V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan afatt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,540
Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

Sn.Afatt arkadaş selamlar.Yahu alınmış gibi bir hal var.Sakın öyle yorumlama .Abdullah beyin de bir önceki yazısı durumu net olarak ortaya koyuyor.Hani kötüleme diye bir şey yok ortada.Bu muhabet ve paylaşımımız, gayet seviyeli ve makul olarak ilerliyor.Mesele tamamen EKMEK KÖFTE meselesi.Her iki aracında yapacakları ve de yapamayacakları ortada.Ne dersem boşuna demiş olurum. arkadaşların yazdıklarının tekrarı olacağı için lafı uzmama gerek yok.Buradaki maksat dostluk ve ortak hobi ve heveslerimizi paylaşmaktır.Emin olun bizim buradaki arkadaşların hepsi istisnasız,gercekten kaliteli ve hürmete laik arkadaşlar olduğunu söyleyebilirim.Çünkü uslup ve seviyenin çıtası epey yukarıda.Şahsen ben hepinizden bu konuda bir çok şey öğrendim ve halada kendimi talebe hissediyorum.Onun için tartışalım,mukayese edelim üstünede sevgi,saygı ve Anadolu değerlerimizi koyup dostluk ile muhabetimizi daim kılalım.Saygı ve sevgilerimle.iyi akşamlar karlı bir istanbul vaktinden.
 

Etiketler
Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

Afatt kardeş adınıda bilmiyoruz yaşınıda ne kadar arazi tecrüben olduğunuda o yüzden seni V6 ile başbaşa bırakmaya karar veriyorum her seferinde ama inan yapamıyorum çünkü yazıyorsun çiziyorsun atıyorsun tutuyorsun ama hep hariçten gazel gibi geliyor bizlere çünkü net verilerin yok belgen tecrüben yok kusura bakma kardeş bu kadar açık konuşucam..
Sen bu V6 ya niçin biniyorsun amacın ne hep toros doğan şahinle karşılaştırıyorsun elma ve armutu sen bize ikiside aynıdır diye sunuyorsun nasıl bir mantıktır bu??
Hi-Lux çamurda kumda gitmiyor diyorsun TOYOTA dan bahsediyorsun bilmem farkındamısın TOYOTA bu TOROS değil bence TOYOTA değil çamurda gitmeyen onu kullanan tecrübesiz kişidir TOYOTAYI çamurda yada kumda götüremeyen Şayet 4x4 ise uygunda bir lastiği varsa TOYOTA yürür kardeş heryerde bunu dünya kabul etmiş senin edip etmemen kimsenin umrunda değil kusura bakma..
Bu arada konfor demissin neyin konforu kardeş bana motor hariç V6 da olupta 1.6 da olmayan ABS haricinde bir extra konfor ve güvenlik extrası söyleyebilirmisin???Yada bana V6 ile 1.6 arasındaki onlarca farkı yazabilirmisin?? Sanırım yazamazsın çünkü 1.6 ile V6 arasındaki farkı bilmiyorsun kulaktan dolma bilgilerle standart araca binip yıllardır bu işlerle uğraşan kişileri ti ye almaya çalışıyorsun.
%8 lik eğimden bahsetmissin neyle ölçtün bu %8 lik eğimi klinometre ilemi ölçün piyasadaki 20 liraya satılan malzemelerlemi 450 kg yük ile çekmissin çekersin elbet hemde 2000 devirde önce bir %8 in ne kadar olduğunu öğren istersen sonra yaz..
Bu arada son söz olarak hangi ildesin bilmiyorum ama şayet istanbuldaysan yada benim ava gittiğim illerden birindeysen ne olur beni arkana bağla ve kumda çamurda çek )))
Kusuruma bakma yazmayayım dedim ama sen çok zorladın sana V6 aracınla bir ömür boyu mutluluklar ama bir ricam var şu motoru suya göndüğün lastikleri komple çamura gömüp kalmadan V6 aracını çıkardığın standart lastiklerinin markasını modelini soylede bizde onlardan takalım uğultudan asfaltta kayma derdinden kurtaralım kendimizi..
Sağlıcakla kal
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

Baba madem Toyota çok yakıyordu diye sattın, sen niye bize önerdiğin gibi toros veya doğan vs. araçlara binmiyorsun da gidip vitara aldın?
afatt' Alıntı:
aslında konuyu acaerken tartışmak degil v6 cıları bir araya toplamak herkesten bişeyler duymak
Sitedeki v6 cıların piri Oğuz Abi'nin "v6 cılar kaç kişiyiz" diye bir başlığı var. Orada güzel bilgiler de var. Bakmanı tavsiye ederim.
Bkz. önceki mesajlar. Anlamadıklarınızı anlamak için tekrar okuyun.
afatt' Alıntı:
1.6 yetersiz kupasına bunu sizde iyi biliyorsunuz aractan cok bişe beklemiyorsanız tamam 1.6 kabul
Nasıl 1.6 motor kupasına yetersiz oluyor? 1.6 nın kupasını şaseden ayırıp tarttınız da motor kupaya göre yetersiz mi geldi? Çok merak ettim kupa kaç kilo? Ya da kupaya göre 1.6 nın yetersizliği başka bir birimle mi ölçülüyor? Açıklasanız da ortam ışıldasa....
afatt' Alıntı:
% 8 LİK BİR EYİMLİ RAMPADA ARKADA 450 KG YÜKLE DEVİR 2000 BİN CİVARINDA HİC ZORLANMADAN CIKTIM HADİ BUYRUN BENİM YERİME SİZ GECİN SİZE YARDIMA GELEYİM RAMPADA CIKARKEN
Daha önceki lastikler tamamen çamura gömülü iken çıkma ve motor seviyesi sudan geçme muhabbeti gibi olmuş.
afatt' Alıntı:
BENDE KULLANDIM 1.6 SANKİİ ÖLE BİR ANLATIYORSUNUZ Kİ SUZUKİ 1.6 HARİCİ BİR İŞE YARAMAZ TAVRI VAR SİZDE
Hiç öyle bir tavır yok bizde..Bkz önceki mesajlarım. Et-tekraru ahsen, velev keene yüz seksen demişler.
afatt' Alıntı:
BEN BUNLARI 5 KAPILI İCİN SÖYLÜYORUM 3 KAPILI 1.6 İCİN DEGİL
1.6 3 kapılı için neden söylemiyorsunuz? Onların gücü konforu daha mı fazla? V6 ya yakın mı? %8 eğimli rampayı arkada 450 kg yükle 2000 devirle çıkabilir mi 3 kapılar? Onlardan fazla bir şey beklenir mi? Hani bizim 5 k 1.6 lardan fazla bir şey beklenmiyormuş, yürüsün yeter deniyormuş ya o bakımdan. Ayrıca 3 kapıların stendart hali ile 180 i görebilir miyiz? Yani sözün özü 3 kapının bizim 5 kapılardan kısa şasili olması dolayısıyla arazide engel aşma rahatlığı dışında (ki v6 da uzun şase yani bizim 3 kapı ile kıyaslanan dezavantajımız v6 da da var) üstünlüğü ne?
Ha bu ara sizin laf söylemediğiniz 3 kapı hangisi karbüratörlü olanlar mı, enjeksiyonlu olanlar mı?
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

afatt

kardeşimz yanlışla 1. v6 savaşını forumda başlatmış .. ;D

hayırlara vesile olmasını dilerim.. ;D

v6 tısı olupda derdi olana elimden geldiğince yardımcı olurum ..

afatt..kardaş bu jlx çilerin sayısı bizden bi ...on - yirmi ..., misli falan fazla burda lafla dışarda tük... le boğarlar ..onlarla iyi gecinmek lazım .. derim ..
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

arkadaşlar sizden ricam gözünüzle görmediğiniz kulaktan duydugunuz bilgileri buraya yazmayın derim..nedenmi >>burası dünyaya acılan bir pencere burada yanlış bilgiler olmamalı ..derim..bir zaman sonra sizde düzeltemez ve yanlış bilgiler burada kalıcı olur ..bilgiyi arayana yanlış yol çizmiş olursunuz.. ???

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=65792.msg865408#msg865408

bu topikte bir zincir sorunu varmış.......mış..mış

''''Aracıma 2 ay kadar önce bostancı sanayide triger zincir değişimi yaptırdım.kullanılan ürün tayvan malıydı.600 km kadar yol yaptım.Aynı şikayetle gene servise dönmek zorunda kaldım.Zincir şakırtısı ve metalik sesler sebebiylen.Dinlediler ve zincirden olduğunu kabul ettiler fakat bu tür yan sanayi setlerin garantsi yokmuş birşey yapamıycaklarını ifade ettiler.Orjinal parçalarla değişim 2500 tl civarı diyorlar.Bildiğiniz bu tayvan malı harici zincir seti varmıdır?Yada takılan bu seti sökmeden tamir ettirebilirmiyim.Bilgisi olan arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum''''

ben bu aracı görmedim... sesini dinlemedim ...sahibini tanımam..yapan yeri de tanımam vede bilmem..

problem motorda yada onu bulamayan ustanızda .. ....>>>demişim...

sonrası arkadaş gene yazmış...>>>

v6 sı olan arkadaşlara bilgi olsun.gevşek zinciri düzeltmek için motoru açtırdık.ustamız sağolsun kendi arabası gibi ilgilendi.takırtının zincirden gelmediğini gördük silindirin biri sizlere ömür subapdan yapıyordu sesi.açmışken komple motor yapıldı.6 piston başı.2 piston kolu.fincanlar.ana kol yatak.devirdaim.termostat.yeni radyatör.klima kompresörüydü gazıydı.cebimizi baya yaktı.arabanın sesi soluğu değişti.v6nın sesi güzel diyorlardı traktör gibi ses duyuyorduk.sesi hakkaten güzelmiş.yakıtı fazla şu anda.gaz ayarına yeniden giricek.rampada bayılma falan kalmadı.2. vites zor çıktığım yeri 3 vites çıktım.aile isyan etti sat kurtul falan diyorlar ama bu kadar uğraştıkdan sonra nasip olursa bincem bu arabaya inşallah

problem taiwan malı zincirdenmi..? yoksam ustadamı cıkmış..?? 10 puanlık uzman sorusu ..hadi bakalım ..illada 2-3 milyarlık zincirmi lazımmış

senede 20 bin km yapana bu zincir 8 sene 150 bin km gider..400 tl cokmu ..buda uzman sorusu..

arac sahibinin mekanik bilgisi sınırlı ..onu yanlış yönlerdirmişler o da bilmeden yalan yanlış yorumlarda bulunmuş illede orjinal zincir olmalı gibisinden hepiniz okumuş ve kafanızın içinde dogru kabul etmişsiniz ben de bir kaç kez daha okursam calışan zincirimi söküp orjinal takıcam nerede ise.. ;D

............................................................................................

Murat Karadeniz 'Ustam suzuki tarihini bilir.. kanadalı sidekik ,macar siwift, 1.3 gti .vs suzukide cözemeyeci arac yok .. + yarışlara her zaman arac hazırlar ve servis verir...

vitara + off road oluncada konu ülkemizde en fazla vitaraya kit takan ,arazi modifiyesi yapan kişidir ..

v6 tıya 5.72 takmış parcalanmış ..mış ..mış..gördünüzmü..? duydunuz..! arac ne renk ti ? plakası ne idi..?>>> ben şölimm.lacivert ud 321 plakayı yazdım arac eskişehire satıldı..degişti yani..yoksa yazmazdım..
difi parcalanırken bende görmedim.. ama bu aracla ilgili garip hatıralaım var..Murat kanaclar bu aracı bana almak istedi..sahibi ve arac geldi..bana 16-17 dendi 4-5 sene evvelsi sahibi arkadaş garip tavırlı idi alıcı olunca şekil degişti.. bir gayrimenkulü varmış o satılırsa satmazmış....? satılmazsa satarım o zaman 21 olur .. vs yok yagmur yagarsa 19 olur..derken ..vatandaş bana göre fazla ayarsız ben bu adamdan bu arabayı almam dedim.. :
bu aracla ilgili bir anım daha varki ..beni kalbimden vuran yeri ..bu dif muhabetlerinden sonra bunu normale cevirdik agır devir yemedi bunlara olmuyor bu şimdi eski standart halınde dendi bana ..
oto sanayinin yanında o zamanlar mashattan insaat şantiyeleri vs vardı orada bir tur atıp 1-2 rampa cıktık aracın torkuna hayran oldum aşık oldum ve v6 almaya karar verdim o saniye.. ;D .. 27 inç lik asvalt lastikleri ile .. o zamanlar da ben vitaradan şimdiki kadar cakmı yor idim işin açıkcası ..
sonra ben başka bir v6 tı aldım nedense benimki o kadar torklu cıkmadı.. >> sebebini cok da kafaya takmadım psikolojik diye degerlendirdim.. ama yeni ögrendim.. 37/8 bulamamış lar kırınca yerine ön + arka 41/8 takmışlar..ondan öyle imiş ..

dif olmuyor agır devir takılamıyor diye yorumda bulunan arkadaşlarıma ithaf olunur ..arka için bir karpuz + olarak alınır..500-750 tl gibi bir rakama..içindeki ayna mahrutiler kenara konur 5,72 ler takılır v6 tıya ..

39/8 diş 4.875 oran ispanyollar 5.72 ye gecince%17+ tork alıyor
41/8 diş 5.125 oran japonlar 5.72 ye gecince%11,6 + tork alıyor


37/8 diş 4.625 oran var..v6 da / 5.125 ye'gecince + 10,8 + tork alıyor
37/8 diş 4.625 oran var..v6 da / 5.72 ye'gecince + 23,6 olacak

tork aldığı oranda da sürat düşer .. 160 km max sürat kabul edersek % 25 - dersek = max sürat 120 km de az derim ..

ama bu tork lada v6 xj cheroke tadı verir derim.. 170 beygirlik bir şey olur..benim hesabıma göre ..

yaklaşık 300 kg önden agır

kumda off road yapmaz dogrudur ,

4,16 Kurşunsuz Benzin 95 Oktan (TL/Lt) ...,2,26 TL / Litre lpg ,, ..........bu akaryakıt fiyatlarının oldugu yerde cok yakan arac cok da makbul degildir .. bende derim..
 



Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

az kaldı bogacaklar nerden actıydım konuyu bir kere daha ögrenmiş oldum sakın vitara alırken v6 da nasıl diye sormayın v6 2000 virata alıcana ici yag dolu teneke al bir kontak yaptır daha iyi bir işe yaramazmış parcası yokk ustası yokk nie alasınız ki başınızı boş yere agrıtasınız v6 alıpta :
 



Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

afatt' Alıntı:
az kaldı bogacaklar nerden actıydım konuyu
Ya kim niye boğsun sizi, herkes fikrini söylüyor, ama siz istiyorsunuz ki, herkes vitara grubu içinde hatta tüm arazi araçları içinde v6 dan daha iyisi yok desin. v6 ile ilgili olumsuz hiç birşey yazmasın. Zaten konuyu ilk açtığınızda yazdığınız mesajda bunu açıkça söylemişsiniz.
afatt' Alıntı:
bir kere daha ögrenmiş oldum
Neyi?
afatt' Alıntı:
sakın vitara alırken v6 da nasıl diye sormayın
Dostum başlığı siz açtınız kimse v6 nasıl diye sormadı ki? Bu sorunun sorulduğu başlıklar var. Başta Oğuz Abi olmak üzere v6 kullanan işi bilen üstatlar oralarda gerekli açıklamaları yaptılar. Siz de onlar gibi bilgi ekleseniz kimse birşey demez. Bakın mesela Oğuz Abi benim ilk mesajımd a yazdığım ayna -mahruti meselesiyle ilgili bilgiler verdi. Ama siz ısrarla v6 en iyisidir, olumsuz hiç bir tarafı yoktur, v6 da olumsuzluk bulanlar hiç arazi aracı ile uğraşmasın, gitsin toros -doğan alsın, 1.6 vitaralardan çok bir şey beklenmez gibi abuk sabuk bir şeyler yazıyorsunuz.
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

Kafa karışıklığına ben sebep olmuş bulunmaktayım ;D benim kafayıda servis karıştırdı açıkcası bu yan sanayi zincire garanti veremem falan dedi. bende benimi bulcak kötü şans taktırayım dedim.sonrası malum şakur şukur sesle gittim geri.ee garanti yok demiştik deyip sıyırdılar kendilerini.
burda hakkında iyi yazıları okuyupta gittiğim bir servis idi.neyse..sonra adapazarında bir usta bende taktım bir haftada su koyverdi dedi.satanı aradım gergisinden problem çıkıyor dedi falan.kore malı gelicek dediler piyasaya onu bekleyelim dedik.arabayıda korkumdan kullanmıyorum zincir dolanırsa motoru eline alırsın falan dediler.bu v6 fazla teknolojik geldi.ustaların ağzının içine bakıyoruz.bi tanıdığın vasıtasıyla bostancıda başka bir servisle irtibat kurduk.olanları anlattım.yaklaşım tamamen farklı.garantisiz işmi olur dedi.hepimiz bu zincirlerden takıyoruz dedi.orda zincir diye açıldı motor.bir sürü başka dert çıktı.başımızdan bunlar geçti.burdada bilenler olur fikir alırım derken akıl karıştırmışım kusuruma bakmayın.
 



Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

mete kardeş sende bişe yok herkesin başına gelebilecek şeyler özre ne gerek var v6 ları öcü gibi davranıyorlar kimseye bişe dedirmiyorla ben konuyu acarken yardımcı olmak istedi elimde bir kac imkan vardı onları paylaşmak istedim v6 cılara yardımcı olmak istedim parca konusunda allahım esirkesin konuyu actıgımas pişman oldum birilerine dedik ki yükseltme işi nasıl olur dedim fahiş fiyat istedi 4 tane takoza kit işini demeye gerek yok 2 binlira tavan sepadi bile 500 lr ben 200 rl ya mal ettim bunun gibi bir cok imkan vardı elimde vs vs hatta kople motor ra bile gücüm yeterdi bagacaklardı nerdeyse
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

:=) afat kardeş kimse bööööööööööö demiyorki v6 için.olanı biteni, başına geleni anlatıyor.benim ilk aracım pajero idi.büyük geldiği için satıp, 3 kapı vitara aldım.vitara başıma çok iş açtı, o kadar ki resmen soğuttu beni. arızası hiç bitmedi. sanayiye gitmekten bıktığım için, araçtan da sıtkımı sıyırdığım için, tanıdığım bir ustaya bıraktım.o tüm işlerini tek tek yaptırdı. o günden sonra satana kadar, yaklaşık 6 ay boyunca denemek için bile koltuğa oturup kontak çevirmedim, yeminle. ama nedir; tüm vitaralar mı kötü: hayır, şimdi yine bakınıyorum bi vitaraya. ama acele etmeden daha seçiçi olarak. v6 ya gelince anladığım kadarıyla v6, suzukinin vitara bazında kendini biraz daha aşmak için ürettiği bir ara model. daha fazla teknoloji daha fazla güç.... ama eksileri de yok değil.sen v6 ile mutlusun ve devamını dileriz.inan bende herşeyiyle sevebileceğim bir vitara bulmak isterim.
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

afatt' Alıntı:
mete kardeş sende bişe yok herkesin başına gelebilecek şeyler
Doğru özüre gerek yok, herkesin başına gelebilecek şeyler ama görüldüğü gibi İstanbul'da bile herkes v6'dan anlamıyor, herkesin başına gelebilecek bir şey bir v6'cının başına geldi mi 1.6 'ya göre herkes anlamadığından çözüm de daha zor oluyor. Sizin veya bazı arkadaşlarımızın araç hakkında gerek kendisinin gerek ustasının teknik bilgisi, yedek parçaya ulaşma kaynakları iyi olduğundan sizde sorun olmayan bir şey genel için sorun olabiliyor. Başından beri anlatmak istediğimiz ama sizin bir türlü anlamadığınız mesele bu.
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

Spor olsun diye satılık V6 bakarken bizim uşak ne demiş diye bir tarama yaptım ki 1. V6 savaşlarının içindeyim

Sonra neye mi karar verdim ?

manuel bir 2.5 V6'yı imkan olursa bakılacak arabalar arasına zihinsel not olarak kaydettim
 

Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

hayırlısı derim bende
 



Ynt: V6 - Vitara Hakkında Düşüncelerimiz

abdullah beyy sen 1.6 ya bin gerek yokk