Internette dolaşırken aşağıda ki mesaja denk geldim ve çoğu kişi böyle yapmış ve işe yaradığını söylemişler. Yaptıkları yakıt pompasının çalışma devrini azaltarak yüksek irtifada çalışmasını sağlamak. Değiştirmedikçe normal irtifada da aynı düşük değerle çalışıyor. Bu ısınmada biraz değerini düşürse de kurumlanmanın önüne geçtiği için faydalı buluyorlar.
Çevirimde hata olabilir; cihazı bilen tanıyan arkadaşlar hata varsa düzeltirlerse sevinirim.
Webasto teknisyenine göre prosedür:
Isıtma kasasından çıkan ana kablolar arasında arıza tesbiti için kullanılan 2 kablo vardır. 1 kahvrengi ve bir adet yeşil. Bu kablolar sayesinde cihaza bağlanarak programlanması yapılır
1- Kahverengi kabloyu şaseye, topraklama olarak bağlayın.
2- Isı kontrol ünitesinin düğmesini saat 12:00 gösterecek şekilde getirin. ( hatta yükseklik 3.000 metreden fazla ise 1 olacak şekilde ayarlayın)
3- Biraz sonra ayar dügmesindeki led ışık yanıp sönmeye başlayacak.
4- Isı ayar dügmesini 9 olacak şekilde ayarlayın. ( 3.000 metreden yüksekte 8 olacak şekilde)
5- Bu şekilde cihazı 3 dakika çalıştırın.
6- Cihaz çalışırken kahverengi kabloyu topraklamadan sökün.
Cihaz daha az yakıt verecek şekilde ayarlanmış oldu.
++++
OK Folks, just got off of the phone with Webasto tech support. The Air Top 2000 ST can be manually adjusted for high altitude by the end user. It involves reducing the fuel supply as well, but does not need any other parts. It will keep your combustion chamber from coking up at low oxygen/high altitude levels and will also make for easier starting at high altitudes.
According to Webasto tech support here is the procedure:
the main wiring harness that comes out of the heater case itself has a diagnostic pigtail of 2 wires, one brown and one green. This diagnostic pigtail is what the techs use for programming the system.
1: Connect the brown wire to ground.
2: Turn the heater control knob to 12:00 (or even 1:00 if you are at very high altitude 10,000ft plus)
3: After a few moments, the LED on the heater control knob will begin to flash.
4: Turn the heater control knob to 9:00 (or even 8:00 if you are at very high altitude 10,000ft plus)
5: Keep the heater running with the control knob set to 9:00 for 3 minutes.
6: While the heater is running, remove the brown wire from ground.
Now the fuel pump should be set to deliver less fuel, thereby creating a better combustion mixture for high altitude and less oxygen.
The tech said you can change it back when at sea level, but also said it was unnecessary, as the reduced fuel will not cause damage at sea level, just a lower heat output by 100-200 BTU/ hour at the maximum setting. He said that running it lean at sea level will also help to keep the combustion chamber clean. The Webasto Air Top 2000 ST has a max BTU/h of 7000 so you are only losing at most 3%, and you are also reducing your fuel use, albeit marginally. Also, the system has Stepless temperature control, so you can feel free to turn it up 3% to regain your "lost" output all the way up to 97% output.
++++
Çevirimde hata olabilir; cihazı bilen tanıyan arkadaşlar hata varsa düzeltirlerse sevinirim.
Webasto teknisyenine göre prosedür:
Isıtma kasasından çıkan ana kablolar arasında arıza tesbiti için kullanılan 2 kablo vardır. 1 kahvrengi ve bir adet yeşil. Bu kablolar sayesinde cihaza bağlanarak programlanması yapılır
1- Kahverengi kabloyu şaseye, topraklama olarak bağlayın.
2- Isı kontrol ünitesinin düğmesini saat 12:00 gösterecek şekilde getirin. ( hatta yükseklik 3.000 metreden fazla ise 1 olacak şekilde ayarlayın)
3- Biraz sonra ayar dügmesindeki led ışık yanıp sönmeye başlayacak.
4- Isı ayar dügmesini 9 olacak şekilde ayarlayın. ( 3.000 metreden yüksekte 8 olacak şekilde)
5- Bu şekilde cihazı 3 dakika çalıştırın.
6- Cihaz çalışırken kahverengi kabloyu topraklamadan sökün.
Cihaz daha az yakıt verecek şekilde ayarlanmış oldu.
++++
OK Folks, just got off of the phone with Webasto tech support. The Air Top 2000 ST can be manually adjusted for high altitude by the end user. It involves reducing the fuel supply as well, but does not need any other parts. It will keep your combustion chamber from coking up at low oxygen/high altitude levels and will also make for easier starting at high altitudes.
According to Webasto tech support here is the procedure:
the main wiring harness that comes out of the heater case itself has a diagnostic pigtail of 2 wires, one brown and one green. This diagnostic pigtail is what the techs use for programming the system.
1: Connect the brown wire to ground.
2: Turn the heater control knob to 12:00 (or even 1:00 if you are at very high altitude 10,000ft plus)
3: After a few moments, the LED on the heater control knob will begin to flash.
4: Turn the heater control knob to 9:00 (or even 8:00 if you are at very high altitude 10,000ft plus)
5: Keep the heater running with the control knob set to 9:00 for 3 minutes.
6: While the heater is running, remove the brown wire from ground.
Now the fuel pump should be set to deliver less fuel, thereby creating a better combustion mixture for high altitude and less oxygen.
The tech said you can change it back when at sea level, but also said it was unnecessary, as the reduced fuel will not cause damage at sea level, just a lower heat output by 100-200 BTU/ hour at the maximum setting. He said that running it lean at sea level will also help to keep the combustion chamber clean. The Webasto Air Top 2000 ST has a max BTU/h of 7000 so you are only losing at most 3%, and you are also reducing your fuel use, albeit marginally. Also, the system has Stepless temperature control, so you can feel free to turn it up 3% to regain your "lost" output all the way up to 97% output.
++++
Son düzenleme: