Zj Yükseltme Sonrası Sorunlar? Çözüm Önerileriniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Sunburst Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,645

Sunburst

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime Puanı
1
Yer
İstanbul
Değerli Forum Büyüklerim;

Geçen hafta ortasında standart ZJ aracımda aşağıdaki yükseltme ve ilgili modifikasyonlar yapıldı;
- 4" Rough Country Flex-Kit
- 265/75r16 A/T lastik
- Orjinal jantlar ve 3 cm flanş
- Mafsallı ön şaft
- 3 cm şanzıman düşürme
- Arka track bar düşürme (kitin içinden çıktı)

Henüz parça bulamadığım için ayarlı ön track bar ve direksiyon amortisörünü değiştiremedim, en kısa zamanda onları da halledeceğim.

Sorunlarıma gelince;

1. Araç kalkışlarda homurdanarak yerinden kalkıyor, garip bir vibrasyon hissediyorum. Aynı vibrasyon 50-60 km civarında artış gösteriyor. Sanki motor aşırı zorlanıyor sürekli yokuş yukarı çıkıyormuşum gibi bir hissiyat var araçta. Rot-balans vibrasyonuna benzemiyor. Ön şaft açısı halen hatalı olabilir mi sizce?

2. Normal asfalt sürüş şartlarında sanki dingilli eski askeri araçlar gibi yoldaki ufacık bozuklukta aşırı sallanıyor araç. 2-3 saatlik bir sürüşte dayak yemiş gibi oldum halen başım ağrıyor. Malum flexi kollar var araçta bu kollar ile ince ayar yapılması gerekiyor olabilirmi?

(Halen ayarlı ön track bar ve direksiyon amortisörü takamadığım için rot ayarını da bekletiyorum, ama sarsıntı yaratacağını sanmıyorum, death wobble aklınıza gelebilir 80-90 km civarı death wobble oluşuyor onu da test ettim)

3. 265/75r16'ları ilk defa kullanıyorum lastikçim 32 psi hava bastı, karma kullanım için ideal basınç tavsiyeniz nedir?
 

keşke aracı yaparken adım adım gitseydiniz.

önce kit, sonra şaft, sonra spacer / flanş diye
bu şekilde araçta nerede sorun var daha rahat ortaya çıkardı.

bu işlemleri nerede, hangi serviste yaptırdınız?

vibrasyon bana şafttan da olabilir gibi geldi. takılan şaftın balansı tam yapılı mı?
kiti taktıktan sonra orijinal şaft ile aracı kullandınız mı?

aşırı sallanmadan kasıt araba çok mu yaylanıyor ya da çok mu sertleşti?

ayarlı ön track bar ve direksiyon amortisörü değişmediği için DW olayını yaşamışsınız, ama bunun gidişiniz ile ilgili bir sorun çıkarmaması gerek diye biliyorum. bir de takılan flanşların da balansı düzgün mü?

hava basıncı olarak 245/65/17 de 34 psi kullanıyorum,
 

Vibrasyon bana da şafttan kaynaklı gibi geliyor, üzerinde balans pulu var ama gözümle görmedim balanslı olup olmadığını.
sallantıdan kastım asfalttaki ufak eğrilik tepeciklerde vs arabanın içinde rock konserinde gibi kafa sallıyorum. Kasislerde bagajda yerinden oynamayan kalmıyor. Sanırım sertleşti süspansiyon.
Kit montajını Yusuf Yıldız’a yaptırdım, gerçi bir süre kullan sonra ince ayar yapıcaz demişti, özellikle de track bar ve amortisör sonrası.
 

Yusuf usta iyidir, ben de avrupa yakasında usta soranlara tavsiye ederim..

şu an hala çok yoğun mu? taşındı bu sene baya başı kalabalıktı.
Yusuf usta ile bu sorunları görüştünüz mü? uzun bir tur atın araçla ve anlatın bence durumu.
şaft için bence önce orijinal olanı takın ve bir deneyin, sorunun nerede olduğu belli olur, zaten 30 dk lık bir işlem maksimum.

TR ye gelen kitler genelde sert amortisörlü oluyor, ZJ nin orijinalleri çok yumuşak ve tipik amerikan gibi yaylana yaylana gider, ama bu kitlerin esnemesi çok az oluyor.
arazi için aslında pek makbul değil ama normal yol şartlarında yol tutuşun çok iyileşmiş olması lazım?
 

Yusuf usta her zamanki gibi yoğun hocam kafayı zor kaşıyor.
Bu arada ayarlı track bar olmamasından dolayı ön takım komple 2 cm sola kayık durumda çamurluk içinden lastik eksenlerini ölçmüştük her iki taraftan. Sanırım bu durum her ne kadar mafsallı olsa da şaft ve ön diferansiyelde kasılma yapıyor.
 



Yusuf usta her zamanki gibi yoğun hocam kafayı zor kaşıyor.
Bu arada ayarlı track bar olmamasından dolayı ön takım komple 2 cm sola kayık durumda çamurluk içinden lastik eksenlerini ölçmüştük her iki taraftan. Sanırım bu durum her ne kadar mafsallı olsa da şaft ve ön diferansiyelde kasılma yapıyor.
aynen, bu durum da yapabilir, track bar ve direksiyon amortisörü ne zaman geliyor?
bu arada ikisini de aynı anda taktırın kesinlikle.

bence bunları taktırmadan aracı pek kullanmayın eğer ihtiyacınız yoksa.
 

Az önce görüştüm Yusuf’la yarın öğlen takılacak track bar ve amortisör. Titreşim ve kasılma kol açılarından yapabilir once ayar çekeriz dedi. Son durum böyle.
 

sonuçları paylaşırsınız buradan.
Yusuf usta işini iyi yapar da çok yoğun şu sıralar, bende de 1-2 ufak şey var ama yaz gelsin biraz rahatlasın sonra gideceğim
 

Direksiyon amortisörünü değiştirdik, şimdilik eski track bar var dw’dan eser kalmadı diyebilirim.
Ancak ön şaft eski kum kamyonları gibi ötüyor halen, Yusuf büyük lastiğin yorması diyor ama şaft uğultusu olduğuna eminim. 50-60 kmlerde başlıyor devir ve hızla beraber artan bir uğultu ve hafif sarsıntı oluşuyor, özellikle rampa çıkarken ve motor freninde yüksek hızda inerken bariz hissediliyor. Bugün Ömür şafta uğramayı düşünüyorum açıları kontrol ettirmek için.
Bir de sanırım ayna mahrutileri 4.10’a yükseltmek gerekecek gibi duruyor, benim lastikler 31.6” e denk geliyor, devirlenme değerleri çok değişti aracın ama şafttaki sorunu çözdükten sonra karar vereceğim ona.
Rough Country amortisörlerin sertliğine bir çözüm bulamayacağım sanırım...
 

ömür şafttan uzak durun.. tecrübe ile sabit, sakın derim..
şaft için topkapı da bir yer var adını unuttum, yusuf usta dan onu sorun.
diğer yandan farklı bir yere aracı kontrol ettirmek de iyi olabilir.

d amortisörü sonrası DW yaşandı mı hiç?

bana göre ana sebeplerden biri D amortisörü.

özelden yazıyorum
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,985
Mesajlar
1,526,789
Kayıtlı Üye Sayımız
166,733
Kaydolan Son Üyemiz
kayin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst