KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
Umut makasları dinğil üzerine aldın kardan şafta gerek kalmasın diye dingilin açısını ayarladın peki kamber açısı bu şekilde bozulmuş oldu asfatta denedinmi sıkıntı olmasın sonra
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
Yunus bey şaftın ön diferansiyele giriş açısını değiştirmek amaçlı yapılan, dingilin kendi ekseni etrafındaki çevrilmesinden bahsediyor anladığım kadarıyla.
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
assuva' Alıntı:
Yunus bey şaftın ön diferansiyele giriş açısını değiştirmek amaçlı yapılan, dingilin kendi ekseni etrafındaki çevrilmesinden bahsediyor anladığım kadarıyla.
Tamamen bundan bahsediyorum ve bu sayede poryada bulunan sabit kamber acısı bozulur ve kardan şaft gereksimi duyulmaz eğer aracın yol tutuşunda sorun varsa orjilal bi şekilde difaransiyeli açısını değişmek gerekir bu defada mecburen şaftın açısı bozulaçağı için kardan şafta geçmek gerekir
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
yunus alıntılara bak assuva bey fiikir değiştirmiş.Aynı şeyden bahsediyoruz aslında. Şaftın açısı tabiki daralacak. Yani vektörel olarak güç aktarımıda değişecek.O kısmını göz ardı ediyoruz. Kamber açısı kesinlikle değişmez .
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
Ah be abicim okumuş adam olsaydık şimdiyedek anlatırdım ne demek istediğimi el işareti ile tarif ediyorum oda burda görünmüyor )) neyse
Umut helebir yola çıksın anlaşılır
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
yavuz-çelikel' Alıntı:
yunus alıntılara bak assuva bey fiikir değiştirmiş.Aynı şeyden bahsediyoruz aslında. Şaftın açısı tabiki daralacak. Yani vektörel olarak güç aktarımıda değişecek.O kısmını göz ardı ediyoruz. Kamber açısı kesinlikle değişmez .
Yok ben daha fikrimi söylemedim, hislere tercüman olmaya çalıştım ;D kabaca düşününce aslında açı değişecek gibi, ama incelemek lazım, Hilux de de ön takım neredeyse aynı, oradan hareket ederek sanki açıda değişiklik olacak gibi. Ama dediğim gibi incelemeden konuşuyorum. bu arada Toe de değişirmi ona da bakmak lazım ???
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
assuva' Alıntı:
Yok ben daha fikrimi söylemedim, hislere tercüman olmaya çalıştım ;D kabaca düşününce aslında açı değişecek gibi, ama incelemek lazım, Hilux de de ön takım neredeyse aynı, oradan hareket ederek sanki açıda değişiklik olacak gibi. Ama dediğim gibi incelemeden konuşuyorum. bu arada Toe de değişirmi ona da bakmak lazım ???
40. mesajla ,41. mesajdaki alıntılar farklı.Birinde sadece kulakların çevrilmesinden bahsetmişsiniz ,diğerinde şaft açısını eklemişsiniz. Aslında mesajlar farklı değil. Ancak siz değiştirmeden önce alıntıları yapmışız biz.
toe in ve kamber açısı kulak yer değişmez ise değişmeyecektir diyorum.
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
Diferansiyeli şaft için kendi ekseninde çevirirseniz kaster açısı değişir.
Ve buna bağlı olarakda kamber açısıda değişir.
Yani arabana b...k atmak istemem ama viraj alamazsın o arabayla yani işe yaramaz ;D ;D ;D
Umut daha detaylı bilgi verecektir ama bütün bu yükseltme işinden sonra maksimum verim için kaster açısını düzeltmek için ön diferansillerin kafaları kesilip açısında yeniden kaynatılır. Bunun sonucunda kamber açısıda kendiliğinden düzelir. Ha bu yapılmayınca ne kadar problem çıkar onu bilemiyorum.