Ynt: vıtara yukseltme
avcı-balıkcı' Alıntı:
benim istediğim şasenin yerden biraz uzaklaşması bu hangi yükseltme oluyor
Aracın yere en yakın noktası diferansiyellerdir. Fakat ne süspansiyonlara yapılan yükseltme ne de kupa yükseltme diferansiyelleri (ya da sizin istediğiniz şaseyi) yükseltmez.
Aracın şasesinin yerden yükselmesinin tek yöntemi orjinal ebattan "daha büyük çaplı lastik" takmaktır.
Araca yükseltme yapmadan takabileceğiniz ve hiç bir sorun yapmayacak en büyük ebat 215-80-15 dir ve bu şekilde aracınızın şasesi-diferansiyeli orjinal haline göre 1.6 cm yerden yükselir.
Eğer yükseltme kiti veya getle 3 inch süspansiyon yükseltme yaparsanız 30-9.5-15 lastik takma imkanınız olur, böylece aracın şasesi yerden orjinaline göre 3.45 cm daha yükselmiş olur. Dikkat ederseniz bu yükselmeyi sağlayan yükseltme kiti değil lastiktir, yükseltme, başka faydalarının yanında büyük lastiğin sorunsuz takılıp kullanılabilmesi içindir.
Eğer 30-9.5-15 ile sağlanan 3.45 cm'lik yükseltme yetmez derseniz, 31 -10.5-15 ebadında lastik takabilmek dolayısıyla aracın şasesini orjinaline göre 4,72 cm yükseltmek için ilk yaptığınız süspansiyon yükseltme kitine ek olarak;
kupa şase arasına get koyarak (buna body lift kit diyorlar) bir yükseltme daha yaparsınız.
Bu işlem için 8 adet get, 6 adet uzun boru tip somun ve 2 adet uzun civata yeterlidir. Uygulamayı yapmak için lift yeterlidir ancak şase ile kupa ayrılırken dikkatli olunmalı, fren hortumlarına ve varsa LPG borularına zarar verilmemelidir.
Ya da çok teferruata girmek istemiyorsanız aracın şasesini orjinal halinden 2 cm yükseltmek için Oğuz Abi'nin bahsettiği, üst paragrafta ayrıntısını yazdığım kupa-şase arasına 3 cm get koyup 235-75-15 lastik takıp amortisör-helezon-diferansiyellere hiç bir müdahale (get-kit vs.) yapmadan amacınıza ulaşmış olursunuz.