vıtara yukseltme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan porovic Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,212

porovic

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
0
92 vitarama 235 75 15 lastık taktım surtme yapıyo ne kadar yukseltme yapmalıyım ve tokozllamı yoksa kıtlemi yukseltmem gerek yardımlarınızı beklıyorum
 

Etiketler
Ynt: vıtara yukseltme

Düzgün bir servise gidin off roadla uğraşan, ne gerektiğini söyleyebilirler... Benim şahsi görüşüm getle yükseltmeniz, ancak jantları değiştirmediyseniz dönüşlerde de sürtme yapar onun için spacer de gerekebilir... İstanbuldaysanız Bostancıda Grand Oto var, işlerini gayet iyi yapıyorlar, bir günde hallederler... Bir dahaki sefere daha açıklayıcı konu açsanız (tabi önce biraz sitede araştırarak, çünkü bu konu defalarca konuşuldu) daha çok yardımcı olacak kişi bulabilirsiniz, lastikler şöyle, buralarda sürtme yapıyor vs...
 



Ynt: vıtara yukseltme

bence az fazla verın kıtt yapın kafanız rahat etsın hic yoktan bır daha amortısr kırıldı yay kapattı derdınız olmasın herseyı garantılı sız satana kadar
 



Ynt: vıtara yukseltme

>>Overall Diameter: 28.87 in 733.29 mm

>>1,87 inç tam captan büyük lastik kullanıyorsunuz ,,

3 cm kupa yükseltin en basitidir fazla bile gelir..3 cm den fazlası degşik sorunlar cıkarabilir..süspansiyona dokunmadan..!!

fazlaca off road yapmıyacaksanız..aracın aerodinamiğini bozmaz ve asvaltta otomobil tadında kullanırsınız.. ;)

>>muracat arwin..Ahmet abim.. :smiley:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=79272.0

bu topigede göz atın..
 

Ynt: vıtara yukseltme

3 cm yükseltme yapılırsa ön kolları uzatmaya gerek kalmıyormu ön kovan yada aracın herhangi bir yerine zarar vermiyor mu
 

Ynt: vıtara yukseltme

avcı-balıkcı' Alıntı:
3 cm yükseltme yapılırsa ön kolları uzatmaya gerek kalmıyormu ön kovan yada aracın herhangi bir yerine zarar vermiyor mu
Oğuz Abi'nin bahsettiği 3 cm yükseltme "şase ile kupayı ayırıp, araya 3 cm get koyularak yapılan kupa yükseltme işlemi"dir.
Bu durumun diferansiyelllerle bir ilgisi olmadığından ön kolları uzatmaya gerek yoktur.
Doğru malzemeyle bilinçli bir ustanın yapacağı kupa yükseltme işleminin aracın herhangi bir yerine zarar vermesi söz konusu değildir.
Diğer konuda benim bahsettiğim ve ön - arka diferansiyellere müdahaleyi gerekli gördüğüm yükseltme ise amortisör ve helezonlara get konularak yapılan süspansiyon yükseltme işlemidir.
İkisi birbirinden farklıdır.
 


Ynt: vıtara yukseltme

avcı-balıkcı' Alıntı:
benim istediğim şasenin yerden biraz uzaklaşması bu hangi yükseltme oluyor
Aracın yere en yakın noktası diferansiyellerdir. Fakat ne süspansiyonlara yapılan yükseltme ne de kupa yükseltme diferansiyelleri (ya da sizin istediğiniz şaseyi) yükseltmez.
Aracın şasesinin yerden yükselmesinin tek yöntemi orjinal ebattan "daha büyük çaplı lastik" takmaktır.
Araca yükseltme yapmadan takabileceğiniz ve hiç bir sorun yapmayacak en büyük ebat 215-80-15 dir ve bu şekilde aracınızın şasesi-diferansiyeli orjinal haline göre 1.6 cm yerden yükselir.
Eğer yükseltme kiti veya getle 3 inch süspansiyon yükseltme yaparsanız 30-9.5-15 lastik takma imkanınız olur, böylece aracın şasesi yerden orjinaline göre 3.45 cm daha yükselmiş olur. Dikkat ederseniz bu yükselmeyi sağlayan yükseltme kiti değil lastiktir, yükseltme, başka faydalarının yanında büyük lastiğin sorunsuz takılıp kullanılabilmesi içindir.
Eğer 30-9.5-15 ile sağlanan 3.45 cm'lik yükseltme yetmez derseniz, 31 -10.5-15 ebadında lastik takabilmek dolayısıyla aracın şasesini orjinaline göre 4,72 cm yükseltmek için ilk yaptığınız süspansiyon yükseltme kitine ek olarak;
kupa şase arasına get koyarak (buna body lift kit diyorlar) bir yükseltme daha yaparsınız.
Bu işlem için 8 adet get, 6 adet uzun boru tip somun ve 2 adet uzun civata yeterlidir. Uygulamayı yapmak için lift yeterlidir ancak şase ile kupa ayrılırken dikkatli olunmalı, fren hortumlarına ve varsa LPG borularına zarar verilmemelidir.
Ya da çok teferruata girmek istemiyorsanız aracın şasesini orjinal halinden 2 cm yükseltmek için Oğuz Abi'nin bahsettiği, üst paragrafta ayrıntısını yazdığım kupa-şase arasına 3 cm get koyup 235-75-15 lastik takıp amortisör-helezon-diferansiyellere hiç bir müdahale (get-kit vs.) yapmadan amacınıza ulaşmış olursunuz.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,938
Mesajlar
1,526,127
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst