Yerli Çekme Karavan Üreticilerine Eleştiriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 311,856
Bu arada bütün karavanlara ciddi zam gelmiş erba 3.75 bir ay içinde 26 dan 28 e şimdide 33 olmuş güney midi 25 ten 30 May 42 den 45 olmuş tabiki digerlerindede var hayalleri ertelemeye devam
 

Buna paralel olarak ikinci el yerli karavanlarında fiyatları artıyor. Az önce bir ilan gördüm. Hiçbir opsiyonu olmayan 1 yaşındaki 525 boyundaki yerli karavana 130 bin tl fiyat yazılmış. Anlamak mümkün değil.

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Buna paralel olarak ikinci el yerli karavanlarında fiyatları artıyor. Az önce bir ilan gördüm. Hiçbir opsiyonu olmayan 1 yaşındaki 525 boyundaki yerli karavana 130 bin tl fiyat yazılmış. Anlamak mümkün değil.

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sıfırı kaç para ki? ;)
 

Bu arada bütün karavanlara ciddi zam gelmiş erba 3.75 bir ay içinde 26 dan 28 e şimdide 33 olmuş güney midi 25 ten 30 May 42 den 45 olmuş tabiki digerlerindede var hayalleri ertelemeye devam

Merhaba, Erba 3.75 26.000+KDV iken 28.000+KDV olmuştu. Yalnız şu anki 33.000 fiyatı KDV dahil fiyat olduğu için onu göz önünde bulundurmakta fayda var. Firma bir süredir zaten KDV'yi eksiksiz kesiyormuş. Fiyat artışı daha sınırlı tutuşmuş şimdilik.
 




Ender Bey uğraşıp da şunu yaparsa ,
ısı köprüsü olayı kısmen çözülür, ama azıcık zahmet edip uğraşmak lazım..!

Karkasın iç ve dışına 5mm ahşap esaslı çitalar tutturulsun.
Uygun metodu araştırsınlar, deneme yanılma ile çözüm bulunur.
Böylece strophor kalınlığı 5+20+5 30 mm yani, 3 cm e çıkar, az da olsa bir + getirir.

Esas kazanç.
özellikle dışta, profil karkasa yaslanan dış kaplamanın direkt teması,
ısı köprüsü kısmen de olsa kesilmiş olur.
İçte ne kaplama kullanıyor bilmiyorum, ona da faydası olur.
Hocam çok ama çok haklısınız fakat Ender Abiyi benden iyi tanıyorsunuz, bugün suntalam yerine kavak kontra ile ilgili tekrar konuştum, verdiği cevap aynen “kavak kontraya zımpara gerek, astar gerek üzerine kaplama yapmasam bile vernik gerek, bunların hepsi işçilik hepsi vakit alan şeyler, suntalam bana hazır tabakayla geliyor direkt kesip montajlıyorum” diyor. Yani işçilik maliyetini ne kadar kısa tutarsam kar diyor, ben kendi karavanımın 45 derece destek profilerini ben keserim diyerek ikna ettim. Yoksa destekleri düz kesip puntoluyorlar.. Astar sonrası termal boyaya sıcak baktı çünkü normal boya sürer gibi termal boya sürecek ekstra maliyet var ama ekstra işçilik yok, selamlar..
 

Hocam çok ama çok haklısınız fakat Ender Abiyi benden iyi tanıyorsunuz, bugün suntalam yerine kavak kontra ile ilgili tekrar konuştum, verdiği cevap aynen “kavak kontraya zımpara gerek, astar gerek üzerine kaplama yapmasam bile vernik gerek, bunların hepsi işçilik hepsi vakit alan şeyler, suntalam bana hazır tabakayla geliyor direkt kesip montajlıyorum” diyor. Yani işçilik maliyetini ne kadar kısa tutarsam kar diyor, ben kendi karavanımın 45 derece destek profilerini ben keserim diyerek ikna ettim. Yoksa destekleri düz kesip puntoluyorlar.. Astar sonrası termal boyaya sıcak baktı çünkü normal boya sürer gibi termal boya sürecek ekstra maliyet var ama ekstra işçilik yok, selamlar..
Bende kontra kavak istedim, farkını ödemek koşuluyla tabi ki, fakat hiç sıcak bakmadı özetle uğraşamam ben dedi.
 

Hocam çok ama çok haklısınız fakat Ender Abiyi benden iyi tanıyorsunuz, bugün suntalam yerine kavak kontra ile ilgili tekrar konuştum, verdiği cevap aynen “kavak kontraya zımpara gerek, astar gerek üzerine kaplama yapmasam bile vernik gerek, bunların hepsi işçilik hepsi vakit alan şeyler, suntalam bana hazır tabakayla geliyor direkt kesip montajlıyorum” diyor. Yani işçilik maliyetini ne kadar kısa tutarsam kar diyor, ben kendi karavanımın 45 derece destek profilerini ben keserim diyerek ikna ettim. Yoksa destekleri düz kesip puntoluyorlar.. Astar sonrası termal boyaya sıcak baktı çünkü normal boya sürer gibi termal boya sürecek ekstra maliyet var ama ekstra işçilik yok, selamlar..
Kavak kontra olayını da cozse fiyat performansta en iyisi olacak. Maliyeti ne kadar arttirir bu kavak kontra? Yada aldıktan sonra kendimiz kavak kontra ile mobilyayı değiştirsek ne kadar maliyeti olur bize?
Sizce halı hazirdaki karavanı 50-60 kg için böyle bir şey yapmanın gereği var mı?
 

1983 yılında yaptığım karavanda kavak kontra kullandım ve vernikledim. Cok hoșuma gitti ve ve öyle bıraktım. 1992 yılında yeni karavanı yaparken bu kavak kontralararla yeni dolaplar yaptım. 2007 yılında yaptığım karavanda da aynı kavak kontraları maviye boyayarak tekrar kullandım. Așağıdaki resimde görülen kavak kontra 1983 yılından.

Karavan alanlar boyama ișini üstlenebilirler.

Kavak kontra tamiri kolay, ömürlük olur. Sunta ҫabuk bozulur, yıpranır, tamiri zor olur.
Kavak kontra
 

Ben kavak kontradan şimdilik vazgeçtim, İki üç beş sene ne kadar giderse kullanırım şişme yaptığı zaman makul bir marangoza baştan kavak kontradan yaptırırım Hocam, Ender abinin Derdi kavak kontra maliyeti değil onu yaparken kaybedeceği iş gücü.. Sınırlı insan gücüyle Ekime kadar siparişleri doldurmuş ve yetiştirme çabasında.. yani meselesi para değil zaman.. kasımda, aralıkta işler durgun Ve vakti bol olduğunda az bir nakit farkla kabul eder diye düşünüyorum..
 



Benim daha deneyimli büyüklerime sormak istediğim bir konu var, teknecilikten alışkanlık olarak soruyorum polyester ve Çelik macun kullanmanın avantajı ve dezavantajı nedir? Teknelerde bir çok rahat ediyoruz ama karavanda olumsuz bir durum var mı?
 

Ben kavak kontradan şimdilik vazgeçtim, İki üç beş sene ne kadar giderse kullanırım şişme yaptığı zaman makul bir marangoza baştan kavak kontradan yaptırırım Hocam, Ender abinin Derdi kavak kontra maliyeti değil onu yaparken kaybedeceği iş gücü.. Sınırlı insan gücüyle Ekime kadar siparişleri doldurmuş ve yetiştirme çabasında.. yani meselesi para değil zaman.. kasımda, aralıkta işler durgun Ve vakti bol olduğunda az bir nakit farkla kabul eder diye düşünüyorum..
Bende öyle düşünüyorum. Bir süre sonra hiç olmadı bende komple mobilyayı yenilerim. Herhalde işinde iyi bir marangoz halleder, karavan olunca özel bir ustalık gerektirmez.
 

Bende Lüleburgazdayım,bahsedilen firmayı çeki demiri ararken buldum.Bende karavan bakıyorum muhtelemen haziran'a kadar alacağım ama hala karar vermedim.Saly'e sıcak bakıyorum.Lüleburgazda başka karavancılar varsa mutlaka tanışmak isterim,selamlar.

Abi ben luleburgazdayim firma Çorlu'da (Corona dolayısıyla bir yere çıkamıyoruz ama ortalık yatissin) Özellikle ziyaret edip resimleri paylaşırım...

Benim kontrplak dediğim su kontrasi kavak kontra vs gibi iyi bir üründe olabilir... Yanlış anlaşılmayida önlemek lazım...

Çorlu Orion AVM de kamp karavan günlerinde yerel firma olması sebebiyle ürünleri ile katılmışlardı.

GM 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

karavan olayı herkeste olduğu gibi benimde uzun zamandır hayallerimdeydi.Çocuğumun olmasıyla beraber konu iyice ciddiye bindi yakın zamanda almayı planlıyorum.Uzun zamandır da Saly üzerinde duruyordum.Ama Güney karavanla ilgili buraya yazılanlardan çok etkilendim.Ayrıca ilk kez başlayacak birisi olarak uygun fiyatlı,ihtiyacı karşılayan ve temel konfor beklentilerini karşılayan sanırım Güney Karavan gözüküyor.Başoğlu ile ilgili sızdırma problemi neredeyse yaşamayan yok gibi.Ortiz ve Erba'nın ağırlıkları ciddi problem.Plexi cam meselesi gerçekten çok önemliymiş.Güney karavan ile başlamak doğru gibi gözüküyor.Ama iç tasarım,dizayn,yeni nesil mobilyalar vs derken Saly ve Pino hala diğerlerinden bir adım önde gibi duruyor.Fakat ilk deneyimi de en pahalısından başlatmamak lazım diye düşünüyorum:smiley: 21 sayfada yazılanları tek tek okudum.Herkese görüşleri ve deneyimleri için çok teşekkür ederim.Şimdi Güney karavanı araştırma zamanı.Son olarak Carpento bir çok açıdan O1 sınıfı için de devrim yaratabilir.Ama deneyimleyen malesef yok gibi birşey.Herkese selamlar.
 

karavan olayı herkeste olduğu gibi benimde uzun zamandır hayallerimdeydi.Çocuğumun olmasıyla beraber konu iyice ciddiye bindi yakın zamanda almayı planlıyorum.Uzun zamandır da Saly üzerinde duruyordum.Ama Güney karavanla ilgili buraya yazılanlardan çok etkilendim.Ayrıca ilk kez başlayacak birisi olarak uygun fiyatlı,ihtiyacı karşılayan ve temel konfor beklentilerini karşılayan sanırım Güney Karavan gözüküyor.Başoğlu ile ilgili sızdırma problemi neredeyse yaşamayan yok gibi.Ortiz ve Erba'nın ağırlıkları ciddi problem.Plexi cam meselesi gerçekten çok önemliymiş.Güney karavan ile başlamak doğru gibi gözüküyor.Ama iç tasarım,dizayn,yeni nesil mobilyalar vs derken Saly ve Pino hala diğerlerinden bir adım önde gibi duruyor.Fakat ilk deneyimi de en pahalısından başlatmamak lazım diye düşünüyorum:smiley: 21 sayfada yazılanları tek tek okudum.Herkese görüşleri ve deneyimleri için çok teşekkür ederim.Şimdi Güney karavanı araştırma zamanı.Son olarak Carpento bir çok açıdan O1 sınıfı için de devrim yaratabilir.Ama deneyimleyen malesef yok gibi birşey.Herkese selamlar.
Saly Carabinata benim de çok hoşuma gitti. Onu tercih etmek isterdim fakat Güney'in yeni modeli ile arasında 25000 TL fiyat farkı vardı. Bakınca artisi kavak kontra mobilya. Onun dışında bir artisini göremedim. O sebeple Guney'e yöneldim. En azından karavancilik bize göre değil dersek fazlaca bir yatırım yapmış olmam diye düşündüm. Ucuz mali elden çıkarmak daha kolay olur. Buradan da birçok kişi ile görüştüm hep aynı tavsiyeyi aldım. O sebeple Güney'in yeni modelini tercih ettim.
Tercihiniz her ne olursa şimdiden iyi gezmeler.
 



karavan olayı herkeste olduğu gibi benimde uzun zamandır hayallerimdeydi.Çocuğumun olmasıyla beraber konu iyice ciddiye bindi yakın zamanda almayı planlıyorum.Uzun zamandır da Saly üzerinde duruyordum.Ama Güney karavanla ilgili buraya yazılanlardan çok etkilendim.Ayrıca ilk kez başlayacak birisi olarak uygun fiyatlı,ihtiyacı karşılayan ve temel konfor beklentilerini karşılayan sanırım Güney Karavan gözüküyor.Başoğlu ile ilgili sızdırma problemi neredeyse yaşamayan yok gibi.Ortiz ve Erba'nın ağırlıkları ciddi problem.Plexi cam meselesi gerçekten çok önemliymiş.Güney karavan ile başlamak doğru gibi gözüküyor.Ama iç tasarım,dizayn,yeni nesil mobilyalar vs derken Saly ve Pino hala diğerlerinden bir adım önde gibi duruyor.Fakat ilk deneyimi de en pahalısından başlatmamak lazım diye düşünüyorum:smiley: 21 sayfada yazılanları tek tek okudum.Herkese görüşleri ve deneyimleri için çok teşekkür ederim.Şimdi Güney karavanı araştırma zamanı.Son olarak Carpento bir çok açıdan O1 sınıfı için de devrim yaratabilir.Ama deneyimleyen malesef yok gibi birşey.Herkese selamlar.
Öncelikle tercihiniz ne olursa olsun mutlu ve hayırlı gezileriniz olsun.. ben Güney sipariş ettim ama şöyle bir gerçekte var, Güney Karavan iyidir, beklentileri karşılar ucuzdur ama monoblok alüminyum panel kullanan, ısı yakıtımı mükemmel, kavak kontralı bir karavan değildir. Yani parasının karavanıdır kesinlikle aldığınız fiyata alabileceğiniz en iyi karavandır ama hobby karavanla ya da herhangi bir üst düzey karavanla kıyaslamakta yanlış olur. Yani Mercedes’le opeli kıyaslayıp opel daha iyidir demek yanlış olur.
ben fiyat performans olarak en uygun onu buldum, gittim Ender abiyle de tanıştım, iyi bir insan, hoşsohbet, maxi ye ya da erba 4,10 A param yetmedi, 4 kişilik karavan ihtiyacım vardı, Midi Bombe dertlerime deva oldu :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,975
Kayıtlı Üye Sayımız
172,097
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst