tasarım önemli degil cirkin olabilir vergisine güc yetermi bunun
arkadaslar haklı ben bile daha güzelini cizerdim ayrıca bu arac sadece karayollarında ufak ınsaat islerinde kullanılabilir özel sirketler vergi sorunu yuzunden bunları almaz
Dünyada kendisine ,kendi emeğine düşman,kompleksli bir toplum varmı acaba bizim gibi.Kesin ve net söylüyorum,Şayet bu aracın üzerinde LAND ROVER yazsa idi bazıları ağzının suyu aka aka aracı övecekti.Ama daha bırakın kullanmayı,gerçeğini görmemiş insanlar atıp tuttu.Bu arkadaşlar HYUNDAI firmasının bugünlere gelirken kendi milletinden nasıl destek aldığını açıp bir okusun.
Aynen katılıyorum, ancak devlet de resmi dailererdeki makam otomobili sayısını arttırmak yerine orman müdürlükleri, köy hizmetleri vs. gibi kuruluşlarını bu araçların ambulans itfaiye vs. versiyonları ile donatmalı.
Tasarımını beğenmeyen arkadaşlar: Bu araca binmek zorunda değilsiniz, zaten Light Duty araçları sizin için üretilmiş araçlar değil bunlar. Ayrıca tasarım konusunda o kadar bilgili ve yetenekliyseniz bir sonraki versiyonu için de üreticisine tasarım çalışmalarınızı gönderebilirsiniz.
serbest piyasa, rekabet günümüzün ekonomisinin kanunları, siz bu aracın
bu piyasada alıcı bulacağınıza inanıyormusunuz? siz olsanız alırmısınız?
ozaman ithal araçlar geldiğinde neden şahin doğan almaya devam etmediniz?
serbest piyasa, rekabet günümüzün ekonomisinin kanunları, siz bu aracın
bu piyasada alıcı bulacağınıza inanıyormusunuz? siz olsanız alırmısınız?
ozaman ithal araçlar geldiğinde neden şahin doğan almaya devam etmediniz?
Buna samimi cevap arıyorsanız karavan bölümüne bakabilirsiniz.Ayrıca doğan şahin diyorsunuz ama doğan şahin in yüzlerce alternatifi var Türkiye de ,bu aracın alternatifi ise unimog-yeni çıkan İveco daily 4x4 başka bu sınıfta yok benim bildiğim, unimog un sıfırını almaya çok az kişinin gücü yeter İveco ise 100 bin tl den kesinlikle aşşağıda değil daha net rakkamını öğrenemedik.Bu da ona yakın birşeydir.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68406.0
Tabii ki gerçek anlamda belirleyici olan arz ve talep dengesidir ama bence bu noktada önemli olan onların da Türkiye'de karavancılar arasında böyle bir arzunun olduğuna inanmaları ve henüz yola yeni çıkıyorken gelecekle ilgili olarak hem bu yönde proje geliştirmeleri hem de kendilerine güvenmeleri ve yalnız olmadıklarını hissetmeleri.
Kendilerine yönelik yazılacak her satır, sorulacak her soru, tebrik ve teşvikle ilgili söylenecek her söz onlara güç verecektir.
Bizim 4x4 bir karavana sahip olma hayalimizi bir kenara bıraksak bile bu yerli firmamıza manevi destek vermek görevimizdir diye düşünüyorum. Onların başarısı bizim gururumuz olacaktır.
Hamaset edebiyatını pek sevmem ama biz ne de olsa yerli malı haftasıyla yetiştirilen bir nesiliz ve bu eğitim programını bugünkü dünya gözümle dahi doğru olduğunu düşünürüm.
Hepimizin yaşamında yabancı üretime ait bir dolu kullanım aracı var fakat bu durumun aslında yokluk ve kalitesizlikten kaynaklandığını hepimiz yaşayarak biliyoruz.
Yani bu arzumuzdan değil çaresizlikten kaynaklanan bir durum ve bunun değişmesini sanırım kendisini bu topraklara ait hisseden her insan arzu eder.
O yüzden TURKAR'a hücuuum !!!
BU konuya ilgi duyan ve buraya bir not düşen herkes, bir de ilgili firmaya İSTİYORUZZZZ !!! YAPARSINIZZZ !!! YAPINNN !!! diye bir mesaj atıversin lütfen.
Hatta bir önerim de şu... Bir hafta sonu karavanlarımızla Eskişehir turu düzenleyelim ve onları ziyaret edelim.
İlgi gösterenlere ve gösterecek olanlara herşeyden önce bir yuttaş olarak teşekkür ederim.
HİÇ-Haldun
ben tasarımındaki basitlikten rahatsızım elimizde imkan var gercekten var dodge türü bir kamyonet yapılsa bence daha cok tutar ayrıca bende anadolda var 76 model hala taş gibi türk malı olması kötü olacagı anlamına gelmez ben ingiltereye turkiyeden motor blogu ve sanzumanda götürdüm ispanyaya ucak parcasıda gidiyor bursada neler yapılıyor neler
yerli mali yurdun mali her turk onu kullanmalı ..
zaman icinde cok daha iyilerini yapacaklardır ...yazık bu memlektin paralari ingilizlere amerikanlara akip gidiyor ...
tum forumu okudum usenmedim evet arac gorsel olarak biraz geliştirilmesi lazim ama başlangic olarak bence gayet başarili ..
ingilizlerin cok meshur defenderi cok mu tipi duzgün koltugu camları pedallari a dan z ye tamamen berbat bir tasarim ve ılgıncdir
ona ragmen off road camiasında en cok tercih edilen aracların başinda geliyor ... muhtemelen ucuz olmasından dolayı ...
dunyadaki tum devletler ve halklar kendi markalarını ve degerlerini yaratarak veya sahip cikarak uluslararası arenada boy olcusur
nicin kendi ulkemizin boyle bir markası olmasın ...nasıl japonların toyotası, mutsubıshısı, ısuzusu varsa bizimde markalarımız olmalı .. ve biryerden baslamak lazim .... selamlar
daha önce zor yollar face gurubundada dile getirdim alıntı yapıyorum saygılar...
bence olaya şu açıdan bakmamız gerekir biz işimiz gereği yıllardır ağır vasıta çalıştırıyoruz ve ben konuya kamyon gözüyle farklı bir bakış açısı getirmek istiyorum ford otosan ve bmc türk bu firmalar yıllardır yerli üretim kamyon ve ticari araç üreten iki firma ben piyasaya bakıyorum yeni yeni toparlanma ve avrupalı rakiplere göre rekabet etme sevyesine geliyor olsalarda yıllarca bu sektöre hep frenleyici bir üretim yapmalarını anlamış değilim...mesela ford otosan 1988 model kamyonlarında kullandığı şaseyi 2003 yılına kadar aynen kullandı frenler vs mesela sinyal koluna kadar hiçbirşey değişmedi ne zamana kadar avrupalı devlerin türkiyede gerçek bir satış yapmaya başlamasıyla ama birde baktıkki avrupalı scania firmasının kamyonu 3 tane ford veya bmc parasına ama işletme maliyeti sıfır rahatlık konfor güvenlik herşey binek araç gibi tabi piyasa bu tip avrupalı firmalara yönelmeye başlayınca bmc ve ford otosanda araçlarına çeki düzen verip belirli standartlarda müşteriye üretim yapmaya başladılar ama bu sefer fiyat yarı yarıya sevyelerini buldu ve hala avrupalı rakiplerini yakalamış değller... bence gönlümden geçen şudur yerli üretim yapılan bir malın avrupadaki rakibinin kalitesinde olmalı ve fiyatı aynı olmalı ki burda eleştiri yapanlara hani milliyetciydiniz neden almıyorsunuz diyebilmelisiniz yoksa bence kaliteyi ve üst düzey sıtandartları bu halka çok gören bir zihniyetle üretim yapılıp sen türksün bende türk sermayesi benim yapabileceğimin en iyisi bu deyip işin içinden sıyrılmak bu milleti enayi yerine koymaktan başka birşey değildir herhalde ve otosan firması bunu yıllarca yapmış ve yapmaya d evam ediyor... inşallah bu araçları üretirken türk insanının hak ettiği araçlar olarak piyasaya sürülür ve gerçek değerini bulur saygılar...
böyle bir fikre herkes katılıyorum der...ama sadece der cokda istiyosa son vidasına kadar yerli üretim muhtemel en yakın rakam 100 milyar dolardan başlar sadece 1 aracın imalat maliyetini hesaplayın kalıplar metaller arazi ar ge vs basit birkaç ana dal bunlar bu arac için bazı şeyler denilirken yanlış anlama olduğunu düşünüyorum en başta anlatılan yerli arac denilince herşeyi burda imal edilmiş diye anlıyor arkadaşlar yani az para varsa bunun gibi aracı herkes yapar daha öncede belirtmişdim yurt dışında onaylı motor kaporta vs var al birleştir kimse bişe demez sonrada türk malı diye lanse et aslında bir arkadaşımız cok güzel anlatmış yurt dışından arac girişi olmasa idi daha cok binerdik miladı dolmuş araclara bu arac firmalarının türkiye bütcesinden daha fazla ciroları var yatırımları var tarım tohumu bile yurt dışından gelirken iyi kaliteli emniyetli bir arac yapmak ne kadar mümkün düşünmek lazım ...bende derim keşke olsa öyle bir araç hep beraber ülkece ona binsek umarım birgün oda olur
Kesinlikle katılıyorum.
Hep ön yargı hep dışabağımlılık, çirkinse çirkin arkadaşlar, bir çirkin olur iki çirkin tipsiz olur..
zaman içinde daha iyi şeyler çıkacaktır, vakti zamanında devrim ve benzeri projeler tedahür den kalkmasaydı, uçağı daha ucuz diye dışarıdan satın almasaydık, ne araçlar imal edilirdi, uyuşuk bir millet olmaktan ve buradaki bir çok yorum sahibi gibi bu ne böyle diyen bir zihniyetten uzak birbirine tutkun bir millet olurduk. YAZIK, eleştirdiğiniz kadar destek çıksanız, bir çaba gösterseniz neler elde ederiz.
Ama boşa söylüyoruz.. Fikirlerim hoşunuza gitmeyebilir ancak takdir edilecek şeylere tek bir tebrik yazmadan, eleştiri yapmaktan öteye birşey yapamayayacağınız kanaatindeyim. Mimar olmak, mühendis olmak yeterli olsaydı bugün kendi üretimimiz olan araçlara binerdik.. Girişimci insanlar bugün birşeyler yapıyorlarsa sadece kendileri için yapmadıkları kesin.