Ynt: Termostat Arızası mı?
adullah bey aynı sorun bendede var sogukta bazen ibre aşagıya düşüyor bu mantıken termostatın kapamamasından kaynaklanıyor acık kalıyor soguk motor verimli calışmaz fazla yakar ,yeni calıştırdıgımdada hararetin tam yerine gelmesi hiç olmuyor hafif soguk kalıyor ,4 taneden fazla termostat degiştirdim 82 lik 88 lik her ceşitinden ,devirdaim yeni ,içinde kırmızı antifiriz var,radyatör şişlendi , bu konuda yapılabilecek her şey i yaptım bir püf noktası var mutlakaki bulamıyorum .
yazın rampalarda hararet yükseltme derdi vardı o bitti ,ben 2. bir mekanik gösterge taktım hararetle ilgili işi sıkı takibe aldım ,bununlada şu tespitleri yaptım orjinal degeri olan 82 derece termostat var şu üstünde ,,yazın arac 80derece gösteryor saatim normalde her aracta bu deger 90 olması lazım bu vitaranın kendine has bir özelligimi bilemiyorum ,buda cekiş düşüklüğü ve aşırı tüketime sebebiyet verir .
gelelim şu an yaşadıgımız soguk kış günlerine aracın kendi göstergesinden fazla anlaşılmıyor 2. saatim 50-60 bazen cok nadir de 70 e cıkıyor ,aşırı soguk calışma verimsiz motor ve kalorifer anlamına gelir benim için .. yaklaşık 25 x 60 cm lik bir koli kartonunu iki radyatör arasına dikine koydum şu an göstergem 90 da her şey olagan üstü güzel fakat bayramda fazla yogun bir trafige maruz kaldım göstergem kaş ile göz arasında 110 dereceyi gösterdi ,erken teşhis anın da kartonu cıkardım , olmadı sonra gene taktım tabii çünkü başka bir çözüm bulamıyorum,
tek ellemedigim yeri fan termigi kaldı ,bu alet mersedeslerde falan var içinde cıva olurmuş ,bizimki nin içinde bir tür yag varmış sanırım kulaktan duyma böyle bir bilgim var yenisi 200 cıvarı var buldum ,duygusal nedenlerden şu ara pek degiştirmeyi düşünmüyorum aracım 190 bine geldi parca ömrünü doldurdu degişmesi gerekir diyede düşünüyorum .bu konuda benimde yardıma ihtiyacım var dogru teşhiş edemiyorum net olarak neden kaynaklanıyor bulamıyorum..
