ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y-bsungur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,450
Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

s40euro' Alıntı:
Birde seker pambasi yapip 20" jant takicak

Offfff offfffffffffffffffffffff

En iyisi ben ona benim arabayi verim onu pembe yapsin. Getleri de alirim ustunden takarim direk kitli ZJ ye

biri babasının hayrına şu kızı bi dövsün yaaaaa :smiley:
 

Etiketler
Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

peki lsd olsun yada olmasın 96-98 zj lerde arazi vitesini kullandıgımız zaman durum nasıl oluyor acaba yani yine onden ve arkadan birer tekermi calısıyor yoksa 4 tekerde devreye giriyormu veya bu arazi vitesinin amacı nedir?
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

ttos' Alıntı:
peki lsd olsun yada olmasın 96-98 zj lerde arazi vitesini kullandıgımız zaman durum nasıl oluyor acaba yani yine onden ve arkadan birer tekermi calısıyor yoksa 4 tekerde devreye giriyormu veya bu arazi vitesinin amacı nedir?

güzel soru bende merak ediyorum cevabı :smiley:
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

ttos' Alıntı:
peki lsd olsun yada olmasın 96-98 zj lerde arazi vitesini kullandıgımız zaman durum nasıl oluyor acaba yani yine onden ve arkadan birer tekermi calısıyor yoksa 4 tekerde devreye giriyormu veya bu arazi vitesinin amacı nedir?

Bildiğim kadarıyla ve oldukça kabaca: arazi vitesini low'a alınca ön ve arka tekerleklere %50 - %50 oranında güç iletiliyor. Ayrıca vites oranları çok daha kısa olduğu için aynı devirde çok daha fazla tork almış gibi oluyorsunuz. Aracı low'da iken zorlamamak ve kuru asfaltta özellikle tam tur direksiyonu çevirip ani kalkış yapmak aktarma organlarına ciddi zararlar verebilir...
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

sinaa' Alıntı:
Bildiğim kadarıyla ve oldukça kabaca: arazi vitesini low'a alınca ön ve arka tekerleklere %50 - %50 oranında güç iletiliyor. Ayrıca vites oranları çok daha kısa olduğu için aynı devirde çok daha fazla tork almış gibi oluyorsunuz. Aracı low'da iken zorlamamak ve kuru asfaltta özellikle tam tur direksiyonu çevirip ani kalkış yapmak aktarma organlarına ciddi zararlar verebilir...
yani acıklamanızdan cıkardıgım sonuc:yine 4 ceker devreye girmiyor sizin bahsetmis oldugunuz vites oranlarından dolayı bosta kalan sadece bir on ve bir arka tekere %50-%50 oranında olmak uzere guc dagılımı oluyor, doğrumudur?
 



Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

Bendeki Forester XT'yi lifte aldığımızda arka tekeleri çevirdiğimde ters yöne dönmesini beklerken aynı yöne döndüğünü görmek şaşırtmıştı beni, demek ki LSD varmış, bilgi için teşekkürler :smiley:
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

ttos' Alıntı:
peki lsd olsun yada olmasın 96-98 zj lerde arazi vitesini kullandıgımız zaman durum nasıl oluyor acaba yani yine onden ve arkadan birer tekermi calısıyor yoksa 4 tekerde devreye giriyormu veya bu arazi vitesinin amacı nedir?

zj de 4low a yani arazi vitesine aldığınızda akıllı güç dağılımı yerine yani akıllı 4 çeker yerine tam dört çeker haline gelir....ancak bu 4 tekerleğin çekeceği anlamına gelmiyor..önden 1 tane arkadan 1 tane tekerlekte güç olur yani...arkada lsd varsa arka 2 teker ve önden 1 teker gücü yere iletir...
kilitli defransiyeli olmayan tüm 4x4 araçlarda bu şekildedir önden 1 arkadan 1 çeker...
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

997799' Alıntı:
zj de 4low a yani arazi vitesine aldığınızda akıllı güç dağılımı yerine yani akıllı 4 çeker yerine tam dört çeker haline gelir....ancak bu 4 tekerleğin çekeceği anlamına gelmiyor..önden 1 tane arkadan 1 tane tekerlekte güç olur yani...arkada lsd varsa arka 2 teker ve önden 1 teker gücü yere iletir...
kilitli defransiyeli olmayan tüm 4x4 araçlarda bu şekildedir önden 1 arkadan 1 çeker...

Evet, ben de şunu yazmıştım:

ttos' Alıntı:
yani acıklamanızdan cıkardıgım sonuc:yine 4 ceker devreye girmiyor sizin bahsetmis oldugunuz vites oranlarından dolayı bosta kalan sadece bir on ve bir arka tekere %50-%50 oranında olmak uzere guc dagılımı oluyor, doğrumudur?

5.2 ve 5.9lar sürekli 4 çeker zaten, 4 çekeri devreye almak için bir şey yapmanıza gerek yok.

Low'a aldığınızda eğer 4 tekerlek de yere eşit oranda basıyorda ön ikisi ve arka ikisi aynı oranda dönüyor. Eğer farklı oranlardaysa, hıza da bağlı olmak üzere önlere giden %50 gücün fazlası daha az yüke binen lastiğe, arkaya giden %50 gücün de LSD var ise bir kısmı boşta kalana, bir kısmı da yere basan tekerleğe iletiliyor...
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

aynen öyle...
%50 ön
%50 arka eşit güç dağılımı sabitlenmiş durumda olur...ve artık ağır devirdir...
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

sinaa' Alıntı:
Evet, ben de şunu yazmıştım:

5.2 ve 5.9lar sürekli 4 çeker zaten, 4 çekeri devreye almak için bir şey yapmanıza gerek yok.

Low'a aldığınızda eğer 4 tekerlek de yere eşit oranda basıyorda ön ikisi ve arka ikisi aynı oranda dönüyor. Eğer farklı oranlardaysa, hıza da bağlı olmak üzere önlere giden %50 gücün fazlası daha az yüke binen lastiğe, arkaya giden %50 gücün de LSD var ise bir kısmı boşta kalana, bir kısmı da yere basan tekerleğe iletiliyor...
sn. sina ve levent bey acıklamalar icin tesekkur ederim.

daha onceden bu tarz araclar kullanmamıs olan ben (gerci 3 senedir arac bende ama gezenbilir uyeligine kadar hic merak etmemistim) ve benim gibi bilgi sahibi (yani bilgi eksigi) olan arkadaslar aracların uzerinde 4x4 yazısını gorunce mantıken aklımıza gelen surekli 4 cekerin calısıyor olması gerektigi idi ancak buradan ogrendigim dusundugumuzun yanlıs oldugu surekli 4 ceker olması icin arka ve on difransiyellerde kilit mevcut olması gerektigidir obur turlu bizim araclardaki 4x4 olayı herhangi bir batma olayında kilitsiz bir aracda arazi vitesini kullansanızda kullanmasanızda (anladıgım arazi vitesinin amacı bosta kalan tekerlerin dondurme gucunu arttırabilmesi) sadece ama sadece bir on ve bir arka tekerde olmak uzere daha az zorlanan tekere gucun gidip tekerin donmesini saglamasıdır.

teknik olarak bu araclardan anlamayan biri olarak sizin yazdıklarınıza nazaran kafamda sekillenen dusunceyi aktarmaya calıstım dogru veya yanlıs :smiley: tekrardan tesekkur ederim.

son olarak merak ettigim orijinalden 4x4 yani on ve arka diff lerde kilit olan araclar varmıdır yoksa bu is ihtiyaca gore sonradan ilave mi edilir?
 



Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

ttos' Alıntı:
sn. sina ve levent bey acıklamalar icin tesekkur ederim.

daha onceden bu tarz araclar kullanmamıs olan ben (gerci 3 senedir arac bende ama gezenbilir uyeligine kadar hic merak etmemistim) ve benim gibi bilgi sahibi (yani bilgi eksigi) olan arkadaslar aracların uzerinde 4x4 yazısını gorunce mantıken aklımıza gelen surekli 4 cekerin calısıyor olması gerektigi idi ancak buradan ogrendigim dusundugumuzun yanlıs oldugu surekli 4 ceker olması icin arka ve on difransiyellerde kilit mevcut olması gerektigidir obur turlu bizim araclardaki 4x4 olayı herhangi bir batma olayında kilitsiz bir aracda arazi vitesini kullansanızda kullanmasanızda (anladıgım arazi vitesinin amacı bosta kalan tekerlerin dondurme gucunu arttırabilmesi) sadece ama sadece bir on ve bir arka tekerde olmak uzere daha az zorlanan tekere gucun gidip tekerin donmesini saglamasıdır.

teknik olarak bu araclardan anlamayan biri olarak sizin yazdıklarınıza nazaran kafamda sekillenen dusunceyi aktarmaya calıstım dogru veya yanlıs :smiley: tekrardan tesekkur ederim.

son olarak merak ettigim orijinalden 4x4 yani on ve arka diff lerde kilit olan araclar varmıdır yoksa bu is ihtiyaca gore sonradan ilave mi edilir?

Tolga bey, bilgilerimiz paylaştıkça, tartıştıkça artıyor, işin zevki burada :smiley:
Küçük bir noktayı düzeltmek istiyorum, 4High seçeneğinde de Lo seçeneğinde de aracın 4 tekerleğine güç iletilir ancak normal, açık diferansiyelin yapısı gereği gücün daha fazlası daha az yükte olan tekerleğe gider. Eğer sürekli kilitli olsaydı (özellikle ön) diferansiyeller kimse paralel park edemezdi ;D Çünkü aracın kuru zeminde rahatça dönebilmesi için dönülen yönün tersindeki lastiklerin daha fazla yol alması gereki aynı zaman dilimi içerisinde. Yani açık diferansiyel bunu sağlar. Bir de kilit olmasa da doğru lastik tercihiyle çok büyük gelişme olur aracın arazi kabiliyetinde.

Jeep markası üzerinden gidersek şuan üretilen Rubicon'larda ön ve arkada bir tuş ile devreye giren %100 kilit mevcut. Yalnız bence kaya tırmanışı yapmadığımız sürece %100 kilit bir şart değil. Olsa tabiki avantaj sağlar, hatta Rubiconlardaki gibi elektrikli veya kompresörlü, istendiğinde devreye girenlerden olsa tadından yenmez ama yokluğunun da eksiklik olduğunu düşünmüyorum.
 


Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

sinaa' Alıntı:
Tolga bey, bilgilerimiz paylaştıkça, tartıştıkça artıyor, işin zevki burada :smiley:
Küçük bir noktayı düzeltmek istiyorum, 4High seçeneğinde de Lo seçeneğinde de aracın 4 tekerleğine güç iletilir ancak normal, açık diferansiyelin yapısı gereği gücün daha fazlası daha az yükte olan tekerleğe gider. Eğer sürekli kilitli olsaydı (özellikle ön) diferansiyeller kimse paralel park edemezdi ;D Çünkü aracın kuru zeminde rahatça dönebilmesi için dönülen yönün tersindeki lastiklerin daha fazla yol alması gereki aynı zaman dilimi içerisinde. Yani açık diferansiyel bunu sağlar. Bir de kilit olmasa da doğru lastik tercihiyle çok büyük gelişme olur aracın arazi kabiliyetinde.

Jeep markası üzerinden gidersek şuan üretilen Rubicon'larda ön ve arkada bir tuş ile devreye giren %100 kilit mevcut. Yalnız bence kaya tırmanışı yapmadığımız sürece %100 kilit bir şart değil. Olsa tabiki avantaj sağlar, hatta Rubiconlardaki gibi elektrikli veya kompresörlü, istendiğinde devreye girenlerden olsa tadından yenmez ama yokluğunun da eksiklik olduğunu düşünmüyorum.

ozur :smiley: ben surekli 4 ceker derken bir tuş ile devreye girebilecek %100 kilitten bahsetmek istemistim aksi taktirde buradan ogrendigim kadarı ile acık difransiyel sart :smiley: zaten sizde rubicon ornegi ile kafamdaki soru isaretini iyice sekillendirip kaldırıdınız tekrardan tesekkurler naapsak bi rubiconmu alsak :D
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

ttos' Alıntı:
ozur :smiley: ben surekli 4 ceker derken bir tuş ile devreye girebilecek %100 kilitten bahsetmek istemistim aksi taktirde buradan ogrendigim kadarı ile acık difransiyel sart :smiley: zaten sizde rubicon ornegi ile kafamdaki soru isaretini iyice sekillendirip kaldırıdınız tekrardan tesekkurler naapsak bi rubiconmu alsak :D

anladım şimdi :smiley:

valla rubicon alabiliyorsanız hiç durmayın derim, az bir yükseltmeyle 37" lastikler, tek tuşla devre dışı bırakılabilen viraj denge çubukları, ön arka elektrikli kilit.. daha ne olsun ;D
 

Ynt: ZJ de LSD Hangi Modellerde Var ve Tam Olarak Ne İşe Yarar

olan lsd i sokturmusum varmı boyle bisey :'(
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,596
Mesajlar
1,530,186
Kayıtlı Üye Sayımız
166,895
Kaydolan Son Üyemiz
Kocatepe

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst