Yedek Parça Arka Kaput

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Edirne Dağcısı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,836
Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

Sizlere birde link vermek istiyorum aynı şeyleri burada da yazmamak adına. sacın paslanmaya karşı koruma ile ilgili faydası olabileceğini sandığım bir konu.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=40229.20
 

Etiketler
Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

seyyah-34' Alıntı:
Hayır bende katılmıyorum öyle peynir tenekesi kadar da değil kalite zayıflığı olablir ama bendeniz lüks araçların ciğerlerini kesip biçen birisi olarak peynir tenekesini onaylamıyorum.

Peynir tenekesi benzetmesi sac kalitesi içindi. Anlatıldığı üzere metal kalitesi düşük. Rusya gibi nemi bol bir ülkede bunu neden yapıyorlar bilmiyorum. Hadi her ülke koşulları için (distribütörün fiyat politikası paralelinde üretim biçimleri) desek, o da değildir sanki (Bulgaristan'a giderken gemiden indirilen bir tane kullanıyorum, o da aynı). Sacın kalitesi neyse de aslında, sıfır Niva'nın üzerinde tek kat boya var, sıkıntı aslen bu. Tüm kasa fabrikada bir boya havuzuna dalıyor ve aynen çıkıyor. Boya konusunda uzman değilim lakin bana pek yeterli gelmedi. Bir de o havuza dalmadan önce sac üzerine koruyucu uygulama yapıp yapmadıklarından da emin değilim.

Niva'sını uzun süre sorunsuz kullanmak isteyenlerin sıfır aracı alır almaz külliyen dağıtıp, boya işini dikkatlice baştan yaptırdıklarını, akabinde toplatıp kullandıklarını biliyorum (bir iki örnek anlatmışlardı).

Kullandığım araçta (2 yaşında) paslanma yok, lakin arazide yediği darbeler paralelinde boyası çok çabuk dökülüyor (ufak tefek taş çarpmaları, vs). Bundan önceki Niva'yı (1996 model) külliyen soyup baktığımızda sadece çamurluk içinde küçük bir noktada çürüme gördük, o sırada 10 yaşında olan bir araç için gayet iyiydi.

Karşılaştırma yaptığımda, küçük gözlemler ve dahi hissettirdiği üzere, 2008 kasanın kesinlikle 1996 kasaya göre daha mukavemetsiz olduğunu düşünüyorum. Öte yandan muhtelif normları karşılamak üzere ya da malzeme kalitesinin değişmesi anlamında örneğin 1996'nın tamponu ile yeni tampon arasında mukavemet farkı var. Eski tampon daha rijit ve dayanıklı. Yenisi ise neredeyse bir tekmeyle yamulabilir durumda. Tampon aynı, metali görünürde aynı..
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

emre_ozk' Alıntı:
kaporta diyince aklıma bursa sanayisi geliyor. bursa sanayisinde şunu gördüm . bazı ustalar var para kazanmaktan ziyade bir yarış içindeler resmen birbirleri ile yarışıyorlar ben daha iyisini yaparım diye . Ben izmitte oturuyorum burada en ufak bir işi yaptırmak ölüyü diritmekten daha zor. Benim ladanın toplanma zamanı geldiği zaman nasılsa yerimde müsait aracı komple kumlamayı düşünüyorum.

Kumladıktan sonra galvaniz işi çok kolay biz artık profesörü olduk, üstelikte çok pahalı bir işlem değil, nakliyeler galviz tutarından daha fazla, galvaniz zor gelirse elektrostatik boyada yapabilirsiniz, yada herikisini birden, ladayı her gece tuzlu suya parketseniz yine paslanmaz.

Selamlar
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

Kemal hocam teşekkürler bilgilendirme için .

Yavuz abi benzer şeyleri bende duydum .Telman usta yeni model samaralar içinde direk sacın üstüne tek kat boya atıyorlar sonra dökülüyor araçlar bir noktadan sonra diyordu .Belkide Nivalara da aynısı yapılıyordur .

Bu kalite düşmesinin iki sebebi olabilir bence .
1- Bizdeki İthalatcı maliyet düşürmek istiyor
2- Ekonomik durumlar gereği Ruslar maliyet düşürüyor . Yada belkide yürürde güçlendirme yapıp kaportadan düşüyor .

Acaba Piyasada son durumlar nedir ? Mesela fotoğraftaki şase için kumlama ve galvaniz maliyeti ne olabilir ortalama . Birde Ankarada yaptıracak yer bulmalı tabi :smiley: Araştırmalarını yoğunlaştırmam lazım bakarsınız bir defender edinirim . Gerçi geçen hafta bir teşebbüs edeyim dedim ama sanırım evden kovulacağım . Bu sebeple sessiz ve derin bekleyişim sürüyor :D

Saygılar , Selamlar ...
Barış
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

ssbman' Alıntı:
Yavuz abi harika olmuş Elinize sağlık . Dediğin gibi kafayı bozmak lazım belkide ama az falan değil baya bozmak lazım . İşlem gördüğüm kadarıyla mükemmel olmuş , koca tam şaseye daldırma galvaniz :eek: Saygı duydum :smiley:

Lada nın yapılabilir bu durumda . Ama Bir defender alırsam onu toplarken bu işlemi yapmayı düşünebilirim işte .

Seyyah hocam bilgilendirme için teşekkürler .

Biz İşi biraz abarttık 7 defa galvanizlendi şasi, toplamda ağırlık 40 kilo arttı, üzerine 1,2 mikron elektrostatik toz boya yapıldı. En önemli nokta aceleye getirmemek, ilk kumlama sonrası yapılacak tüm onarma ve güçlendirme işlemleri titizlikle yapılmalı arkasından tekrar kumlanıp en geç 6 saat içinde galvaniz havuzuna daldırılmış olmalı.

Galvanizlenecek şey şasi ise bazı incelikleri var yarım yarım galvaniz işlemi veya yatay pozisyonda galvaniz işlemi uygun değil metalde sıcaklık farklılıklarından dolayı atılmalar olması sözkonusu, tüm şasi en ince tarafından birdefada daldırılması gerekiyor, ısıyı eşit dağıtmak için.

Selamlar.
 



Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

Evet artık Havuza varsa denize parkedilebilir demektir . Araç su geçisi için değilde suda dursun diye toplanıyordu sanıtım :D

Birkez daha tebrikler . Böyle titizlikle kusur bulamadığım aksine birşeyler öğrendiğim işleri görünce çok hoşuma gidiyor gerçekten .
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

ssbman' Alıntı:
Kemal hocam teşekkürler bilgilendirme için .

Yavuz abi benzer şeyleri bende duydum .Telman usta yeni model samaralar içinde direk sacın üstüne tek kat boya atıyorlar sonra dökülüyor araçlar bir noktadan sonra diyordu .Belkide Nivalara da aynısı yapılıyordur .

Bu kalite düşmesinin iki sebebi olabilir bence .
1- Bizdeki İthalatcı maliyet düşürmek istiyor
2- Ekonomik durumlar gereği Ruslar maliyet düşürüyor . Yada belkide yürürde güçlendirme yapıp kaportadan düşüyor .

Acaba Piyasada son durumlar nedir ? Mesela fotoğraftaki şase için kumlama ve galvaniz maliyeti ne olabilir ortalama . Birde Ankarada yaptıracak yer bulmalı tabi :smiley: Araştırmalarını yoğunlaştırmam lazım bakarsınız bir defender edinirim . Gerçi geçen hafta bir teşebbüs edeyim dedim ama sanırım evden kovulacağım . Bu sebeple sessiz ve derin bekleyişim sürüyor :D

Saygılar , Selamlar ...
Barış

Ankarada 6 metreye 12 metre genişliğinde galvaniz havuzu var, işçilik avrupa standardında , herşeyi galvanizlemiyorlar önce teste tabi tutuluyor, uzmanlar onay veriyor , sonra kabul ediyorlar parçayı.

Havuz kamyon şasilerini galvanizlemek için kurulmuş, defender şasisi havuzda küçücük kaldı ;D

Maliyet kısmı komik, parçaya göre kilo başına 1,2 lira ile 0.6 lira arasında. başka incelikleride varda çok teknik oralara girmeyeyim.

Selamlar
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

ssbman' Alıntı:
Böyle titizlikle kusur bulamadığım aksine birşeyler öğrendiğim işleri görünce çok hoşuma gidiyor gerçekten .
O zaman gel birde bizi izle.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=42034.0
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

ssbman' Alıntı:
Evet artık Havuza varsa denize parkedilebilir demektir . Araç su geçisi için değilde suda dursun diye toplanıyordu sanıtım :D

Birkez daha tebrikler . Böyle titizlikle kusur bulamadığım aksine birşeyler öğrendiğim işleri görünce çok hoşuma gidiyor gerçekten .

;D ;D Teşekkürler Barış, arızalı olduğumu hep söylerler etrafımdakiler, yarım işi hiç sevmem, yarım yapmaktansa hiç yapmamayı yeğlerim, o yüzden çok uğraştık, işlemlerin tamamı 24 saat sürmedi belki ama araştırması, öğrenmesi 3 ayımı aldı, geceleri rüyalarımda hep şasi gördüm 3 ay boyunca. ;D ;D ;D
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

Abi o arızadan bende de olduğunu söylüyorlar Ama kuru iftira , gerçekten :D . Bir iş düzgün olmadımı hepsini bozar baştan alırım zaten diğer türlü uykularım kaçar . O yüzden akıllı ve ince yapılan işlere karşı aşırı sempatim var ve izlemek keyif alıyorum :smiley:

Özellikle bazen öyle işler görüyorki insan(Hem sanayide hem başka alanlarda) ağzım açık kalıyor . Aman diyorum böyle iş olacağına hiçbirşey olmasın ...
 



Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

discovery-V8' Alıntı:
Kumladıktan sonra galvaniz işi çok kolay biz artık profesörü olduk, üstelikte çok pahalı bir işlem değil, nakliyeler galviz tutarından daha fazla, galvaniz zor gelirse elektrostatik boyada yapabilirsiniz, yada herikisini birden, ladayı her gece tuzlu suya parketseniz yine paslanmaz.

Selamlar
Benim arabanın toplama zamanı gelsinde sizin dediğiniz bu olayları araştıracağım. Araç 2005 model nerden baksanız 5-6 yıl kafam rahat. Bu galvaniz olayı sadece ankaradamı var.

Daha önce bir niva çürüttüm bu duruma gelmişti. Ama bu araç bu duruma gelene kadar müdahale edebilirdim ama bazı sebeplerden dolayı aracı kaderine terketmiştim. Bu arabayı sattım alan kişide bu aracı toplatmış yakın zamanda ziyaretine gideceğim.


031220080015.jpg
 

Ynt: Yedek Parça Arka Kaput

emre_ozk' Alıntı:
Benim arabanın toplama zamanı gelsinde sizin dediğiniz bu olayları araştıracağım. Araç 2005 model nerden baksanız 5-6 yıl kafam rahat. Bu galvaniz olayı sadece ankaradamı var.

Daha önce bir niva çürüttüm bu duruma gelmişti. Ama bu araç bu duruma gelene kadar müdahale edebilirdim ama bazı sebeplerden dolayı aracı kaderine terketmiştim. Bu arabayı sattım alan kişide bu aracı toplatmış yakın zamanda ziyaretine gideceğim.


031220080015.jpg

Bence uygulanabilir ama Ankara dışındaki illerin durumunu bilemiyorum .

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,580
Kayıtlı Üye Sayımız
166,829
Kaydolan Son Üyemiz
Lukes

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst