Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması
slmlar bende aranızda yeniyim.bendede 2004model grand vitara var. abimdede 2000model 1,6motor vitara var benimki otomatik onunki manuel, açıkçası benim araçtaki 2000motorun gücünü kesinlikle hissedemedim. abimin aracı daha iyi gidiyor. rampalarda benimki gibi yıgılıp kalmıyor, son hız daha iyi benimki ile 160km/h yi göremezken abimin araçla otobanda ibreyi sona dayadım banamısın demedi. aracım şimdide piston yatak sesi yapıyor moralim iyice bozuldu. allah bana yardım etsin
7-8 yaşındaki aracın motorundan yatak sesi gelmesi hoş degil bu sizden önceki sahiplerinin araca bakım konusunda gereken ilgiyı göstermemesinden kaynaklanıyor .
halk arasında köfte tabir edilen hafiften bitmiş ve eksozdan yag atarak calışan araclarda komprosyon düşmüş segmanların sıkılıgı kalmadıgından daha rahat devir alırlar ve motoru saglam araclardan da daha iyi giderler

aracın motorunun eskimesi ile sürat pek de alakalı degildir ,,yatak sesini rolanti düşükken,, yapıyor ise ayar ile düzelir sorun yok demektir..egerki 2000 devir üstünde (devir artıkca bazı devir aralarında yapar genelde) yapıyor ise de iyice dagılmasını beklemeden motor yapılması gerekir .
4cl 2.0 motorun komprosyon aranı 9.7 dir 4 bujiyide söküp silindirlerin hepsinin komprosyonunu ölctürün bu işlem size motorun durumu hakkında genel bilgi verecektir.
grand larda 2000 motor 4 silindirde 4 ceşit motor kodu vardır sizin motor kodunu bilmedigimden hepsini veriyorum buradan bakın kod nosuna göre dogru bujiyi bulun ve takın işin burası karışıktır ..4 2.0 10.2000 - ... (J20) IFR5J-11 /4 2.0 94 01.1998 - 09.2000 (J20A) IFR6J11 /4 2.0 103 09.2005 - ... (M20A) IFR5E11 /4 2.0 103 09.2005 - ... (J20A) IFR5J11 ..parantez içlerine aldıgım rakamlar motor kodu olup sonrakiler ngk buji nosudur.
motor yaptırma işinede giricekseniz bazı işlerin tam yapılması gerekir bu konuda bazı tavsiyelerim var..aracta ohc motor motor vardır (kapak üstünde tek eksantirik) triger sistemli degil..zincir sistemlidir bu zinciri takım olarak dişli vs ile komple degişimi gereklidir. devirdaimin yenilenmesi gerekir ,motor bu hale gelince yag pompasına gelecek günler için güvenilmez onunda degişimi gerekir radyatörüde şişletin mutlaka olmuyor derlerse yenileyin derim.
gelelim aracın gitmemesi yürümemesi sorununa bunu sadece motordan yapmaz motor gücü düşük olursa şanzımandanda gitmez ki bu normaldir ..ama motor iyi şanzımanda bitik olabilir ,genelde her aracın marka modeline göre 40-60 bin aralıgında periyodik olarak şanzıman yagı tıpkı motor yagı gibi degişimi gerekir ..bu işi cogu kişi göz ardı eder ve degiştirmez ve şanzımanda iç balatalar aşınma yapar ve ömrünü çabuk tüketir ,,bir nevi hızlı yaşar ve çabuk ölürler..
bir örnek vermek gerekirse motorun yag tıpasını ve filitresini sökersek motor içinde 1 gram bile yag kalmaz hepsi aşagıya iner..8 litre yag alan şanzımanda tıpasını acınca ancak yarısı aşagıya iner yarısı içinde kalır .bunu yag kontrol cubugunun oldugu yerden 4 lt yag konuldugunda 4 lt yeni yag + 4 lt eski yag olarak kullanırsınız ,,aracla bi tur atıp tekrar bi 4 lt daha koyarsanız ancak 6 lt yi yenilemiş gibi olursunuz ..tamamını yenileme gibi bir şansınız yoktur .bu arada içinde bir filitre vardır bu kimi aracta şökülüp yıkanır temizlenir niteliktedir kimisinde yenisini takmak gerekldir kimi aracta bu filitre sökülemez niteliktedir. yag degişimi sırasında filitreyede bir el atılması gerekir ..
şanzıman yagı degişimini herhangi bir yerdede yaptırabilirsiniz ama ben size özellikle güvenilebilen tecrübeli bir otomatik şanzıman tamırcisine gitmenizi önerirm orada usta cıkan yagın rengi ve kıvamına içindeki tortulara vs bakıp şanzımanınızın durumu hakkında dogru bilgiyi verecektir bu şanzıman daha gider yada bitmiş diyebilir..
