Toyotacılar Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19,670
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 979,614

Etiketler
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

33 le aynı kanallarda ben lastiğin çok sefer boşa döndüğünü hissediyordum, 35 taktım takalı bunu hiç yaşamadım
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

yavuz-çelikel' Alıntı:
yanaklardada tutunma ve kayadan korumak için duvarlar varsa diş gibi iyice artıyordur tutunma.

Beyler kasmayın,tutunmanın çok ama çok büyük bir kısmı altta olur,yumuşak yapılı yan duvarların etkisi sinek etkisi kadardır yapmayın etmeyin.
Bi taraflarınızdan yeni elementler uydurmayın ;D

Duvarlar sertleştikçe,yanaklar iş görür,yumuşadıkça bi işe yaramazlar,bütün tutunmayı yere basan alan sağlar ;)
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Tempus' Alıntı:
33 le aynı kanallarda ben lastiğin çok sefer boşa döndüğünü hissediyordum, 35 taktım takalı bunu hiç yaşamadım

Kesinlikle zemin farklılığından,lastik farklılığından değil Kürşat,unut bunu :smiley:
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

CDM-SUBARU' Alıntı:
Beyler kasmayın,tutunmanın çok ama çok büyük bir kısmı altta olur,yumuşak yapılı yan duvarların etkisi sinek etkisi kadardır yapmayın etmeyin.
Bi taraflarınızdan yeni elementler uydurmayın ;D

Duvarlar sertleştikçe,yanaklar iş görür,yumuşadıkça bi işe yaramazlar,bütün tutunmayı yere basan alan sağlar ;)


erkan gerçekten sen çok değişmişsin.:smiley:):smiley:):smiley:)
yanak sertliği lastiğin yanal darbelere karşı mukavemetini arttıracak tabiki, yanlız yanaktaki tırtır şeklindeki dişler tutunmaya bence kesin etkili olur.oradan bir tutunma yaratıp tabanı otutturur bence.
 





Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

33" 35" farkı difransiyelin yerden yükselmesinde etkili ki bu da kanal geçişlerinde fark yaratıyor. Difransiyelin yerden 1.5cm yukarda olması daha az sürtme/kazıma demek.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

35 sevenler kulübüyüm sanki yada lastikmi satiyorum yahu, kullanıp yaşadıklarım bunlar, ve semin aynı zemin dönüp dolaşıp aynı 5-6 etaba giriyoruz. Aracın kaldırıyorsa kaldırabildiği kadar büyük lastik takıcaksın, eğer senin için off road performansı daha önemliyse. Rubiconlara 37 takıp ya çok fena gidiyorlar diyorsunuz, sonra büyük alstik dezavantaj diyorsunuz anlamıyorumki. Rubicona da 33 takıp sok aynı yere birde 37 ile sok bakalım ansıl fark ediyor
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

yavuz-çelikel' Alıntı:
erkan gerçekten sen çok değişmişsin.:smiley:):smiley:):smiley:)
yanak sertliği lastiğin yanal darbelere karşı mukavemetini arttıracak tabiki, yanlız yanaktaki tırtır şeklindeki dişler tutunmaya bence kesin etkili olur.oradan bir tutunma yaratıp tabanı otutturur bence.

Yavuz,ben seni değiştiricem şimdi sen rahat ol ;D

Şaka bi yana;

Yan destek blokları;
1-Evet,yanlardan gelen darbelere karşı lastik mukavemetini artırır. Ki konumuz bu değil. :smiley:
2-Yan destek blokları özellikle kaya tırmanışlarında oldukça faydalı.
Fakat o alan yumuşadıkça,yan destek blokları artık yavaş yavaş işe yaramaz hale geliyor.
Yada şöyle diyelim,etkisi oldukça azalıyor. ;)
Haa,alt taraf çok yumuşak fakat kanal duvarları sert felan.Tabiki etkisi var ;)
Böyle biçok farklı senaryo yazılabilir.

Ben ana kuralı söylüyorum;
1-Tutunma asıl aşşağıda olur.
2-yan destek blokları zemine göre işe yarıyabilirde,yaramıyabilirde ;)
Her zaman etkisi sıfırdır demek yanlış ;)
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

CDM-SUBARU' Alıntı:
Yavuz,ben seni değiştiricem şimdi sen rahat ol ;D

Şaka bi yana;

Yan destek blokları;
1-Evet,yanlardan gelen darbelere karşı lastik mukavemetini artırır. Ki konumuz bu değil. :smiley:
2-Yan destek blokları özellikle kaya tırmanışlarında oldukça faydalı.
Fakat o alan yumuşadıkça,yan destek blokları artık yavaş yavaş işe yaramaz hale geliyor.
Yada şöyle diyelim,etkisi oldukça azalıyor. ;)
Haa,alt taraf çok yumuşak fakat kanal duvarları sert felan.Tabiki etkisi var ;)
Böyle biçok farklı senaryo yazılabilir.

Ben ana kuralı söylüyorum;
1-Tutunma asıl aşşağıda olur.
2-yan destek blokları zemine göre işe yarıyabilirde,yaramıyabilirde ;)
Her zaman etkisi sıfırdır demek yanlış ;)


değişim konusunda ben sana uymam o senin tercihin bu bir.
yukarıda yazdıklarının alt tarafındakiler doğru buda iki.:smiley:):smiley:):smiley:)
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Tempus' Alıntı:
35 sevenler kulübüyüm sanki yada lastikmi satiyorum yahu, kullanıp yaşadıklarım bunlar, ve semin aynı zemin dönüp dolaşıp aynı 5-6 etaba giriyoruz. Aracın kaldırıyorsa kaldırabildiği kadar büyük lastik takıcaksın, eğer senin için off road performansı daha önemliyse. Rubiconlara 37 takıp ya çok fena gidiyorlar diyorsunuz, sonra büyük alstik dezavantaj diyorsunuz anlamıyorumki. Rubicona da 33 takıp sok aynı yere birde 37 ile sok bakalım ansıl fark ediyor

:D :D Yok ,sen değil benim ;D ;D

Hah işte burda asıl önemli olanı kaçırıyosun ;)
Bakın biz burda sadece lastiğin genişliği baabında tartışıyoruz.
Şunu diyoruz;
Aynı araca atıyorum 285 tabanla 315 tabanlı lastiği taktığında (yüksekliği karıştırma ;) )
285 tabanlı lastik kaygan zeminde birim alana uyğuladığı yük-kuvvet daha fazla olacağından tutunma ve dolayısıyla hareket-kontrol kabiliyeti daha iyi olur.
Bi kere bunu tartışmıyalım.

Haa bana şunu diyebilirsin,anlarım:
Ya abi benim makina öküz gibi güçlü hacim-beygir-tork üçlemesi çok iyi,onun için ben 285 ila 315 arasında bi fark hissetmedim de, canımı ye ;D
Ama matematiksel olarak bu fark kaçınılmaz,sen hissedersin yada hissetmezsin ;)Ama bu fark var.Kimi araçta hissedersin kiminde hissetmezsin.
Burda araçlar arasındaki teknik farklılıkların önemi oldukça fazla.

Rubide olsa farketmez,kaygan zeminde kural aynıdır.
Haa araç öküz gibi güç ve tork üretir,yardıra yardıra geçer,o başka ;)
Burda aracın ağırlı-motor hacmi-motor gücü ve ürettiği tork oldukça belirleyici.banamısın demez felan filan,bunların hepsine eyvallah,doğru.

Ama bizim bahsettiğimiz bu değil ;)
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-toyota-land-cruiser-col-aslanini-satiyorum-33027592/detay


10.000 tl indirim yapmış adamceğiz ;D ;D
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,044
Mesajlar
1,527,785
Kayıtlı Üye Sayımız
166,789
Kaydolan Son Üyemiz
tirpit

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst