V184 e R 380 sanziman takmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ibrahim_ipek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,350

ibrahim_ipek

Kamp II
Mesajlar
389
Tepkime Puanı
12
Yer
istanbul/Başakşehir
Selamlar 88 model v184 120hp motorlu defenderim var 18 aydir surekli kullaniyorum pek problem ile karsilasmadim ... yanliz bu arabayi yapan usta motoru koyarken yanlis islem yapmis ve sanzimani( lt77) ileri ve saga almis muhafaza ile motor arasinada flans yapilmis ve o sekilde yerlestirilmis tabi bu durum arazi kollarinin calismasini zorlastirdigi gibi on saftin acisinida diklestirmis . Biz bu sistemi en orjinal haline cevirmek istiyoruz bunun icinde r380 sanziman koymayi planliyoruz.tabi akillara ilk olarak Mt82 koymak geliyor fakat 7500 tl den asagi bulmak imkansiz gibi veya biz bulamadik ki cok cok yuksek bir fiyat . Sizlerden yardim istediğim konu . R380 sanzimani kendi muhafazasi ile kullandığımızda şanziman orjinal yerinde kalmak sarti ile muhafaza ile motor arasina kac cm flans gerekir. Motoru ortalagimiz zaman yag filtresinin saseye denk gelme durumu var bu sorunu nasil halledebiliriz yeni duzende hava filtresi kutusu degismesi gerekirmi. Tabi daha sorulacak cok soru var aklima geldikce ve karislastikca yazacagim. Tesekkurler

ibrahim IPEK
 

Etiketler
Ynt: V184 E R 380 Sanziman Takmak

İbrahim bey merhaba , ben defenderin eski şanzuman ve motorunu çıkartıp v-184 motor ve rn380 şanzuman taktırdım. Sizin için bir sorun motor yeri olabilir yani motor yerini de değiştirmeniz gerekebilir .
Bizim yaptığımız uygulama şöyle ;
1-v184 motora Ford v-184 ün şanzuman muhafazasını taktık.
2-Rn380 şanzumanımız td5 motorlu orijinal araçtan çıkma idi (muhtemel Disco) üzerindeki piriz direk uzun tip idi . şanzuman orijinal yerinde piriz direğimiz tam motor bağlantısına yetişti ,bir ekleme veya kesme durumu söz konusu olmadı. Hatırladığım kadarıyla 1cm kalınlığında iki adet tabla yaptırdık frezecide , bu tablalardan biri şanzuman muhafazaya , digeri rn380 şanzumana vidalandı , daha sonra bu iki tabla bir birine vidalanarak motor ve şanzumanı bir birine bağlanmış oldu. Başkaca bir flanş gerekli olmadı bize . Piriz direğin frezesi ile motorun frezesi de bir birine tam uyuyor ustam sadece bu araya 20-30 tl lik bir parça takmıştı tam olarak neydi aklımda değil.
2 yıl oldu , bu sistemle ilgili hiç bir sorun yaşamadık.
Ancak ben yine de mt82 yi tavsiye ederim. 1500 -2000 tl ye bulmanız lazım ( flanşlar hariç)
Selamlar ..
 

Ynt: V184 e R 380 sanziman takmak

1500-2000 tl rakama transitten cikma sanzimanlar mevcut fakat bunlar uzerinde epey islem olmasi gerekiyormus . Ki pesine 1.22 arazi baglandiginda mt82 sanziman tam benim istedigim kullanim tarzina uygun . Hani varsa baska yolu denemeyi cok isterim . Ankaradan r 380 buldum yarin bakilip alinacak . Defenderden cikma mt82 +1.21 arazi buldum hazir vaziyette 7500 tl fiyat alabildim ki bazi cikmacilar 10 bin fiuay cektiler . Gerçekden cok ucuk rakamlar ....

ibrahim IPEK
 

Ynt: V184 E R 380 Sanziman Takmak

Tekrar merhaba , 1.22 arazi gurup dişlisi , aldığım şanzumana bağlı durumdaydı , sürat ve yakıt durumu çok iyi , 140 km sürate rahatlıkla çıkabiliyordum , ancak rampa kalkışlarında ciddi sorun yaşadım , ara gaz yarım debriyaj kullanmadan rampalarda kalkamadım. Grup dişlisini değiştirmezsem sürekli baskı balata yakacağımı fark ettim. 1.41 oranlı grup fazla pahalı geldi , elimde hazır olan eski arazişanzumanını bağladım 1.61 . V184 motorla gayet seri ve rampalarda çok rahat oldu . Aracın son hızı 140 lardan 100 lere düştü , şanzumanda hafif bir bağırma ortaya çıktı (70km den sonra ) ve yakıt tüketimi 100km de 1- 1.5 lt gibi arttı ancak idare ediyorum değiştirmeyi düşünmüyorum şu an için.
Eğer çok düz rampası olmayan bir şehirde yaşıyorsanız , 1.22 grupla sorun yaşamazsınız ,araziye çıktığınızda da zaten ağır devire bağladığınızda sorununuz olmaz ancak rampası çok olan bir güzergahınız varsa ciddi sıkıntı olur 1.22. Üstelik benim motorum da 130ps ...1.22+defender ile rampa sorunu yaşamamak için motorun en az 170ps olması veya
şanzumanın 6 vites olması lazım bence ...
Hayırlı bayramlar , selamlar .
 

Ynt: V184 e R 380 sanziman takmak

Oncelikle mutlu bayramlar ... bende sizinle ayni sekilde dusunuyorum. 6 ileri sanziman alirsam 1.22 oranli arazi olacak . Rn380 takarsam 1.41 oran kullanacagim arac istanbulda genelde gunluk kullaniyorum . Uzun yolda seyir edilebilir hizin 100-110 olmasini istiyorum hafta sonlari yalova ya gitmek zorundayim bu hali ile yol çekilmez durumda ve o yuzden binek aracla gidiyorum ... 1.61 arazi orani ile suanda yakitim 8-10 litre arasi degisiyor . 1.41 oran ile cok degisecegini sanmıyorum ama en azindan zamandan tasarruf ve gurultuden kurtulmus olurum

ibrahim IPEK
 



Slmlar tadilat islemine basladik . R380 sanziman (300 tdi dan cikma) aldik priz direk boyu rulmanlardan sonra 27 cm cikti muhafazayi ford aldik araya parca yaptiracagiz fakat priz direk kisa geldi gibi islem o kisimda takildi kaldi ne yapsak bilemedik.
 


Parça kaynatarak uzatılabilir de orijinal uzun prizdirek de bakılabilir (sanırım bu durumda şanzumanın sökülüp dağıtılması gerekir) , uğraşmaya değmez .
 

Sanzimani actik zaten merakdan . 56A kodlu sanziman elimizdeki priz direge mudahale etmemek icindi aslinda bu caba yoksa elimizde lt 77 sanziman mevcuttu. Belki ford muhafazasinin icini hafifden traslatabiliriz .. o zaman yerine oturabilir

ibrahim IPEK
 

İbrahim bey , ben aracıma Yurt dışından gelme Defender den çıktığı söylenen ( ancak aynı setteki defransiyel karpuzları , ön kafalar vs lerdeki değişiklik nedeniyle Disco2 den çıktığını tahmin ettiğimiz ) RN380 şanzuman ve arazisini taktırdım.
Yukarıda da yazdığım gibi priz direk tam geldi , hiç bir değişiklik yapmadık

Not : Daha detaylı bilgi için size özel mesaj yazdım , lütfen mesaj kutunuzu kontrol ediniz.
 
Son düzenleme:



O kadar işle uğraşacağınıza gmt 82 şanzuman alsaydınız keşke 7500 liralık olanı yani. Uğraştığınız işlerin maliyetideo kadar olacaktır zaten.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,439
Mesajlar
1,517,967
Kayıtlı Üye Sayımız
172,092
Kaydolan Son Üyemiz
yigityigitcelik@gmai

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst