Toyota Buluşması-2010

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bakkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 360
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 38,260

Hangi tarihte yapılması uygun olur?

  • 29 Ekim

    Kullanılan: 4 8.5%
  • Kasým ýn ilk haftasý

    Kullanılan: 4 8.5%
  • Kasýmýn son haftasý

    Kullanılan: 10 21.3%
  • Aralýk ayý

    Kullanılan: 29 61.7%

  • Kullanılan toplam oy
    47
  • Anket kapatılmış .

Etiketler
Ynt: Toyota Buluşması-2010



Teşekkürler Kürşat..

Dediklerinizin kilitler hariç kısmını aynen uyguladım.Zaten güç vermede kesinti olmayınca ilerleyerek patinajda da olsa adım adım çıktı.
İyi ki kilitleri devreye almamışım.Pardon arka kiliti alsam daha iyi imiş meger..Buna dikkat edecegim bundan sonra.
 

Ynt: Toyota Buluşması-2010

ön kilitleri kilitlediğinizde araç hep düz gitmek isteyecektir. Ayrıca direksiyon hareketleri tekerlek uçlaqrındaki mafsallara aşırı yük verir.
 

Ynt: Toyota Buluşması-2010

vx80 in arka kilidine kolay kolay zarar veremezsiniz , asfaltta açık bırakmadığınız sürece ve yağsız kalmadığı sürece. Mesela son katıldığım beykoz off road oyunlarında tüm parkuru arka kilit açık geçtim. O yüzden arka kilidi açmakda çekinmeyin ihtiyaç duyabileceğiniz yerlerde. Ön kilidi ise direksiyonu en fazla 10 derece civarı çevirdiğiniz yerlerde ihtiyaç duyacağınızı hissettiğinizde açıp geçişi bitirdikten sonra boşa alıp kapatmanız sağlıklı olur.
 

Ynt: Toyota Buluşması-2010

Hocam arka kilitleri 30/40 km kadar on kilitleri sadece battiginiz yerden cikana kadar acik tutun. açmakdan korkmayin. On kilitlerde tam sag tam sol pek tavsiye edilmiyor araç zaten donmeme agilimi gosterecektir. ama gevsek zenimlerde yavaş olmak kaydiyla acabilirsiniz. asfatta demeyin. Araçin kilitleri diş araligini bulmadan devreye geçmez vede çikmaz çamurda gomulduyseniz kilidi acip videsteyken az gaz vermeniz gerekebilir. camura girmeden kilit actiniz işik yanip sonuyor yani devreye gecmedi araci az geri salin daha rahat gececektir. ayni sekilde cikarirkende az geri daha rahat cikar. onler sabit aks oldugundan ve direksiyon turu ona gore ayarli oldugundan çok korkmaya gerek yok. ama altin kural ciktinmi kapat. sirali camur havuzlarina giriyosunuz acik durabilir ama arada hiz yapmayin. tam takim komple 6000 euro kilitsiz bir araç serviste kilitliye cevrilmişti ordan biliyorum.
 










Ynt: Toyota Buluşması-2010

iyi akşamlar,

derin mevzuların ortasına daldım kusura bakmayın :D ama buluşma tarihi belli olsun yeni bir Toyotacı olarak bende kesinlikle katılmak isterim.
buluşma eşli mi eşşiz mi oluyor acaba :smiley:

benim işlerin en yoğun olduğu dönem ama fırsat yaratıcam inşallah
 

Ynt: Toyota Buluşması-2010

muco ve kursat guzel anlatmıs kılıt mevcusunu bende bır sey eklıyeyım mucahıtte demıs gelcı ama yumsak zemınde camur kum çim sıkıntı olmaz on kılıte zarar vermez kesınlıkle kuru toprak yol asfalt yol kılıte no ve arka ozellıkle one cok zarar verır ya aks keser ya dıff kırar ama asfalta kuru zemınde kullanma hiç bır sey olmaz benım kılıtlerı takan deve asfalta gozumun onunde tam sag yaptı hop dememe ragmen gaza bastı tık aks kestı ondan sonra baska bır arabanında 2 ay sonra tabı onunda on kılıt acıkken tam sag yapmıs oda aks kesmıs adamı ısten cıkarmıslar ;D ben kıcımı yırtım hop dur ne yapıyorsun dıye yuzume baka baka gaza bastı gerı kafalı adam
 


Ynt: Toyota Buluşması-2010

:D :D arkata teneke bağlamak lazım :D :D
başka türlü açık alanda korunamayız. ;D ;D
 

Ynt: Toyota Buluşması-2010

Tempus' Alıntı:
Eğer direksiyonu çevirmeniz gerekiyorsa bir dönüş varsa sadece arka, ama düz çıkabilecğeiniz ve direksiyonu düz tutacağınız bir çıkışsa ön ve arka kilitleri mutlaka açın. İşinizi çok kolaylaştırır. Çok yavaş yavaş çımaya çalışmayın, biraz gazlı gidin ama bunun bir dozu var o dozuda siz belirleyeceksiniz. O tip çıkışlarda fazla gazda patinaja ve tutunma kaybına neden olur az gazda. Birde bu tip çıkışlarda yukarı tam çıkana kada çok mecbur kalmadıkça gazı kesmeyin, zorlansada çıkana kadar durmayın, bu çıkışlarda en tehlikeli şey çıkmaya çalışırken durup arabayı tekrar kaldıramamak ve geri geri salmak zorunda kalmaktır. Geri geri salarken direksiyonu kazara çevirip arabayı yanlarsanız takla atma ihtimaliniz doğar. Eğer böyle bir duruma düşerseniz tam düz geri salmaya çalışın ve olabildiğince frene az basın birden fren yapmayın.

Kürşad müsadenle Geri salma konusunda küçük bir ilave:
otomatik transmisyonda zaten vites geriye alınır sorun yok arazi vitesi konumu ise değiştirilmez yani L de olmalı ( çok önemli biliyorsun )
manuel şanzumanda bu iş ise oldukça seri ve bilinçli yapılmalı hele birde aracı tutan bir zemin yok ise ve dik bir eğimde kalmışsak ....fren ile aracı tutmak imkansız olacak ve 3-5 sn içerisinde debriyaj - geri vites yaparak ( arazi vitesi tabiki yine ağırda kalacak ) ayaklar hem gazdan hemde frenden çekilecek .... adrenalin pompası ise otomatik devrede ;D ;D ;D ;D ;D
 



Ynt: Toyota Buluşması-2010

Saolasın Ahmet abi geçen sene forumda bir arkadaş fotografını koymuştu bir amerikan 4x4 le dik çıkışda öndeki araç durunca durmak zorunda kalmışlar sonra frene basınca araba güvercin taklası gibi ön havalanıp arkaya takla atmıştı.

en sevmediğim şey aracın çıkabileceğine %100 emin olamadığım bu tip çıkışlarçok mecbur diilsem çıkmam ;D
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,918
Mesajlar
1,525,737
Kayıtlı Üye Sayımız
166,700
Kaydolan Son Üyemiz
olcayozan

SON KONULAR



Geri
Üst