Unimog - Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan israfil_baku Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 499
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 259,201

Etiketler

Ynt: Unimog - Karavan

Kolay gelsin.Aracınız hayırlı uğurlu olsun.Tam dağ için yaratılmış idealimdeki karavan.İyi geziler dilerim.
 

Ynt: Unimog - Karavan

Selamun aleykum.buyuklerimiz demişken butun gidenler dönsün.hasret çok zor.
Bir günlük gezenbilirimiz tatile çıkdı inşaAllah çabuk dönür deye dua ediyorduk :smiley: :smiley: ;)
 

Ynt: Unimog - Karavan

ilgilenen ve takip eden arkadaşları selamlyorum.
devam edelim mevzumuzu.
kassanin şassiye birleşmesi off road karavanin ÜREYİ deye bilirim.off road karavan yapan arkadaşların önemli dikkat etmesi gereçen konu.
mesela dünya markası olan UNİCAT .BİMOBİL kimi firmalar sert birleşmeli hiç bir karavan yapmazlar.her araba için özel esneyen kasa yaparlar.
bu işin kaç tane musbet ve menfilikleri var.araba esneyen şassi ile yolda olanda kenardan bakildiöğında fazla esneyen görsen bilir.amma bu birleşme kasanin .şassinin bir birine mane olmadan yaşamasını sağlar.arkadaşların dikkatini bir konuya çekmek isterim .
unimogun tekerlerinin yan eğilmede ne kadar kalkmasiının ve kasanin altına degme problemi ola bilir.bilirsiniz ki Unimog Ginnesin rekorlar kitabina düşmüş 2 konuya göre.yan egilmede 38 derece.yokuş kalkmada 110 % .bu o demek ki.lastikin arabanin altinda oynama alanı çok büyuk.
aşagida koyduğum 1 ci resimde A mesafesi (benim arabamın lastik ebatlari nezere alinarak(365\85R20)) 27-30 sm-dir.yani amortizatorun yukari birleşmesinden 3 sm yukarı kalkar.
bazı arkadaşlar 2x3 noktalı birleşmede şassinin fazla esnemesini önlemek için iknci resimde gösterdiyim kimi şassi ve kasa arasi amörtizarör kullanmışlar.bu türlü birleşmede yanlışlık kasanin yan tarafının hareket istikametinin amortizatorun okunun hareket istkameti ile bir olmamasi dikkat çekicidir.bence yanlış.

Lastik kalkma


Mitsu 24
 



Ynt: Unimog - Karavan

kanimca en basarili yontem, Mercedes'in Radio-Box'larda da kullandigi, bir saseye (sol) direk baglanti, diger (sag) tarafa makas kupesi benzeri kisa kollarla baglanti...

Kolay gele...

Engin

israfil_baku' Alıntı:
ilgilenen ve takip eden arkadaşları selamlyorum.
devam edelim mevzumuzu.
kassanin şassiye birleşmesi off road karavanin ÜREYİ deye bilirim.off road karavan yapan arkadaşların önemli dikkat etmesi gereçen konu.
mesela dünya markası olan UNİCAT .BİMOBİL kimi firmalar sert birleşmeli hiç bir karavan yapmazlar.her araba için özel esneyen kasa yaparlar.
bu işin kaç tane musbet ve menfilikleri var.araba esneyen şassi ile yolda olanda kenardan bakildiöğında fazla esneyen görsen bilir.amma bu birleşme kasanin .şassinin bir birine mane olmadan yaşamasını sağlar.arkadaşların dikkatini bir konuya çekmek isterim .
unimogun tekerlerinin yan eğilmede ne kadar kalkmasiının ve kasanin altına degme problemi ola bilir.bilirsiniz ki Unimog Ginnesin rekorlar kitabina düşmüş 2 konuya göre.yan egilmede 38 derece.yokuş kalkmada 110 % .bu o demek ki.lastikin arabanin altinda oynama alanı çok büyuk.
aşagida koyduğum 1 ci resimde A mesafesi (benim arabamın lastik ebatlari nezere alinarak(365\85R20)) 27-30 sm-dir.yani amortizatoru yukari birleşmesinden 3 sm yukarı kalkar.
bazı arkadaşlar 2x3 noktalı birleşmede şassinin fazla esnemesini önlemek için iknci resimde gösterdiyim kimi şassi ve kasa arasi amörtizarör kullanmışlar.bu türlü birleşmede yanlışlık kasanin yan tarafının hareket istikametinin amortizatorun okunun hareket istkameti ile bir olmamasi dikkat çekicidir.bence yanlış.
 

Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil bey, Allah işinizi kolaylaştırsın. Konuyu çok geç gördüm ve büyük bir heyecanla okudum. Aracınız çok değerli ve çok özel bir araç, Türkiye'de bu araç, ofrad araçları içinde ulaşılabilecek en son noktadır.
 

Ynt: Unimog - Karavan

biz türkiye de yaşayan türklere azeri türkçesi genelde çok sempatik gelir.
çekinmeden yazabilirsiniz.

istediğiniz gibi olması dileği ile.
 





Ynt: Unimog - Karavan

Takipe qoşulan arkadaşlara selamlar.
2x3 noktali birleşme off road karavanın üreyi dedik amma şu birleşmenin ÜREYİ olan bir nokta var.
1 ci foto da koyduğum çizimde mavi rengli hatta dikkat etseniz görersiniz ki ön ve arka civataların merkezi orta esas yonletme kollarini ust maksimum noktasına denk gelir ve arabanin şassisin üst noktasindan 7 mm aşagidan keçer.eger buna dikkat edilmezse tekerlerden gelen yoldan görülen darbeler kasanin alt çerçivesine ayni anda yetişmeyecek ve buda yene kasanin eninde sonunda deformasiyasina getirib çıkaracak. .şu mavi hatt fotonun ikinci bölümünde arabanın şassisinin tam merkez hattina denk gelir.
sonraki fotoda ön ve arka merkez noktalarinin civatalarını tutan elementlerin çizimi verilmişdir.

Sassi 6


Sassi eski katalog 2


Sassi 3


Sassi 5
 

Ynt: Unimog - Karavan

şu deyilenleri nezere alarak arabamda 2x3 noktalı birleşmenin imlatina başladım.
bu iş için 10 mm lik çelik tabaka kullanmak kararına geldim.Yeni üretilen metal tabakaların teknoloji hatalarının olduğunu nezere alarak eski sovetler döneminde üretilmiş tabaka buldum.imalat ile çok iyi uyum sağlıyor.ve Bismillah deyerek başladım.
ilk 10 mm lik ahşapdan modelini düzeltdim ve arabanin yüzerinde nasıl durduğnu iyice test etdim.ilk orta esas idare etme kollarını imal etmeye başladım.

IMAG0307


IMAG0316


IMAG0312


IMAG0319
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,981
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst