Merhabalar;
Öncelikle kendimi takdim edeyim, ismim Ege 26 yaşındayım İstanbul da yaşıyor ve doğa sporları ile ilgileniyorum. Forum'a sahibinden üzerinde tanıştığım bir beyefendi yönlendirdi. o da kendi çekme karavanını imal etmiş.
Benim de bir çekme karavan projem var ancak yasal süreci hakkında çok kafamı karıştırdılar. ağırlığı kesinlikle 750 kg'ı geçmiyor. Ancak kullanacağım malzeme trafikten düşürülmüş(hurda belgeli) bir volkswagen beetle. yasal gereksinimler ile ilgili bilgilerinizden faydalanmak istedim. yaptığım hesaplamalara göre aracın ve çekilen parçanın toplam ağırlığı da kesinlikle ruhsattaki sınırı aşmıyor.
öncelikle çekme karavan yapacağım aracı hurdadan alacağım gerekirse fatura da kestireceğim, görüntüsü aşağıdaki gibi olacak. şase no olan yeri söküp daha kuvvetli bir malzeme ile tamamlayabilirim. yapacağım projede aracın çeken kısmı ile çektiğim kısım aynı görüntü olacak, sadece burun olmayacak
güzel fikir; görsellikte çok güzel olacaktır ancak karavan, römork veya buna benzer latıstıklı araçları araç ile çekerken, çeken aracın çeki topuzuna 50-60 kg lık bir yük binmelidir. Burnu kesik bir vosvostan yapacağınız remorkta cekı okuna binecek ağırlık ( tekerın arkaya yakın olması nedeniyle ) 50-60 kg çok geçecektir. Bu sorun ıle çeken aracın arkasına yük binip burnu havaya kalkacak ve direksiyon hakimiyeti azalacaktır.
güzel fikir; görsellikte çok güzel olacaktır ancak karavan, römork veya buna benzer latıstıklı araçları araç ile çekerken, çeken aracın çeki topuzuna 50-60 kg lık bir yük binmelidir. Burnu kesik bir vosvostan yapacağınız remorkta cekı okuna binecek ağırlık ( tekerın arkaya yakın olması nedeniyle ) 50-60 kg çok geçecektir. Bu sorun ıle çeken aracın arkasına yük binip burnu havaya kalkacak ve direksiyon hakimiyeti azalacaktır.
çok önemli bir teknik detay, aracın motorunun da arkada olduğunu düşünürsek çok büyük dezavantaj. anlaşılan işin içine biraz daha fazla fizik girecek. peki alınan hurda belgeli bir aracın bu şekilde kullanılmasında yasal bir engel varmıdır. konumun takipçisiyim, eğer tüm detayları konuşursak ikinci bölüme imalat kısmına geçebilirim.
ayrıca aracın büyüklüğüne göre topuzda ki ağırlık değişken midir? yoksa tümü için 50-60 kg bandı mı geçerlidir? arkalarda daha sert amortisör sistemi ile çözebilirim
Daha önce yapılmış örnekleri var. Trafikte bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Bilbo lakaplı Batu arkadaşımızın T2' sinin arkasında yıllardır geziyor,fotosunu eklerim. Vosvos Çino diye aratırsanız, başka birinin vos ile çektiği yarım vos'u görebilirsiniz.
öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim vosdost ve Bestamibey.
bundan sonrasını Bilbo Batu bey ile detaylandıracağım. çekici aracı büyük olmasına rağmen neden ortadan böldüğü, şase bağlantıları elektrik tesisatı, kullanıyorsa fren sistemi gibi çok teknik detay öğrenmem gerekli
tekrardan teşekkür ediyorum, saygılar
ayrıca aracın büyüklüğüne göre topuzda ki ağırlık değişken midir? yoksa tümü için 50-60 kg bandı mı geçerlidir? arkalarda daha sert amortisör sistemi ile çözebilirim
Çeken araç ne olursa olsun bildiğim kadarıyla 50-60 kg standart olmalı. Sert amortisör ağırlık dengesinde bir değişiklik yapmaz. Aracın çeki topuzuna binen yük aracın ağırlık dengesini arkaya kaydıracak ve ön dingildeki yükü azaltacaktır.
Tekne römorklarında hareketli dingil vardır. Teknenin ağırlık dengesine göre dingil öne veya arkaya kaydırılır.
Benzer uygulamayı DEFENDER aracına Orhan BIYIKLI abimiz yaptı. Belki de DEFENDER olarak ülkemizde tek.
GEZENBİLİR de ararsanız bulursunuz. Ruhsat detayları hakkında bilgi de verebilir,
Şimdiden kolay gelsin.