Subaru Forester Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dr_musty Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,106
Ynt: Subaru Forester Yardım

mossin nagant' Alıntı:
sn gezengen,
son yazdığım mesaj size hitaben değildir yanlış anlamayın lütfen.

Mesaj için teşekkürler. Foresterların kitapçıklarında yok ama başka araçlarınkilerde okumuştum. Vakit olduğunda bulup paylaşırım buradan.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

1-o konuyla ılgılı bir bilgi sahıbıyım dıyee bır şey yazmadım
2-eger turbo yuksek devirdeyse turbonun devrinin düşmesını sağlıyor
3-yurtdışı veya yurtiçi sitelerde illa turbotımer takın yazmıyor..onun yerıne aracı bıraz bekleyerek stop etmenınde aynı işi gördüğü yazıyor
4-fabrıkanın tavsıyesını bılemıyorum o kkonuda zaten yorumum yok
turbolu araclara lpg olmaz dıye bır soylemım yok..kendı aracımı almaya caddemotrsa gıttıgımde benım aracın aynısından turbolud vardı aynı fiyata..ben aracı lpg'de kullanacagımı soyleyınce"abi o zaman sen atmosferık motorlu al turbolu lpg'de sorun çıkarabılır diye uyardıkları için bu aracı aldım..ama lpg'siz kullanacaksan turbolu al demişlerdi..caddemotors da ki ustalar..ben bitarafımdan uydurmuyorum yani arkadaşım...sonuçta tamırcı değilim,usta değilim benı nasıl yönlerdirdilerse onu yazdım...daha sonra ototeknıkte,gunlas subaru'da aynı şeylerı söyledıler..
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

bizde 2. araç olarak ford c-max var dizel. onda da bu tarz bir durum söz konusu. beklemek gerekir deniyor.

Genel olarak dizel motoların devir bandı maksimum 4000 ile 5000 arasında sınırlandırılırken bu değer benzinli motorlarda 5500 – 7000 d/d’dir. Benzinli motorlarda maksimum tork aralığını geniş tutmak bu aralıktan ve yanmanın dizele göre daha kontrol edilebilir olmasından mümkün olabilmektedir. Maksimum devir bandı daha düşük olan dizel motorlarda heterojen yanmada yavaş yanma hızı sınırlamasından ve diğer konstrüktif özelliklerinde etkisiyle maksimum tork değeri daha düşük devirlerde ve daha dar bir devir aralığında/bandında olmaktadır. Ayrıca dizel motorlardaki yanmanın benzinli motorlar kadar kontrol edilememesi de konu üzerinde etkilidir.

yani sizin benzinli aracınızın turbosunu uzun bir süre boyunca 7 - 8 bin devirlerde gezdirirseniz turboya çok yüksek devir yaptırmış olursunuz.
ama aynı yüksek turbo devirini dizel araçlarda 3500-4000 devir aralığında yaptırabilirsiniz.
bu yüzden dizel araçlarda biraz bekleyin derler. tabi oda devirli kullanım sonrasında. siz 2000 devirde vites değiştiriyorsanız zaten gerek yoktur.
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

sonuç itibarıyle herkesin tercıhı farklıdır ve kendini bağlar..ben bekleyerek kullanırım başkası beklemeden kullanır...herkes aynı durumdan memnun kalacak dıye bir şart yok...
 

Ynt: Subaru Forester Yardım

zaten aynı şeylerden bahsedıyoruz..turbolu arac yüksek devırlere çıktıysa bekleyrek stop etmek gerekıyor..zaten yüksek devır çevrılmedıyse beklemek için sebep yokkı?
 



Ynt: Subaru Forester Yardım

arkadaşım sen bildiklerini doğruymuş gibi yazmada...
anlamıyorsun galiba.
bizim araçlarımız subarularımız o devirlere gelsede pallere ve rulmanlara zarar verecek devre gelemiyor diyorum.

dizel değil bizim motorlarımız.