var.Bence kılıt nokta Bakımlar
Evet haklisiniz bakimlar ve kullanim hatalari sebebi ile bu hatalar maalesef oluyor , bizdede tam tersi aracı kurcalamayi kisisellestirmeyi sevdigimizden başımız sanayiden cikmiyor ne var sanki genelde herkes gibi sakin sakin 4x4 asfaltta kullansak
Race chip i ilk taktıgımda duman attırıyor sanmıştım ondan dolayı çıkarmıştım...
Sonra yakıttan oldugunu anlayınca tekrar taktım..Özellıkle kalkışlarda acayıp farkedıyor.0-100km hızlanmasında da farkedıyor...Ama şöyle bı olumsuz yanı oldu süreklı gaza basmak gıbı bı alışkanlık yaptı bu da dolayısıyla yakıtı arttırdıgı için çıkardım Çünkü gaza bastıkça aracın ıvmelenmesı gaza basma iştahınızı daha da arttrıyordu...
Bu bana ders oldu..2008 yılında ilk aracım oldu ve 9. aracım...
İçlerinde şimdiye kadar en masraflısı bu oldu ama burada aracı kötüleyemem,araçtan dolayı değil benım pımpırıklılığım ve bırazda ustanın enjektoru çıkarma yöntemıyle alakalı başıma bu işler geldi
Ama iyi tarafında bakmaya çalışıyorum hala,yakıtım düşecek,çekışım artacak ve uzunca bı sure enjektorlerle ılgılı bı masrafım olmayacak diye kendımı tesellı edıyorum..Yoksa benım gıbı Sağlık memuru bırı için bu rakamlar çok yuksek malıyetler
Biraz önce silindir kapak contamda geldi.Ustaya teslim ettim.Artık Tankımı almak için beklemeye başlıyorum.Sanırım bi aksılık olmazsa Cumaya kadar marşa basmış olurum
Şimdiye kadar aldığım Parçaların fiyatlarınıda Paylaşayım;
-4 Adet Delphı Enjektor 5500tl
-Silindir kapak contası,manıfold contası,emme manıfold contası,Üst kapak contası ve 4 adet kızdırma bujısı 700Tl..
Daha işçiliğe bi ödeme yapmadım..
Ama parçaları almadan iyi araştırın ,eger araştırmasaydım aynı parçalar bana 7500-8000 arasına mal olacak...
öncelikle , sizin usta sanırım usta değil.
hem aracın içine etmiş hemde utanmadan 1800 tl işçilik almış. bu nasıl bir yüzsüzlük anlamadım.
dizel araçlarda enjektörlerin temizlenmesi için temizleyici katkı malzemesine gerek yok ,
otobanda belli sürelerde yüksek devirde kullanılırsa basınç ile temzilenir ( ısı ile değil )
ben sizin yerinizde olsam o ustaya bırakın araç götürmeyi selamı sabahı keserim.
daha önce gezenbilirde paylaştım , subaru forester aracıma izmirde subarucu diye bilinen kemal usta ( usta filan değil kendisi ) diye birine debriyaj baskı balata ve şanzıman motor yağ değişimi yaptırmıştım. baskı balatayı ayar yapmadan takmış aldığım gün sıyırdım , şanzımana parasını aldığı halde yağ koymamış az kalsın şanzımanı yakıyordum , kendisine gerekenleri söyledim bir daha ne gittim nede tavsiye ettim ayrıca forumlarda ismini yazarak başkasının başına gelmesin diye uyardım.
sizden ricam bu kasap ustanın ismini yerini burada paylaşınki başkası gidip sizin yaşadıklarınızı yaşamasın.
tekrar geçmiş olsun selamlar ...
Teşekkurler..
Burada sürekli gittiğim ve samimiyetim olan ustaya en çok kızdıgım nokta;
Enjektör sökülemiyorsa,beni arayıp "Abi bu enjektörü sökmek sıkıntılı ben bunu sökemiyorum istersen eski haliyle kullan yada anlayan birine söktür "diyememesiydi...
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi