YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 07gokhanlc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,675

07gokhanlc

Defender100" TYT LC 80+406 Ünimog+Nissan PatrolY60
Mesajlar
1,433
Tepkime Puanı
2
Yer
ANTALYA
Herkeze Merhaba,
herne kadar "ne kadar teşkilat o kadar müşkülat.." fikrini savunsamda
Yeni nesil motorlar yani elektronik ve/veya beyinli diye tabir edilen motorlar artık tüm araçlarda kullanılmakta.. Ofroad ve gezi etkinliklerinde her nekadar bu tip motorlar tercih edilmesede kaçınılmaz olarak bir süre sonra karşımıza çıkacak.. :(
4x4 araçlara olan merakımız ve araçların performansını yükseltmek adına bu motorlara ihtiyaç duyulavak...Ülkemizin kanun ve prosedürlerini bir kenara bırakarak;
Bu konuda tecrübesi olanların deneyimlerini öğrenmek,bu işe kalkışanları doğru yönlendirebilmek adına bu başlığı açtım..
Bu konuda bilgisi olanlar,uygulaması olanlar veya uygulama yapılmış örnekler var ise paylaşalım..

"bilgi paylaşıldıkça değerlidir"
 

Etiketler
Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Örneğin
Moderlerimizden MKG, defenderine yeni nesil TD5 motorunu tatbik etti,kendisi ile detaya girmeden yaptığımız bir görüşmede "eskolasyon kablosu ve beyinle" birlikte alındıktan sonra bu motorların rahatlıkla takılabileceğini belirtmişti.....
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Yine aklıma geldi çok karşılaşılan bir durum....

LR defender lere puma motor olarak bilinen mekanik pompalı max 120 beygir e sahip transit motorları konuluyor..Ama aynı motorun 125,130ve 140 beygirlik elektronik pompalı olanlarıda var.... neden kimse bu motorları defenderlere koymuyor veya koyamıyor ???

selamlarımla
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

yada bu motorlar mekanikleştrilemiyormu, veya iyice basit bir düzene sokulamazmı .( az elektroni) ??
bence biraz uğraşla olur gibi ama mekatronikciler bu işi daha iyi bilir .
kestane kebep acil cevap. :smiley:
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Konu harika inşallah bilgisi vede ilgisi olanları bekliyoruz
 



Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Had beyler yokmu örnekler ve fikirler.... ???
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

OOOO oo hani o kadar mühendis vardı, bilim adamı vardı ne oldu alooo.." hesap uzmanı " vardı yokmu şu başlık hakkında hiç kimsenin fikri.
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

arkadaşlar konu güzel ama sönük kaldı biraz,Benim işim yedek parça ve son dönemde mecburen beyinli motorlarla haşır neşir olmak zorunda kaldık
şimdi konuya dönelim her arabanın enstalasyonu kendine özeldir ama çözülmeyecek müdahale edilmeyecek diye bir şey yok yeterki uğraşılsın emek verilsin ben gazelle rus araçlarının motorunu defendere uygulamak için yaptığım araştırmada aracın kendi kablo sistemini iptal etmek ve yeniden kablo sistemi dizmek kaydıyla sonuca varacağımı tesbit ettim sadece yapılması gereken aracın orjinal beyni ile motorda olan müşirlerin ve sensörlerin bağlantısını doğru yapmak ve gaz pedalını aracın orjinal pedalı ile kullanmak yeterli ancak göstergede bazı uyarı lambaları iptal oluyor bunada örneğin yağ müşirini mekanik tip kullanarak hararet müşirinide gene mekanik kullanarak işlem tamamlanıyor bu işlemde en önemli husus motorun arıza tesbiti için var olan eski araçtaki soketi mutlaka yeni araca monte etmek gerekiyor çünki bilgisayara bağlaya bilmek için mutlaka şart
benim tesbitim ve gözlemim bu diyelim puma uygulayacağız beyin -motor- sensör-kontak- akü-şasi-gaz pedalı vs kablo takibini iyi yaparsak aynı sonuca varacağımızı düşünüyorum kolaylıklar dilerim
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Ford 'un commanrail sistemli motorlarının aracın göğüs tesisatı ve devir saati vs. ile entegre olarak çalıştığını, göğüs ve müştemilatı olmazsa motoru çalıştırmanın mümkün olmadığını söyledi bana servis yetkilisi bir tanıdığım.
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Yavuz bey servislerde her şey mümkün ama işlerine gelince işlerine gelmezse < mümkün değil olmaz çalışmaz > en başta söyledikleri basit bir örnek magurus 2012 motor sultan otobüslerde var aynı motor mikserlerde var aynı motor as 250 dodge superlerde var volvo iş makinasında var vs vs cummis motorlarda birçok değişik iş makinasında ve kamyonlarda var hatta dodge ram 1500 ün motoruda cummıs 5.7 qsb motor biraz kafa yorar biraz emek verirsek olacağını düşünüyorum saygılarımla
 



Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Haklısınız ama, teknik bilgi ve beceri varsa herşey mümkün bencede.Parayla bu tür işleri yaptırmak sorun.
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Selam arkadaşlar,

Hüseyin bey e hak veriyorum ama Yavuz un söyledikleride doğru...Buna kafa yoracak k....nı sıkıp işi yapacak ustada lazım..
Ben kendi adıma bu konuda aracımın işlerini ayptırdığım esnaf arkadaşlarıda düşünerek şanslı olduğumu düşünüyorum.

Açılan konu başlığındaki husus 4x4 aracı olan herkesin (veya bir kısmının) birtakım sorunlarını çözebilecek bir konu ancak ilgi az...

Ben bu tarz motorları incelediğimde detaylar bir yana ana başlık halinde şunları görüyorum,araçlar konulamn beyinler ve eletronik sistemlerde
-Uyarıcı sistemler
-önleyici sistemler
-yakıt ve yanma ile ilgili sistemler
-motor ve şanzumanın uyumlu çalışmasını sağlayan sistemler

eksiğim varmı bilemiyorum,ama gelecek diğer hususlar bu başlık altına girecektir kanaatindeyim..

Bu ve benzeri sistemleri olan motorların diğer bir araca takılarak , sistemlerinin bize yarayacak kısmını aktif halde tutmak yaramayan kısımlarını en amiyane tabirle körlemek veya beyne çalışıyor sinyalini gönderecek hale getirmek..... kafa yorulacak kısım bu bence ..Kabloların doğru takılması ve ya kendi kablolarının kullanılması bence teferruat
ne dersiniz. ???
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

takip
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

transıtlerle ılgılı olarak common rail sisteme sahip olan bır transıtın abs sensor arızası sebebıyle motorun gucten dustugu sahıt olmustum. Abs sorunlu olunca motor guvenlık ıcın gucten dusuyormus.
 

Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

esas olan şu : kabloları ve elektronik aksam olmadan modern motorlar verimli bir şekilde çalışabilirmi yoksa hangi motoru istersen istediğin araca takabilirsin , benim anlamaya çalıştığım motoru tamamen mekanikleştirmek yada minimum seviyede elektronikli olarak transfer etmek. bu ne kadar başarılı olur. bence olabilitesi yüksek ( teorik olarak )..
 



Ynt: YENİ NESİL MOTORLARIN(ELETRONİKVE/VEYA BEYİNLİ) DİĞER ARAÇLARA TAKILABİLMESİ..??

Yeni nesil motoru , mekanikleştirdikmi orjinalşden fazla bir farkı olmayacaktır. Kendi 120 ps tdci transitimin nasıl gittiğini biliyorum, bir arkadaşımın 120 lik common rail motoru olan transitini kullandım, ivmelenme neredeyse iki katıydı,ses yarı yarıya azdı.Bence teknolojik motorun tüm nimetlerinden faydalanılmalı, bunun için en iyi seçenek bence ford grubu.
Memleketin neresine giderseniz gidin parçada var, ustada.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,052
Mesajlar
1,527,990
Kayıtlı Üye Sayımız
166,794
Kaydolan Son Üyemiz
fuatkollayan

SON KONULAR



Geri
Üst