WJ hakkında yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 23burhan23 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,126

23burhan23

Ana Kamp
Mesajlar
90
Tepkime Puanı
0
Yer
merkez/elazığ
merhabalar siteye yeni üye oldum yardımlarınızı bekliyorum 1999 2000 2001 2002 2003 modeli farketmez grand cherokee almayı düşünüyorum motor olarak 4.7 araba fiyatlarında bir sorunum olmaz ama yakıt ve yedek parçada biraz bilgi edinmek istiyorum 4.7 motorlorda off road modifiyesi yapmadan km ne kadar yakıyor parça olarak fiyatları nasıl bulunma oranı nasıl piyasada bolca warmı birde kronik sorunları warmı kasa olarak çok güzel ama obür konularda yardım ederseniz inşallah bende sizin aranıza katılacam yorumlarınızı bekliyorum
 

Etiketler
Ynt: WJ hakkında yardım

daha önceden bu konular açıldı ben yinede kısa bilgilendireyim 1999 amerikan 4.7 v8 sahibiyim benzinde 16-18lt 100km yakıt sarfeder parçaları bence ucuz ve bulunur sorun olmaz kronik sorunu yok alırken iyi baktırıp al başın ağrımaz benim aracım 11 yaşında sıfır satılan araçlardan daha iyi makina güzel mrk etme
 






Ynt: WJ hakkında yardım

arkadaslar 4,7 nin vergiside yakıtıda yuksek deniliyor ve crd tavsiye ediliyor simdi ben bir hesap yaptim ve bence 4,7 almak daha mantikli sebebi ise 99 model 4,7 max duzgun bir arac 30 bin lira vergisi 1019 lira 2003 model CRD duzgun bir arac min 45bin lira ve vergisi 1019 lira simdi bu aradaki 15000 liralik farki sadece motor ve model yılına vermis olacagiz bence LPG takip mazot ve lpg fiyat farkindan hesaplarsak 4,7 almak daha mantilki sebeine gelince 15000bin lirayi peşin odemek yerine motora LPG ile yakacagimiz yakit farkini min 5 yılda ortalama 6000 km yol yaparsak dizel motor ve 4 yıl yeni modele verecegimiz para farkini ancak amorti edecektir
 


Ynt: WJ hakkında yardım

Merhabalar,

Bence maliyetin yanında tercih, ihtiyaç, kullanım yeri gibi şartlarda önemli. Bu konuyu dikkatlice düşünün.

Öncelikle 2003 model CRD'yi 1999 model 4.7 ile karşılaştırmak doğru olmaz diye düşünüyorum.
2003 CRD / 2003 4.7 karşılaştırması yapılırsa daha doğru olur kanaatindeyim.

Eğer sırf mantık olarak ( yani daha açıkçası maddi olarak bakıyorsak) ZJ ve XJ kasalar ekonomik olarak çok daha mantıklı olacaktır. İsterseniz hesabını yapın.

Ayrıca 1999 4.7lt vergisi 1.500 tl ( 6 ay ) civarında diye biliyorum.
Vergide bir yılda 1.000.- Tl fazla ödeniyor sanırım.

Benim gibi senede 25.000 - 30.000 km civarı yol yapan birisi için CRD: 300kr/km / 4.7 400 kr./km dizel kullanmak lpg'ye göre 2.5, 3 milyar tasarruf sağlıyor.
Ayrıca iyi bir LPG kitinin maliyetide yüksek.
Tüm bunları üst üste koyduğumuzda ilk yılda ekstra 8.000 tl civarı bir masraf ortaya çıkıyor. Kalan 7.000 tl yi de düşünürsek 1,5 yılda kendini amorti ediyor.
yani benim için CRD toplam 2.5 yılda kendini amorti etmiş oluyor.
2.5 yıl sonra 99 4.7 yerine 2003 CRD araç sahibi olacağım, kanaatimce değer kaybı daha az ve satış kolaylığı olacak.
Satmaz kullanmaya devam edersem bu günkü şartlarda, her yıl 3,5 - 4 milyar daha az maliyet üstleneceğim.

Bunun yanında görüş olarak benzinli motorda lpg kullanımına karşıyım. Özellikle GC gibi özel motorlar kullanılılan araçlarda. Tamamen şahsi görüşüm.

LPG ile iş ve ev de bulunan garajlarıma park edemem ( yasak)
Feribot , arabalı vapur vs. ye binemem ( yasak )
Bazı tünellerden geçemem ( yasak )
Bir depo LPG ile uzun yol kat edemem. Sürekli LPG ciye uğramam gerekir.

Kişisel tercih olarakta Mercedes motor ve şanzumana çok güveniyorum. Magna-Steyr fabrikasının üretim standartlarına güveniyorum.
2003 modelin daha olgun olduğunu ve daha önceki modellerde ortaya çıkan bazı aksaklıkların giderildiğini düşünüyorum.

Bu nedenlerle bana göre mantıklısı CRD olduğu CRD aldım...

Yani herkes kendi şartlarına göre bir araç seçimi yapıyor, herkesin mantığı kendisine göre doğru;
sizin de kendi şartlarınızı değerlendirip bir seçim yapmanız doğru olacaktır.

son söz : GC benzinli motorların homurtusuna hayranım.

Syg.
 

Ynt: WJ hakkında yardım

GCWJ04CRD' Alıntı:
Merhabalar,

Bence maliyetin yanında tercih, ihtiyaç, kullanım yeri gibi şartlarda önemli. Bu konuyu dikkatlice düşünün.

Öncelikle 2003 model CRD'yi 1999 model 4.7 ile karşılaştırmak doğru olmaz diye düşünüyorum.
2003 CRD / 2003 4.7 karşılaştırması yapılırsa daha doğru olur kanaatindeyim.

Eğer sırf mantık olarak ( yani daha açıkçası maddi olarak bakıyorsak) ZJ ve XJ kasalar ekonomik olarak çok daha mantıklı olacaktır. İsterseniz hesabını yapın.

Ayrıca 1999 4.7lt vergisi 1.500 tl ( 6 ay ) civarında diye biliyorum.
Vergide bir yılda 1.000.- Tl fazla ödeniyor sanırım.

Benim gibi senede 25.000 - 30.000 km civarı yol yapan birisi için CRD: 300kr/km / 4.7 400 kr./km dizel kullanmak lpg'ye göre 2.5, 3 milyar tasarruf sağlıyor.
Ayrıca iyi bir LPG kitinin maliyetide yüksek.
Tüm bunları üst üste koyduğumuzda ilk yılda ekstra 8.000 tl civarı bir masraf ortaya çıkıyor. Kalan 7.000 tl yi de düşünürsek 1,5 yılda kendini amorti ediyor.
yani benim için CRD toplam 2.5 yılda kendini amorti etmiş oluyor.
2.5 yıl sonra 99 4.7 yerine 2003 CRD araç sahibi olacağım, kanaatimce değer kaybı daha az ve satış kolaylığı olacak.
Satmaz kullanmaya devam edersem bu günkü şartlarda, her yıl 3,5 - 4 milyar daha az maliyet üstleneceğim.

Bunun yanında görüş olarak benzinli motorda lpg kullanımına karşıyım. Özellikle GC gibi özel motorlar kullanılılan araçlarda. Tamamen şahsi görüşüm.

LPG ile iş ve ev de bulunan garajlarıma park edemem ( yasak)
Feribot , arabalı vapur vs. ye binemem ( yasak )
Bazı tünellerden geçemem ( yasak )
Bir depo LPG ile uzun yol kat edemem. Sürekli LPG ciye uğramam gerekir.

Kişisel tercih olarakta Mercedes motor ve şanzumana çok güveniyorum. Magna-Steyr fabrikasının üretim standartlarına güveniyorum.
2003 modelin daha olgun olduğunu ve daha önceki modellerde ortaya çıkan bazı aksaklıkların giderildiğini düşünüyorum.

Bu nedenlerle bana göre mantıklısı CRD olduğu CRD aldım...

Yani herkes kendi şartlarına göre bir araç seçimi yapıyor, herkesin mantığı kendisine göre doğru;
sizin de kendi şartlarınızı değerlendirip bir seçim yapmanız doğru olacaktır.

son söz : GC benzinli motorların homurtusuna hayranım.

Syg.

Bu yüzden 5.2 ZJ veya 4.7 WJ tam isabet. ;D :D ::smiley: :eek:
 

Ynt: WJ hakkında yardım

benim de tavsiyem eğer bütçe karşılıyorsa 4.7 HEMI den yana.vergi ve yakıt uçuk ama CRD'lere göre kesinlikle başınızın ağırmayacağı bir motor seçeneği.CRD ler size çok sorun çıkartır ve motora harcayacağınız tamir masrafı,yakıttan elde ettiğiniz ekonomiyi kısa sürede egale edecektir.
 



Ynt: WJ hakkında yardım

CRD motorun çok sorun ve masraf çıkartacağı kanaatine nasıl vardığınızı paylaşabilirseniz sevinirim.

Ben 123.000 km'de periyodik bakımların dışında motorla ilgili bir harcama yapmadım. bir arkadaşımda 205.000 km'de var, bildiğim halde tekrar sordum, o da periyodik bakımların dışında bir masraf yapmamış. Mercedes E270 CDI kullanan bir arkadaşımda ( aynı motor ) 300.000 km nin üzerinde yol yaptı, sadece periyodik bakımla.
Yurt dışı siteleri inceledim , kronik bir soruna rastlamadım.

Biz CRD kullanıcılarını aydınlatırsanız şimdiden teşekkürler...
 

Ynt: WJ hakkında yardım

Arslan kardeşim,

Gönlüm kesinlikle ve kesinlikle benzinli motorlardan yana , ama ben mantık çerçevesinde nacizane görüşümü belirtmiştim.

En önemli ayrıntı benzinli motoru LPG ile kullanmak, en basitinden acıyorum bu mükemmel motorların LPG ile kullanılmasına.
Tabii bütçe konu olunca diyecek pek fazla birşeyde yok.

Ancak önemsiz bir öneri olarak alıp; LPG fiyatlarındaki artışın oranlarını , benzin ve dizel ile karşılaştırın,
Yarın öbürgün benzin ile LPG arasındaki fiyat farkı azalmaya başlarsa ne olur bunu da bir düşünün derim.

Syg.
 

Ynt: WJ hakkında yardım

herkezin tercihleri ve imkanları farklı tabiki bende 4.7 v8 var lpg hiç taktırmayı düşünmedim bile yakıtındanda emnunum diğer marka araçlara göre 4000 cc üzeri oldukca makul verdiği güç konfor ideal her an her yol şartına uygun bir jeeple seyir halindesiniz benzinli her zaman tercihimdir.
 

Ynt: WJ hakkında yardım

hepimiz burada WJ kasa GC almak isteyen arkadaşlarımıza , kullanan arkadaşları olarak deneyim ve fikirlerimizi aktarmaya çalışıyoruz.
herkes kendine uygun olan seçimi yapacaktır mutlaka.
ancak dizel motor çok sorun ve masraf çıkartır gibi dayanağı olmadığını düşündüğüm bilgi paylaşımları yanlış yönlendirici olabilir kaygısındayım.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.7 CRD 1800 rpm 400 n/m güc
4.7 3200 rpm 400 n/m güç

benzinli olsun dizel olsun yeterki GC olsun.....

Syg.
 

Ynt: WJ hakkında yardım

Benim bildiğim Grand Cherokee aile içerisindeki bulunan modellerin hiçbirinde (3.1 TDI hariç) sorunlu diyebilinecek araç yoktur , hepsi gönül rahatlığınca alınabilir.Bizden önceki sahiplerinin hor ve bakımsız kullanımından kaynaklanan sorunlar hariç tabiki.Bu yüzden bu araçların seçimi kişilerin isteklerine,zevklerine ve en önemlisi maddi durumuna göre değişim gösterir.Herkesin düşünceleri için teşekkürler...
 



Ynt: WJ hakkında yardım

yorumsuz...

Yıl : 2002 LPG/ 0,61 kr. benzin/1.60 TL. Oran: 38 %

Yıl: 2010 LPG/2,05 TL benzin/3,60 TL Oran: 60 %

LPG’de vergi artışı hazin sonuçlar doğurur

Türkiye LPG Derneği Başkanı Selim Şiper, LPG'de yeni ÖTV artışlarının yapılmasının, enerji türleri arasındaki vergi adaletsizliğini arttıracağını kaydederek, bu durumdan en çok dar gelirli vatandaşların olumsuz etkileneceğini söyledi. Şiper, otogazda yapılacak vergi artışının ise kayıt dışılığı arttıracağı uyarısında bulundu.

Öte yandan oto gazın benzinle olan farkına baktığınızda; Türkiye'de zaten oto gazın benzine olan fiyat farkı Avrupa ülkelerinden düşüktür. Örnek vermek gerekirse Türkiye'de benzin 100 lira ise oto gaz 60, Avrupa da benzin 100 lira ise oto gaz 50'dir.

"Benzin tüketimindeki düşüşten dolayı ÖTV gelirlerinde azalma varsa bunun nedeni dizelde aranmalıdır. Siz bugün ÖTV düşüyor ve ben vergi kaybına uğruyorum diye acelecilikle oto gazın üzerindeki vergiyi arttırırsanız, geliriniz artmaz aksine; iddia ediyorum ki düşer. Geçmişte örnekleri söz konusu. Deniyorsa ki, ben tüplüyü de arttıracağım, o takdirde diyebilecek hiç bir şeyim kalmamıştır. O zaman bugün Sayın Bakanın bile kabul ettiği hazin gerçeği daha da kötü boyuta taşımayı göze almış olursunuz ve sorumlusu olursunuz. Dar gelirli yurttaşımın üzerine daha fazla gelmeyeyim diye vicdani bir muhasebeyle ben sadece oto gazı arttıracağım derseniz, o zaman başka bir şeye sebebiyet verirsiniz. Yaptığınız şey tüplü ile oto gazın arasındaki ÖTV makasını açmak olur. Bu olduğu zaman biliyoruz ki; ülkemizde, tüplü ve dökme olarak deklare edilip, oto gaz olarak satılan bir miktar gaz söz konusu. Yani siz vergi kaçakçılığına neden olursunuz. "
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,928
Mesajlar
1,531,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,950
Kaydolan Son Üyemiz
blizzard22

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst