Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yenerh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,577
Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

Bence kafanız karışmasın benim karburatörüm arızalı normalde en fazla 100 kmde 10lt harcar...arızalanmasının sebebide lpg
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

PaJeRo61' Alıntı:
Herkese iyi akşamlar. Aracım 2001 model Pajero Pinin 2.0 GDI otomatik vites (3K). Tam depoyla ( 38-40 lt. ) şehir içi yaklaşık 420 km yol yaptım. Yol bilgisayarı ne kadar güvenilir bilmiyorum ama şehir içi hiçbir zaman 10 L/100 km. nin üstüne çıkmadı. İstanbul - Ankara arası 110u hiç geçmedim ve yol bilgisayarı 7,8 L/100 km nin üstüne hiç çıkmadı. Aracım Suzuki değil ama konu dikkatimi çektiği için yazmak istedim. Yakıttan dolayı aracımı satıp Suzuki Vitara 1.6 almayı düşünüyordum. Şimdi de kafam karıştı :smiley:

Bendeki 16V 1.6 enjeksiyonlu suzukide standart lastikle (195/65/15) 90 km ile 100 km arası süratle şehirlerarası yolda 100 km de 6.5 lt yakıyor ama 225/60/15 gibi geniş tabanlı bir lastikle şehirlararasında yukarıdaki şartlarda 8-8.5 lt nin altını göremedin henüz. Ayrıca sizin araç arazi yetenekleri açısından tartışılmayacak kadar iyidir değiştirmeyi sadece LPG taktırmak istiyorsanız düşünmelisiniz. Bildiğim kadarı ile sizinkine LPG uyumu yok.
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

Bendeki 16V 1.6 enjeksiyonlu suzukide standart lastikle (195/65/15) 90 km ile 100 km arası süratle şehirlerarası yolda 100 km de 6.5 lt yakıyor ama 225/60/15 gibi geniş tabanlı bir lastikle şehirlararasında yukarıdaki şartlarda 8-8.5 lt nin altını göremedin henüz. Ayrıca sizin araç arazi yetenekleri açısından tartışılmayacak kadar iyidir değiştirmeyi sadece LPG taktırmak istiyorsanız düşünmelisiniz. Bildiğim kadarı ile sizinkine LPG uyumu yok.

Yaşar Bey, LPG uyumlu olsa gerçekten mükemmel olurdu. Sırf LPG için de değiştirmek pek içime sinmiyordu. Aracıma her geçen gün ( yedek parçası pahalı olsa da ) daha çok bağlanıyorum, sanırım bu tavsiyeden sonra da satmam, teşekkürler. :smiley:
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

arazide bir çok yerde 2000 cc aracın 2.vites yaptığını 1600 cc bir araç 1.vites bağırarak yapıyo buda yakıtlarda fark olmamasına on-road da da geçerli bazı konularda orjinal lastikleri üzerindeyken 1.6 da az yakmaktadır fakat arazi lastikleri olan 1600 cc bir araç yoldada olsa zorlanmaktadır lastik boyutu büyüdüğü için ama 2000 cc bir aracı lastik boyutları büyüdükten sonra 1600 cc bir araç kadar yormamaktadır buda yakıt olayını fazla etkilememektedir bizdede 2000 cc V6 vitara var bahsedilen kadar yakıt yok 50 TL lik tüple orjinal lastikleri üzerindeyken 230 230 km yol yapıyodu şimdide 200 km civarı yapıyo
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

slmlar bende aranızda yeniyim.bendede 2004model grand vitara var. abimdede 2000model 1,6motor vitara var benimki otomatik onunki manuel, açıkçası benim araçtaki 2000motorun gücünü kesinlikle hissedemedim. abimin aracı daha iyi gidiyor. rampalarda benimki gibi yıgılıp kalmıyor, son hız daha iyi benimki ile 160km/h yi göremezken abimin araçla otobanda ibreyi sona dayadım banamısın demedi. aracım şimdide piston yatak sesi yapıyor moralim iyice bozuldu. allah bana yardım etsin.
 



Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

Naçizane tavsiyem, yakın mesafede, bilgisayar destekli elektronik diagnoz yapabilen bir BOSCH Car & Diesel Servisi varsa, aracınızın elektronik kontrol ünitesini bir kontrol ettirin. Ayrıca bujiler, hava filtresi, yakıt filtresi, benzin pompasının da temiz ve iyi durumda olduklarından emin olun. Ve belki de en önemlisi bahsettiğiniz sorunu da iyi bir servisde hallediniz.
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

slmlar bende aranızda yeniyim.bendede 2004model grand vitara var. abimdede 2000model 1,6motor vitara var benimki otomatik onunki manuel, açıkçası benim araçtaki 2000motorun gücünü kesinlikle hissedemedim. abimin aracı daha iyi gidiyor. rampalarda benimki gibi yıgılıp kalmıyor, son hız daha iyi benimki ile 160km/h yi göremezken abimin araçla otobanda ibreyi sona dayadım banamısın demedi. aracım şimdide piston yatak sesi yapıyor moralim iyice bozuldu. allah bana yardım etsin

7-8 yaşındaki aracın motorundan yatak sesi gelmesi hoş degil bu sizden önceki sahiplerinin araca bakım konusunda gereken ilgiyı göstermemesinden kaynaklanıyor .
halk arasında köfte tabir edilen hafiften bitmiş ve eksozdan yag atarak calışan araclarda komprosyon düşmüş segmanların sıkılıgı kalmadıgından daha rahat devir alırlar ve motoru saglam araclardan da daha iyi giderler :smiley: aracın motorunun eskimesi ile sürat pek de alakalı degildir ,,yatak sesini rolanti düşükken,, yapıyor ise ayar ile düzelir sorun yok demektir..egerki 2000 devir üstünde (devir artıkca bazı devir aralarında yapar genelde) yapıyor ise de iyice dagılmasını beklemeden motor yapılması gerekir .
4cl 2.0 motorun komprosyon aranı 9.7 dir 4 bujiyide söküp silindirlerin hepsinin komprosyonunu ölctürün bu işlem size motorun durumu hakkında genel bilgi verecektir.
grand larda 2000 motor 4 silindirde 4 ceşit motor kodu vardır sizin motor kodunu bilmedigimden hepsini veriyorum buradan bakın kod nosuna göre dogru bujiyi bulun ve takın işin burası karışıktır ..4 2.0 10.2000 - ... (J20) IFR5J-11 /4 2.0 94 01.1998 - 09.2000 (J20A) IFR6J11 /4 2.0 103 09.2005 - ... (M20A) IFR5E11 /4 2.0 103 09.2005 - ... (J20A) IFR5J11 ..parantez içlerine aldıgım rakamlar motor kodu olup sonrakiler ngk buji nosudur.

motor yaptırma işinede giricekseniz bazı işlerin tam yapılması gerekir bu konuda bazı tavsiyelerim var..aracta ohc motor motor vardır (kapak üstünde tek eksantirik) triger sistemli degil..zincir sistemlidir bu zinciri takım olarak dişli vs ile komple degişimi gereklidir. devirdaimin yenilenmesi gerekir ,motor bu hale gelince yag pompasına gelecek günler için güvenilmez onunda degişimi gerekir radyatörüde şişletin mutlaka olmuyor derlerse yenileyin derim.

gelelim aracın gitmemesi yürümemesi sorununa bunu sadece motordan yapmaz motor gücü düşük olursa şanzımandanda gitmez ki bu normaldir ..ama motor iyi şanzımanda bitik olabilir ,genelde her aracın marka modeline göre 40-60 bin aralıgında periyodik olarak şanzıman yagı tıpkı motor yagı gibi degişimi gerekir ..bu işi cogu kişi göz ardı eder ve degiştirmez ve şanzımanda iç balatalar aşınma yapar ve ömrünü çabuk tüketir ,,bir nevi hızlı yaşar ve çabuk ölürler..
bir örnek vermek gerekirse motorun yag tıpasını ve filitresini sökersek motor içinde 1 gram bile yag kalmaz hepsi aşagıya iner..8 litre yag alan şanzımanda tıpasını acınca ancak yarısı aşagıya iner yarısı içinde kalır .bunu yag kontrol cubugunun oldugu yerden 4 lt yag konuldugunda 4 lt yeni yag + 4 lt eski yag olarak kullanırsınız ,,aracla bi tur atıp tekrar bi 4 lt daha koyarsanız ancak 6 lt yi yenilemiş gibi olursunuz ..tamamını yenileme gibi bir şansınız yoktur .bu arada içinde bir filitre vardır bu kimi aracta şökülüp yıkanır temizlenir niteliktedir kimisinde yenisini takmak gerekldir kimi aracta bu filitre sökülemez niteliktedir. yag degişimi sırasında filitreyede bir el atılması gerekir ..
şanzıman yagı degişimini herhangi bir yerdede yaptırabilirsiniz ama ben size özellikle güvenilebilen tecrübeli bir otomatik şanzıman tamırcisine gitmenizi önerirm orada usta cıkan yagın rengi ve kıvamına içindeki tortulara vs bakıp şanzımanınızın durumu hakkında dogru bilgiyi verecektir bu şanzıman daha gider yada bitmiş diyebilir.. ;)
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

oguz bey öncelikle teşekkür ediyorum bilgilerinizden dolayı. fakat benim durumum biraz farklı. ben aracı aldıgımda bujileri filtreleri (servisten) şanzıman yağını ve filtresini hatta aracın ateşleme bobinlerini(servisten) hepsini tamam ettim. fakat araç performans bakımından hala zayıftı, bide araç çok az su eksiltiyordu.bi kaçak bulamadık contadan şüphelendik. bide benden önce zincir değişmiştir düşüncesiyle sentesinin atlak olabileceğini düşündük. çünkü avans ayarı sona kadar çevrili halde ancak kurtarıyordu. tamircim önce şanzımancıyagösterelim dedi. bursada otomatikçiye gösterdik hiç bir problem olmadığını ve benim şanzımanı kolay kolay bozamayacağımı söyledi.sonra tamircim sökmeye başladı motoru. sente bi diş atlak çıktı. bide hazır sökülmüşken silindirleri ölçtürelim dedi. rektefiyeciyi aradık geldi ölçtü motor sıfıra yakın yani hiç aşınma yok gibi dedi.hatta daha orjinal honlama çizgileri duruyordu.ama açılmışken sekman atmakta fayda var dendi, fiyat yükselmeye başladı bide aracın mtorunda aşınma olmaması beni boşuna yapılacak bir masraf fikrine itti. bu yüzden contayı değiştirerek motoru toplattım. bu arada boğaz temizliğide yapılldı. bu işlemlerin sonucunda araçta çok az bi performans artışı oldu, bu artışı ancak aracı sürekli kullanan olarak ben hissedebildim. araçta tek düzelen şey avans ayarını sona dayamak gerekmiyor. geçenlerde karbon clean temizliği yaptırmak istedim tofaş servisinde biyakınım var ona gittim bana gerek yok dedi ve würthtün bi benzin katığını verdi depoya uygun şekilde benzinle beraber koydum. yazdığım buişlemlerden 400km sonra kadar araçta 2500-3000 devirlerde bi ses gelmeye başladı. acaba bu ses motordaki kompresyon artışından dolayı var olan durumumu daha net bi şekildemi ortaya çıkardı. zaten kafam bozulursa kendim sökecem motoru canım sıkıldıkça ugraşacağım. arabayı toplayana kadarda biraz lada nivayla birazda abimin arabayla idare edeceğiz artık. ne yapalım kader diyelim olsun bitsin
şu problemi bi çözsem çocuklar gibi mutlu olacağım
bide verdiğiniz bu kompresyon oranı bar cinsindenmi. eğer öyle ise onuda yaptım dördüde 11bar çıkmıştı ama yukarda yazdıgım işlemlerden önceydi.
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

öncelikle bende yatak sesini merak ettim yatak sesi gelen motorda bence saglam bir şey kalmaz ,,komrosyon oranı bar cinsidir sizde cok yüksek cıkmış bunda bir yanlışlık var bu neden olabilir kapak birden fazla 3-5 kere taşlanmış da oran artmış yada hatalı piston yada kolu takılmıştır.? kapagın taşlanma payını kac kere taşlandıgını rektefiyeci anlar ancak yanlarında bazı kertik ler var onlara bakıp anlıyorlar.
komprosyonu yükselen motorlarda alt devirler iyiçe ölür adeta can çekişir 5000 devir altı oldukca zayıflar yüksek devirlerde de aslan kesilir sizde bu tip bir durum varmı dikkat edin var ise problem orada ..kapak degişimi gerekir..
birde vitesi 1-2 gibi kilitleyin düz yolda dip gaz yapın devir kesicisi devir kesicekmi ona bakın birde son devire gelmesi nekadar süre alıyor 15 saniye gibi 1. viteste cıkabiliyorsa problem yok daha fazla ise katalizatör tıkanması vardır söktürüp temizletin asla söküp susturucu yada boş boru takmayın.
su eksiltme için ön paspasların altında halılara elle bakın ıslaklık varmı kalorifer peteginden kacırma olabilir ..
karbon clean temizliği yaptıramamanızda isabet olmuş bu sistem hoş bir iş degil dir daha evvel bu konuyu anlatmış tım . onuda aşagıya kopyalıyorum bir göz gezdirin..


enjektör temizligi hakkındaki bilgilerimi sizlerle paylaşayım.
araclarınız 100bin km gibi bir rakama ulaştı yada geçti ise mutlaka yaptırmanız gereken işler in başında gelir , düzgün ve verimli calışma , yüksek cekim gücü , düşük tüketim sizin için önemli ise .
bu iş için 2 türlü yöntem vardır , "CarbonClean" , " Ultrasonic cleaner ".
* Ultrasonic cleaner
aracın üzerinden enjektörler sökülür lukas yada bosch marka makinada cam tüplerin içinde test püskürtme işlemine alınır yaklaşık 1-2 dakika benzin püskürtülür ve hepsinin attığı benzin miktarları aynımı o kontrol edilir.... örnek vermek gerekirse 1 .az 2. normal 3. normal 4. cok atıyor ise mg bazında temizlige başlanmadan evvel enjektörlerin rontgeni cekilip hastalıgı teşhiş edilmiş olur . bir test daha vardır oda basınclı benzin verilir hiç bir şey yapılmadan beklenir kaçırma (işeme) var mı ona bakılır ki en önemli test budur bu nun tamiri temizligi yoktur sakıncaları piston eritme hastalıgının baş sorumlusudur ,aracında lpg olanlar bu konuya dahada dikkat etmeli derim .kacıran enjektörün yenisi ile degişimi şarttır.
temizleme işlemi ise 1 cm kadar ucları yag benzeri özel bir maddenin içine konur fişlerine kablolar takılır aracımızda max 7bin kere acılan kapanan enjektörler bu makınada 50-60bin dakikada acılır kapanır sivrisinek benzeri sinir bozucu bir sesler cıkararak yarım saat kadar Ultrasonic ses dalgaları ile temizlenir ,bu işlemden sonra tekrar teste alınır kontrolden sonra araca enjektörler takılır işlem tamamdır .
* CarbonClean
aracın benzin pompası nın calışması iptal edilir genelde sigortası rölesi çikarılır .. arac yanına tekerlekli portatif bir kutu şeklindeki makina getirilir bu nun içinde yakıt pompası vardır içine tiner türevi bir madde konur ve araca onu pompalar arac o madde ile calışmaya başlar bitirinceye kadar bitince işlem bitmiş olur ,enjektörler içinden geçtigi için onları temizler .bu alet calışma prensibi dolayısı ile + işler daha yapar bunlar nedir kayıd sibob arasınkaki kurumları temizler bunların emme sibobuna takılma ihtimali yüksektir ,piston üstündeki kurumları temizler eksoz sibobuna takılma ihtimali yüksektir ,bunlara takılmayan kurumlar ın takılacagı son adres katalizatörün ince delikleridir ,şanslı bir insansanız bu takılmalar başınıza gelmeyebilir , tam tersi olursa kapak sökme katalizatör degiştirme gibi seylere hazır olun derim . bu işlemden sonra temizlenip temizlenmedigini görme şansınız yoktur. kısmetine şansına güvenmeyen arkadaşlara bu sistemi tavsiye etmem faydasından cok zarar getirme ihtimali olan bir iştir.

enjektörlü her arac sahibinin bu konuda bilgili ve bilincli olmaya davet ediyorum ,usta yada sevisinizin ben bunu kendi arabama herkesin arabasına yapıyorum daha bir şikayet gelmedi bu nu ilk defa sizden duydum muhabbetlerine girmeden ,girerseniz ustanın dedigi olur . sadece istediginiz sistememin onda olup olmadıgını sorun işinizi ona göre yaptırın derim .
kts sistemine (bilgisayar ile arıza bulma sitemi) ne baglandınız arıza yok her şey hoş görünüyor ama içinize sinmeyen hafif bir tekleme hissediyorasız yapılacak iş bellidir..
bende lpg var benim enjektörle işim olmaz demeyin ,bu iş sizide ilgilendiriyor .
bilgim dahilinde sizlere bilgilerimi aktardım umarım ihtiyac sahiplerine yardimcı olur ,konu hakkında bu işi yapan tecrübeli bu işten ekmek yiyen insanlara fazlası için danışabilirsiniz .
birde tiyo veriyim ,lukas yada bosch marka makinalar pahalı oyuncaklardır her yerde bulunmaz genelde bosch car service lerde ve lux tamircilerde olur ,enjektör temizligi pek de ucuz degildir bilgilerinize sunulur ..
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

arkadaşlar merhaba
yazılarınızı zevkle okuyorum.
ben yakıttan şikayetciyim.
2004 model otomatik 3k 1600 motor suziki vitaramı yeni aldım.
50 tl ile 110 km gidebiliyorum.
bu yakıt çok gibi geliyor.Yazılarınızda okuyorum nasıl az yakar konusunda yardımızı rica ediyorum

uğur

SUZİKİ GRAD VİTARA 34 VS 0463 006.jpg
 



Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

2001 model 1.6 manuel 3" yükseltmeli 30 9,5 15 kumho mt lastiklerle standart ayna mahrutilerle, şehir içi ve arazi karışık kullanımda 100 kmde 11,5 litre benzin tükettim 47,5 llitre benzin almıştım 485 km de araç stop etti,tekrar çalıştırdım 1 km sonra benzinliğe yetiştim... :smiley: sizce nasıl ?
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

suleymani' Alıntı:
2001 model 1.6 manuel 3" yükseltmeli 30 9,5 15 kumho mt lastiklerle standart ayna mahrutilerle, şehir içi ve arazi karışık kullanımda 100 kmde 11,5 litre benzin tükettim 47,5 llitre benzin almıştım 485 km de araç stop etti,tekrar çalıştırdım 1 km sonra benzinliğe yetiştim... :smiley: sizce nasıl ?
Bence lastik ebatlarınıza göre gayet ama gayet normal bende havalar ısındıktan sonra merak ettim ve deneyim dedim şehir içi 80.tl gazla 300km civarı gittim 26.6krş gibi bir değere denk geliyor kışın ise (aracı genelde kısa mesafelerde kullanıyorum 99 1.6 jlx at 5k) 30krş civarıydı tabi kışın sıralı sistemde benzinide fazla yakıyordu
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

merhaba arkadaşlar buforma yenikatılan biriyim benimde 1996 modol 2.0 v6 motor suzuki vitaram var 1.6 motor bidefa 2.0 ile kıyaslamak bence yanlışolur ancak banafikrimi sorarsanız 2.0 motor herkoşulda dahaavantajlıdır buaraçların kasa agırlıgı yaklaşık olarak aynıdır buda 1.6 motor için bir dezavantaj ben 2.0 v6 motor vitaramı 5 yıldır kullanıyorum lpg de olsun benzinde olsun yakıtından sonderece memmunum yalnız benimde bir sorunum var aracımda klimayı açtıgımzaman motor rolantisi düşüyor bilgisi vedeneyimi olan arkaşların önerilerini bekliyorum teşekürler
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

mustafa ataş' Alıntı:
merhaba arkadaşlar buforma yenikatılan biriyim benimde 1996 modol 2.0 v6 motor suzuki vitaram var 1.6 motor bidefa 2.0 ile kıyaslamak bence yanlışolur ancak banafikrimi sorarsanız 2.0 motor herkoşulda dahaavantajlıdır buaraçların kasa agırlıgı yaklaşık olarak aynıdır buda 1.6 motor için bir dezavantaj ben 2.0 v6 motor vitaramı 5 yıldır kullanıyorum lpg de olsun benzinde olsun yakıtından sonderece memmunum yalnız benimde bir sorunum var aracımda klimayı açtıgımzaman motor rolantisi düşüyor bilgisi vedeneyimi olan arkaşların önerilerini bekliyorum teşekürler
tüketim değerleri nedir düzmü otomatikmi
 

Ynt: Suzuki Vitara 1600-2000 Motor Karşılaştırması

klimayı açtıgımzaman motor rolantisi düşüyor bilgisi vedeneyimi olan arkaşların önerilerini bekliyorum teşekürler. ?

kaputu açtıgınızda arka da gögüste kibrit kutusundanda ufak bir parca var o ayarlar klima calışırken az bişey rolantiyi yükseltme işini o yapar klimacı yada elektirikciye gidip temassızlık yada prcada bozulma mı var kontrol ettirin . ;)

v6 150 kg daha agırdır ,100km /3 lt daha fazla yakar 1.6 dan . :smiley:
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,935
Mesajlar
1,531,772
Kayıtlı Üye Sayımız
166,951
Kaydolan Son Üyemiz
mikeshustons

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.


Geri
Üst