trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan beko1017 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,850

beko1017

Ana Kamp
Mesajlar
21
Tepkime Puanı
1
selam: arkadaşlar daha önce bazı şeyler paylaşmıştım şimdi kafayı trans şafta taktım ve iptalini düşünüyorum fotoları paylaşıcam.

 

Etiketler
Ynt: tran şaft iptali

malum nivanın problemleri belli bazı arkadaşlara göre normal bana göre değil
aracıma orjinal ayırıcı ve pervane şaf getirttim ve lsd bunlardan memnunum
trans şafta gelince bana kesinlikle güven vermiyor sıfır şanzımanın bilyasını bozuyor aracın ağlama nedeni yine şaft
bazı yapılmaması gereken testleri risk alıp yaptık ve ana problemin trans şaft ve iki şanzımanın ayrı olması olduğunu
tecrübe ederek gördük.

neticeyi desibel metre kullanarak fotolarıyla paylaşmaya çalışıcam.
 

Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

Güzel konu merakla bekliyoruz.
 





Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

güzel bir konu merakla sonucu bekliyoruz
 

Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

kolay gelsin..takip etmekte fayda var
 

Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

ilgilenmek bilgilenmek için takip.
Açtığınız konular ilgi çekici.
 

Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

benim lada nivamda trans şaftın yerine tornacıda yaptırdıgım aynı iki şaftı birbirine baglayan miller gibi bi uygulama yapıldı ama bir ve ikinci viteslerdeki vibrasyonu önleyemedik malesef vede bu vibrasyon yuzunden şaft ıstavrozları ön şaft direksiyon milleri kısabir sürede dagıldı mecburen tekrar orjineline dönduk cıkan parcayı en kısa zamanda paylaşıcam saygılar
 




Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

Şayet bu proje hayata geçerse, gerçekten çok faydalı olacaktır..

Lakin;

Niva'ların taban saçı Fiat 124 kalıplarından türetilme oluşu ,4x4 sistemi aplikasyonunda bir takım mecburiyyetler doğurmuştur..(arazi şanzumanının,takozlarla taban saçına bağlanması)
araçlar yıllar süren mühendislik çalışmaları sonucunda bizlere ulaşmaktadır..Şikayet edilen ve düzeltileceği düşünülen pekçok parametre,
ilk etapta problemi gidermiş olarak görülsede,sonuçları daha da büyük problemlere yol açmaktadır.

Niva'nın arazi şanzumanı sallanmaktadır ve sallanmalıdır..Trans şaft, ana ön ve arka kardan millerinin,yıllar içinde salgısı iyileştirilmiş ve yeni modellerde problem daha hafif hissedilmektedir.

arazi şanzumanın daha da mukavim bir şekilde araç tabanına sabitlenmesi değin, trans şaftın iptali değin,tüm bu aksiyonlar, bir önceki arkadaşımızın da bahsettiği , daha ağır arızalara yol açacaktır..

daha çok yeni bir konu var,oda şudur..Arkadaşlar neredeyse standart Niva'ları ile 25.000 km çevirdiler..Orjinal,herzaman ORJINAL'dir..

kalın sağlıcakla...
 

Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

arkadaşlar bahsettiğim el yapımı trans şaft...

 


Ynt: trans şaft iptali ve iki şanzımanın birleştirilmesi

selam ilk etapda bende sizin gibi düşündüm fakat sonra inceleyince aslında rusların dünyanın farklı yerlerine farklı motor ve şanzıman lı araçlar gönderdiğini bu yüzden hepsine farklı döküm kalıp yapmaktan kaçtığı için iki ayrı parça sistemini kullanarak üretim yaptığını gördüm.

resimdeki şaft ladanın eski şaftı.
 

Selamlar yeni üye ve yeni nivacıyım. Yaklaşık 1 yıldır (ağırlıklı şehir içi) ve arazide aktif olarak Niva kullanıyorum. Müsadenizle konuyu hortlatıyorum. Kesinlikle Sayın Beko1017 ile aynı fikirdeyim. Transşaft ı süper güvensiz ve süper gereksiz bir parça olarak görüyorum. Beko1017 nin yaptığı uygulama TATA nın 4x4 ündeki şanzumana benziyor. Çalışması ve işe yaramadı kuvvetli ihtimal gibi görünüyor ama acaba durum nedir verim alınabildimi.
Saygılar.