Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sıozen61 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,197
Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

Suzuki böyle bir cihazdır önce alırken bişiye benzetemessin sonra aşık olur çıkarsın..
Bende tesadüfen aldım 2 yıl önce artık kopamıyorum.
Arıza nedir bilmez, keçi gibi gider, yolda otomobil, arazide canavardır, arıza yapmaz, az yakar..daha ne isteyebilrsinki.
Modifiye desen araç oyuncak gibi, her parça mevcut, bence Suzuki=Mantık=Sağlamlık ve Aşk
Sizin balina yavrusuda güzelmiş güle güle kullanın çok hoşuma gitti bu renk.
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

hakan bey siz işin epey bie hlisiniz
arkadaşlar aklımı çelmeye çalışıyorlar burda okuduklarımın tersini söylüyorlar

yok parça bulmak zor yok bulsanda zaten çok pahalı

sizler mutlaka başka araçlarda kullandınız onalrla kıyaslanırsa
SERVİS BAKIMI ve PARÇA BULMA ZORLUĞU ve PARÇA FİYATLARI karşılaştırması nasıl?
sorun çıkmazda ya çıakrsa mahvolurmuyuz yoksa ?
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

Sevgili siozen Szuzukinin parçası yok diyen arkadaşlar belki bulamamışlardır. Zaten bozulmuyorki bu meret..
Kısa ve öz bütçene uygun Vitarayı Al,Bin,Mutlu ol,Tamiri Vs. Unut, güzel güzel gez. budur olay..Alınca konuşuruz bilahare
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

2. el çıkma ve sıfır parçayı bulabileceğin ayrıca fiyatları diğer 4x4'lerin parça fiyatlarının yarısından daha az olabileceği garantisini verebileceğim ayrıca ve ayrıca bakımını yapıp hiç sorunsuz kullanabileceğin tek ve gerçek 4x4 suzuki'dir bilgin olsun....
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

Sıozen61 arkadaş,
Ben 2 yıldır vitara biniyorum. Şimdiye kadar parça sıkıntısı yaşamadım, gerçi pek ihtiyaç da olmuyor zaten.
Fakat benim için güncel bir mevzu olduğu için parça fiyatları ile ilgili birşey söyleyeyim belki size de bir fikir verir.
Ben Denizli'de oturuyorum. Burada vitara sayısı tahminimce 10-15 civarı. Yetkili servis de birkaç yıl önce el değiştirdi. Yeni yetkili servis bizim araçlar için eski deyip hiçbir parçasını bulundurmuyor. Böyle olunca insanlar parça ihtiyacı için sanayide Japon oto parçaları satan yerlere gidiyorlar.
Ben aracımı 2 yıl önce Antalya yetkili servisinden aldığımdan orayla aramızda bir dostluk oluştu. Çocuklarım kapıların içten açma kollarına biraz fazla yüklendiklerinden arka kollar daha önce birkaç kez kırıldı. Antalya yetkili servisten geçen yıl 10 ytlye alıp değiştirmiştim.
Evelki gün yine bir kapı kolu kırıldı. Sanayide bahsettiğim yerlere sordum. Bir yer 35 bir yer 45 ytl fiyat verdi. Yetkili servisi aradım 14.5 ytl dediler.
Anlatmak istediğim parça fiyatları pahalıdır diyenler bu tip fırsatçıların eline düşen arkadaşlar. Doğru yerlerle alışveriş ettiğiniz sürece parça da var pahalı da değil.
 



Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

Verdiğim örnek için parçacılar servisin sattığı yan sanayi bizimkisi orijinal diyorlar, olabilir, saygı duyarım. Ama sonuçta bahsettiğimiz aracın performansına bir etkisi olmayan plastik bir parça. Zannetmem ki servisin sattığından 3 kat uzun ömürlü olsun.
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

parça sorununu çözdük hakan abinin dediği gibi artık bütçemize uygun vitara avına çıkabiliriz

sağa sola haber verdim ama mennun olnalr pek bırakma niyetinde deilmiş
 


Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

hakan beyin kucukucu da gözümün önünden gitmez oldu..o ne tatlı birşey...çita gibi sevimli duruyor ama gerektiğinde ok gibi fırlayacak havasında :=)
vitara kullananlar hep aynı şeyi söylüyor..alırken ön yargılı davrandım şimdi vazgeçemiyorum özetle
..
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

benim merak ettiğim bir diğer konu vitaranın kasa ve iç ölçülerinde hangi yıllarda değişiklik oldu.
 



Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

serkan bey 96 sonradan içinde ve dışında özellikle 98 kasalarda açıkça (ispanyol) farklılık görülüyor. ama üstadlar daha iyi bilirler
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

Tşkler,
Geçenlerde çektigim ve hoşuma giden bir fotgrafını göndereyim bari begeniler için tşkler.

 


Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

bu da benim yeni çektiğim ve farklı bir açıdan gördüğüm için güçlü ve karizmatik bulduğum bir fotoda benim "mavi balina yavrusu"
(bari şuraya "vitaralar yaşlanmaz ! yaşlanan sadece ruhsatlarıdır" gibi bir şey söyleyeyim de konu ile ilgisi olsun.



serkann' Alıntı:
benim merak ettiğim bir diğer konu vitaranın kasa ve iç ölçülerinde hangi yıllarda değişiklik oldu.

96ya kadar radikal ciddi bir değişiklik olmadı, 96 da hem V6 2000 cc lerin pazara verilmesi hemde 1,6 jlx lerde bazı değişiklikler yapıldı.Bunların en belirgini cockpitte yapılan değişiklikler çift hava yastığı ve dışta da farkedilemeyecek kadar dikkat isteyen bazı çizgi değişiklikleri idi.(ön ve arka tamponlar, çamurluk kedi gözleri, arka plaka yeri vs.) ve 96 dan sonra bildiğim kadarı ile motor üstten çift egzantrik ve çok noktalı enjeksiyon sistemini kullandı.
 

Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

sizinkinede tü tü maşallah diyelim..çamur ile bu mavinin kombineside bir başka oluyormuş:=)bilgiler içinde teşekkürler
 



Ynt: Suzuki Vitara Yaşlılık Sorunu

Konu başlığına uygun olduğu için bu bölümden yayınlamayı tercih ettim.geçen hafta sonu tanışma gezisinden sonra arabayı yıkatıp , genel kontrollerini yaptım ve sağının solunu sıkıp yağlarken daha önce dikkatimden kaçan bir şeyi farkettim. Tesadüfen başka bir arkadaşımın arabasında da aynı yerde aynı şeyi fark edince demek ki bu nokta bizim ilgilenmemiz gereken bir nokta diye düşündüm... SOL ARKA ÇAMURLUK YUVASININ LASTİK SÖKÜLÜNCE ARKA TARAFINA DÜŞEN BÖLGE....



Burası 4 ayrı parçanın birleşim yeri ve tüm dış etkenlere maruz kalan bir yer (su, çamur, taş herşey) // (yeşil çizgiler birleşme yerleri , kırmızı işertli bölge çürük başlangıcı)



Bu bölgeyi tel fırça ve kalın zımpara ile temizledikten sonra genellikle marşpiyellerde boya öncesi kullanılan silikonize pütür ile çürük üzerine dolgu uygulaması yaptım.





Ardından da tüm çamurluğun içine serpme silikonize pütürü hava tabacınsayıla attım , bu şekilde arka çamurluk içinde iyi bir anti korozyon ve su izolasyonu çalışması yaptım.Aynı işlemleri sağ çamurluk içinde uyguladım. Fakat sağ arka çamurluk iç kısmı yakıt deposu boğazından dolayı yapısı biraz daha farklı. Orada çamurlu ile depo borusunu birbirden ayırmak için bir sac kullanılmış. Gördüm ki sağ taraftaki bu sac suyun çamurun 2. resimde yeşil ile işaretlediğim bölgelere gitmesini önlüyor; sağ taraftaki bu sacın simetriğini 1 mm galvaniz sacdan keserek aynı parçayı imal ettim ve sola monte edip çevresi mastik ile izole edip tekrar pütür uygulaması yaptım.
SONUÇ : "eskisinden daha iyi oldu abi" , Japonlar : "yaw biz bunu nasıl akıl edemedik"
Onların da resimlerini yakında yükleyeceğim. Çok basit ve hepsi 1 saat alan ömürlük bir işlem..