konuyu takip eden herkese merhaba
çılgın balıkçı zaten takip etmişsinizki . çok yakın zamanda yaklaşık 5-6 ay önce 3 kapılı cabrio 91 model vitara jlx aldım.
şimdi sizlere mümkün olduğunca her konudaki artı ve eksilerinden bildiğim ve anladığım kadarıyla bahsetmek isterim .
vereceğim bilgilerden önce benim aracı alırken beklentim şu idi. (gerektiğinde dünya turu yaptırmak).
bunu yapmazken yani türkiyede kullanırken yakıt vergi yedek parça konularında beni üzmemeliydi.
ayrıca arazi aracı olsada bi nebze de konforsunmalıydı. aslında beklentim klima idi
ayrıca hayran olduğum araç LR defender ,,, biraz daha konfor vs olmasıiçin nissan ve mitsubishi pick up lara da baktım,,,,, ama bu araçlardan çok araştırınca vitara nın daha mantıklı olduğunu düşündüm
şimdi sizin sorularınıza geçelim
1) yakıt:
öncelikle kendi aracım karbüratörlü model üzerinde ilk aldığımda brc tüp takılıydı . çorumdan kuşadasına getirdim aracı ortalaması 10-11 lt/ 100 km idi ki aldığım zaman lpg yaklasık 2.10 tl idi
buda yaklaşık 23 kuruş yakıyor demekti.
şu an sıfır lovato taktırdım. ortalama şehir içi maks 12 lt/100 km görmekteyim. bulunduğum yerde lpg yaklaşık 2,7 tl şu an . buda bugünün verileri ile 32 kuruş demek oluyor.
aslında tüketim değişmedi ama lpg fiyatı yükseldi ve buda çok yakıyor imajı veriyor ama aslında yakıtı gayet ii bence.
ha tabi şunuda belirtmeliyimki bneim aracım tam bir aerodinami k bozukluk içerisinde
üstünde 50 kglik 110x25x123 cmlik çadırım var
önde demir koruması var
tekerlekleri 30/9,5 r15 inch lik mud terrain ( lastik eneji gurubu .G. bundan sonra skala bile yapılmamış
10 cm lik yükseltme kiti uygulanmış halde
bunların olmadığı bir araçta düz klasik olanından bahsetmekteyim . kanatimce yakıt %30-40 daha düşecektir.
bana sorarsanız bu konuda şampiyon vitara .
diğer araçların 10 lt aşağı yakmadıklarını birçok yerde okudum ve duydum ( ki bu iyimser bakış )
hesap ortada