Vitara Antifiriz Oranı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yimust Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,704

yimust

Gezersem Görürürüm, Görürsem Anlatırım !
Mesajlar
101
Tepkime Puanı
0
Yer
Sarıyer-İSTANBUL
Arkadaşlar hayırlı geceler, 2000 mod. 1.6 vitara jlx 61.000 km de aracımın radyatör suyunu 2 kez üst üste değiştirip radyatörü temizledim, pas vs. herhangi bir sorun görülmedi. Daha sonra radyatör suyunu piyasada satılan saf sulardan kullanarak doldurduk ve antifirizini koyduk, bunuda özel suzuki servisinde yaptık. Daha sonra antifirz ölçümünde - 31 dereceyi gösterdi.
Bu (-31 derece) araç için bir sorun oluştururmu, araçla yaklaşık 5.000 km yaptım, herhangi bir su eksiltmede yok.
Bulunduğum bölge (-15 ) dereceyi geçmez, önerilerinizi bekliyorum, iyu formlar ve nice bayramlara dileğimle hoşçakalın, esen kalın.....
 

Etiketler
Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

Hiç bir sorun olmaz.
Ne güzel işte -31 dereceye kadar suyunuz donmayacak.Üstelik yazında kaynama noktanız daha yükseklere çekildiği için hararet riskiniz görece daha az olur.
Benim Vitarada -35 lerde bir değer okuduk,içiniz rahat olsun.
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

Antifirizin başka bir katkısıda silindir kapağındaki su kanallarının zamanla kireçlenmesini engeller. Su kanalları kireçlenme sebebiyle daralır ve yeterli soğumayı sağlamaz.
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

erenatac ,vosdost arkadaşlar ilginize teşekkür ederim, kafamdaki soru işaretini kaldırmış oldum, hoşçakalın, esenkalın.....
 




Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -37 dereceye kadar düşmektedir.
Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası değişmektedir.Bu nedenle antifrizin doğru miktarda su ile karıştırılması önemlidir. Su oranı %70'i aşarsa donma %30'un altına düşmekte ve hararet tehlikesi baş göstermektedir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir.
Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır.
Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine genelde bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmektedir. Ancak bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını, diğer bir değişle su yoğunluğunu ölçmektedir ve antifrizin formülündeki koruyucuların durumu hakkında yani antifrizin koruyucu katkılarının durumu hakkında bilgi vermemektedir. Dolayısıyla bomometre, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçememektedir. Aslında bu cihaz akülerdeki su durumu hakkında fikir sahibi olmak için üretilmiştir.
Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı değildir çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. İyi bir antifriz hem suyun donma derecesini düşürmeli hem de kaynama derecesini yükseltmelidir.OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Renkleri kırmızı - pembedir.
Bu nedenle bilindik bir markanın kırmızı renkli antifrizi tercih edilmelidir. Kırmızı antifrizler pahalıdır fakat mavi ve yeşil renklilere göre hem daha uzun ömürlüdür hem de ısıyı düşürme-donmayı önleme görevlerini daha iyi yaparlar.
Genel maksatlı antifrizler (mavi veya yeşil renkli) normalde yılda veya 30 - 40 bin km'de bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla 100 bin km'ye kadar kullanılabilmektedir. Ekleme yapmak gerektiğinde de yine su-antifriz karışımı eklenmelidir.
Başımdan geçen bir tecrübeyi de ekleyeyim, 1-2 ay evvel anifrizimi değiştirdim, bu arada soğutma sisteminin içini de saf suyla yıkadım ve son olarak %50 oranında saf su antifriz karışımı koydum. Kısa süre sonra radyatör sızdırmaya başladı. Radyatörü değiştirmek zorunda kaldım. Belki tesadüftü ama yoğun antifrizin radyatörde önceden var olan fakat sızdırmayan kılcal çatlakları açıp sızdırmaya neden olduğunu düşündüm.
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

" Belki tesadüftü ama yoğun antifrizin radyatörde önceden var olan fakat sızdırmayan kılcal çatlakları açıp sızdırmaya neden olduğunu düşündüm. "

Aynen katılıyorum. Askere gitmeden önce sıfır radyatör taktım. Giderken aracın suyunu boşaltıp antifirizle doldurdum. 1 yıl oldu olmadı radyatör su kaçırmaya başladı. Bende lehimlerini yenilettim. Saf antifiriz metal kısımlarda defarmosyona sebeb oluyor galiba.
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

vosdost' Alıntı:
Saf antifiriz metal kısımlarda defarmosyona sebeb oluyor galiba.

Hocam galiba kısmı fazla. Kireçle tıkanan kılcal çatlaklar antifiriz koyunca akan ya da damlayan yerler olarak karşımıza çıkıyor.

Abdullah Bey doğru karışım için benim kullandığım antifirizi satan firmayı aratıp sorduracağım. Kırmızı antifirizler konusunda kesinlikle haklısınız 3 yıl ya da 100 000 km.
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

yasarergun' Alıntı:
Hocam galiba kısmı fazla. Kireçle tıkanan kılcal çatlaklar antifiriz koyunca akan ya da damlayan yerler olarak karşımıza çıkıyor.

Abdullah Bey doğru karışım için benim kullandığım antifirizi satan firmayı aratıp sorduracağım. Kırmızı antifirizler konusunda kesinlikle haklısınız 3 yıl ya da 100 000 km.
------------------------------------------------------------------------------------------
[yasarergun bey, özel suzuki servisine gittiğimde antifiriz koydururken (daha önce kullanmış olduğum opel marka aracın antifirizini yetkili servesi kırmızı olarak koymuştu) bunu göz önünde bulundururarak kırmızı antifirizin koyulmasını istedim, özelsuzuki servisindeki arkadaş kesinlikle kırmızı antifirizin vitaralara konulamayacağını, konulursa soğutma sistemine zarar verebileceğini söylediler ve tavsiye etmediler, dışarıdan normal yani mavi antifiriz bana aldırdılarda öylece vitara aracıma mavi antifiriz koydular......hoşçakalın.....]
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

Sevgili Yimust, bendeki eski opelde kırmızı antifiriz vardı yeni cruze var onda da kırmızı var serviste ömrü 100 000 km demişlerdi. benim aklımda suzukiye de kırmızı antifiriz koyma fikri vardı (kafam uzun süre rahat etsin diye) ancak artık vazgeçtim bilgi için teşekkürler.

Ayrıca benim koyduğum pb antifirizin tenekesinde %50 su-antifiriz karışımının maksimum korumayı sağlayacağı yazıyordu o nedenle antifirizin yarısını boşaltıp üstünü suyla tamamladım (gerçi hatayda sanırım -3 bile zor görürürm ama belli olmaz ağrıya arazi araçlarıyla çıkma fikri canlanır belki :D )
 




Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

bu bilgiyi dogru kaynaklardan mı aldınız acaba bilmek istiyorum bende vitarama kırmızı antifiriz almayı düşünüyordum şimdi beklemek zorunda kalacagız bilgili arkadaşların tecrübesinden faydalanmamız gerek saygılar...
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

Benim gittiğim çok eski ve tecrübeli Suzuki yetkili servisi kırmızı antifriz kullanmayı özellikle öneriyor. Kırmızı kullanmayan arabaların motorunu açtıklarında çok tahribat gördüklerini söylüyor.
Kırmızı kullandığınızda; (benim başıma geldiğinden biliyorum); aracı ikinci el aldıysanız daha önce kırmızı antifriz ve saf su kullanılmadıysa ve bu nedenle soğutma sisteminde yıpranma, aşınma ve kireçlenmeler varsa kırmızı antifriz eski tortulaşmaları çözecektir ve sonuçta sistemde önceden zayıf çatlak bir yer varsa kireçlenmeler yüzünden bu zayıf yerlerden su kaçırmazken kireçlenmeler çözülünce su kaçırmaya başlayacaktır. Sonuç olarak su kaçıran yer neresiyse belki radyatör, belki göğüslüğün içindeki kalorifer peteği ,belki su hortumları değişmek zorunda kalacaksınız.
Bu durum; ilk planda dertsiz başınıza dert almak gibi görünse de aslında kırmızı antifrizden kaynaklanan bir sorun değil zaten var olan bir sorunu kırmızının ortaya çıkarmasıdır. Olmadık bir sorunla olmadık bir zamanda karşılaşacağınıza sorunla zamanında yüzleşmiş olursunuz. Belki kırmızı antifriz zararlı deyip mavi antifriz öneren servis bu riski almamak için maviye yönlendirmiştir. Aynı diferansiyel-şanzıman yağlarını değiştirmek için gittiğimizde önceden dişlilerde aşınma varsa yeni yağ bu aşınmayı ortaya çıkarıp sese sebep olacağından bu riski almak istemeyenlerin "şanzıman- diferansiyel yağları değişmez" demeleri gibi.
Sonuç olarak soğuk havada daha iyi ısınan, ısındıktan sonra sıcaklığını daha uzun süre koruyabilen, sıcak havalarda hararete daha dayanıklı, kaloriferi çok güzel ısıtan eskiye göre daha az yakan bir aracnız olur.
Benim tavsiyem eski bir araca sonradan kırmızı antifrize geçecekseniz mutlaka soğutma sisteminin içini çeşme suyuyla iyice yıkayın, eski kalıntıları mümkün olduğunca temizleyin , uygun oranda saf su ve kırmızı antifriz koyduktan sonra özellikle ilk bir ay su eksilip eksilmediğini çok sıkı takip edin, hem radyatöre hem genleşme kabına bakın, akşamdan aracı park ettiğniz yere sabaha damlama olup olmadığını inceleyin, ara sıra sağ ön paspası kaldırıp taban halısında nemlenme olup olmadığına bakın, eksilme olursa gereken parçayı değiştirin. Bir daha uzun yıllar başınız ağrımasın.
 

Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

Abdullan Bey bu forumun bu Veteriner Hekimlerden çektiği nedir :D

bugün kırmızı antifiriz açılımı Allah bilir yarın vitaraya MT lastik zararlı tartışması :D :D :D

şaka bir yana bu sene yeni antifiriz koydum ama seneye eylül gibi ben de kırmızı deneyeceğim
 




Ynt: Vitara Antifiriz Oranı

veteriner' Alıntı:
Hocam sizden ve diğer arkadaşlardan her gün yeni birşeyler öğrenmek gerçekten çok güzel.

Peki bugünlerde klinik mastitte çalışan ilaç kaldı mı ?

Tohumlamada akıntısı kirli olan ineklerde ne kullanıyorsunuz ?

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

yoksa yeni başlık açmak mı gerekiyor :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,424
Mesajlar
1,529,932
Kayıtlı Üye Sayımız
166,894
Kaydolan Son Üyemiz
krishnatiwari1956

SON KONULAR



Geri
Üst