Vitara - Frontera - Niva Hangisi Sizce?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan garanti24 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,982
Ynt: Vitara - Frontera - Niva Hangisi Sizce?

???...
 

Etiketler
Ynt: Vitara - Frontera - Niva Hangisi Sizce?

Hocam kafa karışıklığına gerek yok. Toyota Rav4 (gezi amaçlı, berbat yollara da iyi tahammül ediyor, bilmeyen bu aracın gidebildiği yolları yolları görse offroad yaptığımı zannedebilir) ya da Suzuki Vitara (ufaktan off roada da gelir, arazi vitesi var, modifiye imkanı da bol.). Mantıklı seçimler bunlar. Gerisi zevk renk meselesi, oraya karışılmaz yorum da yapılmaz. Frontera da olur ama temizini bulup sağlam bir kontrole sokmak arkasından sağlam olsalar bile soğutma sistemindeki bir iki parçaya el atmak lazım, her ihtimale karşı.
 

Ynt: Vitara - Frontera - Niva Hangisi Sizce?

Kürşat bey, 1. nesil 2 kapılı Rav4'ler hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Yerden yükseklik olarak da yeni nesillere göre araziye daha uygun görünüyorlar. Bagaj hariç olumsuz bir tarafı yok gibi?
 

Ynt: Vitara - Frontera - Niva Hangisi Sizce?

Kürşat bey, 1. nesil 2 kapılı Rav4'ler hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Yerden yükseklik olarak da yeni nesillere göre araziye daha uygun görünüyorlar. Bagaj hariç olumsuz bir tarafı yok gibi?

Bugün alacak olsam ve lpg taktırmayacak olsam muhtemelen 1. nesil 2 kapılı (bagaj dahil 3 sayılıyor aslında) tercih ederdim. Tek dez avantajı lpg tüpünü bagaja koyunca pek yer kalmayacak olması. 5 kapılı olanda böyle bir problem yok. Yerden yükseklik açısından fena değil. 215/70/16 lastik ebatı (standart) ile yerden biraz daha yüksek, bir de 235/60/16 var o 1-1.5 santim indiriyor arabayı aşağı, tam hatırlamıyorum. 1. nesilde orta differansiyel kilidi de var, düz vitesli olanda bir düğmeye basılarak açılabiliyor. Otomatik vitesli olan modelin otomatik kilitlediği söyleniyor ama ya ben fark etmedim ya da ihtiyaç olmadı şimdiye kadar. Bildiğim kadarı ile (ben de yeni öğrendim...) 2. nesilden itibaren diferansiyel kilidi kaldırılmış ve araç biraz daha asfalt odaklı bir hale gelmiş, hemen her açıdan. Yeni rav4'ler bildiğim kadarı ile zıpkın gibi. Birinci nesil biraz daha hantal bir araçtır, özellikle otomatik vitesli olan. Ben bu özelliği seviyorum tehlikeli sürüş alışkanlılarından da uzak tutuyor. Yerden yüksek bir aracı fazla spor kullanmamak lazım. Gerçi hem önde hem arkada bağımsız süspansiyon olunca yol tutuş aslında gayet güzel. Bu tür araçlardan anlamayan bir bayan şöföre emanet edip viraj dönerken devrilmeyeceğine emin olabilirsiniz. Şu an 5 kapılı otomatik vitesli modelini kullanıyorum. Binek araçların giremeyeceği yerlere gayet rahat girip çıkabiliyor. Off road parkuruna ise sokulmaz. Birincisi modifiye imkanı pek yok, şase gövde ile birleşik ve arazi vitesi de yok, ve özellikle arka süspansiyon bu iş için pek uygun değil (yol tutuşu normal bir araba kadar iyi yapan faktör bu ama iş offroada gelince dez avantaj).

Uzun lafın kısası 3 kapı mı yoksa 5 kapımı sorusunun cevabı lpg taktırıp taktırmayacağınıza bakıyor. 3 kapılı olan modelde hem bagaj ufak hem de lpg takınca tüp kapının dibinde kalır, araç arkadan bir darbe alırsa korunaksız olur. Her ne kadar lpg tüpünün çok sağlam olduğu söylense de gereksiz risk almamak lazım.
 

Ynt: Vitara - Frontera - Niva Hangisi Sizce?

çok teşekkürler, ilk piyasaya çıktıklarında kullanmıştım çok yumuşak bir sürüşü vardı, hala unutamam. Dediğiniz gibi, offroad parkuruna girilmez ama gezi amaçlı alınan 4x4'lerin gireceği her yere rahatlıkla girer.