The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozntan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 235
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,257
Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

ozntan' Alıntı:
evet patlayan radyatörümüzün sorununu çözüp yerine tekrar monte ettik ve sorunumuzu çözmüş olduk... elimde bir adet akü ana şalteri var ve onu araca bağlamayı düşünüyorum bununla ilgili iki sorum olacak

1- akü ana şalteri şase üzerinden mi bağlamak gerekir yoksa + üzerinden mi ( bazı forumlarda - üzerinden şalter sistemini kurun diyorlar bazi okuduğum yerlerde de önemli olan + yı kapatmaktır diyorlar kafam karıştı )

2- ( - ) uç üzerinden kuracaksak aracın ilk şase çıkışı ile batarya arasında bağlantı kurmak gerekiyor sanırım... fikri olan veya bağlayan birileri varsa desteğini bekliyorum

3 bir de fotoğraflafta da göründüğü üzere erkek bir soket girişi var o rası ne işe yarıyor ve nereye bağlanıyor
1,2,1ve2,off pozisyonu olan akü şalteri taktım ben 2 akü var + ları şaltere bağladım ben - ler şasede birleşiyor.sizinkinde 1,off pozisyonu var bence hangisi kolaysa onu bağlayabilirsizi + yada - den birtanesini akü çıkışından kesmesi yeterli bence.hayırlı voltajlar:smiley:)
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

bir makalede ana elektrik kesicilerin - üzerinden bağlanması gerektiği çünkü elektiriğin + dan - ye hareket ettiği bu nedenle herhangi bir sorun anında - kutup yoksa + nın hareket edemediği üzerine bir yazı okumuştum bu nedenle de kafam karışmıştı doğru bağlantı nasıl acaba fabrika + üzerinden mi - üzerinden mi bağlıyor....

Her konuyu çıkmaza sokmakta land kullanıcılarının hastaliği sanırım :smiley:

Tanrı hepmize voltajın hayırlısını versin ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

birde üzerinden bir soket girişi var benim bağlamak istediğim ana şalterde ( görselde kırmızı daire içine alınan erkek soket ) o ne işe yarar acep fikri bilgisi olan var mı ?

20150306_111356.jpg
 


Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

Almanya'dan gelmis T2 ambulansin uzerindeki orjinal devre kesici sase hatti uzerindeydi. Aslinda + ya da - hatta devre kesici koymanin mantik olarak bir farki yok. Sonucta belirttiginiz gibi akimi herhangi bir yerden kesmis oluyorsunuz. - kutba baglamanin avantaji devre kesicinin baglantilarinin sase ya da kaporta uzerinde herhangi bir yere degmesi durumunda kisa devreyi onlemektir. Kesiciyi sabitleseniz de motor kapagi cubugu vs gibi parcalar kesicinin baglantilarina degebilir.
Kesicinin uzerindeki erkek uc ikaz isigi baglantisi olabilir.
 



Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

bende ikaz ışığı olduğunu düşünüyorum da yine de emin olmak gerekiyor elektrik bu şakaya gelmez :smiley: şakası direk araç yangını zaten ufaktan ufaktan motor ana elektrik hattını yenilemek niyetindeyim
elimde bir miktar kablo var
35 mm kırmızı 6 metre
35 mm siyah 5 metre
3 mm 4 metre sarı
3 mm 5 metre kırmızı
2,5 mm 7 metre siyah
üzerine bir miktar daha kablo almam gerekiyor değişik renkte bir miktarda sonlandırıcı pabuçlardan aldımmı işlem tamam da korkuyorum ::smiley: ::smiley: ::smiley: ::smiley:

sürekli aşık mahsuni nin madem korkacaktın niye mahsuni oldun dörtlüğünü söyleyip kendimi gaza getiriyorum.....

Madem korkacaktın niye landçı oldun ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

Arkadaşlar Yeni bir sorum olacak :smiley: şimdi benim akü motor kaputunun içinde 12 v 120 amper varta akü bir akü de ( mutlu 12 v 100 amper yada 110 amper ) koltuk altında olması gereken yere koyup bunları paralele bağlayıp yüksek amper yapacağım böylece hem marş motoru daha rahat dönecek hemde tek akülü araçların akü bittip bitmedi, zayıftı şarjlıydı sorunlarından kurtulacağım...
sorum şu...

1 akü motor kaputunda bir akü koltukta olunca aşşağı yukarı 2 şer metrelik kablolama ile işi çözüyorum iki akünün arasındaki mesafe sizce sorun yaratır mı? ( bir miktar amper kaybı olacak ancak o durumuda 40 mm lik kalın kablo ile azaltmayı düşünüyorum) .... sizce bu yöntem doğruudur yoksa illa iki akünün bir birinine yakın mı olması gerekir...
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

Umut abi çift akü sistemi yaptı ve şoför koltuğunun altındaki boşluğa yerleştirdi Akuyu ozan abi
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

sesezgin' Alıntı:
Umut abi çift akü sistemi yaptı ve şoför koltuğunun altındaki boşluğa yerleştirdi Akuyu ozan abi
iki aküyü de mi oraya sığdırdı ? benim normalde orada lpg tankı vardı ve takan adam akü koyulan o saçı hunharca kesmiş atmış :( dolayısı ile önce ya oraya orjınal yuvayı bulup takacağım ki bu ihtimal çokkk çok zor yada kaportacıda oraya sac kıvırttıracağım ancak o kısım ıkı akü için olduka dar

birde bilerek konuyu buraya yazdıktan sonra başka bir yerde sormuyorum ki bilen kişi cevap versin ve elimizin altında döküman kalsın diye umarım yazıyı görürde cevap verir... yada olmadı faceden mesajla bu sayfaya bakmasını isteyelim :smiley:
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

Uğramaz artık o kişi buralara :smiley: klimalı otomatik vitesli aracının kokpitinden bakar geçer gider ahahahah sahne süper oldu ama :smiley::smiley::smiley:
 



Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

mrdnmz' Alıntı:
Uğramaz artık o kişi buralara :smiley: klimalı otomatik vitesli aracının kokpitinden bakar geçer gider ahahahah sahne süper oldu ama :smiley::smiley::smiley:

hahahaha ben istikrarlı bir biçimde bu aracı kullanmaya devam ediyorum edeceğimde.... hedef 2030
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

Bi akü koydu ozan abi oraya ama diğer akü nerdeydi bilmiyorum :-D ben dumanla haber vereyim umut abiye :-D hella marin akü kontrol anahtarı da koymuştu 0-1-2 aşamalı
Cok teknik çalışır kendileri :-D
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

yüksek amper marin anahtar bende buldum mantık şöyle çalışısıyor içinden elektrik geçiyor ama geriye dönmüyor yani araç ta iki akü varsa sen 1 sectiğinde akülerin ikisi birden şarj olurken sen çalıştırmada sadece 1 aküyü kullanıyorsun 2 seçtiğinde 1 şarj oluyor sen herşeyi ikinci akü ile yapıyorsun 0 konumunda ise yüksek amper akün oluyor birlikte dolup boşalıyor....
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

iki akünün koltuk altına sığması imkansız ben 65 amper jel akü aldım ancak sığıyor yanınada inverter220v iliştirdim :smiley:
Birinci aküm sağönde motorun yanıbaşında uzanmakta mecbur 100amp civarı olunca uzun kendileri :smiley: olması gereken yerde.birinci aküden koltuk altına kadar 2 kablo çektik.sanırım 35mm idi onlarda 3 aydır kullanıyorum sıkıntı yok.
iki kabloya gelince birincisini ana + kablosuna(birinci akü ana+ kutupbaşından sökeceğiz ve buna birleştireceğiz yada yetişirse direk kabin içine biyerlere anahtar konacak yere çektik.)ikinci kabloda anahtar dan birinci aküye + kutup başına .üçüncü uç ise ikinci aküden gelen + o zaten 50cm falan olacaktır.anahtar ve yeniakü yakın olacaktır.toplamda üç ucu anahtarın üç bağlantı yerine bağlıyoruz bakır pabuçlarla.böylece beraber ve ayrı ayrı çalıştırılabiliyor iki aküde.
 

Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

ozntan' Alıntı:
yüksek amper marin anahtar bende buldum mantık şöyle çalışısıyor içinden elektrik geçiyor ama geriye dönmüyor yani araç ta iki akü varsa sen 1 sectiğinde akülerin ikisi birden şarj olurken sen çalıştırmada sadece 1 aküyü kullanıyorsun 2 seçtiğinde 1 şarj oluyor sen herşeyi ikinci akü ile yapıyorsun 0 konumunda ise yüksek amper akün oluyor birlikte dolup boşalıyor....
buradaki çalışma prensibi bağlantınızla ilgili siz öyle bağlayabilirsiniz fakat bence karışıklık yaratabilir.bende 1 de çalıştırırsam marşa 1 le basıyor ve 1 şarj oluyor.2 de basarsak 2şarj. 1ve2 seçersem marş ve şarj 1 ve2 beraber.
ama şunuda yapabilirsiniz denedim oluyor aracı 1 le çalıştırıp 1 ve 2 ye anahtardan geçersiniz şarj olur.durunca kamp alanına anahtardan 2 ye alırsınız bitene kadar kullan sıkıntı yok 1 akü dolu zaten :smiley: bol ve dalgasız voltajlar.
not: ben buna benzer kullanıyorum fakat 1 ve 2 yi beraber çok kullanmıyorum şarj motoru sukoyuvermesin diye çok yük binerse.ayrı ayrı şarj ediyorum genelde 4 saat gidiyorsam 2 saat 1. aküyü 2 saat 2. aküyü sarj ediyorum temkinlilikten.bu arada araç çalışırken akü değişimleri anahtardan sıkıntısız oluyor hatta 0 pozisyonunda aküler devre dışına çıkıyor şarj olmuyor ve araç çalışmaya devam ediyor.
 



Ynt: The Bilo ( Geç Kalmış Bir Landrover 88 Macerası )

Geldim la geldim amma sövmüşsünüz arkamdan ;D ;D ;D ;D

Benim 88'de motor odasında 105 amper normal akü vardı. Şöför koltuk altı avadanlık kutusuna 55 amper Yiğit jel akü koydum. Oraya iki akü kesip biçmeden sığmaz, bence gerek de yok. Yolcu koltuğu altında öne gelen sacın oraya da overdrive koluna yakın biryerlere Hella Marin switch taktırdım. Kapalı, 1. Akü, 1. ve 2. Akü, 2. Akü seçenekleri vardı. Mesela 220V inverter'i sadece 2.ye taktırmıştım, vinç ana aküye bağlıydı, dolayısıyla 1.de ve 1+2'de çalışabiliyordu...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst