Hava sıcaklığı gece -15 civarındaydı. İkinci denemede gündüz -5 idi. İlk dağa ulaştığımda yani 12 saaat ısıtıcı çalıştığında , ısıtıcı Ankara dan başlayarak çalışır durumdaydı. Isıtıcı temizlendikten sonra ki denemede ısıtıcıyı dağ da çalıştırmaya başladım. Bunu belirtme nedenim. Isıtıcı ilk çalışma da daha fazla enerji ve oksijene gereksinim duyuyor.
Mazotu, ısıtıcıya giden boruyu çıkartarak kontrol etmiştim akışkandı. Mazot kalitesizliği de bu tür sorunlara neden oluyormuş. Ancak bendeki sorun mazottan değildi. Bir başka arıza nedeni de cihazın içinde ki buji nin çalışmamasından da olabiliyormuş.
Dün Ankara da montajı yapan servis ısıtıcıyı söktü. Bir gün önce temizlenen ısıtıcı yeniden kurum içindeydi.
Servis de arızayı oksijen yetersizliğine bağladı. Ancak ısıtıcının içinde ki hava ayarında da sorun olduğunu söyledi. Bu ayarsızlık önceden de olmuş olabilir, Kastamonu da ki sökülme de de olmuş olabilir. Kastamonu da ki temizleme 15 dakika da biterken Ankara da ki temizleme ve ayar 1.5 saat kadar sürdü.
Meraklıları için ısıtıcının temizlenmesi için sökülmesi gerekiyor. Aracın altında ki 4 civatayı söküp mazot hortumunu çıkarmalısınız. Aracın üzerindeki elektrik soketlerini de çıkardığınızda ısıtıcı serbest kalıyor. Bir kez dikkatlice sökülmesini ve sıralamasını izlerseniz bir fırça ve biraz benzinle en azından geçici temizliği yapıp ısıtıcıyı çalışır hale getirmek mümkün. 10 numara tornavida civata sökücü ve ufak buji anahtarı ve tornavida yeterli.
Bu arada iki geceyi ufak tüplü ısıtıcı ve uyku tulumlarının içine attığımız sıcak su şişeleri ile sorunsuzca geçirdik. Karavanlar da kış gezileri için sıcak su termoforları bulundurmakta yarar var