Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 221
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 60,089
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

tamamini görmek isteriz emeginin karşilgina degecek bir araç çikiçak ortaya hadi hayirlisi
 

Etiketler
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

Umut makasları dinğil üzerine aldın kardan şafta gerek kalmasın diye dingilin açısını ayarladın peki kamber açısı bu şekilde bozulmuş oldu asfatta denedinmi sıkıntı olmasın sonra
 






Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
kamber açısı tekerin yere diklik açısı değilmi?
Evet abi dingili çevirince açısı bozulmuş oluyor bunun mantığı market arabalarının tekeri misali başka nasıl anlatılır bilemiyorum
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yunus bager' Alıntı:
Evet abi dingili çevirince açısı bozulmuş oluyor bunun mantığı market arabalarının tekeri misali başka nasıl anlatılır bilemiyorum
yunus ön dingilin bağlantı yerleri değişmedi arka değişti . Fark etmezki !
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

Yunus bey şaftın ön diferansiyele giriş açısını değiştirmek amaçlı yapılan, dingilin kendi ekseni etrafındaki çevrilmesinden bahsediyor anladığım kadarıyla.
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

assuva' Alıntı:
Yunus bey dingilin kendi ekseni etrafındaki çevrilmesinden bahsediyor anladığım kadarıyla


tamam bende aynı şeyden bahsediyorum.
ön dingilin bağlantı yerleri değişmez ise problem yok. Arka için herşey serbest.
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

assuva' Alıntı:
Yunus bey şaftın ön diferansiyele giriş açısını değiştirmek amaçlı yapılan, dingilin kendi ekseni etrafındaki çevrilmesinden bahsediyor anladığım kadarıyla.
Tamamen bundan bahsediyorum ve bu sayede poryada bulunan sabit kamber acısı bozulur ve kardan şaft gereksimi duyulmaz eğer aracın yol tutuşunda sorun varsa orjilal bi şekilde difaransiyeli açısını değişmek gerekir bu defada mecburen şaftın açısı bozulaçağı için kardan şafta geçmek gerekir
 



Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
tamam bende aynı şeyden bahsediyorum.
ön dingilin bağlantı yerleri değişmez ise problem yok. Arka için herşey serbest.

Arka içinde okadar serbest değil diferansiyeli çok kaldırırsanız maruti bilyalarına yağ gitmez
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yunus alıntılara bak assuva bey fiikir değiştirmiş.Aynı şeyden bahsediyoruz aslında. Şaftın açısı tabiki daralacak. Yani vektörel olarak güç aktarımıda değişecek.O kısmını göz ardı ediyoruz. Kamber açısı kesinlikle değişmez .
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

Ah be abicim okumuş adam olsaydık şimdiyedek anlatırdım ne demek istediğimi el işareti ile tarif ediyorum oda burda görünmüyor :smiley:)) neyse
Umut helebir yola çıksın anlaşılır
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
yunus alıntılara bak assuva bey fiikir değiştirmiş.Aynı şeyden bahsediyoruz aslında. Şaftın açısı tabiki daralacak. Yani vektörel olarak güç aktarımıda değişecek.O kısmını göz ardı ediyoruz. Kamber açısı kesinlikle değişmez .
Yok ben daha fikrimi söylemedim, hislere tercüman olmaya çalıştım ;D kabaca düşününce aslında açı değişecek gibi, ama incelemek lazım, Hilux de de ön takım neredeyse aynı, oradan hareket ederek sanki açıda değişiklik olacak gibi. Ama dediğim gibi incelemeden konuşuyorum. bu arada Toe de değişirmi ona da bakmak lazım ???
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

assuva' Alıntı:
Yok ben daha fikrimi söylemedim, hislere tercüman olmaya çalıştım ;D kabaca düşününce aslında açı değişecek gibi, ama incelemek lazım, Hilux de de ön takım neredeyse aynı, oradan hareket ederek sanki açıda değişiklik olacak gibi. Ama dediğim gibi incelemeden konuşuyorum. bu arada Toe de değişirmi ona da bakmak lazım ???


40. mesajla ,41. mesajdaki alıntılar farklı.Birinde sadece kulakların çevrilmesinden bahsetmişsiniz ,diğerinde şaft açısını eklemişsiniz. Aslında mesajlar farklı değil. Ancak siz değiştirmeden önce alıntıları yapmışız biz.
toe in ve kamber açısı kulak yer değişmez ise değişmeyecektir diyorum.
 



Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

Diferansiyeli şaft için kendi ekseninde çevirirseniz kaster açısı değişir.

caster.jpg


Ve buna bağlı olarakda kamber açısıda değişir.

camber.jpg


Yani arabana b...k atmak istemem ama viraj alamazsın o arabayla yani işe yaramaz ;D ;D ;D

Umut daha detaylı bilgi verecektir ama bütün bu yükseltme işinden sonra maksimum verim için kaster açısını düzeltmek için ön diferansillerin kafaları kesilip açısında yeniden kaynatılır. Bunun sonucunda kamber açısıda kendiliğinden düzelir. Ha bu yapılmayınca ne kadar problem çıkar onu bilemiyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,936
Mesajlar
1,525,993
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst