Yeni Bir Proje

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Eekaynarr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 68
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,969

Eekaynarr

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
Merhabalar ben Emre kaynar. Eşimle ikinci hayalimizi gerçekleştirmek adına bir yola girisme kararı aldık. Bir motosikletimiz var satıp bir panelvan alıp önümüzdeki yaza kadar içerisini ufak ufak doldurmayı düşünüyoruz. Fakat bütçe durumu göz önünde tutulduğunda birkaç araç belirledik. "Boxer" model araçlar. Genel olarak yaşlı araçlar. Sormak istediğim soru şu;

- karavan olabilmesi için yaş sınırı var mı?
- misalen 2000 model bir araç yurt dışına çıkarken sorun yaşar mı?
- reklefiye motor bir araç karavan sağlıklı olur mu?
- bütçem bu şart araçlara yetiyor ortalama 300.000km araçlar masraf yapmaya değer mi?
 

Etiketler

Mrb
1-linkteki yönetmelikte yaş sınırından bahsedilmiyor ( Motorlu Karavan ve Çekme Karavanlarla ilgili Mevzuat )
2-yurtdışı konusunda bilgisi olan arkadaşlar vardır elbet, benim bilgim yok.
3- Rektefiye edilmiş araç hakkında serviste rektefiye edilmişse , buna ilişkin belge varsa ya da servis rektefiyeyi , yapılan işlemleri teyit edebiliyorsa neden sağlıklı olmasın?
4- bazı markalar örneğin mercedes ,voklswagen motorlarına 1 milyon km garantisi veriyorlar,(bakımları düzenli ve serviste yapılmışsa) yine bakımları düzenli yapılmış başka marka temiz araç bulmakta mümkün ancak serviste ,belgeli, rektefiyesi yapılmamış 300 bin km araçlara bulaşmayın derim.
dilerim gönlünüze göre bir araç bulur ve başlarsınız, başlarsanız buradan keyfle izleriz.
 

Rektifiye yapılacaksa zaten 300 bine gelmiştir o araç ve sanırım Emre bey aracı uygun fiyatlı ve çok yol yapmış bir araç olarak alıp kendisi rektifiye ettirmek istiyor. Bu sorunun cevabını bende merak ediyorum. Rektifiyeci diye yazan tamirhaneler falan var napar kimlere hizmet verirler hiç bilmiyorum.
 

Aracınızla yurt dışına çıkarken; Türkiyeden çıkarken en ufak bir sorun yok,girdiğiniz ülkelerin gümrük kapılarında bazen şansızlık diyeceğimiz sıkıntılar olabiliyor ama her zaman halloluyor. Aracın yaşı ile ilgili hiç bir kısıtlama yok.Bulgar gümrüğü görevlileri akıllarına estikçe Kapalı kasa kamyonet görünüşlü Türk araçlarını içeri almıyorlar dert değil diğer gümrük kapısına gidip oradan girersin yada Bulgarın mesai değişimi bekler mızıkçı memur gidince yeniden giriş yaparsın.
 


  • Karavan dönüşümünde ve yurtdışında yaş sınırı yok,
  • Motorkaravanın sabit maliyeti yüksektir, trafik sigortası, vergiler, muayene, eski araç arızaları bakım onarım vs.
Can sıkıntısı çekmek istemiyorsanız, alacağınız araç bütçenizin 3/4 ünü geçmemeli, emin olun bir sürü masraf çıkaracak. (ekmek yediren bir araç olsaydı satan adam satmazdı)

Model yılının pek önemi yok, rektefesiz ve aktif olarak kullanımına devam edilen bir araç tavsiye ederim,
  • Rektefe yaparken yüzlerce kritik işin doğru yapılması gerekir ki bir çoğu yapılmaz. (bilinmez, boşverilir, alet edavat yoktur, bir daha gelsin diye bilerek yapılmaz).
  • rektefenin oluşmasına neden olan sebepler genelde çözülmez. uyduruk bir rektefe ile motor büyük ihtimalle sadece nefes alacak hale getirilmiştir. Noterden sonra son nefesini verir,
  • Motor Rektefelik hale geldiyse "büyük ihtimal" motor yağında da sorun olmuştur(ya yağsız kaldı,ya yağ pompasında sorun oldu, ya yağa su karıştı vs.), sonuçta "sorunlu yağ ile çalışmış turbo, sorunlu turbo demektir" rektefeli aracta turbonun da zarar görmüş olma ihtimali yüksek. Benzer şekilde soğutma sistemi komple revize isteyebilir.
 
Son düzenleme:



Sayın Memret aşagıda sizden kopyaladığım fikirlerinize katılmıyorum:

Model yılının pek önemi yok, rektefesiz ve aktif olarak kullanımına devam edilen bir araç tavsiye ederim,
  • Rektefe yaparken yüzlerce kritik işin doğru yapılması gerekir ki bir çoğu yapılmaz. (bilinmez, boşverilir, alet edavat yoktur, bir daha gelsin diye bilerek yapılmaz).
  • rektefenin oluşmasına neden olan sebepler genelde çözülmez. uyduruk bir rektefe ile motor büyük ihtimalle sadece nefes alacak hale getirilmiştir. Noterden sonra son nefesini verir,
  • Motor Rektefelik hale geldiyse "büyük ihtimal" motor yağında da sorun olmuştur(ya yağsız kaldı,ya yağ pompasında sorun oldu, ya yağa su karıştı vs.), sonuçta "sorunlu yağ ile çalışmış turbo, sorunlu turbo demektir" rektefeli aracta turbonun da zarar görmüş olma ihtimali yüksek. Benzer şekilde soğutma sistemi komple revize isteyebilir.
  • Bu saydığınız olumsuzluklar oluşuyor olsaydı şu ana kadar motor yenileme işlemi yapan iş kolu batardı.
  • Motor yenileme işleminde sizin isimlendirdiğiniz gibi öyle yüzlerce kritik iş filan da yok.Ayrıca her atölye de her türlü alet edevat ta vardır çalışanlar da işlerini de bilir.Zaten sizin dediğiniz gibi bir dükkan çalışamaz senesini bile çıkaramaz.
  • Lütfen Esnafıda böyle gereksiz yere suçlamayalım.
 


Sayın ince999 üstad,

Fikirlerime katılmamanıza sevindim, herkes aynı fikirde olsaydı hayat çok sıkıcı olurdu
Sizin benden daha ileri tecrübelerinize göre farklı fikirlere sahip olmanız normal.

Ben 9 yaşından itibaren rektefe atölyelerinde büyümenin, şu anda da halen motor parçaları üretiyor olmanın getirdiği tecrübe ile bu fikirlere sahibim.

Motor toplamanın yüzlerce kritik noktası falan olmadığında hemfikiriz, zira tekrar kullanılan her bir parçanın ölçülerini de hesaba kattığımızda toplamda binlerce kritik noktası var.

Bu genellemenin de "diğer tüm genellemelerde olduğu gibi" , işini mükemmel şekilde yapan esnafları kapsamayacağını belirtmeye gerek yok sanırım.
Bizzat esnaflığını da yapmış olduğum için "suçlama" yerine durum tespiti diyelim
 

Sayın Memret aşagıda sizden kopyaladığım fikirlerinize katılmıyorum:


  • Bu saydığınız olumsuzluklar oluşuyor olsaydı şu ana kadar motor yenileme işlemi yapan iş kolu batardı.

Bu olumsuzluklar iş kolunu batırmaz, aksine güçlendirir. Zira motoru hatalı rektefe edildiği için tekrar arıza yapan müşteri baklavacı yerine tekrar aynı tamirciye gidiyor. Tamirci tekrar gelen müşteriye biraz hikaye anlatıp biraz daha sağıyor, bu döngü böyle devam ediyor.
Bu döngüden sıkılan müşteri çok kızarsa diğer tamirciye gidiyor, yeni tamirci yeni bir döngü başlatıp biraz da o nasipleniyor Böylece oto sanayinin işlerinde süreklilik sağlanıyor. Hayat böyle.. (tabi biraz dramatize ettim)
 
Son düzenleme:

Hiç te sizin dediğiniz gibi olmuyor.Kusura bakmayın. Biraz haddimi aşacağım ama hem müşterileri küçük görüp hemde esnafı hilebaz yerine koyarak dolaylı yoldan da olsa kalp kırıyorsunuz.Sizde hayal görüyorsunuz.
 

Biraz teknik konulara girelim sizinle.Önce belirteyim ben İnşaat mühendisiyim ama aynı zamanda hem meraklı hemde uygulamacıyım.
Şimdi bana bir motor yenilemede size göre bir kritik durum yazarmısınız hani ustaların atlayıp boş verdiği gibi olan
 




Ben inşaat konusunda sizinle teknik tartışmaya giremem, bilgim eğitimim tecrübem yetmez. Büyük ihtimalle sizde sıkılırsınız zaten..
 

Lütfen demogoji yapmayın ben çok net bir şekilde motor yenileme işleminde sizin iddia ettiğiniz kritik durumlardan bahsetmenizi ,açıklama yapmanızı istedim.Yoksa aslında siz bu işlerden anlamıyormusunuz haaaa
 



Halen kıvırtıyorsunuz.Kolayca laf söylüyor atıp tutuyorsunuz ama kendi iddianızı açıklayın deyince görmemezlikten geliyorsunuz.
Şimdi özelim diyeceksiniz ama tanıtımınızda Yüksek mühendis demişsiniz de haydi anladık yüksek tamamda ne mühendisisiniz? hangi Üniversitenin hangi fakültesinden ne zaman mezun oldunuz?
Sorum son derece net ve basit.
 



Yüksek mühendis demişsiniz de haydi anladık yüksek tamamda
ne mühendisisiniz?
hangi Üniversitenin hangi fakültesinden
ne zaman mezun oldunuz?
Sorum son derece net ve basit.

Konudan baya uzaklaştınız birden,

vuracak yer arıyorsunuz sanırım
vukuatlı noter onaylı nüfus kaydı örneği de talep eder misiniz