4 L
Kamp III
Ynt: Vitara İç Aydınlatma Yetersizliği Çözümü
oğuz hekim oğlu arkadaşımız güzel belirtmiş: farlarımız eski sistem cam olduğundan yeni teknolji mercak özelliği taşımadığından xenon sistemler ışığı çok dağıtıyor karşı tarafı rahatsız edercesine (örnek için mutlaka akşamları bir şahine, broadway'e, palio ya rastlarsınız : aydınlatma o şekilde oluyor) sonuçta yeni tekolji eski teknolojiye tam oturmuyor bir yerden patlak veriyor.Bende geçen hafta aydınlatmadaki yetersizlikten dolayı sis farlarını monte ederkenbu karanlık sorunu da çözeyim dedim daha güçlü ışık olsun diye mtec marka 100 w 16aH H4 ampul aldım iyi bir marka ve iyi ürün diye ama H4 ün üzerindeki kaplama ışığı öyle bir kesiyorduki eski ampullerden hiç bir farkı yoktu, bunu üzerine ürünü yukarıda sözedilen osram cool blue 5000 k ile değiştim ve şunu söylüyorum : bu araç bu şartlarda ancak bu kadar iyi aydınlatır sonuç çok iyi. İki şey daha ilave edeceğim: Xenonlarda olmuşken en iyisi diye 12000 kelvin almayın o ışığın renk indeksini gösterir . Kullandığımız standart sarı ampuller 4000 K civarındadır.Bu rakam büyüdükçe renk sarıdan beyaza , beyazdan maviye ve oradan da pembe ve mora gider ideal 6000-8000 civarıdır 6000 beyaz 8000 mavi beyazdır. Tavana takılan spotlara gelice her şey ihtiyaçlar dahilinde en iyidir. Arazi şartlarında ve karanlık yada alaca karanlıkta arazi seyrinde yere yakın yerden verilen aydınlatma, yol yüzeyinden daha yüksek olan bir yapının (örneğin yüksekçe bir çamur kütlesi ) arkasında gölge oluşturduğu için , o kütlenin arkası karanlık kalıyor ve siz arkası hakkında fikir sahibi olamıyorsunuz. Bu da aracı o kütleye yanaşırken daha canlı yada yavaş yada uygun devir vs. kullanmanız hakkında karar vermenizi güçleştiriyor. Hata yapma ihtimaliniz artıyor.Tavan spotları daha dik açı ile aydınlatma yaptığındından bu sorunu en aza indiriyor.
Teşekkürler... Çağlar Köker
oğuz hekim oğlu arkadaşımız güzel belirtmiş: farlarımız eski sistem cam olduğundan yeni teknolji mercak özelliği taşımadığından xenon sistemler ışığı çok dağıtıyor karşı tarafı rahatsız edercesine (örnek için mutlaka akşamları bir şahine, broadway'e, palio ya rastlarsınız : aydınlatma o şekilde oluyor) sonuçta yeni tekolji eski teknolojiye tam oturmuyor bir yerden patlak veriyor.Bende geçen hafta aydınlatmadaki yetersizlikten dolayı sis farlarını monte ederkenbu karanlık sorunu da çözeyim dedim daha güçlü ışık olsun diye mtec marka 100 w 16aH H4 ampul aldım iyi bir marka ve iyi ürün diye ama H4 ün üzerindeki kaplama ışığı öyle bir kesiyorduki eski ampullerden hiç bir farkı yoktu, bunu üzerine ürünü yukarıda sözedilen osram cool blue 5000 k ile değiştim ve şunu söylüyorum : bu araç bu şartlarda ancak bu kadar iyi aydınlatır sonuç çok iyi. İki şey daha ilave edeceğim: Xenonlarda olmuşken en iyisi diye 12000 kelvin almayın o ışığın renk indeksini gösterir . Kullandığımız standart sarı ampuller 4000 K civarındadır.Bu rakam büyüdükçe renk sarıdan beyaza , beyazdan maviye ve oradan da pembe ve mora gider ideal 6000-8000 civarıdır 6000 beyaz 8000 mavi beyazdır. Tavana takılan spotlara gelice her şey ihtiyaçlar dahilinde en iyidir. Arazi şartlarında ve karanlık yada alaca karanlıkta arazi seyrinde yere yakın yerden verilen aydınlatma, yol yüzeyinden daha yüksek olan bir yapının (örneğin yüksekçe bir çamur kütlesi ) arkasında gölge oluşturduğu için , o kütlenin arkası karanlık kalıyor ve siz arkası hakkında fikir sahibi olamıyorsunuz. Bu da aracı o kütleye yanaşırken daha canlı yada yavaş yada uygun devir vs. kullanmanız hakkında karar vermenizi güçleştiriyor. Hata yapma ihtimaliniz artıyor.Tavan spotları daha dik açı ile aydınlatma yaptığındından bu sorunu en aza indiriyor.
Teşekkürler... Çağlar Köker