ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nazifayvazoglu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,874
Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

aynen öyle. bıktım bende ararken. ana distiribütörler bile mt nedir at nedir bi haberdar. insanlar işlerini niye iyi yapmaya çalışmazki.
 

Etiketler
Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Alfonse' Alıntı:
Nafiz bey, kullanmanız gereken 33 psi.....

Bu aracın içinde de yazar, kolay. Sol ön kapı içinde ve torpido gözü kapağında.

Ben aynı ebattaki AT lastikte 30 kullandım. Memnundum. Ama AT olduğu için 33' te çok rahatsız etmiyordu.
28 çok konforlu oluyor ama ağır ve sallantılı ZJ' lerde özellikle virajlarda çok dalma yapıyor....
Kış şartarındayız, batmamanız gereken, yüzeyde kalmanız gereken derin kar veya çamur dışında mümkün olduğunca çok hava tavsiye ederimki dişlerin arası açılsın, boşaltım kolay olsun, cm kareye düşen ağırlık artsın, lastik aquaplaning' e geçmeden suyu yarıp sert zemine ulaşşsın...

28 30 iyidir...

Lastiğinizin marka modelini verin ki, bişeyler daha yazayım...

Saygılar...


Lastik basınç değerlerinde bir yanlışlık olmasın Alp? Bahsettiğiniz lastiklerin normal kullanım şartlarında tavsiye edilen basıç değerleri (yük, yolcu ve karavan olmaksızın, ön ve arka lastikler için) 36 Air Pressure Per Square Inch. olarak belirtilmiş Jeep Kullanma Kılavuzunun 121. sayfasında.


Selamlar,
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Sevgili Alp,

Ben yeni aldığım Toyo Open Country AT 235x70x16 lastiklere 36 psi uyguluyorum. Önceki lastiklerim 255x65 16 idi. onlarada 36 psi uyguluyordum. Standart ZJ 98 de.

255x65x16 lastiklere göre 235x70x16 lastiklerde esnemenin (dönüş ve manevralarda salınım, dalma) ortadan kalktığını söyleyebilirim. Öte yandan yakıt tüketiminde ise belirgin bir azalma yok .



Selamlar,
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Değerlerde yanlışlık yok . Benim Torpidoda ki orjinal etikette de 33 psi olarak verilmiş . Şimdi Benim aracın Almanca Klavuzuna baktım 2.3 bar demiş . Çevirince 33 psi çıkıyor . 36 acaba 16 jan için mi? Biliyorsunuz 96 dan sonra jantlar 16 oldu .
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Alfonse' Alıntı:
Sağlıklı çalışıyorsa sürat ibreniz ve sağlıklı çalışıyorsa yol bilgisayarınız bu ebat lastikle tam gösterecek artık. emin olun, Navigasyon aletiyle denedim..

Yakıtınız ciddi düşecek. en az % 30 az yakacaksınız, ciddi rakam....

Kusura bakmayın, ukalalık saymayın lütfen... Bildiğimiz lastiklerin adı asfalt lastiği değildir. Doğrusu yağmur lastiğidir... At doğru seçim. 3 inch yükseltme kitini elden çıkarmak isterseniz bilgim olsun lütfen...
Alfonse teşekkür ederim bilgilendirdiğin için.%30 düşerse yakıtım gerçekten çok iyi bir rakam.Sürekli Mt lerle gezmek boş yere yakıt sarfiyatı demekki.Çamur krizim tutar ise o zaman Mt leri takar gezerim.Böylesi daha iyi oldu.Aracı eski haline döndürmek gibi bir niyetim yok bu arada.Şu anki yüksekliğinden memnunum.Araziye girdiğimde aracın altını düşünmek istemiyorum bu nedenle de iptal etmeyi düşünmüyorum.Ama aklımda olsun sağda solda denk gelirse haberdar ederim.
 



Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Zakof' Alıntı:
Alfonse' Alıntı:
Nafiz bey, kullanmanız gereken 33 psi.....

Bu aracın içinde de yazar, kolay. Sol ön kapı içinde ve torpido gözü kapağında.

Ben aynı ebattaki AT lastikte 30 kullandım. Memnundum. Ama AT olduğu için 33' te çok rahatsız etmiyordu.
28 çok konforlu oluyor ama ağır ve sallantılı ZJ' lerde özellikle virajlarda çok dalma yapıyor....
Kış şartarındayız, batmamanız gereken, yüzeyde kalmanız gereken derin kar veya çamur dışında mümkün olduğunca çok hava tavsiye ederimki dişlerin arası açılsın, boşaltım kolay olsun, cm kareye düşen ağırlık artsın, lastik aquaplaning' e geçmeden suyu yarıp sert zemine ulaşşsın...

28 30 iyidir...

Lastiğinizin marka modelini verin ki, bişeyler daha yazayım...

Saygılar...


Lastik basınç değerlerinde bir yanlışlık olmasın Alp? Bahsettiğiniz lastiklerin normal kullanım şartlarında tavsiye edilen basıç değerleri (yük, yolcu ve karavan olmaksızın, ön ve arka lastikler için) 36 Air Pressure Per Square Inch. olarak belirtilmiş Jeep Kullanma Kılavuzunun 121. sayfasında.


Selamlar,

Özcan abi, kullanma kılavuzunu hatırlamıyorum ama benim araçta 33psi yazıyor içinde, orjinal sticker...
Hem 36 çok çok fazla, asfalttaki çatlakları bile hissedersin... bi kaç hafta sonra pas pasın üstünde biyerlerden düşmüş vidalar bulursun vibrasyondan ;D
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Zakof' Alıntı:
Sevgili Alp,

Ben yeni aldığım Toyo Open Country AT 235x70x16 lastiklere 36 psi uyguluyorum. Önceki lastiklerim 255x65 16 idi. onlarada 36 psi uyguluyordum. Standart ZJ 98 de.

255x65x16 lastiklere göre 235x70x16 lastiklerde esnemenin (dönüş ve manevralarda salınım, dalma) ortadan kalktığını söyleyebilirim. Öte yandan yakıt tüketiminde ise belirgin bir azalma yok .



Selamlar,

Özcan abi,

255 65 16' nın :
Tam çapı: 73.787 cm. - yani 29.05 inch.
Dönme çevresi: 231.8 cm. - yani 91.26 inch.

235 70 16' nın:
Tam çap: 73.533 cm. - yani 28.95 inch.
Dönme çevresi: 230.98 cm. - yani 90.94 inch.

Yani çapta yeni lastik sadece 0.254 cm. küçük.
Dönme çevresindede yeni lastik sadece 0.82 cm. küçük.
Basma yüzeyide 2 cm azalmış....

Yani kalınlık dışında çok büyük bi fark yok, dolayısı ile yakıtta bi azalma olmuşturda, bu çok az olmuştur farketmemişsindir.

255 65 16' nın Yanak yüksekliği : 16.56 cm. - yani 6.52 inch.
235 70 16' nın Yanak yüksekliği : 16.433 cm 6.47 inch.

Yanğında 1.27 mm. kadar küçülmüş... buda inanılmaz küçük bi fark, yanak yüksekliğin kaydadeğer artmadığı hatta küçüldüğü için konfora yeni lastiğin çok olumlu etkisi yoktur, ama basma kalınlığı azalttığın için yeni lastik yoldaki arızaları daha az yakalıyor ve konforum ciddi artmış olmalı...

Dalma, salınımda bu daralma yüzünden azalmıştır, tabi yeni lastik eski lastik, yumuşak lastik, sertleşmiş lastik farkınıda göz önünde bulundurmak lazım.

Lastik ebadının yakışa etkisi kadar, lastik tipinin( MT AT veya seninki gibi yağmur lastikleri) dolayısı ile lastik ağırlığınında yakışa etkisi fazla...
Mt' lerde 1.6 cm yüksekliğe sahip kocaman bloklu dişler var, artı kimyası herzaman daha sert. Yani daha ağır. Aksın ucundaki ağır zımbırtımı daha zor döner, aynı büyüklükte hafif zımbırtımı? ;D Sen işin sebebiyle anlarsın bunu.
Dolayısı ile ben yukarda MT ye göre At daha az yakar derken bunuda göz önünde bulundurmuştum...

Senin aracın kılavuzunu bilemiyorum ama bence bide aracın kapı içlerine, torpido kapağına bak. oradaki psi değerlere bak. 36 vallahi fazla. 33 yap bide konforu gör sen ;D yol tutuşa etkisi olumsuz olmayacaktır kesinlikle. ama 36 hava ile -dişler açılacağı, ve basma yüzeyi inceleceği için- yağmur ve az yükseklikteki Ankara karında daha iyi/kolay kavuşacaktır sert zemine dişlerin... daha güvenli olacaktır...

Toyo' lar yumuşak çamurlu felan, sessiz lastiklerdir. Tarzım olmasada -aldığında- beğendiğimide ifade etmiştim sana...


(yukarıda yazdığım ölçüler kağıt üstünde, matematiksel değerlerdir. Lastik marka, modeline, takılan jant kalınlığına göre bu ölçüler reel' de biraz değişiyor)
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

ssbman' Alıntı:
Değerlerde yanlışlık yok . Benim Torpidoda ki orjinal etikette de 33 psi olarak verilmiş . Şimdi Benim aracın Almanca Klavuzuna baktım 2.3 bar demiş . Çevirince 33 psi çıkıyor . 36 acaba 16 jan için mi? Biliyorsunuz 96 dan sonra jantlar 16 oldu .

Yok hayır, değişmez, yani değişmemeli.... mantığa ters... Yukarıda yazdığım gibi önemli olan cm kareye veya herneyse inch kareye basan değer...

Bitek aşırı ince yanaklı lastikte fazla hava basmak gerekiyor, 30 35 40 yanak gibi... lastik virajda yatmasın, janttan ayrılmasın, yada jant yere çarpmasın diye..

ama ne biiyim, belki farklıdır 96 sonrası, şaşırırım o zaman... 36 fazla yahu.... aynı ağırlıkta araç, ne olcakki.. jant 15' ten 18 e çıksa -oysa sadece 15 16 olmuş, yarı çapta 0.5 inch, 1.25 cm büyüme var, yani yanak sadece 1 cm kadar alçalma durumunda- 18 19 tajant taklılıp yanak ciddi daralmak zorunda kalınsa anlarım barış....
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

nazifayvazoglu' Alıntı:
Alfonse teşekkür ederim bilgilendirdiğin için.%30 düşerse yakıtım gerçekten çok iyi bir rakam.Sürekli Mt lerle gezmek boş yere yakıt sarfiyatı demekki.Çamur krizim tutar ise o zaman Mt leri takar gezerim.Böylesi daha iyi oldu.Aracı eski haline döndürmek gibi bir niyetim yok bu arada.Şu anki yüksekliğinden memnunum.Araziye girdiğimde aracın altını düşünmek istemiyorum bu nedenle de iptal etmeyi düşünmüyorum.Ama aklımda olsun sağda solda denk gelirse haberdar ederim.

Yok yok....

Nafiz bey siz aracı caddeci yapın... valla.... ;D ;D

Bende roof rackinizi alayım, lift kiti alayım, jant lastikleri alayım sizden... ;) ;) ;)


Ben %30 gibi düşer derken herhangi bi matematiğe dayanamıyorum, bunu kendi tecrübelerimden ve benzer değişikliği yapan arkadaşlardan ölçtüm, öğrendim...

düşer düşer... :smiley:
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?




Sevgili Alp,


Bugün bakacağım torpidodaki etikete ve hatta orjinal kullanım kılavuzuna. Ancak yukarıda bahsettiğim basınç değerleri Ergun beyin foruma gönderdiği ve hatta sonradan Arda beyin düzenlediği ZJ kullanma kılavuzunda belirtilen değerlerdir. Yine aynı kılavuza göre tabiiki 15 ve 16 jant arasında basınç farkı yok bu size lastikler için.

Lastik tabanının 255 den 235 e düşürüldüğünde yakıt sarfiyatında pek bir değişiklik olmadığını belirtmek için söylemiştim (yükseklik ve çap aynı kalmak koşuluyla). Esneme fazla olduğu için değiştirdim lastik ebadını yoksa yakıt azalır diye hiç düşünmedim. 255 tabanlı lastikle esneme-dalma çok fazla oluyordu.


Selamlar,
 



Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Zakof' Alıntı:
Sevgili Alp,


Bugün bakacağım torpidodaki etikete ve hatta orjinal kullanım kılavuzuna. Ancak yukarıda bahsettiğim basınç değerleri Ergun beyin foruma gönderdiği ve hatta sonradan Arda beyin düzenlediği ZJ kullanma kılavuzunda belirtilen değerlerdir. Yine aynı kılavuza göre tabiiki 15 ve 16 jant arasında basınç farkı yok bu size lastikler için.

Lastik tabanının 255 den 235 e düşürüldüğünde yakıt sarfiyatında pek bir değişiklik olmadığını belirtmek için söylemiştim (yükseklik ve çap aynı kalmak koşuluyla). Esneme fazla olduğu için değiştirdim lastik ebadını yoksa yakıt azalır diye hiç düşünmedim. 255 tabanlı lastikle esneme-dalma çok fazla oluyordu.


Selamlar,

Özcan abi,

Ben araç içinde fabrikanın yapıştırdığı stickerı gördükten sonra, bu kitapçığa hatim ;D indirmeme rağmen, bu farka dikkat etmemiştim.

Şimdi baktım....

Haklısın, bizim 95 ithalatlarındaki çeviri katologlarıda 36psi.....

[attachment=1]

[attachment=2]

Ama dizgi hatası olabilir, aracın içindede öyle yazınca ben öyle düşünüyorum en azından....
Orjinal dildekinde ne yazıyor diyeceğim ama, bu o kadar önemlide değil, sana bi ayıp yapmış gibi olamamak için üstüne düştüm konunun..

Ama 36 gerçekten fazla, 33 30 dene, memnun kalacaksın. ama en iyisi araç içinde yazana dikkate alman...
_________________________________________________
Aslında senin şu andaki lastiklerinde esneme hemen hemen aynı ve inceldiği için janta göre yatma daha fazla benim düşündüğüm kadarıyla...
Yanak yükseklikleri aynı.. Yukarıda yazdım...

Yukarıda yazdığım gibi inceldiği için yoldaki arızaları daha az yakalıyor, daha konforlu... Kalın lastiktede daha bi gezinme normaldir...
__________________________________________________

Senin lastikleri ne amaçlı aldığını yazdığını biliyorum, onları ne amaçlı yazdığınıda...

Aslan besleyen, yemini düşünmez zaten ;D ;D

Yeri gelmişti, paylaşım olsun diye yazmıştım.....

Tekrar etmek isterim, bi araçta her manada en uygun lastik fabrikanın önerdiğidir. En fazla o modelin başka versiyonuna fakat aynı yürüyen aksamına takılan lastik kullanılabilir, doğrusu budur...

Mesala, Alman ruhsatlara bak, lastik ebadı yazar. polis yolda durdurduğunda veya tüvde bu kontrol ediliyor. Daha farklı ebatta lastik takmak istediğinde üreticiye başvuruyorsun. Üretici muadil modelin takıldığı lastikler ile ilgili yazı veriyor, o yazı ile ruhsatı değiştiriyorsun...

Ama şöyle bişey var... BMW E36 kasa 3.18i 'e gene E36 kasa 3.25'in veya gene E36 kasa m3 ebadındaki lastiği takamıyorsun... Çünki yüriyen azda olsa farklı, amortisörler sert, alçak araç v.s. Ama 3.20i ebadı takabiliyorsun, yürüyen aynı çünki...

Senin aracının aynı yılında -1998' de- 5.9 zj' ler var.... Yürüyen v.s. aynı. Eminim. 5.9' un std ebadıda senin makinada çok sağlıklı olur mesala...

Sen en doğrusunu yaptın... Benim gibiler fantezi yapıp büyütüyor lastikleri ;D

Saygılar...

121.jpg


141.jpg
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Bu fark benimde dikkatimi çekmişti ve başka bir konuda konuşmuştuk diye hatılıyorum . Bendeki orjinal Almanca kitapçıktada 33 olarak verilmiş . Fark neden bende anlayamadım . Belki bizim için , bunlara bu konfor fazla diye mi düşündülerde 36 ya çıkardılar anlamadım :D ;D ;D
 

Ynt: ZJ lastik hava basıncı ne olmalı

Alfonse' Alıntı:
Özcan abi,

Ben araç içinde fabrikanın yapıştırdığı stickerı gördükten sonra, bu kitapçığa hatim ;D indirmeme rağmen, bu farka dikkat etmemiştim.

Şimdi baktım....

Haklısın, bizim 95 ithalatlarındaki çeviri katologlarıda 36psi...

Aslında senin şu andaki lastiklerinde esneme hemen hemen aynı ve inceldiği için janta göre yatma daha fazla benim düşündüğüm kadarıyla...
Yanak yükseklikleri aynı.. Yukarıda yazdım...

Yukarıda yazdığım gibi inceldiği için yoldaki arızaları daha az yakalıyor, daha konforlu... Kalın lastiktede daha bi gezinme normaldir...

Senin lastikleri ne amaçlı aldığını yazdığını biliyorum, onları ne amaçlı yazdığınıda...


Sen en doğrusunu yaptın... Benim gibiler fantezi yapıp büyütüyor lastikleri ;D

Saygılar...



Teşekkürler Alp tekrar tekrar sabırla yaptığın bilgilendirmelerin için. Kesinlikle haklısın lastik seçimi ve çalışma şartları çok detaylı bir konu. Uzun araştırmalar ve bilgi birikimleri sonucunda karar veriliyor lastik ebatları ve kullanım şartlarına, sırf bu yüzden, kitapçık olsun etiket olsun aralarındaki fark (3 psi) kabul edilebilir değil düşüncesiyle fikirlerimizi paylaşalım istedim.

Öte yandan, ayıp olmayı bırak, aksine çok memnun oluyorum seninle fikir alışverişi yapmaya . Çünkü gördüğüm kadarıyla bir Ergun bey vardı forumda birde sen varsın şu anda engin bilgilerinden faydalanılan. Gerçekten bilgi paylaşımların için teşekkürler.

Ayrıca bendeki orjinal (USA) baskı kitapçıktaki basınç değerlerini okuyup sana bildireceğim. (tabii ki torpidodaki etikettekinide).


Selamlar,
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Gerçekten çok enteresan , torpido kapağında 33 psi, orjinal kataloğunda 36 psi olarak belirtilmiş.
 

Ynt: ZJ Lastik Hava Basıncı Ne Olmalı ?

Abi ya dizgici, yada çeviren hata yapmış bence....

Akalım ortamlara, bakalım keyfimize ;D
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,509
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst