Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aslanahmet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,993
Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

teardrop' Alıntı:
Merhaba Omnitemporal bendede aynı motora sahip olan 207 var. Bende karavan almak istiyorum ama 1.4 70 bg hdi ile nasıl olur bilemiyorum. Araba çok güçlü çekmesine çeker hatta ATV lerde çekerde rampada durumlar nedir. Bununla ilgili ı bu forumda yazınızı okudum" çekmez dediler ama çekiyor" diye bir ibare belirtmişsiniz. Ben işi riske atmayıp bir caretta almayı düşünüyorum tepesinede port mazgal yaptırıp fiber tekne atmayıı düşünüyorum.Alacağım karavanın ağılığı 450 kg teknenin ise 100 kg hadi tüp müp yükleme falan de 700 kg yi bulur.E birde 3 kişi olduğumuzu düşünürsek??? anlatabildimmi? Tamam yakıt artmasında durum normal karşılanabilir onu es geçiyorum ama bu rampa durumunda araç çeksede baskı balataya zamanla zarar verirmi yada motora bir zarar verirmi ? Eğer çekmeyecekse arabayı değiştirmeye kadar gidebilirim. O yüzden deneyimlerinizdeki ayrıntılar benim için çok önemli.Teşekkürler (bu arada bende Anakaradayım mail adresim : teardrop81@live.com)
motorlarımız aynı,bendekide 70 bg,karavan 6 aydır bende ,10 veya daha fazla kez kampa gittik,kardada.çamurdada ,kuru zemindede kullandım,öncelikle şunu söyleyeyim,yol kuruysa hiç sorun yok,yokuşları rahat çıkıyor,uzun yolda uzun süre yokuş olursa hararet 100 e çıkıyor,ama karavan yokkende oluyodu,inişe geçince kısa bir süre boşa atınca 80 e iniyor hararet,hiç hararet tehlikeli düzeye ulaşmadı,belkide bassam sürekli hiç bi sorun olmayacak ama yinede inişte bir süre boşa atıyorum,çamurlu yolda düz yada hafif eğimli yollarda yine sorun yok,ama bir keresinde çamurlu yolda çok çok dik bir yokuşun ortasında durmak zorunda kalmıştım,kalkamadım,bu arabanın gücündenmi kaynaklandı,zincir taksam çıkarmıydı bilmiyorum ama yokuş çok çok dikti.zincirde yoktu yanımda,karda bi kez kullandım,zincirsiz gitmedi, kaldım,ama arabanın ön tekerlerine zincir taktım ve banamısın demeden karda kampa gittim,karda gidersen zincir taktığında sorun olmuyor,ama yinede karda karavanla kampa gitmek çok akıllıca değil,bence alacağın bu küçük caretta ve sörf ile hiç bir sorun yaşamazsın gibi geliyor,iyi gezmeler

CIMG0801


CIMG0802
 

Etiketler
Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

omnitemporal' Alıntı:
motorlarımız aynı,bendekide 70 bg,karavan 6 aydır bende ,10 veya daha fazla kez kampa gittik,kardada.çamurdada ,kuru zemindede kullandım,öncelikle şunu söyleyeyim,yol kuruysa hiç sorun yok,yokuşları rahat çıkıyor,uzun yolda uzun süre yokuş olursa hararet 100 e çıkıyor,ama karavan yokkende oluyodu,inişe geçince kısa bir süre boşa atınca 80 e iniyor hararet,hiç hararet tehlikeli düzeye ulaşmadı,belkide bassam sürekli hiç bi sorun olmayacak ama yinede inişte bir süre boşa atıyorum,çamurlu yolda düz yada hafif eğimli yollarda yine sorun yok,ama bir keresinde çamurlu yolda çok çok dik bir yokuşun ortasında durmak zorunda kalmıştım,kalkamadım,bu arabanın gücündenmi kaynaklandı,zincir taksam çıkarmıydı bilmiyorum ama yokuş çok çok dikti.zincirde yoktu yanımda,karda bi kez kullandım,zincirsiz gitmedi, kaldım,ama arabanın ön tekerlerine zincir taktım ve banamısın demeden karda kampa gittim,karda gidersen zincir taktığında sorun olmuyor,ama yinede karda karavanla kampa gitmek çok akıllıca değil,bence alacağın bu küçük caretta ve sörf ile hiç bir sorun yaşamazsın gibi geliyor,iyi gezmeler

Cevap için teşekkürler.Valla cesaret işi karda çıkmak.Benim araba 2008 model.Şubat ayında almıştım hatırlıyorum ankaraya şu resimdeki kadar yağmıştı kar.O yeni lastiklerle sabahın köründe dik yokuşta yolu ilk ben açmıştım hiç unutamam .O an Anladımki lastiğin yolu tutuşunun öneminin yüzdesi çok büyük. Karda hiç teker izinin olmadığı dik bir yokuşu asfaltda gider gibi geçtim ya gerisi önemli değil..aslında kışın karavan çekerken çivili lastik takarsanız daha iyi olur. Çivisi çıkabilen kışlık lastikler var. Neyse ben yaz adamıyım :smiley: gerçi kışında ava gidebilirim belki.. mali durumu düzelteyim seneye alıcam bir caretta.İyi gezmeler
 

Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

Merhaba,
konu bir süre boş kalmış olsada yine bir arkadaşımıza lazım olacak,
Öncelikle ilk karavan çekme tecrübem olduğunu ifade edeyim (daha önce 1000 km fiber kayık çektim römorku ile ama karavana göre oldukça hafifiti)

Karavanımı Antalyadan aldım, burdur, Afyon üzerinden Kütahya ya gittiim, bir kaç gün konaklayıp, Adapazarı üzrinden Yeniçağa yoluyla Zonguldak-Devrek ve Gökçebeye geçtim. Karavanı orda 1 hafta bıraktım, işlerimi halledip tekrar aldım. Karabük Kastamonu üzerinden Sİnopa getirdim

Merak ettiğiniz yerlerden başlayayım
1 Yağmur;
Yağmurun ilk yağdığı an tehlikelidir, yolda ince kaygan katman oluşur, bu tehlikeli katman çekme karavanı ve dolayısı ile aracınızı sallar. Benim aracım nisbeten küçük bir araç olduğu için (palio) daha fazla etkilenmiş olabilir, ancak arka aksın (dingilin yani) çeki topuzuna yakın olması bana avantaj sağladı diye düşünüyorum (kendi teorim)
Yağmurd aoluşan bu çamursu katmana Adapazarı istikametinden Mengene doğru giderken rastladım, gece sabaha karşı ve yol 2 şeritle sınırlı olduğu için inişlerde çok dikkatli olmam gerekti, virajlarda 60 km ve üzerindeki hızlarda araç gezeleme yapıyordu, bunu ilk farkedince zaten 50 km ye düşürdüm hızı sonrasında da düzlüklerde 70 km gibi bir hızla gittim yerine göre 40 km ye düşürdüm.
Yağmurun o bölgeye ilk yağışı olduğunu bilemeyebilirsiniz, bu tehlike kendini kolay belli etmiyor. Bu nedenle yağmurda temkinli olmak gerek diyorum

Yağmurun ilk yağışını tehlikeli bulsam da daha önceden bir süre yağmurla ıslanıp yıkanmış yollar bana göre o kadar tehlikeli değil, tabiki arkanızda bir karavan olduığunu sert hareketlerden kaçınmanız gerektiğni unutmadan.
Afyon Kütahya arasında yolun yarısından sonrası hep yağmurlu idi, yağmur aynı zamanda yavaşlatıyorda sanki, yada rüzgarın etkisini ben yanlıuş yorumlamış olabilirim.
Yağmurda düz yolda ve gündüz en fazla 80 km ve genelde altındaki hızlarda sürdüm sürdüm,
Benim karavanımın frenleri de bağlı değildi üstelik, frenin sol fren aldığımda bağlı değildi, yolda balatanın sürtünüp ısındığını farkedince de diğerini ben ayırdım. Dolayısı ile Isparta/Gönen den sonraki tüm kısmı frensiz geldim.
Yağmurda özellikle inişlerde “S” tipi virajlar tehlikeli, bu tür virqazlardan önce hıznızı azaltıp uygun vitese küçülterek motor kontrolünde daha güvenli iniş yapılabiliyor.

2 dolu,
Pek sık karşılaşılan bi durum olmada da Boyabat-Sinop arası kıs bir süre şiddetli doluya maruz kaldım, yol bir anda bembeyaz oldu, dolu taneleri mermi gibi vuruyordu, yol yada sürüş güvenliğinden çok dolunun arabayı ve karavanı çizmesinden iz yapmasından endişelendim, camı çatlatır mı falan dedim kendi kendime, 2. vites rölantisine kadar yavaşladım, bir petrol istasyonuna sığınmayı düşündüysemde dolu geçene kadar denk gelmedim. Dolu etkisi geçene kadar da 2-3 gittim yolumu, dolayısı ile arabayla 2 saatte gideceğim yolu karavan takılı halde 3 satte gitmiş oldum, çok da büyük bir geçikme yaşatmadı bana.

3 çamur,
Özellikle önden çekişli araçlarda kendini çok hissetiren bi konu, heö çekişin karavana uzak ve yükü az bir tekerlekte olması aynı zamanda bu tekerleğin etkili fren yapan tekerlek olması kötü bir kombinasyon çamur durumlarında. Bozüyükte arkadaşımı ziyaret etmek için evleirnin önünde dik bir yokuşa dönüş yapıyordum yağmu nedeniyle ıslanmış çamurlaşmış zeminden dönüş yapıp yukarı yönellince karavanda henüz asfalta çıkmadan bir 10 cm kot farkını aşması gerektiğinde ön lastikler patinaja düştü, biraz gazdan çekerek tutumasına yardımcı oldum, ıslak yolda çamurdan da kurtulunca lastikler tekrar tutunmaya başladı.

Çamurun en kötü etkisni inişlerde virazlardaki yağmur atıkları ve yol çalışmaları olan yerlerde gördüm. Arabanın arkasının gezelediğini hissettim, ki hızımı 50 lere kadar düşürmüş olmama rağümen, motor freninin de çamurda çok faydası olmuyo, öncesinde yavaşlamış olmanız lazım, hatta gezeleme anında yol şartlarına göre az gaz vermek tutunmayı artırıyor, yağmurlu havalarda toprak zeminli yollarfan ve çalışma alanlarından önce hızı 40 km lere hatta 20 kadar düşürmekte fayda var, özellikle zeminde çukur vb olduğunda karavanla birlikte yolda köşe kapmaca oynamak zor.
Çamurla karşılaşacağınızı kestirebiliyorsanız önceden hızınızı azaltmalısınız, viraz ve kötü bir zemnin ise iyice azaltmalısınız, karavan eğimden de etkileniyor çamur durumlarında, bu çeki aracını da etkiliyor elbette.

4 Rüzgar/Türbülans etkisi
Kuru ve düzgün zeminlerde ve özellikle makul hızx değerleri içierisinde tehlikeli bir durum değildir. Rüzgarın şiddeti arttıkça etkisi de artacaktır, öncen gelen rüzgar hızınızı kesip yakıtınızı artırır, arakadan zaten çok aşırı olmadıkça etkisi hissedilmez. Tehlikelisi tam yandna gelen rüzgar gibi geliyor bana, vede değişken olanı. Örneğin sağdan etkili rüzgar geliyor, tır sollarken yada ufak bir tepe gibi etkenlerle rüzgar perdelendiğinde araç sağa gitme eğiliminde olacak, tekrar rüzgara maruz kalınca da sola, en iyi tedbir uygun düşük hızlarda gitmek gibi geliyor bana.
Türbülans etkisi rüzgar yoksa ve zemin iyi ise çok etkili olmaz, tabi araçların boyutlarına ve ağırlıklarına oranla, ben 80 km kadar hızlada yanımdan geçen, karşıdan gelen araçlardan pek etkilenmedim, ama 80 aştığınızda hissediliyor, yüksek yüklü tır/kamyon arkasında bu etki azalıyor, ama onun rüzgar tünelinden çıkmanız yada onu geçmeye çalışmanız halinde hem kontrolünüz hemde aracın çekişi birden düşüyor.

5 hararet
Bu konuda benim söyleyebileceğim pek birşey yok, benim arabamda elektronik termostat olduğu için gyağ/su eksik olmadıkça gösterge oynamıyor, hatta Antalya-Burdur arası tırmanışta 2. yada 3. vitesle bir kango yu sollayacaktım adam bastı gitti, tırmanışta 2 viraj sonra flaan göremez oldum, tepeye varınca da kaputu açmış buhar çıkıyordu araçtan, benimkinin göstergesi ise hala ortada idi.
Bildiğim kadarıyla araçların ısınması soğuması için 2,500 devirleri uygun tırmanışlar için, çok da harareti yükseltmeden tehlikeli çizgiye yaklaştığında kaloriferi açmak (en yüksek ısı ayarına ve en yüksek üfleme ayarında en bol üflediği konuma genelde göüğüs hizasıdır tabi kapaklar açık olacak rahat üfleyecek) ve kenara çekip (stop etmeden rölanti yada düşük devirde) aracın soğumasına müsade etmek faydalı olacaktır.kaloriferi daha önce reno 19 da denemiştim, işe yarıyor. Tabiki yola çıkmadan önce lastik basınçlarını, motor yağ ve suyunu kontrol etmek daha önemli.

Genel olarak ise riskli durumlarda sürüş tarzınız çok önemli, bir önemli konu da lastikleirniz. 4x4 araç ta kullanıyor olsanız lastikleirniz iyi durumda değilse çamurdan ve yağmurdan ciddi bir şekilde etkilenirsiniz.
 

Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

Kemal bey tecrübelerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz. Önceki karavanımla ilgili tecrübemi yukarıda da yazmıştım. Yeni aldığım karavanım öncekine göre daha hafif (650 kg). Bu nedenle İstanbul'dan gelişte otobanda ve düzlüklerde 100-110 km süratle rüzgardan etkilenmedim. Hendek civarında sanırım yağmur vardı. Hızımı 80 lere düşürerek ve frenleri kontrol ederek yine sorunsuz Ankara'ya geldim. Sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi öncelikle lastiklerin yeni ve uygun hava basıncında olması gerekiyor. İkinci olarak hızı ne kadar düşürürsek o kadar az risk almış oluruz. Çeken aracın çekilen araca göre ağırlık oranı arttıkça, savrulma, frenleme gibi risklerde azalıyor. Aracın arka tekerlerinin kapline yakınlığı salınımların arka amortisörlerce daha kolay durmasını sağlıyor.
Kazasız bol geziler diliyorum.

DSC05600
 

Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

Şimdi konunun önemine binaen iki kez yazdı diye düşüneceksiniz ;D ama yanlışlıkla iki kez yüklemişim.
 



Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

Hocam sizin araç Zafira galiba?
kendisi zaten dengeli bir araba bir defa emanet kullandım, yola gidişi de oldukça güzeldi, hem kendi ağırlığı hem de rüzgar direncini azaltacak boyutta olması ve karavanınızın da rüzgar direncini azaltacak tasarını oldukça avantajlı.
Arka tekerleğin topuza yakınlığı sizin aracınızda da artı, kaldı ki karavanınız da hafif, frenli, dengesiz yüklemediğiniz takdirde de sorunla karşılaşılmaz.

Burda aklıma gelmişken bir de çekme karavanın artısından bahsedeyim moto karavana oranla:
Karavanla memlekete gititm (Zonguldak gökçebey ilçesi) annemin kalp pili tedavisi içinde Samsun a gitmem gerekiyordu, karavanı bırakıp Samsuna gittik, zaten Gökçebey Sinop 100 km geçmezseniz 6 saat sürebiliyor 365 km, bide üstüne Sinop Samsun ekleyince yol uzuyor.
Özellikle de Sinoptan sabahın 5 inde Samsuna gidip aynı gün kontrolden sonra Gökçebeye dönemk yorucu oluyo tabi ki burda da limite kadar hızlı gidebilmek işew yarıyor. Arkamda karavan ile bunu yapamazdım, aynı şekilde camper/motokaravanlarla da 120 sabit hızla yolculuk yapamazsınız. Ama çekme karavanı bırakında araba kendini Ferrari sanıyor ;) seri bi şekilde işinizi halledip tatilinize de dönebiliyorsunuz :smiley: gerekirse aileniz tatile devam ederken siz işinizi görüp gelebilirsiniz de, çekma karavanın en büyük artılarından biri :smiley:
 

Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

tornado57' Alıntı:
Bildiğim kadarıyla araçların ısınması soğuması için 2,500 devirleri uygun tırmanışlar için, çok da harareti yükseltmeden tehlikeli çizgiye yaklaştığında kaloriferi açmak (en yüksek ısı ayarına ve en yüksek üfleme ayarında en bol üflediği konuma genelde göüğüs hizasıdır tabi kapaklar açık olacak rahat üfleyecek) ve kenara çekip (stop etmeden rölanti yada düşük devirde) aracın soğumasına müsade etmek faydalı olacaktır.kaloriferi daha önce reno 19 da denemiştim, işe yarıyor. Tabiki yola çıkmadan önce lastik basınçlarını, motor yağ ve suyunu kontrol etmek daha önemli.
Merhaba Hocam,
Bende de r19 1,6 Europa var.Bu bilgi çok işime yarayacak.Ayrıca, Ben bu araçla en fazla kaç kg civarında bir karavan çekebilirim?Bu konulardaki bilgilerinizden yararlanmak isterim.Saygılar.Ergun
 

Ynt: Yağışlı Havada Çekme Karavan İle Araç Kullanımı; Tavsiye ve Önerileriniz Nelerdir?

Selam Ergun bey,
Benim ilk arabam Europa rt modeli idi,
sıkıştırdığımda falan harareti yükseliyordu,
o nedenle soğutma fanına manuel anahtar taktırmıştım, içeriden açmak için, anahtar açık konumda fan sürekli çalışıyordu, kapalı konumda ise termostata göre çalışıyordu. böyle bir anahtar sizin işinize çok yarar, kalorifer desteğine ihtiyaç duymazsınız, tabi benim gibi dağ yollarına tırmanışta yarış yapmazsanız :smiley:
özellikle yazın, köy yolları gibi hızlanamadığınız sürekli devirli gittiğiniz yollarda işinize çok yarayacaktır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,157
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

SON KONULAR



Geri
Üst