otomatik ve cok rahat fakat lastiklerden sonra tüp taktırmayı düşünüyorum başka sıkıntım yok uğultudan hariç.ama tüpe de 3 kapılılerda yer çok kısıtlı.
Çağlar bey yorumlar için teşekkürler kısaca 1.6 ve 2.0 V6 vitarayı kıyaslarmısınız 2.0 V6'yı beğenmediğiniz için mi ikinci vitarayı 1.6 seçtiniz tamamen tesadüfmü denk geldi yoksa?
Birde bağajdan yana yetersizlik oluyormu LPG varsa?
Son soru gaza basınca gitmiyor demişsiniz 30" lastikler ile. Sollama yapamıyorsunuz demek mi bu; önünüzde kağnı gibi giden kamyon konvoyları çıkınca onları takip etmek zorunda mı kalıyorsunuz?
Son soru dedim ya şimdilik
Çağlar bey yorumlar için teşekkürler kısaca 1.6 ve 2.0 V6 vitarayı kıyaslarmısınız 2.0 V6'yı beğenmediğiniz için mi ikinci vitarayı 1.6 seçtiniz tamamen tesadüfmü denk geldi yoksa?
Birde bağajdan yana yetersizlik oluyormu LPG varsa?
Son soru gaza basınca gitmiyor demişsiniz 30" lastikler ile. Sollama yapamıyorsunuz demek mi bu; önünüzde kağnı gibi giden kamyon konvoyları çıkınca onları takip etmek zorunda mı kalıyorsunuz?
Son soru dedim ya şimdilik
hazenfer arkadaşım çağlar usta 16 jlx otomatık uzun kasa 5 kapı kullanıyor gaza basınca gıtmıyor demesi lastık olayı aynı sorun bendede var geniş ve ağır olmasından kaynaklanıyor.ama kamyonlara gelince yakıt sarfıyatı yaparsanız yıne 170 km 180 km yaparsınız yanı kamyonları takibe gerek kalmıyor ama orjınal lastigin perfonmansını bulamıyorsunuz. bıde 5 kapılarda bagaj yönunden yetersizlık yaşayan yok 5 kapıda ama yınede çağlar hocam acıklarsa sorularının cevabını daha net olur
Çağlar bey yorumlar için teşekkürler kısaca 1.6 ve 2.0 V6 vitarayı kıyaslarmısınız 2.0 V6'yı beğenmediğiniz için mi ikinci vitarayı 1.6 seçtiniz tamamen tesadüfmü denk geldi yoksa?
Birde bağajdan yana yetersizlik oluyormu LPG varsa?
Son soru gaza basınca gitmiyor demişsiniz 30" lastikler ile. Sollama yapamıyorsunuz demek mi bu; önünüzde kağnı gibi giden kamyon konvoyları çıkınca onları takip etmek zorunda mı kalıyorsunuz?
Son soru dedim ya şimdilik
ikinci vitarayı alırken 1,6 oluşu tamamen tesadüf idi o dönem hem 1,6 hem de kullanıp memnun olduğum V6 bakıyordum. Şimdiki aracım baktıklarım içindeki temiz otomatik ve deri döşeme olanı idi o nedenle 1,6 tamamen denk gelmesi ile ilgili idi. 2,0 V6 güzel bir araç ve bu kasanın olması gereken motor hacmi. Ancak motor yapıları çok farklı, çevrim sistemleri farklı, V6 daha teknik bir makinedir otomatik subap ayarı, zincirli triger sistemi vs birkaç farklı özelliğidir. Ama bu kendine özel parçaları G16 B motor tipine göre (1,6 litre) daha pahalı ve orjinal ile kısıtlıdır , muadil parça alternatifi 1,6 kadar zengin değildir. İkinci konu da her nekadar V6 2,0 litre 135 hp olsa da ben bu aracın vereceği yada vermesi gereken performans daha iyi olmalıydı bence...
Bagaj konusunda 40 lt lik tankı dikey eksende kullandım, tabii ki bir kayıp söz konusu bagaj hacminden ancak bu konuda kesin inandığım bir sözüm var "KÜÇÜK BAGAJ YOKTUR , FAZLA EŞYA VARDIR"
Aracın atak bir performans sergilememmesinin sebebi 30" lastikler, ama devirli bir kullanım sollamalarda yada rampalarda sorunu çözüyor. Şu anda ise iki diferansiyeldeki ayna mahrutileri 5,12 ye çıkartarak bu lastikten kaynaklanan performans kaybı da giderilecek.Kesin çözüm ayna mahruti değişimi
selam ben Trabzon'un Tonya ilçesinde Veteriner Hekim olarak çalışıyorum 17 Yıldır burabadayım bu süre icinde 4 adet niva kırdım diyebilirim Karadeniz bölgesinin coğrafı yapısını ve yollarını anlatmaya gerek yok sanırım. 2004 yılında 1997 model Suziki Vitera V6 aldım 5 yıldır Tamırciden Usta dertinden kurduldum. Nasrettin hocanın dediği gibi damdan düşen halden bilir ..! Niva kullandıkdan sonra Vitera gibi bir araç kullanmak çok farklı bir iş ; Niva arabası teh den anlamaz çüş den anlamaz dönden anlmaz kazık gibi bir araba, ayrıca kim demişki niva zor koşulların arabasıdır diye hiç de değil ben 12 niva kullandım 5 yıldır vitera kullanıyorum vina ile gittiğim her yere vitera ile rahatlıkla gidiyorum. Aracı aldığımda LPG attırdım 2000 motor 6 silindir nivadan daha az yakıyor. Sunucda allah japonlardan razı olsun diyorum iyiki böyle medanetli bir araç yapmıuşlar
Sadece 6 aydır kullanıyorum (ALLAH hepimize Grand Vitaralarımızı uzun yıllar sağlıkla, kazasız-belasız, sorunsuz, hiç yolda kalmadan kullanmayı nasip etsin!)
Anlatacak o kadar çok şey var ki. Nereden başlasam bilemedim ??? :
Soru 1: Şu anda seçme şansınız olsa 2.0 mı, 1.6 mı olurdu seçiminiz?
Soru 2: Ve bildiğim kadarıyla şuanki vitaranız otomatik vites, Önce ki aracın vitesi nasıldı bilmiyorum ama manuelse onlarıda karşılaştırmanızı istesek, performans, kullanım rahatlığı ve yakıt konusunda nasıl farklar var. seçiminiz hangi yönde olur du vites konusunda?
MERHABALAR,BENDE JIMNY VAR 1300 MOTOR 16 V.2004 MODEL TARTARİNİ TÜP VAR ARAÇTA Ş.ARASI 15KRŞ YAKIYO Ş.İÇİ 20 NİN ALTINA İNMİYO TÜP OLUNCA ARAÇTA 4 KİŞİ SIRT ÇANTASIYLA SEYEHAT ETMEK ÇOOK ZOR BU YÜZDEN TAVANA KAPALI Bİ BAGAJ YAPTIRCAM ODA EN AZ 500TL CİVARINDA ARA DESTEK ÇUBUKLARI VE BAGAJ TAMAMEN YERLİ MALZEMEDEN,ARAZİDE 4 KİŞİ BİNDİK DİK VE KAYALIK HAFİF BİPARKURDA KULLANDIM LPG DE SORUN ÇIKMADI ,BEN YENİYİM ARANIZDA AMA JIMNY LE İLGİLİ MERAK ETTİĞİNİZ VARSA AKLIMIN ERDİĞİNCE SİZİNLE PAYLAŞMAYA VARIM,
Soru 1: Şu anda seçme şansınız olsa 2.0 mı, 1.6 mı olurdu seçiminiz?
Soru 2: Ve bildiğim kadarıyla şuanki vitaranız otomatik vites, Önce ki aracın vitesi nasıldı bilmiyorum ama manuelse onlarıda karşılaştırmanızı istesek, performans, kullanım rahatlığı ve yakıt konusunda nasıl farklar var. seçiminiz hangi yönde olur du vites konusunda?
Gönlüm V6 alır aklım 1,6 neden ? piyasaya bakınca bu araçlar hemen hemen 10 yaşlarında ve + - 150 bin km civarında , haliyle mutlaka zamana yenik düşen aksamları ortaya çıkıyor... en uç noktada bir motor revizyonu yaptıracağınızı varsayın, 1,6 motor revizyonu size 3 bin liralar civarında malolacaksa, V6 nın revizyonu 6 binliraları bulacaktır. BU en korkunç örnek. Diğer parçalarda da durum üç aşağı beş yukarı benzerlik gösterir.
Önceki arabam düz vites idi şimdiki otomatik, her ne kadar benim katılmadığım bazı dezavantajlardan söz edilse de şu saatten sonra hele hele istanbul trafiğinde düz vites kullanmayı kasap havasında halay çekmeye benzetiyorum, el ayak hiç boş durmuyor, devamlı hareket halinde...ne gerek var ? ....rahatlığı herşeye değer.
Geniş lastiğe lafım yok, ancak büyük çaplı lastikle çok dur-kalk yapmıyorsanız fazla yakıyor iddianıza katılmıyorum.
Hesap yaparken katedilen km'yi göstergeden alıyorsanız eğer, (yeni çap/eski çap) ile çarpıyor musunuz o değeri?
Gerçekte daha fazla yol katettiği için.
Geniş lastiğe lafım yok, ancak büyük çaplı lastikle çok dur-kalk yapmıyorsanız fazla yakıyor iddianıza katılmıyorum.
Hesap yaparken katedilen km'yi göstergeden alıyorsanız eğer, (yeni çap/eski çap) ile çarpıyor musunuz o değeri?
Gerçekte daha fazla yol katettiği için.
Şenol hocam, bu değer istatistiksel olarak anlamlı bir farkmıdır ? yani göze alınabilecek gibi mi ? birde formül katedilen km / (yeni çap/eski çap) dediğiniz de çap inç mi cm mi ... sonuç farklı çıkar ...hangisidir doğru olan
Hakan zaten fotoğraflarda dikkat ettim hep önde suzuki, arkada suzuki şeklinde, bedirhan nazlıcan ve ben suphi muhabbeti ile ilerliyoruz, güzel de oluyor
iştah problemi bizmkinde de var amcası V8 abilerinin bir öğünde yediğini bizimki günde yiyor ;D