Termostat Arızası mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,943

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar Suzuki Vitara 1,6 JLX 2000 Model benzinli aracımda şehir içinde veya şehir dışında yol düz veya rampa olursa motor ısısı hararet göstergesinde normal yeri olan orta bölgeye geliyor.
Ama motor sıcakken kompresyonda gaza basmadan 5. vites yokuş aşağı indiğimde motor ısısını koruyamıyor ve hararet göstegesi C'nin hemen üstündeki çizgiye kadar düşüyor? Bu durum termostat arızası mıdır?
Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Termostat Arızası mı?

adullah bey aynı sorun bendede var sogukta bazen ibre aşagıya düşüyor bu mantıken termostatın kapamamasından kaynaklanıyor acık kalıyor soguk motor verimli calışmaz fazla yakar ,yeni calıştırdıgımdada hararetin tam yerine gelmesi hiç olmuyor hafif soguk kalıyor ,4 taneden fazla termostat degiştirdim 82 lik 88 lik her ceşitinden ,devirdaim yeni ,içinde kırmızı antifiriz var,radyatör şişlendi , bu konuda yapılabilecek her şey i yaptım bir püf noktası var mutlakaki bulamıyorum .
yazın rampalarda hararet yükseltme derdi vardı o bitti ,ben 2. bir mekanik gösterge taktım hararetle ilgili işi sıkı takibe aldım ,bununlada şu tespitleri yaptım orjinal degeri olan 82 derece termostat var şu üstünde ,,yazın arac 80derece gösteryor saatim normalde her aracta bu deger 90 olması lazım bu vitaranın kendine has bir özelligimi bilemiyorum ,buda cekiş düşüklüğü ve aşırı tüketime sebebiyet verir .
gelelim şu an yaşadıgımız soguk kış günlerine aracın kendi göstergesinden fazla anlaşılmıyor 2. saatim 50-60 bazen cok nadir de 70 e cıkıyor ,aşırı soguk calışma verimsiz motor ve kalorifer anlamına gelir benim için .. yaklaşık 25 x 60 cm lik bir koli kartonunu iki radyatör arasına dikine koydum şu an göstergem 90 da her şey olagan üstü güzel fakat bayramda fazla yogun bir trafige maruz kaldım göstergem kaş ile göz arasında 110 dereceyi gösterdi ,erken teşhis anın da kartonu cıkardım , olmadı sonra gene taktım tabii çünkü başka bir çözüm bulamıyorum,
tek ellemedigim yeri fan termigi kaldı ,bu alet mersedeslerde falan var içinde cıva olurmuş ,bizimki nin içinde bir tür yag varmış sanırım kulaktan duyma böyle bir bilgim var yenisi 200 cıvarı var buldum ,duygusal nedenlerden şu ara pek degiştirmeyi düşünmüyorum aracım 190 bine geldi parca ömrünü doldurdu degişmesi gerekir diyede düşünüyorum .bu konuda benimde yardıma ihtiyacım var dogru teşhiş edemiyorum net olarak neden kaynaklanıyor bulamıyorum.. :smiley:
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

radyatore ustten gıren boru her zaman sıcakken
alttakı pervaneye tam denk gelen boru nıspeten soguk kalıyordu bende ve kalorıferımden ne randımanlı bir ufleme nede sıcak hava gelıordu

termostatımı orjınal 82 dereceden 88 derece olanıyla degıstırdım(20 lira)
biraz daha ısınmaya basladı araya bende karton koydum ama sorunu cozemedim radyatorum şişlendi temizlendi artık hem kalorıferın ısısından hemde uflemesınden gayet memnunum..

onun dısında her zaman ortada duran hararet ıbrem termostatı cıkartarak kadıkoy bostancı rasında gıdıp geldıgımde epey bir dustu.. eger hararette bir anda dusme varsa muhtemelen termostat arızasıdır.. degiştirp bir deneyin derim..
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

arkadaşlar iniş aşagı ayagınızı gazdan alıp uzun süreilerlediğinizde hararetin düşmesi çok normal herhangi bir sorunun belirtisi değil benim palio astra ve vitaradada aynı durum söz konusu enjeksiyonlu araçlarda lpg lide olsa yakıt kesme sistemi (cut off)devreye giriyor ve motora yakıt gitmiyor dolayısıyla motor soğuyor araç kendi ivmesiyle ve yokuşta kazandığı enerjiyle ilerliyor önden aldığı rüzgarda cabası serviste işten anlayan bir ustayada danıştım teyyit etti düz yola inip gaza dokunduğunuz da tekrar yükselmeye başlar
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

arkadaşlar kasım sonu bayramda kısa kollu ile uludaga gittim hava sıcaktı yada normaldi diyelim ,rampa cıkmaktan devamlı düşük süratte hafif bir hararet yükseltti ,sarıalan bölgesine geldigimde yüksek rakımdan hava oldukca soguktu gözüm hararet ibresine baktıgımda ise sanki motor yeni calışmış gibi c de soguk bölgede idi ,dönüşte ilk iş radyatörü şişlettim termostatı degiştirdim ,şimdi hararet yapma yok fakat motor gec ısınıyor ve karton kullanmaz isem kesinlikle normale gelmiyor soguk kalıyor.
 




Ynt: Termostat Arızası mı?

sayın oğuz1134 aracınıza montajını yapmış olduğunuz 2. ısı göstergesinin yapımını anlatıp fotoğrafını çekermisiniz bende yaptırmayı düşünüyorumda ustaya fikir olması baadında sizden rice ediyorum iyi günler.
 


Ynt: Termostat Arızası mı?

BENDEKİ ARAÇ 1.6 JLX ISI MÜŞÜR BAĞLANTI YERİ SİZİN ARACINIZIN KİNDEN DAHA FARKLI YİNEDE BİLGİLENDİRMENİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM İYİ GÜNLER
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

BENDEKİ ARAÇ 1.6 JLX ISI MÜŞÜR BAĞLANTI YERİ SİZİN ARACINIZIN KİNDEN DAHA FARKLI YİNEDE BİLGİLENDİRMENİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM İYİ GÜNLER
 



Ynt: Termostat Arızası mı?

size konuyu izah ediyim su motorun içinde döner en son termostata gelir oaradanda bir hortumla radyatörün üst kısmına baglanır ,üst tarafta radyatör motor arasına bulunan hortuma baglamanız gerekir 2. göstergenin algılayıcı ucunu .
forum kurallarına göre büyük harf kullanmıyoruz bagırmak anlamına geliyormuş..
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler.
Dün akşam termostatı değiştirttim.
Yeni termostatı Oğuz Bey'in başka bir başlıkta yan sanayi termostatlarda bazı küçük farklılıklar olduğunu yazdığından yetkili servisten orjinal aldım. Henüz farklııkları tam hissetme imkanım olmadı ama değişimden sonra eve dönerken şehir içinde hararet ibresi eski termostatta geldiği aynı yerdeydi fakat kalorifer ısınmasında verimlilik arttı gibi geldi.
İkinci olarak eskiden aracı sabah soğukta ilk çalıştırdığımda hiç hareket ettirmeden devir saatinin 1500 ile başlayıp normal yeri olan 800 devir civarına düşme zamanı 10 dk sürüyordu bu sabah yeni termostatla denedim, bu sefer 6 dk'da devir normale indi.
Heralde benim eski termostat tam arızalı olmasa da biraz kaçırıyormuş vemotordaki su tam ısınmadan radyatöre de veriyormuş diye düşündüm. Eğer bu mantığım doğru ise termostatın tam arıza yapması beklenmeden ya rutin bakımlarda anlaşılabiliyorsa sağlam olup olmadığı kontrol edilmeli ya da belli bir km veya yılda değiştirilmeli. Bu konuda ne dersiniz. ?
Teşekkürler.
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

sayın oğuz bey öncelikle yazı hatası için özür dilerim uyarınıza ve yardımlarına çok teşekkür edereim... sizden öğrenmek istediğim termostatın algılayıcı ucunu belirttiğiniz hortum içerisine montajını yaptığımızda hortum içersindeki hareket etmekte olan suyun dolaşımını etkileyip bir sorun oluştururmu ençok merak ettiğim bu ve ayrıca orjinal hararet müşürünü kaç ytl ye nereden temin edebilirim bir fikriniz varmı acaba
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

http://www.selinotomotiv.com/Uploads/img015a.jpg
link teki kırmızı hortumlu göstergenin benzerini alıcaksınız müşür gerekmiyor kendi müşürü var zaten.inceleyin elektirikle bir ilgiside yok ,park lambalarına baglayacagız bir ampul ile gece göstergeyi aydınlatır.
 

Ynt: Termostat Arızası mı?

abdullah bey sizin yaptıgınızı bende yaptım ,bakım için aksiyon oto murat abiye gittim genel yaglar falan degişeçekti alt takımlarda süspansiyonlarda dertlerim vardı o arada termostatı git bir orjinal al dedi aldım bir tane ,2. saatim oldugundan durumu cok iyi takip edebiliyorum 82 lik ojn. ile 85 derece ğösteriyor ve koli kartonu kullanmadan ,çabuk ısııyor ,ısı düşmüyor hararet yapmıyor ..termostatın kalitesi bir aracın motorunu bu kadar etkileyecegini birisi söylese inanmazdım. cin ,taiwan olanlarını 20-25 den japon olanını 30tl den almıştım orjinaline 55 dediler nakit vs indirim istedim yuvarlak hesap 50 tl ye aldım ,arac hararet yükseltiyordu 15 senelik orjinali ihtiyarlamıştır ve tipi biraz yamulmuştu attım ve başladım termostat kolleksiyonu yapmaya ..neticeyi sadece orjinali verdi digerleri çöp bilginiz olsun ..son olarak bir şey ekliyeyim 100bini gecmiş 150binlere gelmiş her vitaraya radyatör şişlemesi yada yeni bir radyatör ve orjinal termostat degişimi şarttır.hararet sorunu yaşayıp motor yakmayı istemiyorsanız. ;)
 



Ynt: Termostat Arızası mı?

oguz1134' Alıntı:
abdullah bey sizin yaptıgınızı bende yaptım ,bakım için aksiyon oto murat abiye gittim genel yaglar falan degişeçekti alt takımlarda süspansiyonlarda dertlerim vardı o arada termostatı git bir orjinal al dedi aldım bir tane ,2. saatim oldugundan durumu cok iyi takip edebiliyorum 82 lik ojn. ile 85 derece ğösteriyor ve koli kartonu kullanmadan ,çabuk ısııyor ,ısı düşmüyor hararet yapmıyor ..termostatın kalitesi bir aracın motorunu bu kadar etkileyecegini birisi söylese inanmazdım. cin ,taiwan olanlarını 20-25 den japon olanını 30tl den almıştım orjinaline 55 dediler nakit vs indirim istedim yuvarlak hesap 50 tl ye aldım ,arac hararet yükseltiyordu 15 senelik orjinali ihtiyarlamıştır ve tipi biraz yamulmuştu attım ve başladım termostat kolleksiyonu yapmaya ..neticeyi sadece orjinali verdi digerleri çöp bilginiz olsun ..son olarak bir şey ekliyeyim 100bini gecmiş 150binlere gelmiş her vitaraya radyatör şişlemesi yada yeni bir radyatör ve orjinal termostat degişimi şarttır.hararet sorunu yaşayıp motor yakmayı istemiyorsanız. ;)
Oğuz Abi kesinlikle haklısın. Ben termostatı değiştirdiğim günden beri ;
1- Motor eskisinden çok daha hızlı ısınıyor
2- Motor sıcaklığını daha uzun süre muhafaza ediyor
3- Kalorifer daha iyi ısıtyor.
Zaten eski termostat da orjinali değilmiş.
Acaba yakıt tüketimini de düşürür mü?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,920
Mesajlar
1,531,716
Kayıtlı Üye Sayımız
166,948
Kaydolan Son Üyemiz
neyzenx

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst